شرکت سازه سبک آرسام

تامین کننده بلوک ساختمانی سبک AAc سیپورکس

شرکت سازه سبک آرسام

تامین کننده بلوک ساختمانی سبک AAc سیپورکس

بلوک NAAC چیست ؟

بلوک NAAC چیست ؟

این روزها انواع مختلفی از مصالح ساختمانی در بازار عرضه شده است. هر یک از این محصولات ویژگی ها و البته نقاط قوت مختص به خود را دارند که آن ها را برای انجام وظایفشان مناسب می کند. بلوک NAAC یکی از انواع محصولات محبوب در بازار می باشد که طی یک دهه گذشته، نفوذ زیادی را بین ساختمان سازها کسب کرده است.

در واقع این دسته از مصالح، گونه‌ای از بلوک سبک هستند که از لحاظ ساختاری، شباهت زیادی به بلوک های سبک اتوکلاو شده دارند. اما در پروسه ساخت آن ها، فرایند اتوکلاو استفاده نمی شود. به همین جهت است که به آن ها بلوک های سبک گازی غیر اتوکلاو شده یا NAAC گفته می شود. تشابه در مواد ساختاری و البته ویژگی های باطنی، باعث شده تا این محصولات هم بتواند، همانند مدل های اتوکلاو شده نفوذ قابل توجهی را در بین معمار ها و ساختمان ساز ها کسب کنند.

با این اوصاف بخش اعظمی از آن ها به خوبی با ویژگی ها و البته مزیت های بلوک های NAAC آشنایی ندارند. ما در ادامه این مقاله سعی داریم تا به شیوه ای دقیق این دسته از بلوک ها را برای شما عزیزان زیر ذره بین نقد و بررسی خود قرار داده و تفاوت آن با سایر مدل ها را خدمت شما عزیزان ذکر کنیم؛ پس حتماً ما را تا انتها همراهی کنید.

ماهیت بلوک NAAC

بلوک های NAAC  را می‌توان جزو عناوینی دانست که اغلب ساختمان ساز ها و بنایان شناخت کمتری از آن دارند. در واقع این دسته از مصالح، تحت عنوان بلوک غیر اوکلاو شده هم شناخته می شوند.

دلیل این نامگذاری، نبود پروسه اتوکلاو در حین ساخت است. در واقع این محصولات به مدل های AAC شباهت زیادی دارند. اما در پروسه ساخت خود مرحله ای تحت عنوان اتوکلاو را طی نمی‌کنند.

به همین جهت است که ساختار آن ها تخلخل کمتری به خود می گیرد. با این اوصاف باید عنوان کنیم که بلوک های NAAC ، جزو محصولاتی هستند که در شرایط اقتصادی فعلی، بسیار ایده آل می باشند.

این مدل ها نسبت به نمونه های رایج، قیمت های بسیار مناسب تری دارند. از طرفی، پروسه ساخت آن ها با سرعت بالاتری انجام می شود.

این مزیت های اقتصادی در حالی است که اغلب ویژگی های بلوک اتوکلاو شده هم در آن ها به چشم می‌خورد. البته باید بدانید که کارایی و توان این ویژگی ها نسبت به بلوک aac کمتر است.

اما در هر حال می توان تا حدودی این ویژگی ها را هم در آن ها مشاهده کرد. همین فاکتور هم باعث شده محصولات مورد نظر، به سادگی در صدر انتخابی خریداران قرار گیرند.

روش ساخت و مواد اولیه بلوک NAAC

طی سال های گذشته، بلوک های aac به دلیل ویژگی های مناسبی که داشتند، توجه تعداد زیادی از سازندگان و مالکان بنا را به خود جذب کرده اند. اما در این میان کمتر کسی از بلوک‌های NAAC خبر دارد.

در واقع این دسته از بلوک ها نیز مدل مانند مدل aac ، از ترکیباتی نظیر پودر آلومینیوم، عامل کف زا، سیمان پرتلند، ماسه، آب، آهک و پودر خاکستر ساخته می شود.

در پروسه ساخت مدل های aac ، ترکیبات یاد شده ابتدا در قالب های مختلف ریخته می شوند.

سپس وارد کوره خانه‌ی اول شده و پس از آن وارد پروسه اتوکلاو می‌شوند. اما در مدل های NAAC ، مرحله ای به نام اتوکلاو وجود ندارد.

به عبارت ساده تر متریال و مواد سازنده این بلوک ها، ابتدا با همدیگر ترکیب شده و سپس درون قالب ها ریخته می شوند.

این قالب ها نیز در ابتدا وارد کوره خانه اول شده و تا حدودی شکل ساختاری خود را به دست می آورند. پس از آن هم وارد پروسه برش شده و به دنبال آن وارد کوره خانه دوم خواهند شوند.

در کوره خانه دوم، دمای بسیار بالایی را تجربه کرده و شکل ساختاری آن ها نهایی می‌شود. پس از این مرحله، از قالب خارج شده و بر روی پالت ها قرار می گیرند.

بلوک NAAC چیست

تفاوت بلوک NAAC و بلوک aac چیست ؟

پس از آن بلوک ها آماده استفاده در پروژه ساختمان سازی می شوند. در واقع همان گونه که مشاهده کردید، این دسته از بلوک ها، پروسه ساخت ساده تری دارند.

این موضوع باعث می‌شود تا سرعت ساخت بلوک های سبک اتوکلاو شده بیشتر از نمونه های دیگر باشد .به همین جهت، میزان مقیاس پذیری آن ها نیز افزایش پیدا می‌کند.

این فاکتور در نهایت به کاهش قیمت آن ها منجر می شود. از طرفی دیگر باید عنوان کنم که طی کردن مرحله اتوکلاو باعث می‌شود تا تخلخل کمتری در داخل این بلوک‌ها وجود داشته باشد. به همین جهت ساختار آن ها متراکم تر است.

همراه ما باشید با خواندن مقاله: اتوکلاو چیست ؟

ویژگی های بلوک NAAC

همان گونه که اشاره کردیم، بلوک های NAAC هم طیف زیادی از ویژگی های بلوک های aac را در خود دارند. همین مورد باعث شده تا اغلب معماران توجه خاصی به آن داشته باشند.

با این وجود طیف زیادی از کاربران ویژگی های دقیق آن را نمی دانند. ما در ادامه هریک از این ویژگی ها را به شیوه ای مناسب برای شما عزیزان شرح داده ایم.

  • قیمت بلوک NAAC

قیمت مناسب را می‌توان نخستین و رایج ترین دلیلی دانست که موجب محبوبیت بلوک های سبک NAAC شده است. در واقع این مدل‌ها به دلیل پروسه ساخت ساده تر، قیمت پایین تری دارند.

این فاکتور هم موجب شده تا در شرایط اقتصادی موجود، به گزینه ایده آل تری برای کاربران بدل شوند.

لازم به ذکر است که قیمت این محصولات، در مقابل برخی از مدل های سنتی بیشتر است. با این اوصاف، غالبا قیمت بلوک های NAAC  در مقابل مدل های aac کمتر می باشد.

این در حالی است که برای بسیاری از ویژگی های آن را هم به میزان کمتر در خود دارد.

  • وزن اندک بلوک

اگرچه بلوک های NAAC  تخلخل کمتری دارند، اما به دلیل نوع متریال و مواد سازنده خود، باز هم وزن آن ها در مقایسه با بسیاری از بلوک های موجود در بازار کمتر است.

همین مورد باعث شده تا بار کلی ساختمان های ساخته شده به وسیله آن ها کاهش پیدا کرده و در نتیجه مقاومت آن ها در برابر زلزله و شرایط ناخواسته بیشتر شود.

پیشنهاد سیپورکس خواندن مقاله: مصالح ساختمانی ضد زلزله

  • مقاومت در برابر صدا

بلوک های NAAC هم می توانند مانند مدل‌های اتوکلاو شده مانع از انتقال صدا شوند. البته باید بدانید که توان آن ها در جلوگیری از فرکانس های صوتی به مراتب پایین تر از مدل های اتوکلاو شده است.

دلیل این موضوع هم وجود حفره های کمتر در ساختار آن ها است. با این وجود اغلب مدل های غیر اتوکلاو شده هم می توانند به مقدار قابل توجهی صداهای مزاحم را کاهش داده و آرامش موجود در بنا را بیشتر کنند.

همراه ما باشید  با مقاله: عایق صوت

مزایای بلوک عایق صدا

مزایای بلوک عایق صدا

  • جلوگیری از هدر رفت انرژی

یکی از ویژگی های شاخصی که موجب محبوبیت مدل های aac شده، مقاومت بالای آن ها در برابر هدر رفت انرژی است.

به گونه ای که بلوک های مذکور می توانند مانع از انتقال حرارت داخل ساختمان به فضای بیرون شوند.

این فاکتور در فصل زمستان مانع از هدر رفتن انرژی و در نتیجه کاهش هزینه های شما می شود.

این فاکتور در فصول گرم سال هم می تواند بسیار مفید باشد چرا که کمترین تأثیر پذیری را از محیط خارج دارد.

مدل های غیر اتوکلاو شده هم چنین ویژگی را دارند. اما مقدار و توان آن نسبت به مدل های اتوکلاو شده کمتر است. دلیل این موضوع هم تخلخل کمتر در ساختار آن ها می باشد.

  • مقاومت در برابر حرارت

یکی از ویژگی های شاخصی که در بلوک های سبک اتوکلاو شده به چشم می‌خورد، مقاومت آن ها در برابر حرارت و آتش سوزی است.

در حقیقت اغلب مدل های سبک اتوکلاو شده مانند بلوک هبلکس و سیپورکس می توانند تا دمای بیش از ۱۰۰۰ درجه سانتی‌گراد را هم تحمل کنند.

مدل های غیر اتوکلاو شده نیز مقاومت قابل توجهی در برابر حرارت دارند. البته این مقدار به مراتب کمتر از مدل های اتوکلاو شده است.

با این وجود مدل یاد شده هم می تواند انتخاب ایده‌آلی برای عایق سازی ساختمان باشد.

مزیت بلوک سبک در ساختمان سازی

مزیت بلوک سبک سیپورکس در ساختمان سازی

 تفاوت بلوک NAAC  و بلوک AAC

یکی از مهم ترین و البته شاخص ترین موضوعاتی که موجب سردرگمی خریداران می شود، تفاوت بین بلوک های سبک NAAC و بلوک aac  است.

در واقع اغلب آن ها تصور می‌کنند که به دلیل یکسان بودن ترکیبات ساختاری، لذا ویژگی آن ها نیز یکسان است. اما باید بدانید که تفاوت های شاخصی میان آن ها وجود دارد.

نخستین تفاوتی که در این میان دیده می شود، نبود پروسه اتوکلاو در طی ساخت مدل های ایکس است.

این مرحله باعث افزایش تخلخل در ساختار بلوک ها می شود؛ لذا می‌توان گفت که تخلخل بلوک های NAAC نسبت به aac کمتر است.

همین موضوع عامل بسیاری از تفاوت های میان این دو گروه شده است. در واقع کم بودن تخلخل موجب مقاومت دمایی کمتر، مقاومت حرارتی کمتر، عایق صدایی کمتر و موارد مشابه شده است.

البته در کنار این کاستی ها باید بدانید که مدل‌ های NAAC ، پروسه ساخت سریع تری دارند. به همین جهت است که قیمت آن ها کمتر از مدل های اتوکلاو شده می باشد.

این فاکتور آن ها را به گزینه اقتصادی تری بدل کرده است.

سخن آخر

بلوک های NAAC را می توان یکی از انواع مصالح ساختمانی سبک دانست که طی چند سال گذشته به محبوبیت بسیار زیادی در بازار داخلی رسیده اند.

با این وجود بیشتر مردم اطلاعات دقیقی پیرامون آن‌ها ندارند. همین فاکتور باعث می‌شود تا نتوانند در پروسه انتخاب آن ها را در سبد خرید خود قرار دهند.

ما در این مقاله سعی کردیم تا مرور واضحی بر روی این دسته از بلوکه ها داشته و جنبه های مختلف آن را خدمت شما عزیزان بیان کنیم.

با این وجود اگر به دنبال خرید بلوک سبک یا کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با آن ها هستید، می توانید هم اکنون با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

منبع: siporex.ir

تفاوت بلوک aac و clc چیست ؟

تفاوت بلوک aac و clc چیست ؟

این روزها انواع مختلفی از بلوک های سبک در بازار عرضه شده که هر یک از آن ها دارای ویژگی ها و البته نقاط قوت مختص به خود می باشد. به گونه ای که هر کدام از آن ها می‌تواند برای نوع خاصی از بناها مناسب می باشد. بلوک های سبک aac و clc به خصوص بلوک aac جزو مدل های رایج و البته محبوب بلوک سبک در بازار هستند که طی سال های اخیر محبوبیت زیادی را در بین سازندگان کسب کرده اند. هر کدام از این مدل ها خود ویژگی ها و مزایای خاصی دارند. همین فاکتور هم باعث شده تا معماران تمامی آن ها را برای یک نوع بنای خاص استفاده کنند. با این وجود بخش زیادی از مالکان، اطلاعات دقیقی پیرامون تفاوت بلوک aac و clc ندارند.

همین فاکتور هم باعث می‌شود تا در پروسه خرید و انتخاب دچار اشتباه شوند. ما در ادامه این مقاله سعی داریم تا به شیوه ای دقیق هر کدام از این دو بلوک سفید را شرح داده و تفاوت بین آن ها را برای شما عزیزان بیان کنیم؛ لذا بهتر است ما را تا انتهای این مقاله همراهی کنید.

ماهیت بلوک aac و clc

نخستین فاکتوری که اغلب متقاضیان را سردرگم می‌ کند، ماهیت این دو گروه از محصولات است. در واقع آن ها به خوبی با ماهیت بلوک clc و aac آشنایی ندارند.

همین فاکتور هم باعث می‌شود تا عملاً قادر به خرید محصول مناسب نباشند. به همین جهت برای جلوگیری از چنین اشتباهاتی باید ابتدا ماهیت هر کدام از آن ها را به شیوه ای مناسب درک کنید.

قبل از هر چیزی باید بدانید که هم بلوک های aac و هم مدل های clc جزو بلوک های سبک اتوکلاو شده به حساب می آیند.

در واقع بخش زیادی از بدنه این بلوک ها به وسیله هوا پر شده است. به همین جهت بوده که وزن آن ها بسیار اندک می باشد.

نخستین بار حدود یک قرن پیش بود که مهندسان اروپایی با ترکیب سیمان، ماسه، خون و آهک توانستند نوع خاصی از بلوک را ایجاد کنند.

در واقع خون موجود در داخل این بلوک ها، موجب ایجاد کف و در نتیجه حباب های مختلف درون ساختار آن ها می شد. این موضوع وزن نهایی آن ها را کاهش می‌داد.

چنین بلوک هایی می‌توانستند به سبب به وزن اندک و مقاومت بالای خود، گزینه مناسبی برای ساختمان سازی باشند.

بر همین مبنا استفاده از آن ها افزایش پیدا کرد تا شیمیدان ها و متخصصان آن را توسعه و نام بلوک های aac را بر رویشان گذاشتند.

این دسته از بلوک ها، ویژگی های مختلفی نظیر مقاومت دمایی بالا، مقاومت در برابر حرارت، قیمت مناسب و موارد مشابه را در خود دارند.

همین فاکتور هم باعث شده تا در طی یک قرن گذشته، بسیاری از شرکت ها و کارگاه ها نسبت به ساخت آن اقدام کنند.

اما مشکل شاخصی که در بلوک های aac وجود داشت، جذب رطوبت بالا بود. در واقع این دسته از محصولات به دلیل نوع ساختار خود، رطوبت زیادی را جذب می کردند.

این فاکتور در نهایت موجب ترک برداشتن بلوک ها و کاهش عمر مفید ساختمان در مناطق مرطوب می شد.

در نهایت مهندسان هلندی تلاش خود را به کار گرفته و نوع خاصی از بلوک های aac را ساختند که در برابر نفوذ رطوبت مقاومت کافی نشان می داد.

این دسته از بلوک ها به نام بلوک های clc شناخته شد. در واقع بلوک های clc گونه‌ای از مدل های aac هستند که تفاوت های شاخصی را در بطن خود دارند.

ما در ادامه سعی داریم تا این تفاوت ها را برای شما بیان کنیم.

تفاوت بلوک clc و aac چیست ؟ 

تفاوت های بین بلوک های aac و clc

همانگونه که اشاره کردیم، بلوک های clc و aac در واقع از یک گروه واحد بوده و هر دو جزو بلوک های سبک قلمداد می‌شوند.

اما آن ها تفاوت های جزئی با هم دارند. همین تفاوت ها موجب شده تا عملاً این محصولات به دو گروه مجزا تبدیل شده و هر کدام برای طیف خاصی از بناها مناسب باشند.

ما در ادامه برخی از این تفاوت ها را خدمت شما بیان کرده ایم.

  • مواد و ترکیبات سازنده بلوک

نخستین تفاوتی که میان بلوک های aac و clc وجود دارد، نوع ماده به کار رفته برای ساخت آن ها می باشد. در واقع جهت ساخت بلوک های clc از دوغاب خاکستر بادی، سیمان، فوم و آب استفاده می شود.

این در حالی است که برای ساخت بلوک های aac، ترکیباتی نظیر پودر خاکستر بادی، سیمان، آب، گچ و پودر آلومینیوم مورد استفاده قرار می گیرد.

این تفاوت در ترکیبات سازنده باعث شده تا هر دوی این بلوک ها از نظر نوع ساختار و ویژگی های خود تفاوت های شاخصی با همدیگر داشته باشند. این موضوع در نهایت موجب کارکرد متفاوت آن ها می شود.

به یاد داشته باشید که این ترکیبات می تواند متناسب با نوع شرکت سازنده و البته نیاز مشتری تغییر کند. با این اوصاف پایه و اساس این محصولات به شرح فوق می باشد.

  • مقیاس پذیری در حیطه تولید بلوک aac و clc 

یکی از مهم ترین تفاوت هایی که بین بلوک های aac با clc وجود دارد، تفاوت در حیطه مقیاس پذیری است.

در واقع ترکیبات سازنده بلوک های clc غالبا سریع سفت می شوند. همین مورد باعث شده تا ظرفیت دستگاه های سازنده آن ها کوچکتر باشد.

این کوچکی باعث شده تا مشکلات زیادی در پروسه تولید انبوه ایجاد شود. برای مثال مقیاس پذیری این دسته از تولیدات برای پروسه های تولید انبوه به شدت کاهش یافته است.

بر همین مبنا نمی توان تعداد زیادی از آن ها را در مدت زمان اندکی تولید کرد. افزون بر این موارد، پروسه خشک کردن این محصولات و قالب ریزی آن ها نیز با نمونه های aac متفاوت است.

برهمین مبنا غالبا تولید آن ها در تیراژ بالا، زمان و انرژی بیشتری را می طلبد. لذا اگر پروژه های بزرگی را دارید، بایستی دور بلوک های CLC را خط کشیده یا دست کم مدت زمان پروژه خود را افزایش دهید.

این موضوع همان عاملی است که موجب محبوبیت بیشتر بلوک توکلاو شده در پروژه های بزرگ می شود.

  • میزان مقاومت بلوک aac و clc 

میزان مقاومت کششی و فشاری را می توان از دیگر تفاوت های بلوک aac و clc دانست.

در واقع این دسته از محصولات aac، به لطف ترکیبات بی نظیر و البته نحوه ساخت خود، می توانند در برابر فشار های عمودی و افقی، مقاومت بیشتری از خود نشان دهند.

مقاومت فشاری این بلوک ها در محدوده ی 3.5-7 نیوتون بر میلیمتر مکعب قرار دارد. این محدوده را می توان ناحیه ی متوسط برای مصالح ساختمانی دانست.

به گونه ای که اغلب نمونه های مناسب، در این حیطه جای می گیرند.

نکته قابل توجه این است که بلوک های سبک اتوکلاو شده نظیر بلوک هبلکس و سیپورکس، نسبت به مصالح سنگین تر، مقاومت فشاری بیشتری دارند.

این مقدار تا 25 درصد هم افزایش پیدا می کند. این موضوع در حالی است که 80 درصد از حجم این محصولات را هوا تشکیل می دهد.

در مقابل بلوک های CLC مقاومت فشاری کمتری دارند. مقاومت این دسته از بلوک ها غالبا 3 نیوتون بر میلیمتر مکعب است که پایین تر از حد متوسط قرار دارد.

همین فاکتور باعث شده تا این دسته از بلوک ها در برابر وزن و فشار بالا، مقاومت کافی نداشته باشند. برهمین مبنا هم بوده که اغلب معماران، استفاده از بلوک های سبک را ترجیح می دهند.

تفاوت بلوک aac و clc چیست ؟

تفاوت بلوک aac و clc چیست ؟

  • مقاومت در برابر رطوبت بلوک سبک

یکی از مهم ترین تفاوت های بین بلوک aac و clc ، میزان جذب رطوبت آن ها است. در واقع اغلب بلوک های سبک اتوکلاو شده، رطوبت بالایی را جذب می کنند.

همین مورد باعث شده تا در مناطق شرجی و مرطوب، چندان ایده آل نباشند. در واقع همین مشکل هم سرآغازی برای ساخت بلوک های clc شد.

این دسته از بلوک ها اگرچه نسبت به نمونه های اتوکلاو شده، پروسه طولانی تری دارند، اما در مقابل جذب رطوبت دوام بالایی داشته و به همین جهت انتخاب مناسبی برای ساختمان سازی در مناطق مرطوب هستند.

  • قیمت نهایی بلوک aac و clc

قیمت از دیگر تفاوت های بین بلوک aac و clc است. در واقع اغلب بلوک های CLC پروسه ای طولانی دارند. از طرفی روند خشک و آماده سازی آن ها انرژی و تجهیزات بیشتری را می طلبد.

این در حالی است که اغلب بلوک های سبک اتوکلاو شده توسط دستگاه های بزرگ و تجهیزات اتوماتیک ساخته می شوند.

همین مورد هم باعث شده تا هزینه نهایی ساخت آن ها بسیار مقرون به صرفه تر باشد.

موضوع دیگری که موجب کاهش قیمت این مدل بلوک سبک شده، وجود منابع غنی مواد اولیه آن ها در داخل کشور است.

در واقع اغلب مواد اولیه این بلوک ها با هزینه ای کم در داخل کشور ما تولید می شود. همین موضوع هم آن را بیش از پیش مناسب کرده است.

سخن آخر

تفاوت بلوک aac و clc همان چیزی است که اغلب خریداران را دچار شک و تردید می کند. در واقع اغلب افراد، نام این دو بلوک ار شنیده اند. اما اطلاعات دقیقی پیرامون تفاوت های بین آنان ندارند.

همین مورد هم باعث شده تا در زمان انتخاب، دچار سردرگمی شوند. ما در این مقاله نه تنها ماهیت آن ها را شرح داده ایم بلکه مروری واضحی بر روی تفاوت های این دو گروه داشته ایم.

البته باید بدانید که هر دوی این بلوک ها می توانند برای پروژه های ویژه خود مناسب باشند. لذا بهتر است قبل از خرید بلوک سبک حتما با علم به تفاوت بلوک aac و clc به خرید بپردازید. حتما با افراد با تجربه در این زمینه مشورت نمایید.

کارشناسان ما در گروه سازه سبک آرسام می توانند تمام جزئیات لازم پیرامون این موارد را در اختیار شما عزیزان قرار دهند. لذا اگر در پی خرید بلوک هبلکس، سیپورکس و... هستید، می توانید هم اکنون با تیم ما تماس حاصل فرمایید.

منبع: siporex.ir

قیمت و خرید بلوک سفید

بلوک سفید را می توان به عنوان یکی از ایده آل ترین و منحصر به فرد ترین بلوک هایی دانست که در بازار کشور یافت می شود. داشتن ویژگی های منحصر به فرد، قابلیت های متنوع، ساختار عایق و البته تنوع بالای آن موجب شده تا این روزها طیف زیادی از مردم به دنبال قیمت و خرید بلوک سفید باشند. البته باید عنوان کنیم که قیمت این دسته از محصولات به مولفه های بسیار زیادی بستگی دارد. از طرفی دیگر بسیاری از افراد به خوبی با جنبه و مزایای آن آشنایی ندارند. همین مورد هم باعث می شود تا نتوانند تصمیم گیری های صحیحی در این رابطه داشته باشند. ما در ادامه این مقاله قصد داریم تا مرور واضحی بر روی این مولفه ها داشته باشیم. بدون شک این موضوع می‌تواند فرآیند خرید بلوک سفید را برای شما عزیزان ساده تر نماید؛ لذا حتما ما را تا انتها همراهی نمایید.

بلوک سفید چیست ؟

قبل از این که بخواهیم به قیمت و خرید بلوک سفید بپردازیم، بهتر است ابتدا شرح کوتاهی بر روی ماهیت این محصول داشته باشیم. در واقع درک ماهیت و چیستی این محصول می تواند به شما کمک کند تا به شیوه‌ای ساده تر نسبت به خرید آن اقدام نمایید.
بلوک سفید به دسته از بلوک سبک گفته می شود که با ترکیبی از پودر سیلیس، آهک، پودر آلومینیوم، سیمان و آب ساخته می شود. زمانی که این مواد با همدیگر ترکیب شوند، ساختار نهایی برآمده می شود. سپس ماده به دست آمده را برش داده و در قالب های مختلفی می گذارند. در نهایت هم هر کدام از قالب ها وارد فرایند اتوکلاو می شود. در طی این فرایند جریان هوا با فشار بالایی به درون ترکیب نهایی تزریق می شود. این کار حباب های هوا را درون ساختار این بلوک ها به دام می اندازد و به همین هم باعث می‌شود تا وزن نهایی این دسته از بلوک ها به مراتب کاهش پیدا کند.
افزون بر این موارد، هوای موجود در داخل این ساختار ها باعث می شود تا بلوک های سفید به طور کلی در برابر انتقال حرارت، صوت و دما مقاومت بالایی داشته باشند. مزیت دیگری که تقاضای زیادی برای خرید بلوک سبک ایجاد نموده، شیوه اجرای ساده آن می باشد. در واقع این دسته از بلوک ها به دلیل وزن اندک خود نیازی به ملات برای اجرا ندارند، بلکه عموماً به وسیله چسب های مخصوصی مانند چسب سیپورکس در جای خود متصل می شوند. خود بلوک ها را هم می توان به وسیله اره برش داد و بدین طریق فضای لازم برای اجرای تاسیسات را هم فراهم نمود. این موضوع همان عاملی است که سبب می‌شود تا بسیاری از معماران و بنایان، استفاده از این بلوک ها را ترجیح دهند.
در کنار این تقاضا، تولید کنندگان و عرضه کنندگان بسیاری هم وارد بازار شده اند که هرکدام از آن ها ویژگی ها و مزیت های مختص به خود را دارند. این موضوع باعث می‌شود تا مشتریان در زمان خرید دچار سردرگمی شوند. ما سعی داریم تا در ادامه برخی از مولفه های موثر بر روی این موضوع را ذکر کرده و مانع از سردرگمی شما عزیزان شویم.

فاکتور های موثر بر روی قیمت بلوک سفید

همانگونه که اشاره کردیم، طی چند سال گذشته تقاضای زیادی برای خرید بلوک سفید ایجاد شده است. متناسب با این تقاضا هم تعداد زیادی از کارگاه ها نسبت به ساخت این محصول اقدام کرده‌اند. این کار در نهایت تنوع قیمتی موجود در بازار را افزایش داده که گاها موجب سردرگمی مشتریان هم می شود.
ما در ادامه برخی از مولفه های تاثیر گذار بر روی قیمت بلوک سفید را خدمت شما عزیزان ذکر کرده ایم که می تواند به تصمیم گیری های شما کمک کند.

ابعاد بلوک سفید

ابعاد را می‌توان جزو آن دسته از مولفه هایی دانست که ارتباط تنگاتنگی با قیمت بلوک سفید دارد. در حقیقت این روزها بلوک های سفید را در ابعاد و اندازه های گوناگونی تولید می شوند. هر یک از این ابعاد و اندازه ها برای امر خاصی مورد استفاده قرار می گیرد. برای مثال بلوک هایی با ضخامت بیشتر را در دیوارهای باربر به کار می گیرند. در مقابل بلوک های کوچکتر غالباً در حصار کشی ها استفاده می شود. بدیهی است که اندازه ابعاد بلوک بزرگتر باشد، قیمت آن هم افزایش پیدا می کند. لذا شما هم سعی کنید تا در این زمینه متناسب با نیاز خود عمل کرده و بدین ترتیب از هدر رفت هزینه ها جلوگیری نمایید.

بلوک سفید اتوکلاو شده

همان‌گونه که در بالا اشاره کردیم، فرایند اتوکلاو به عنوان یکی از مهمترین فرایندها جهت ساخت بلوک سفید شناخته می شود. این مرحله باعث می‌شود تا بلوک های سفید طیف مختلفی از مزایا را به خود بگیرند. در حقیقت یکی از اصلی‌ترین وجوه تمایز بلوک های سفید با سایر مدل ها همین فرایند می باشد. با این اوصاف بسیاری از کارگاه ها، عملاً چنین مرحله ای را پیاده نمی کنند. این فاکتور باعث می‌شود تا تولیدات آن ها نتواند مزیت های قابل قبولی را ارائه دهد. البته باید این موضوع را هم اشاره کنیم که قیمت آن ها در مقایسه با بلوک های اتوکلاو شده کمتر می باشد. با این حال اغلب مشتریان به دنبال خرید مدل های اتوکلاو شده هستند چراکه طیف زیادی از مزایا را در خود دارند.

بلوک سفید سیپورکس هبلکس

خرید بلوک سفید سیپورکس

برند سازنده بلوک سفید

برند سازنده از دیگر مولفه‌هایی شناخته می‌شود که بر روی بلوک سفید تاثیر مستقیمی دارد. در حقیقت این روزها برندهای مختلفی نسبت به ساخت این محصولات اقدام می‌کنند که هر کدام هم مزیت خاص خود را دارند. از جمله محصولات این برندها می توان به بلوک هبلکس، بلوک سیپورکس، بلوک لیکا و … اشاره نمود. اغلب این بلوک ها دارای ساختاری با فرمول شیمیایی یکسان هستند. اما ممکن است در ابعاد یا برخی از متریال های اضافه شده تفاوت های جزئی داشته باشند. اما در هر حال ویژگی های آن ها یکسان خواهد بود. لذا در این زمینه نمی توان هیچ مدلی را نسبت به دیگری ارجعیت داد.

هزینه حمل بلوک سفید

هزینه های حمل و نقل را می توان به عنوان یکی دیگر از فاکتور های حیاتی برای قیمت بلوک سفید در نظر گرفت. در واقع هر اندازه که فاصله کارگاه تا نهایی بیشتر باشد، بدون شک هزینه‌های حمل و نقل هم افزایش پیدا می کند. این موضوع بر روی قیمت نهایی بلوک های شما موثر خواهد بود. در حالت کلی قیمت بلوک سفید در تهران شرایط پایدارتری نسبت به دیگر شهرها دارد؛ چرا که تهران به ورامین نزدیک است. ورامین به عنوان مرجع اصلی این دسته از بلوک ها شناخته می شود.
افزون بر این موارد، قیمت بلوک هبلکس در مشهد هم بسیار ایده آل است؛ چراکه کارگاه سازنده آن در نزدیکی این شهر قرار دارد. به همین جهت است که هزینه های حمل و نقل برای خریداران آن ها بسیار کمتر می باشد.

فروشنده بلوک

فروشنده هم می‌تواند تا حد زیادی بر روی قیمت نهایی بلوک سفید تاثیر گذار باشد. در واقع بسیاری از فروشندگان، نمایندگی مستقیم کارگاه ها را دارند. مازاد بر این، آن ها سفارشات خود را در حجم بالا انجام می دهند. همین فاکتور باعث می‌شود تا هزینه‌های حمل و نقل برایشان بسیار کمتر باشد. اما در این میان برخی از آن ها هزینه های نگهداری بیشتری را نسبت به دیگری پرداخت می‌کند. این فاکتور می‌تواند بر روی قیمت نهایی محصولات آن ها اثرگذار باشد. البته باید اشاره کنیم که برخی از این عرضه کنندگان هم شرایط پرداخت اقساطی دارند. این موضوع می تواند برای مشتریان در شرایط اقتصادی فعلی بسیار منحصر به فرد باشد؛ لذا بهتر است در زمان خرید بلوک سفید ، توجه ویژه‌ای به فروشنده داشته باشید.

قیمت بلوک سفید

همانگونه که اشاره کردیم، فاکتورها و مولفه های بسیار زیادی بر روی قیمت بلوک سفید تاثیر گذار هستند. همین فاکتور ها باعث شده اند تا دامنه قیمت این محصول بسیار گسترده باشد. اما با این وجود اغلب مشتریان تمایل دارند تا رنج قیمتی دقیق برای این موضوع بدانند. در این زمینه باید عنوان کنیم که اغلب بلوک های سفید به صورت متر مکعبی یا پالتی با مبالغ گوناگون عرضه شود. البته محدوده قیمت هر برند بلوک سفید می تواند متناسب با مولفه های فوق بیشتر یا کمتر هم بشود. از طرفی دیگر شرایط تورم فعلی باعث شده تا قیمت آن ها نوسان بسیار زیادی به خود بگیرد. برای اطلاع از قیمت دقیق تر با 2-02188780480  تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان ما اطلاعات دقیق تر را ارائه دهند.

خرید بلوک سفید

مزیت های قابل توجه بلوک های سفید باعث شده تا این دسته از محصولات طرفداران بسیار زیادی در بین معماران و بنایان داشته باشند. همین فاکتور هم میزان تقاضا برای خرید آن ها را روز به روز افزایش داده است. با این وجود تنوع بالا در ویژگی ها و ساختار این بلوک ها موجب شده تا عملاً مشتریان در زمان خرید دچار سردرگمی شوند. از طرفی دیگر بسیاری از فروشندگان نکات حیاتی و لازم را در زمان خرید به مشتریان عرضه نکرده و محصول خود را با قیمتی بالاتر ارائه می دهند.
ما در شرکت سازه سبک آرسام نهایت تلاش خود را به کار گرفته ایم تا این مشکلات را برطرف نماییم. لذا اگر به دنبال قیمت یا خرید بلوک سفید هستید، می توانید هم اکنون با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

منبع: siporex.ir

بلوک CLC  چیست

این روزها انواع مختلفی از بلوک های ساختمانی در بازار عرضه شده اند هر کدام از آنها ویژگی ها و البته ساختار مختص به خود را دارند. به گونه ای که برای طیف خاصی از امور کاربرد دارند. بلوک های CLC به عنوان یکی از محبوب ترین و البته جدیدترین مدلهای مصالح ساختمانی شناخته می شود که در طی چند سال گذشته نفوذ زیادی را در بازار ایران کسب کرده است. با این وجود اغلب افراد اطلاعات دقیقی پیرامون آنها ندارند. همین مورد باعث می‌شود تا در پروسه انتخاب خود دچار اشتباهات مختلفی شوند. ما در ادامه این مقاله قصد داریم تا مروری بر روی بلوک سی ال سی و مزایای آن داشته باشیم. لذا اگر شما هم اخیرا توجه تان نسبت به این محصول بی نظیر جذب شده، حتماً ما را همراهی نمایید.

ماهیت بلوک CLC

بلوک های CLC را می‌توان یکی از انواع بلوک های سبک گازی دانست که در طی دهه های گذشته، توسط مهندسان هلندی پا به عرصه وجود گذاشت. در واقع نخستین مدل از بلوک های سبک گازی همان  محصولات AAC بودند. اگرچه بلوک های AAC مزایای بسیار داشتند، اما اغلب آن ها در محیط های شرجی یا مرطوب، کارایی نداشتند. در واقع این دسته از بلوک ها به دلیل جذب رطوبت هوا، به سرعت ترک برداشته و ساختار خود را از دست می دهند. به همین جهت است که عملا برای محیط های گرم و خشک مناسب نبودند.
این موضوع باعث شد تا مهندسان هلندی تغییرات زیادی را در آن ها اعمال کرده و مشکلاتشان را بهبود دهند. همین مورد باعث شد تا در نهایت بلوک های CLC ایجاد شود. این دسته از بلوک ها نوع بهبود یافته از مدل های AAC هستند که در ساختار خود فوم و ترکیبات دیگری دارند. این مورد باعث شده تا عملاً در برابر نفوذ رطوبت، مقاومت بالایی داشته باشند. از طرفی این بلوک ها تمام مزایا و ویژگی های مدل ACC را داشته و به همین جهت می توانند انتخاب ایده آلی برای پروژه های ساختمان سازی باشند.

ترکیبات بلوک CLC

ترکیبات به کار رفته برای ساخت بلوک های CLC را می‌توان به عنوان فاکتوری دانست که نقش مستقیمی در ماهیت و ویژگی های آن داشته است. در واقع این محصولات به طور کلی از ۶ ماده مختلف از جمله خاکستر بادی، فوم پیش ساخته، سیمان پورتلند، شن و ماسه ریز دانه یا پوچه معدنی، حباب های هوا و آب ساخته می شوند.
البته باید عنوان کنیم که این ترکیبات می توانند متناسب با نوع بلوک و البته نیاز مالکان تغییر کند. برای مثال برخی از آنها ممکن است نیازمند وزن کمتر باشند. به همین جهت است که مقدار حباب‌های هوا و فوم پیش ساخته در آنها تغییر می کند. مقاومت بیشتر در برابر رطوبت هم عامل دیگری است که می تواند باعث تغییر در اجزا و ترکیبات سازنده آن شود. افزون بر این موارد به جای ماسه، می‌توان از دوغاب استفاده نمود. ترکیب کلی این مواد با همدیگر باعث می شود تا ساختار کیک مانند ایجاد شود که نهایی شدن آن حدود ۶ تا ۸ ساعت زمان می برد. پس از این زمان بلوک های سی ال سی در تونل های بخار نگهداری می شوند. این تونل‌ها دمایی معادل ۷۰ درجه سانتیگراد دارند و همین مورد باعث می‌شود تا خود بلوکات در برابر شرایط نامساعد دوام لازم را کسب کنند.

بلوک CLC چیست

بلوک CLC  چیست

کاربردهای بلوک CLC

بلوک های CLC  به دلیل نوع ساختار و ویژگی هایی که دارند. برای طیف زیادی از امور مناسب هستند. این دسته از محصولات غالباً برای دیوارهای غیر باربر ساختمان، تیغه‌ها، کف سازی های غیر باربر، ساخت حصار های کوتاه، ایجاد روف گاردن، ساخت عایق های صوتی، ایجاد عایق ضد آب برای سقف و دیوارها، پارتیشن بندی فضاها و موارد مشابه کاربرد دارد. در واقع می توان این دسته از مصالح را در تمامی بخش های غیر باربر ساختمان استفاده نمود. وزن اندک و عایق بودن این محصول باعث شده تا به عنوان یکی از بهترین انتخاب ها برای ساخت بنا قلمداد شوند.
لازم به ذکر است که این دسته از محصولات به دلیل عایق بودن در برابر انتقال صدا و حرارت، به عنوان محصولی بی نظیر جهت ایمن کردن بخش های داخلی ساختمان قلمداد می‌شود. در واقع به کارگیری این محصولات در هر بخشی از ساختمان باعث می شود عملاً انتقال صدا و حرارت از آن دشوار شود. این فاکتور تجربه ای بهتر از سکونت را فراهم می‌کند که در نوع خود بسیار منحصر به فرد است.

بخوانید: با ویژگی های بلوک عایق بیشتر آشنا شوید.

ویژگی های بلوک CLC

بلوک های CLC به دلیل ساختار گازی خود، ویژگی های بسیار منحصر به فردی دارند که آنها را از نمونه های عادی متمایز می کند. در واقع وجود همین ویژگی ها عاملی بوده تا این دسته از محصولات بتوانند در طی چند سال گذشته نفوذ بیشتری را در صنعت ساختمان سازی کشور کسب کنند. ما در ادامه برخی از ویژگی های این محصول بی نظیر را خدمت شما عزیزان بیان کرده ایم تا بهتر دلیل این ادعا را درک کنید.

مقاومت در برابر رطوبت

یکی از مهمترین ویژگی هایی که بلوک های CLC را برای استفاده مناسب کرده، مقاومت در برابر رطوبت می باشد. در واقع این دسته از محصولات کمترین تاثیر پذیری را از رطوبت محیط دارند. به همین جهت است که در اثر آن ترک برنداشته و دوام خود را از دست نمی‌دهند. در واقع این موضوع به عنوان یکی از مهم‌ترین مشکلات بلوک های آی سی سی تلقی می شد. به همین جهت هم مهندسان در پی رفع آن به بلوک های سی ال سی دست یافتند. چنین وضعیتی باعث شده تا بلوک های یاد شده برای استفاده در تمام شرایط آب و هوایی مناسب باشند.

وزن اندک

وزن اندک دومین شاخصه مهمی است که محبوبیت بلوک های CLC را در بین کاربران بیشتر کرده است. در واقع این دسته از محصولات هم مانند سایر بلوک های گازی وزن بسیار اندکی دارند. همین وزن کمتر باعث می شود تا بار مرده ساختمان کاهش و در نتیجه مقاومت آن در برابر زلزله افزایش پیدا کند. افزون بر این موارد وزن کمتر، حمل و نقل را ساده تر کرده و تجربه ای بهتر از به کارگیری این محصولات ایجاد می کند.

بیشتر بدانید: بار مرده و بار زنده ساختمان چیست؟

بلوک CLC  چیست

بلوک CLC  چیست

جذب صدا

جذب صدا را می توان یکی دیگر از ویژگی‌های ایده‌آلی دانست که باعث شده تا استفاده از بلوک های CLC نفوذ بیشتری داشته باشد. در واقع این محصولات به دلیل ساختار متخلخل خود می توانند صدا را به خوبی جذب کنند. این موضوع باعث می‌شود تا فضاهای ساخته شده به وسیله آنها کمترین تاثیر پذیری را از محیط بیرون داشته باشد. این فاکتور در نهایت آرامش موجود در فضا را بیشتر می کند.

مقاومت در برابر حرارت

داشتن مقاومت بالا در برابر حرارت را می توان جزو مولفه های دیگری دانست که باعث شده تا بلوک های CLC  به سادگی در صدر انتخاب ها قرار گیرند. این دسته از محصولات به دلیل داشتن حجم زیاد هوا در بطن خود، می توانند ساعت ها در برابر آتش سوزی دوام آورده و مقاومت بالایی از خود نشان دهند. به همین جهت بوده که عملا استفاده از آنها در بناهای حساس به یک الزام تبدیل شده است.

ممانعت از انتقال دما

یکی از مهمترین مشکلاتی که مصالح سنتی دارند، انتقال راحت دما است. به عبارت ساده تر هر اندازه که شما در فصل های سرد بابت افزایش دمای داخل خانه تان تلاش کنید، باز هم مقدار مشخصی از هدر رفت را خواهد داشت. این موضوع در فصول گرم سال هم دیده می شود. ترکیب کلی این موارد باعث می شود تا شما هزینه های به مراتب بیشتری را بابت تعدیل دمای داخلی بپردازید. خوشبختانه بلوک CLC  به دلیل ساختار بی نظیر خود می توانند در برابر انتقال انرژی مقاومت ایده آلی از خود نشان دهند. این فاکتور موجب صرفه جویی در هزینه های شما می شود.

مقاومت در برابر یخ زدگی

یخ زدگی را می توان به عنوان یکی از مهمترین دلایل برای ترک خوردگی مصالح دانست. در واقع یخ زدن رطوبت در شیار های مختلف باعث افزایش حجم آب داخل آن و در نتیجه بروز ترک های گوناگون می شود. خوشبختانه بلوک های CLC به دلیل ماهیت منحصر به فرد خود عملا در برابر یخ زدگی مقاومت بالایی دارند. بر همین مبنا هم نفوذ آن ها در مناطق کوهستانی هم روز به روز بیشتر می شود.

اجرای ساده

اجرای ساده تر را می توان جزو مولفه های بی نظیری دانست که به محبوبیت بیشتر بلوک های CLC کمک کرده است. در واقع این محصولات به دلیل وزن اندک خود به سادگی جابه جا می شوند. از طرفی دیگر ساختار آن ها به نحوی است که می توان به سادگی هرچه تمام تر آن ها را به وسیله اره برش داد. بر همین مبنا هم است که اجرای تاسیسات در داخل آن ها بسیار ساده تر می شود.

بیشتر بدانید: لوازم ساختمان سازی

سخن آخر

بلوک های سبک CLC را می توان به عنوان یکی از بهترین و البته منحصر به فردترین مصالح ساختمانی دانست که سال به سال نفوذ بیشتری را بین ایرانیان کسب می کنند. این دسته از مصالح ویژگی های بسیار منحصر به فردی دارند که اغلب ایرانیان از آنها اطلاعی ندارند. ما در این مقاله سعی کردیم تا مروری بر روی این ویژگی ها داشته باشیم. البته برخورداری از این مزیت ها به شرطی است که شما نمونه با کیفیت را خریداری نمایید. ما در شرکت سازه سبک آرسام سعی کرده ایم تا بهترین مدل های این محصول را خدمت شما عزیزان ارائه دهیم. لذا اگر به دنبال خرید بلوک CLC هستید، می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

منبع: siporex.ir

خرید بلوک سبک سیپورکس 10*25*60 سانتیمتر

بلوک سبک سیپورکس 10*25*60 سانتیمتر

بلوک سبک سیپورکس (بلوک aac) بسیار منعطف است و در سایزهای متفاوتی در این فروشگاه موجود است. از این بلوک در ساختمان های بزرگی مانند هتل ایران مال، هتل اسپیناس و... استفاده شده و به دلیل مقاومت بالایی که دارد، بسیار پرکاربرد می باشد. بلوک سبک سیپورکس 10*25*60 سانتیمتر مزایای زیادی نسبت به دیگر بلوک های ساختمانی دارد.

مزایای بلوک سبک سیپورکس

  • وزن سبک
  • نصب آسان
  • سرعت اجرا بالا
  • کاهش هزینه تاسیسات
  • کاهش بار مرده ساختمان
  • عایق حرارت
  • به حداقل رساندن میزان مصرف آهن آلات، میلگرد و بتون
  • مقاوم در برابر رطوبت
  • مصون در برابر گزند آفات و موریانه

مشخصات بلوک سیپورکس

بلوک سبک سیپورکس

بلوک سبک سیپورکس 10*25*60 سانتیمتر

خرید بلوک سبک سیپورکس

بلوک سیپورکس نسبت به مزایای فوق العاده ای که داراست که در بالا هم به طور خلاصه اصلی ترین ویژگی های آن را بیان کردیم، به عنوان بهترین بلوک سبک ساختمانی شناخته شده است. این ویژگی ها از مواردی هستند که برای هر کارفرما قابل توجه است.
با انتخاب "انواع بلوک سبک سیپورکس" می توانید سایز موردنظر برای بلوک را انتخاب و اقدام به خرید نمایید.

بلوک تیغه ای چیست ؟

بلوک تیغه ای چیست ؟

اگر اخیرا به دنبال خرید مصالح ساختمانی برای ایجاد بنای خود بوده باشید، یقینا تا بدین لحظه با کلمه بلوک تیغه ای مواجه شده اید. در واقع این دسته از بلوک ها به طیفی از مصالح ساختمانی گفته می شود که در مقایسه با همتایان خود ضخامت و وزن کمتری دارند. این مزیت باعث شده تا برای ایجاد تیغه های ساختمانی کاربرد داشته باشند.

در واقع به دلیل تفاوت در کاربرد این محصولات، نوع ساختار آن ها نیز تغییر کرده است. از آنجایی که تیغه های ساختمانی، بخش زیادی از حجم بنا را به خود اختصاص می‌دهند، لذا این روزها انواع مختلفی از بلوک های تیغه ای ایجاد شده که هر کدام از آن ها نیز نقاط ضعف و قوت مختص به خود را دارند.

ما در ادامه این مقاله سعی داریم تا مرور واضحی بر روی این دسته از محصولات داشته و جنبه های مختلف آن را برای شما عزیزان بیان کنیم؛ پس حتما را تا انتهای این مقاله همراهی فرمایید.

ماهیت بلوک تیغه ای چیست ؟

نخستین قدم برای خرید بلوک های تیغه ای مناسب، شناخت ماهیت آن ها است. در واقع شما باید ابتدا ماهیت این دسته از محصولات را درک کرده و سپس بر این مبنا نسبت به خرید مدل مناسب آن ها اقدام کنید. ماهیت و البته کاربرد این دسته از محصولات از نام آن ها پیداست.

در واقع این بلوک ها برای اتصال تیغه های دیوار مورد استفاده قرار می‌گیرند. تیغه ها به جداکننده های فضای داخلی ساختمان گفته می‌شود که غیرباربر هستند.

به عبارت ساده‌ تر وزن کلی ساختمان بر روی آن ها اعمال نمی شود. همین مورد باعث شده تا بلوک های تیغه ای، عملاً در برابر فشارهای زیاد، مقاومت چندانی نداشته و ضخامت اندکی هم داشته باشند. البته بلوک تیغه ای می‌ تواند در مقابل حرارت و صدا عایق مناسبی باشد. افزون بر این موارد، مدل های مختلفی از این محصولات خلق شده که هر کدام از آن ها ساختاری متفاوت دارند.

تفاوت در ساختار باعث شده تا ماهیت این محصولات متغیر بوده و هر مدل از این بلوک ها مزایای مختص به خود را داشته باشند. این موضوع همان چیزی است که موجب سردرگمی خریداران می شود.

نکات مهم برای انتخاب بلوک تیغه ای مناسب

قبل از این که بخواهیم انواع بلوک تیغه ای را خدمت شما عزیزان معرفی کنیم، بهتر است بدانید که این دسته از محصولات به دلیل نوع کاربردی خود، تنوع بسیار زیادی در بازار دارند.

به عبارت ساده تر مدل های گوناگونی از آن ها خلق شده که هر کدام ویژگی های متمایزی دارند. این مورد باعث شده تا انتخاب یک مدل مناسب برای کاربران اندکی دشوار باشد.

ما در ادامه برخی از نکات را خدمت شما عزیزان ذکر می‌ کنیم که با لحاظ کردن آن ها می توانید مناسب ترین مدل را برای خود انتخاب کنید.

  • سرعت دیوار چینی با بلوک تیغه ای

سرعت دیوار چینی را می توان یکی از مهمترین مولفه هایی دانست که بایستی در هنگام انتخاب بلوک تیغه ای به آن دقت کنید.

در واقع هر اندازه که سرعت اجرای دیوار چینی به کمک یک نوع بلوک بیشتر باشد، یقیناً مدل انتخاب مناسب‌ تری برای شما خواهد بود.

بدین منظور به ابعاد آن دقت داشته باشید. به عبارت ساده تر هر اندازه ابعاد یک مدل بلوک بزرگتر باشد، یقیناً انتخاب ایده آل تری برای شما خواهد بود.

  • وزن بلوک تیغه ای

وزن نهایی را می‌توان به عنوان عاملی در نظر گرفت که برای انتخاب یک بلوک تیغه ای باید به آن دقت کرد.

در واقع تیغه ها بخش اعظمی از وزن ساختمان را به خود اختصاص می‌دهند. لذا هر اندازه که مصالح به کار رفته برای آن ها سبک تر باشد، یقیناً بار مرده ساختمان هم کمتر می شود.

این عامل در نهایت مقاومت ساختمان در برابر زلزله و موارد مشابه را افزایش می دهد.

پیشنهاد سیپورکس خواندن مقاله: چگونه از مقاومت یک ساختمان مطلع شویم ؟

  • عایق صوتی و حرارتی بلوک

تیغه ها به عنوان اصلی ترین و مهمترین مانع در برابر صدا و حرارت شناخته می‌شوند. لذا اگر مصالح بکار رفته برای آن ها، بتوانند در برابر چنین مولفه‌ هایی مقاوم باشند، بدون شک هدر رفت انرژی کمتری خواهید داشت.

در واقع استفاده از مصالح عایق باعث می شود تا در فصول سرد و گرم سال، هزینه های کمتری را بابت تعدیل دما بپردازید.

مازاد بر این، چنین فاکتوری باعث می‌شود تا عملا آرامش موجود در خانه حفظ شده و کمترین تاثیر پذیری را از شرایط نامناسب بیرون داشته باشید.

البته باید گفت که بلوک سبک مانند بلوک سیپورکس بهترین بلوک عایق محسوب می شود.

مزایای بلوک عایق صدا

مزایای بلوک عایق صدا

  • اجرای ساده بلوک ساختمانی

اجرای ساده را می توان یکی دیگر از مولفه های ارزشمندی دانست که معماران و سازندگان حرفه ای توجه زیادی به آن دارند.

در واقع بخش زیادی از بنا به وسیله تیغه ها پوشش داده می‌شود. پس هر اندازه که اجرای آن ها دشوارتر باشد، یقینا زمان و انرژی بیشتری را از دست می دهید.

بدین منظور بهتر است اولویت خود را بر روی مصالحی بگذارید که ابعاد بزرگتر و وزن کمتری دارند.

مازاد بر این شما باید در ساختار این تیغه ها، مسیر تاسیسات مختلف را کار گذاری کنید. لذا اجرای ساده تره تاسیسات را هم در نظر داشته باشید؛ چرا که این مورد بخش زیادی از ضایعات مصالح تیغه ای را به خود اختصاص می دهد.

حمل و نقل ساده تر یکی دیگر از مواردی است که باید در پروسه اجرا به آن دقت داشته باشید.

به عبارت ساده‌ تر باید مصالح انتخابی شما به گونه‌ای باشد که اینجا به جای آن در بین طبقات مختلف نیاز به انرژی و نیروی انسانی چند متری داشته باشد.

مجموعه این فاکتور ها در کنار همدیگر می تواند پروسه انتخاب بلوک تیغه ای را برای شما ساده تر کند.

با قرار دادن این مولفه ها در کنار همدیگر، می توانید مدل مناسب تری از بلوک تیغه ای را انتخاب کنید.

انواع بلوک تیغه ای

همانگونه که اشاره کردیم، تفاوت در ساختار و البته طراحی بلوک های تیغه ای موجب شده تا انواع گوناگونی از آن ها خلق شود.

ما در ادامه انواع مختلفی از این بلوک های تیغه ای را خدمت شما معرفی کرده و ویژگی هر کدام را خدمت شما بیان کرده ایم.

  • بلوک های سفالی

بلوک های سفالی را می توان به عنوان یکی از ایده آل ترین و البته بهترین مدل های این بلوک تیغه ای دانست.

این دسته از محصولات غالباً وزن اندکی داشته و به دلیل های حرفه هایی که در ساختار خود دارند، در برابر انتقال صدا و حرارت هم دوام بالایی دارند.

لازم به ذکر است که این مدل بلوک ها، شکنندگی زیادی دارند. همین باعث می‌ شود تا اجرای تاسیسات در داخل آن ها، اندکی دشوار باشد.

همراه ما باشید با خواندن مقاله: تفاوت بلوک سفید با بلوک سفالی

  • بلوک های تیغه ای سیمانی سنگین

این دسته از بلوک های تیغه ای را می توان جزو مدل های قدیمی دانست که هنوز هم در بسیاری از خانه ها استفاده می شود.

این دسته از محصولات غالباً دو حفره بزرگ در بخش میانی خود داشته و می‌ توانند مانع از انتقال حرارت شوند. از طرفی این مدل ها تا حدی در جلوگیری از انتقال صدا هم موثر هستند.

باید عنوان کنیم که وزن بالای بلوک سیمانی موجب شده تا بار مرده ساختمان افزایش پیدا کرده و به همین جهت استفاده از آن ها روز به روز کم رنگ تر می شود.

البته این روزها مدل های مختلفی از بلوک بتنی ایجاد شده که وزن و ابعاد کمتری دارند، اما به دلیل ساختار شکنندگی و البته وزن بیشتر نسبت به نمونه های جدید، باز هم تقاضای چندانی برای آن ها وجود ندارد.

  • بلوک های گچی

بلوک های گچی دسته ای دیگر از بلوک های محبوب برای ایجاد تیغه ها حساب می شوند. در واقع این دسته از محصولات به دلیل ساختار گچی خود، می توانند مانع از انتقال صدا شوند.

اما وزن نسبتاً بالای آن ها و البته قیمت بیشترشان باعث شده تا در میان سازندگان محبوبیت کمتری داشته باشند.

  • آجر

آجر به عنوان یکی از مصالح سنتی و البته ارزان قیمت برای چینش تیغه های دیوار قلمداد می شود. این دسته از محصولات به دلیل مقاومت دمایی بالا، از دیرباز در بین ایرانیان محبوبیت زیادی داشته اند.

اما باید عنوان کنیم که این روزها طرفداران آن ها روز به روز کمتر می شود؛ چرا که استفاده از آجر ها می تواند بار مرده ساختمان را افزایش دهند.

بر همین اساس خانه های ساخته شده به وسیله آن ها مقاومت کمتری در برابر زلزله دارند. به همین جهت است که روز به روز تقاضا برای آن ها کمتر می شود.

  • بلوک های سبک اتوکلاو شده

این دسته از مصالح را می‌توان به عنوان ایده آل ترین و البته محبوب ترین مدل های بلوک تیغه ای در نظر گرفت.

در واقع باید عنوان کنیم این محصولات تمامی مزایا و البته نقاط قوت لازم برای تبدیل شدن به بهترین انتخاب شما را در خود دارند.

۸۰ درصد از حجم این بلوک ها را هوا تشکیل می دهد. به همین جهت است که وزن بسیار اندکی دارند.

این مورد به نوبه خود بار مرده ساختمان را کاهش داده و مقاومت کلی آن در برابر زلزله را افزایش می‌دهد.

موضوع دیگری که این بلوک ها را برای اجرای تیغه مناسب کرده، ساختار نرم و قابل برش آن ها است. در واقع بنایان می‌توانند این بلوک ها را به وسیله اره برش داده و تاسیسات لازم را در بطن آن ها جای دهند. این موضوع باعث می‌شود تا استفاده از آن ها بسیار راحت تر باشد. افزون بر این موارد، ساختار منحصر به فرد آن ها باعث می شود تا در برابری انتقال دما یا حرارت مقاومت بالایی از خود نشان دهند.

مجموع این موارد در کنار هم دیگر باعث شده تا استفاده از بلوک های سبک اتوکلاو شده نظیر بلوک هبلکس و سیپورکس، بهترین انتخاب ممکن باشند.

البته این موضوع به شرطی است که شما بتوانید نمونه مناسب را خریداری کنید. ما در شرکت سازه سبک آرسام سعی کرده ایم تا بهترین و البته با کیفیت ترین مدل های بلوک سبک اتوکلاو شده را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. لذا اگر به دنبال خرید بلوک هبلکس یا بلوک سیپورکس هستید، می توانید هم اکنون با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

همراه ما باشید با مقاله: انواع بلوک سبک

منبع: siporex.ir

چگونه هزینه ساخت و ساز را کاهش دهیم؟

ساخت و ساز را می‌توان جزو اموری دانست که به عنوان یکی از پرهزینه ترین و البته سنگین ترین حوزه های اقتصادی در نظر گرفت می شود. این اقدام، غالبا هزینه های بسیار زیادی را برای سازندگان به همراه دارد. همین مورد هم باعث شده تا اغلب سازندگان، به فکر روش هایی برای کاهش هزینه ساخت و ساز خود باشند. با این وجود بیشتر آن ها اطلاعات دقیقی پیرامون این موضوع و روش های آن ندارند. در واقع آن ها نمی دانند که چگونه هزینه های ساخت و ساز خود را کاهش داده یا دست کم مانع از افزایش این هزینه ها در آینده بشوند. نکته قابل توجه این است که نبود آگاهی در این زمینه، اغلب اوقات به اقدامات اشتباه منجر شده و هزینه های بیشتری را بر روی دوش افراد می گذارد. چگونه هزینه ساخت و ساز را کاهش دهیم ؟ در واقع این سوالی است که اغلب افراد نمی دانند که چگونه هزینه ساخت و ساز خود را کاهش دهند. ما در ادامه این مقاله سعی داریم تا مروری واضح بر روی این موضوع داشته و به شیوه ای دقیق روش ها و راهکارهای مطمئن برای آن را خدمت شما عزیزان بیان کنیم؛ لذا بهتر است ما را تا انتهای این مطلب همراهی کنید.

روش های بهینه برای کاهش هزینه های ساخت و ساز

برای این که بتوانید هزینه های ساخت و ساز خود را کاهش دهید، روش ها و راهکارهای مختلفی وجود دارد که هر کدام از آن ها به نحوی می توانند از هدر رفتن سرمایه شما جلوگیری نمایند.

برخی از آن ها در زمان ساخت و ساز موجب کاهش هزینه شده و برخی دیگر اثرات خود را در دراز مدت نشان می دهند.

ما در ادامه این مطلب سعی داریم تا روش های مختلفی را از هر دو گروه برای شما عزیزان بیان کنیم؛ لذا بهتر است حتما ما را تا انتها همراهی کنید.

  • پیش خرید مصالح و لوازم مورد نیاز

پیش خرید مصالح و لوازم را می‌توان به عنوان یکی از شاخص ترین اقداماتی دانست که می تواند موجب کاهش هزینه های ساخت و ساز شما شود.

در واقع به دلیل شرایط اقتصادی موجود، قیمت مصالح و لوازم مورد نیاز برای ساخت و ساز نوسان بسیار زیادی دارد.

این نوسان گاهاً در بازه یک یا چند ماهه، تغییرات زیادی را تجربه می‌کند. این تغییرات می‌ تواند از مرز افزایش ۱۰۰ درصدی در فاصله های چند ماهه هم رد کند.

این موضوع برای افرادی که محاسبات و پیش بینی های خود را برای یک قیمت تمام شده و ثابت انجام داده اند، بسیار شوک آور و البته زیان آور است.

اما اگر بتوانید متریال های مورد نیاز خود را در طی یک مرحله یا به صورت یکجا خریداری کنید، یقینا در هزینه‌ های شما صرفه جویی می شود.

لازم به ذکر است که در این حالت به دلیل حجم بالا، می توانید تخفیف های مناسب تری را هم دریافت کنید.

البته بسیاری از افراد درک صحیحی از مصالح مورد نیاز خود در فرایندهای آتی ساختمان سازی ندارند.

در این حالت توصیه می شود تا مصالح اولیه نظیر سیمان، بلوک و موارد مشابه را پیش خرید کنید.

موارد دیگری که برای امور داخلی ساختمان استفاده می شود را هم با هماهنگی معمار و در مراحل دیگر خریداری کنید.

اما در هر حال سعی کنید تا پروسه خرید آن ها طولانی نشود؛ چرا که یقینا قیمت آن ها افزایش پیدا خواهد کرد.

  • حذف واسطه ها

یکی از بهترین راهکارها جهت کاهش هزینه ساخت و ساز، حذف واسطه ها است. در واقع اغلب مصالح ساختمانی، توسط کارگاه های تولیدی ساخته شده و عاملان فروش یا نمایندگی ها به صورت واسطه آن را عرضه می کنند.

چنین اقدامی باعث می‌شود تا هزینه های این محصولات افزایش پیدا کرده و در نتیجه مشتریان متحمل هزینه های بیشتری شوند.

در چنین حالتی شما می توانید به جای خرید از واسطه ها، مستقیماً به کارگاه های تولیدی و سازنده ها مراجعه کنید.

در این حالت هزینه های شما به مراتب کاهش پیدا کرده و می توانید هزینه ساخت و ساز خود را کمتر کنید.

این گزینه برای افرادی که مصالح زیادی برای پروژه خود می‌خواهند، یک انتخاب بسیار ایده آل است.

  • برآورد صحیح مصالح مورد نیاز

چگونه هزینه ساخت و ساز را کاهش دهیم؟

چگونه هزینه ساخت و ساز را کاهش دهیم؟

برآورد صحیح مصالح را می توان یکی دیگر از اقداماتی دانست که تاثیر مستقیمی بر روی کاهش هزینه‌ های شما دارد.

متاسفانه بخش زیادی از هدر رفت بودجه سازندگان، به دلیل برآورده نادرست می باشد. گاهی برخی از مهندسان کم تجربه، مصالح مورد نیاز را به میزان کمتری برآورد می‌کنند.

همین فاکتور باعث می‌شود تا مالکان در بخش های انتهایی کار، برای تامین کمبود خود، مجدداً نیازمند خرید باشند.

در چنین حالتی به دلیل گذشت زمان، یقینا با افزایش قیمت مواجه خواهید شد. از طرفی دیگر حجم آن ها باعث می‌ شود تا قادر به خرید از تولیدکننده یا دریافت تخفیف های بیشتر نباشید.

مجموع این موارد در کنار هم دیگر باعث شده تا هزینه های بیشتری بر دوش مالکان تحمیل شود.

از طرفی دیگر برآوردهای بیش از اندازه هم موجب می شود تا در نهایت بخش زیادی از مصالح باقی مانده و روی دست مالکان بماند.

اگرچه در این حالت می توان دوباره آن ها را فروخت، اما غالباً با قیمت های کمتری خریداری می شوند که این موضوع هم به زیان آن ها خواهد بود.

لذا توصیه می شود در برآورد مصالح مورد نیاز، دقت کافی را به خرج دهید.

  • پرهیز از مصالح بی کیفیت

متاسفانه اغلب افراد برای کاهش هزینه های ساخت و ساز خود، به سراغ مصالح ارزان و بی کیفیت می روند.

آن ها تصور می‌کنند که با این کار، بخش زیادی از هزینه های خود را کاهش داده اند. این در حالی است که اغلب مصالح بی کیفیت، عمر کوتاهی داشته و غالباً در پروسه ساخت و ساز ضایعات بسیاری خواهند داشت.

مازاد بر این، اغلب این محصولات به دلیل کیفیت پایین خود هزینه های بیشتری را بر روی دوش شما می گذارند.

برای مثال استفاده از بلوک یا سیمان بی کیفیت، باعث بروز ترک های مختلفی در دیوار می شود که بعدا هزینه بیشتری را برای ترمیم بر روی دوش شما می گذارد.

این موضوع باعث می‌شود تا در آینده یا طی پروسه اجرا، هزینه های به مراتب بیشتر از اختلاف قیمت آن با نمونه های باکیفیت را جهت ترمیم یا اصلاحات دیگر بپردازید.

لذا توصیه می شود تا همواره اولویت خود را بر روی استفاده از مصالح با کیفیت قرار دهید.

پیشنهاد سیپورکس خواندن مقاله: دلیل ایجاد ترک در بتن

  • استفاده از بلوک های سبک

بلوک سبک را می توان به عنوان یکی از محبوب ترین و البته شاخص ترین مصالحی دانست که طی چند دهه گذشته وارد بازار ایران شده اند.

در واقع انواع بلوک سبک، به دلیل متریال های بی نظیر خود می توانند بخش زیادی از هزینه های شما را کاهش دهند.

برای مثال این بلوک‌ ها برای اتصال خود، نیازی به سیمان ندارند. بلکه با نوع خاصی از ملات به نام چسب بلوک متصل می شوند.

بلوک سفید چیست؟

انواع بلوک سبک سفید

وزن کم آن ها باعث شده تا تنها لایه نازکی از چسب بلوک برای اتصال آن‌ ها مناسب باشد. چنین فاکتوری در نهایت هزینه شما بابت خرید ملات را کاهش می‌ دهد.

افزون بر این موارد، به دلیل ابعاد بزرگ خود، نیازمند ردیف های کمتری برای ساخت دیوار هستند. همین فاکتور، نیاز شما به استفاده از بلوک های بیشتر را کاهش می دهد.

عایق حرارتی این محصولات، فاکتور دیگری است که می تواند در کاهش هزینه های شما تاثیر چشمگیری داشته باشد.

در واقع بلوک های سبک می توانند مانع از انتقال دما شوند. این موضوع باعث می‌شود تا شما در فصول سرد و گرم سال، هزینه های کمتری را بابت تعدیل دمای خانه خود بپردازید؛ چرا که هدر رفت انرژی این بلوک ها بسیار اندک است.

برش و شکل دهی به وسیله اره یکی دیگر از مواردی است که می تواند استفاده از این بلوک ها را برای شما بسیار ساده‌تر کند.

در واقع شما می‌توانید به وسیله اره، مسیر لازم برای اجرای تاسیسات مختلف را در داخل این بلوک‌ ها پیاده کنید.

این موضوع باعث می‌شود تا ضایعات این دسته از بلوک ها در پروسه ساخت و ساز، به کمترین حالت ممکن برسد.

مجموع این فاکتورها در کنار هم دیگر موجب کاهش چشمگیر هزینه های ساخت و ساز شما خواهد شد.

استفاده از بلوک سبک aac مزایای زیادی دارد که شما را برای کسب اطلاعات بیشتر به خواندن مقاله " مزیت بلوک سبک در ساختمان سازی " دعوت می کنیم.

سخن آخر

این روزها بسیاری از مالکان، بابت هزینه های بالای ساخت و ساز، نگرانی های زیادی دارند. به گونه ای که غالبا در طول این پروسه، با کمبود بودجه مواجه خواهند شد.

به همین جهت است که غالباً در پی راهکارهایی جهت کاهش هزینه ساخت و ساز خود هستند.

اما غالباً می‌ دانند که از چه طریقی نسبت به این کار اقدام کرده و چه روش هایی را در پیش بگیرند؛ اما در در این مقاله سعی کردیم تا مرسوم ترین و البته بهترین روش برای کاهش هزینه ساخت و ساز را خدمت شما عزیزان بیان کنیم.

از طرفی مشاوران ما در شرکت سازه سبک آرسام، می توانند راهنمایی های تکمیلی در این زمینه را خدمت شما عزیزان ارائه دهند.

چنانچه شما به دنبال خرید بلوک سبک نظیر بلوک هبلکس و سیپورکس هستید، می توانید از تولیدات ما کمک بگیرید.

افزون بر این موارد، تیم ما قادر است مصالح ساختمانی مورد نیاز شما را با هزینه مناسب و کیفیت بالا در اختیارتان قرار دهد. بدین جهت می توانید هم اکنون با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

همراه ما باشید با خواندن مقاله: صفر تا صد ساختمان سازی

منبع: siporex.ir

مراحل نازک کاری ساختمان

مراحل نازک کاری ساختمان

پروسه ساخت و ساز مراحل گوناگونی دارد که یکی از مهم ترین و البته اصلی ترین این مراحل، نازک کاری ساختمان است. در واقع طی این مرحله فضای سازه برای سکونت ساکنین آن آماده شده و شامل ریزه کاری ها و بخش های گوناگونی است. در واقع طی این مرحله برخی از مشکلات پروسه اصلی ساخت بهبود یافته و بنا آماده بهره برداری خواهد شد. همین مورد باعث شده تا به عنوان یکی از اصلی ترین مراحل ساختمان سازی تلقی شود. با این اوصاف اغلب مردم اطلاعاتی در رابطه با مراحل نازک کاری ساختمان ندارند

ما در این مقاله سعی داریم تا مرور واضحی بر روی این عمل داشته و جنبه های مختلف آن را خدمت شما عزیزان بیان کنیم؛ لذا حتما را تا انتهای این مقاله همراهی فرمایید.

هدف از انجام مراحل نازک کاری ساختمان

قبل از این که بخواهیم به بررسی جزئیات مراحل نازک کاری ساختمان بپردازیم،  بهتر است هدف از انجام آن ها را به شیوه ای مناسب درک کنیم.

در واقع ما باید بدانیم که هدف از انجام چنین اقداماتی چیست؟

همانگونه که اشاره کردیم، نازک کاری ساختمان به منظوره بهره برداری از یک سازه انجام می‌شود.

در واقع زمانی که اسکلت کلی یک بنا اجرا شده و دیوار چینی های آن صورت می‌گیرد، غالباً نمای داخلی و خارجی وجه مناسبی نخواهد داشت.

از طرفی این بخش‌ ها یکدست نبوده و غیرقابل سکونت هستند. نازک‌ کاری فرایندی است که این ناهماهنگی ها را برطرف کرده و جلوه ای زیبا به فضای داخلی و خارجی خانه ها می دهد.

از سوی دیگر این اقدام باعث می‌شود تا طیف زیادی از مشکلات و ناهماهنگی های ساختاری بنا از معرض دید خارج شود.

به همین جهت است که تمامی معماران اجرای آن را الزامی می دانند. از جمله مراحل آن می‌توان به ماله کشی، کف سازی، زیرکاری های مختلف نظیر گچ و خاک، اجرای نما، نصب کاشی و سرامیک، رنگ آمیزی و… اشاره نمود.

پیشنهاد سیپورکس خواندن مقاله: مراحل اجرای سرامیک کف

هر یک از این مراحل خود جزئیات مختلفی دارد که اجرای آن ها می‌تواند جلوه زیباتری به فضای داخلی و خارجی بنای شما بدهد.

با این اوصاف انجام تمامی آن ها الزامی نیست. اما بخشی از آن ها برای بهبود ساختار کلی خانه ها الزامی هستند. ما در ادامه این مراحل را به شیوه ای مناسب برای شما شرح داده ایم.

 شرح کامل مراحل نازک کاری ساختمان

همانگونه که اشاره کردیم، نازک کاری ساختمان مراحل مختلفی دارد که هر کدام از آن ها ویژگی ها و البته مزایای مختص به خود را دارند. ما در ادامه توضیح مختصری از هر کدام از آن ها ارائه داده ایم.

  • شمشه کشی دیوار

شمشه کشی دیوار 

شمشه کشی دیوار چیست

شمشه کشی دیوار را می توان به عنوان یکی از نخستین مراحل برای نازک کاری ساختمان دانست. در این مرحله پستی و بلندی هایی که در پروسه اجرایی دیوار به وجود آمده‌اند، برطرف می شود.

بدین منظور شمشه های فلزی یا چوبی را به فاصله یک متری از همدیگر قرار داده و آن ها را به وسیله ای در خاک متصل می کنند.

این نقاط به عنوان نواحی مبنا در پروسه شمشه کشی تلقی می شود. فواصل بین نقاط به وسیله ملات پر شده و کمک شمشه هم آن ها را یکدست می کنند.

این اقدام باعث می‌شود تا سطح کلی دیوار یکدست و آماده اجرای پلاستر های مختلف باشد.

از طرفی این اقدام به نوعی زیر سازی بوده و اتصال پلاستر ها را ساده تر می کند.

البته باید بدانید که در صورت استفاده از بلوک های سبک اتوکلاو شده، نیاز چندانی به زیرسازی نیست؛ چرا که اتصال این بلوک‌ ها با پلاستر بسیار ساده تر انجام می شود.

  • گچ و خاک دیوار در نازک کاری ساختمان

استفاده از گچ و خاک یکی دیگر از مراحل نازک کاری دیوارها است. طی این مرحله سطح به دست آمده به وسیله مخلوطی از گچ و خاک پوشانده می شود.

این پلاستر زیبایی چندانی ندارد اما می تواند زیر سازی لازم برای استفاده از سفید کاری و لایه‌ های دیگر را فراهم نماید.

از طرفی دیگر ترکیب خاک با گچ موجب اتصال مقاوم تر می شود که این فاکتور به نوبه خود پروسه اجرا را ساده تر می کند.

توجه: اگر از بلوک سفید استفاده کنید دیگر نیازی به استفاده از گچ و خاک ندارید و به وسیله چسب بلوک می توانید بلوک ها را به هم متصل می نمایید.

  • سفید کاری ساختمان

سفید کاری را می توان به عنوان یکی از مراحل محبوب و البته مورد نیاز در پروسه نازک کاری ساختمان دانست.

در واقع طی این مرحله، گچ سفید با آب خالص ترکیب شده و به وسیله ماله بر روی دیوار اجرا می شود.

خروجی کار حاصل از آن زیبایی خاصی داشته و به دلیل ایجاد سطوح یکدست و صاف، در بین ایرانیان رواج زیادی دارد.

همین عامل هم باعث شده تا بسیاری از افراد، سفید کاری را جزو مراحل اصلی برای پروسه اجرا تلقی کنند.

نازک کاری ساختمان 

مراحل نازک کاری ساختمان را شرح دهید

  • کشته کشی دیوار

کشته کشی به عنوان یکی از مراحل فرعی در نازک کاری ساختمان تلقی می‌شود که این مرحله گچ سفید دانه ریز را با آب درست کرده و بعد از یک ربع هم زدن، آن را بر روی دیوار اعمال می‌کنند.

این دسته از ملات ها نسبت به سفید کاری عادی زمان بیشتری برای اتصال نیاز داشته و به اصطلاح دیرگیرتر هستند. همین عامل هم باعث شده تا برای گچ بری ها یا صاف کردن سطوح مورد استفاده قرار گیرند.

  • نقاشی ساختمان

نقاشی را می توان یکی دیگر از مراحلی دانست که در نازک کاری ساختمان توجه زیادی بدان می‌شود.

در واقع به این مرحله بخش هایی از ساختمان که نیازمندی بهبود ساختار و تغییر رنگ هستند را نقاشی می کنند.

این بخش ها می توانند در فضای داخلی یا خارجی باشند. رنگ ها علاوه بر این که می‌ توانند جلوی زیباتری به فضای داخلی خانه بدهند، قادر هستند تا آن را در برابر آلودگی هم حفظ کنند.

  • قرنیز دیوار

قرنیز دیوار، از دیگر مراحلی است که متخصصان توجه زیادی به آن دارند. در واقع به این مرحله یک لایه از ام دی اف (MDF)، سرامیک، پلاستیک یا مصالح مشابه را به عنوان قرنیز قرار می‌ دهند که می‌تواند هم سطح با دیوار یا بر روی آن اعمال شود. قرنیز ها علاوه بر این که جلوه زیباتری به داخل خانه می دهند، می‌ توانند عمر آن را افزایش داده و مانع از انتقال رطوبت به دیوار شوند.

  • کف سازی ساختمان

کف سازی را می توان به عنوان یکی از الزامی ترین و البته مهم ترین مراحل برای نازک کاری ساختمان در نظر گرفت.

این مرحله بایستی با دقت و ظرافت بالایی اجرا شود؛ چرا که هرگونه سهل انگاری در آن می تواند منجر به ایجاد مشکلات بیشتر در بنای شما شود.

برای مثال عدم عایق سازی دقیق آن منجر به نفوذ رطوبت به طبقات پایین خواهد شد. مازاد بر این عدم کف سازی صحیح و نداشتن شیب کنترل شده می‌تواند موجب جمع شدن آب در حین تمیزکاری و شستشو شود.

مجموع این موارد در کنار همدیگر سکونت در داخل بنا را مشکل می‌ کند. لذا بایستی برای این امر از افراد خبره کمک گرفته و از مصالحی نظیر چوب، ام دی اف،  سرامیک و موارد مشابه استفاده نمایید.

  • اجرای کاشی و سرامیک

اجرای کاشی و سرامیک را می توان از دیگر مراحلی دانست که در نازک کاری ساختمان به آن پرداخته می‌شود.

طی این مرحله کف و بخش‌ های کناری دیوار به وسیله سرامیک یا کاشی پوشانده می شود. مساحت قسمت پوشش داده شده در بخش های خانه متفاوت است.

برای مثال در سرویس بهداشتی ها غالباً تمام بخش‌های داخلی به وسیله کاشی و سرامیک پوشش داده می‌شود.

اما در قسمت هایی همچون پذیرایی یا اتاق خواب ها، تنها بخش کمی از اتاق به وسیله این متریال ها پوشش داده می شود.

مراحل اجرای سرامیک با چسب 

آموزش مراحل اجرای سرامیک با چسب

  • اجرای نما در نازک کاری ساختمان

نمای ساختمان را می توان به عنوان یکی از مولفه‌های مهم در قیمت گذاری آن دانست. از طرفی دیگر دیدگاه و احساس ساکنین در رابطه بنا هم رابطه مستقیمی با آن دارد.

به گونه ای که هر اندازه نمای زیباتری برای سازه خود انتخاب کنید، یقینا قیمت آن هم افزایش پیدا خواهد کرد و البته ساکنان هم احساسی بهتری نسبت به آن خواهند داشت.

لازم به ذکر است که برای اجرای نما از متریال های مختلفی نظیر کامپوزیت، سنگ، ایزوگام و موارد مشابه استفاده می شود. شما باید نوع متریال را متناسب با بودجه و البته نیاز خود انتخاب نمایید.

  •  عایق کردن سازه

عایق کردن را می توان جزو مراحلی دانست که متخصصان تاکید زیادی بر روی آن دارند. طی این روش بخش های مختلفی از بنا که بیشتر از سایرین در معرض رطوبت قرار دارند را به وسیله ای مواد و متریال های مختلف عایق بندی می کنند.

این اقدام باعث می‌شود تا مانع از آسیب زدن به آن ها شود که این فاکتور در نهایت طول عمر مفید بنا را افزایش می‌دهد.

یکی از راهکارهای ایده آل برای عایق بندی فضای داخلی خانه ها، استفاده از بلوک سبک نظیر بلوک هبلکس و سیپورکس می باشد.

این دسته از بلوک ها به طور کلی در برابر رطوبت، صدا و حرارت عایق هستند. همین مورد باعث شده تا اجرای ساختمان به وسیله آن ها مزایای بسیار بیشتری را به همراه داشته باشد.

با خواندن مقاله " ویژپگی های بلوک عایق " با این موارد بیشتر آشنا شوید.

برای خرید بهترین و البته مناسب ترین مدل های این بلوک ها می توانید با کارشناسان ما در شرکت سازه سبک آرسام تماس حاصل فرمایید.

در واقع شرکت ما بهترین و البته با کیفیت ترین نمونه های بلوک هبلکس و سیپورکس را عرضه می کند.

لذا اگر به دنبال خرید بلوک سبک هستید، کارشناسان ما می توانند شما را در این زمینه  راهنمایی کنند.

همراه ما باشید با خواندن مقاله: صفر تا صد ساختمان سازی

منبع: siporex.ir

تفاوت بلوک سبک استاندارد و غیر استاندارد

تفاوت بلوک سبک استاندارد و غیر استاندارد

بلوک های سبک را می توان به عنوان یکی از بهترین و البته محبوب ترین مصالح ساختمانی در قرن حاضر دانست. به گونه ای که بسیاری از ساختمان ها و بناهای بزرگ به وسیله آن ها ساخته شده اند. در واقع این دسته از محصولات به دلیل ویژگی های منحصر به فرد خود می توانند به سادگی در صدر انتخاب ها جای گرفته و مزیت های قابل توجهی را به مالکان بنا ارائه دهند. البته این مزیت‌ها به شرطی است که شما بتوانید بلوک سبک استاندارد را خریداری کنید. اما متاسفانه اغلب افراد، تفاوت بلوک سبک استاندارد و غیر استاندارد را نمی دانند. همین مورد باعث می‌شود تا در خرید نمونه های مناسب و ایده آل دچار سردرگمی و مشکل شوند. ما در ادامه این مقاله سعی داریم تا مروری بر روی این موضوع داشته و روش های مناسب برای تشخیص بلوک استاندارد از بلوک غیر استاندارد را خدمت شما عزیزان بیان کنیم. لذا اگر شما هم به دنبال خرید بلوک سبک نظیر بلوک هبلکس و سیپورکس هستید، حتماً ما را تا انتهای این مقاله همراهی کنید.

بلوک سبک غیر استاندارد چه مشکلاتی ایجاد می کند ؟

قبل از این که بخواهیم به بررسی تفاوت بلوک سبک استاندارد و غیر استاندارد بپردازیم، بهتر است ابتدا بدانیم که مدل های غیر استاندارد چه زیان ها و مشکلاتی را برای ما به همراه دارند.

در واقع باید عنوان کنیم که اغلب مردم بلوک سبک را به دلیل مزیت های قابل توجه آن ها استفاده می کنند.

از جمله این مزیت ها می‌توان به عایق بودن در برابر صوت، وزن اندک، مقاومت در برابر زلزله، عایق حرارتی، استفاده آسان و… اشاره نمود.

متاسفانه اغلب بلوک های غیر استاندارد، چنین مزیت هایی را ندارند. به همین جهت است که نتایج معکوسی را در پی خواهند داشت.

پیشنهاد سیپورکس خواندن مقاله: عایق صوتی چیست ؟

نخستین مشکلی که استفاده از بلوک های سبک غیر استاندارد به همراه دارد، برهم زدن محاسبات کلی ساختمان می باشد.

در واقع معماران و مهندسان، بر پایه وزن کلی این محصولات محاسبات مختلفی برای تعیین بار مرده آن انجام می دهند.

سپس بر پایه این موضوع، سازه های تقویتی، نوع نما و موارد دیگر را تعیین می کنند.

متاسفانه اغلب بلوک های سبک غیر استاندارد، وزن بیشتری نسبت به نمونه‌ های عادی دارند. همین مورد باعث می‌شود تا محاسبات کلی مهندسان نادرست از آب در بیاید.

به عبارت ساده تر وزن کلی ساختمان بیشتر از مقدار پیش بینی شده خواهد بود. بر همین مبنا است که مقاومت کلی بنا در برابر زلزله کاهش پیدا می کند.


مقاومت ساختمان‌ ها در برابر زلزله تهران

کدام ساختمان‌ ها در برابر زلزله تهران دوام می‌ آورند

از طرفی دیگران نما و سایر المان های به کار رفته در داخل آن هم نمی تواند کارایی و گیرایی مناسب را از خود نشان دهد.

بر همین مبنا است که ساختار کلی بنا با پیش‌بینی ما کاملاً متفاوت خواهد بود.

این موضوع در نهایت خسارات مختلفی را در پی داشته و مقاومت کلی ساختمان را کاهش می دهد.

یکی دیگر از مشکلاتی که بلوک های غیر استاندارد با خود به همراه دارند، کاهش مقاومت ساختمان در برابر حرارت و صوت می باشد.

در واقع بلوک های غیر استاندارد، دارای ضخامت بیشتر بوده و تعداد قطرهای آن ها کمتر است. این موضوع در نهایت سبب می‌شود تا صدا و حرارت به شیوه ای ساده تر از آن عبور کند.

ترکیب این موارد باعث می‌شود تا مالکان در فصول سرد و گرم سال، هزینه بیشتری را برای تعدیل دما بپردازند.

مازاد بر این، حریم خصوصی داخل سازه تحت تاثیر قرار گرفته و آرامش بیشتری در آن جریان خواهد داشت.

ترکیب کلی این موارد نه تنها عمر مفید ساختمان را کاهش می دهد، بلکه تجربه سکونت در آن را هم نامناسب می کند.

به همین جهت است که باید در هنگام خرید بلوک سبک، توجه زیادی به استاندارد یا غیر استاندارد بودن آن داشته باشیم.

تشخیص بلوک غیر استاندارد

همان گونه که اشاره کردیم، به کارگیری بلوک های غیر استاندارد می‌تواند مشکلات و زیان های مختلفی را به همراه داشته باشد.

به همین جهت باید در هنگام خرید این محصولات هوشیار باشیم. اما متاسفانه اغلب افراد به دلیل نداشتن تجربه کافی، نمی‌دانند چگونه بلوک های استاندارد را از نمونه های غیر استاندارد تشخیص دهند.

در اصل از تفاوت بلوک سبک استاندارد و بلوک های غیر استاندارد اطلاع ندارند.

دما در ادامه این مقاله برخی از نکات و مولفه های مهم را خدمت شما عزیزان بیان می‌کنیم که به وسیله آن ها می توانید نمونه های استاندارد را از غیر استاندارد تشخیص دهید.

  • بررسی مواد تشکیل دهنده بلوک استاندارد

  • بلوک‌های AAC از چه ساخته می‌شوند؟

  • بلوک‌های AAC از چه ساخته می‌شوند؟

مواد تشکیل دهنده را می توان به عنوان یکی از نخستین و البته مهم ترین نقاطی دانست که کلاهبرداری های مختلف از آن شروع می شود.

در واقع به دلیل تخصصی بودن این موضوع، اغلب مشتریان تازه کار در آن فریب می خورند.

در حالت عادی برای ساخت بلوک های سبک استاندارد، از ترکیب سیمان هایی نظیر پرتلند، پوزولانی، سربار های آهکی و بنایی استفاده می شود.

به همراه آن هم ترکیبات دیگری نظیر آهک، پودر سنگ، خاک رس، رنگدانه های مختلف و افزودنی های شیمیایی استفاده می شود.

ترکیب کلی این موارد در نهایت بلوک های خاکستری روشنی را ایجاد می‌کنند. از طرفی چنانچه یک بلوک استاندارد باشد، سطح کلی آن زبر و یکدست است.

به همین جهت باید برای تشخیص استاندارد بودن آن از لحاظ مواد شیمیایی، به سراغ رنگ و سطح آن بروید.

در صورتی که سطح آن یکدست و فاقد ماسه ها یا ذرات درشت باشد، می توان تا حد زیادی نسبت به استاندارد بودن آن مطمئن بود.

از طرفی رنگ روشن آن هم به معنی ترکیب استاندارد متریال و مواد تشکیل دهنده آن است.

البته باید عنوان کنیم که در برخی از موارد، مشتریان درخواست رنگ خاصی از بلوک ها را دارند که در این حالت نباید مولفه‌ رنگ را در اولویت خود قرار دهید.

مازاد بر این، حتماً متریال های سازنده را از فروشنده بپرسید تا نسبت به صحت آن ها اطمینان حاصل کنید.

  • ضخامت لبه و تعداد حفره های بلوک استاندارد

حفره های داخلی بلوک سبک را می‌توان به عنوان معیاری مهم برای تشخیص استاندارد یا غیر استاندارد بودن آن در نظر گرفت.

در واقع این حفره ها یک نوع فضای خالی ایجاد می کند که در برابر انتقال صدا و حرارت مقاومت لازم را ایجاد می‌کنند.

به همین جهت هر اندازه که تعداد حفره های یک بلوک بیشتر باشد، مقاومت آن هم بیشتر خواهد بود.

البته باید به عنوان کنیم که نباید حفره ها به نحوی باشد که ضخامت دیواره های کناری آن را کاهش دهد؛ چرا که در این حالت مقاومت بلوک در برابر فشارهای مختلف، کاهش پیدا می کند.

بدین منظور اگر بلوک انتخابی شما دارای حفره های وسطی باشد، بایستی حتماً این حفره ها کمتر از نصف حجم بلوک باشد. البته اغلب بلوک های سبک فاقد این حفره های میانی هستند.

  • وزن بلوک سبک

مهمترین و البته شاخص ترین تفاوتی که میان بلوک های سبک با سایر مدل ها وجود دارد، وزن اندک آن ها است.

همین مورد باعث شده تا بتوانیم به کمک آن نمونه های استاندارد را از غیر استاندارد تشخیص دهیم.

در واقع بلوک های سبک استاندارد وزن بسیار کمی دارند. این در حالی است که بلوک های غیر استاندارد، به دلیل وجود ترکیبات اضافی در آن ها، وزن نسبتاً بیشتری دارند.

همین مورد هم باعث شده تا در هنگام وزن کردن آن ها، به سادگی تقلبی بودن شان را تشخیص دهیم.

لذا حتماً در فرایند خرید بلوک سبک، آن ها را وزن کرده و نسبت به پایین بودن چگالی شان اطمینان حاصل کنید.

ما در مقاله " انواع بلوک سبک " مدل های بلوک سبک و برندهای متفاوت آن را معرفی کردیم.

  • ساختار غیر شکننده بلوک استاندارد

یکی از مهمترین تفاوت هایی که در بلوک های سبک استاندارد دیده می شود، قابلیت برش آن ها به وسیله اره است.

در واقع اغلب بلوک های موجود در بازار، در اثر ضربات چکش خرد می شوند. اما بلوک های سبک نظیر بلوک هبلکس و بلوک سیپورکس، به وسیله اره برش داده می‌شوند؛ لذا برای شکل دادن به آن ها نیازی به استفاده از چکش نیست.

همین مزیت قابل توجه به عنوان تفاوت بلوک استاندارد و غیر استاندارد شناخته می شود.

در واقع شما باید در زمان خرید این بلوک ها، نسبت به قابل برش بودن آن ها اطمینان حاصل کنید.

نمونه های غیر استاندارد به دلیل ترکیبات اضافی خود در برابر برش، مقاوم هستند.

اما نمونه های استاندارد به سادگی توسط اره برش داده خواهند شد؛ لذا حتماً این تفاوت را در حین خرید بررسی کنیم.

سخن آخر

بلوک های سبک را می توان به عنوان یکی از مصالح بی‌نظیری دانست که برای پروژه های ساختمان سازی بسیار ایده آل است.

البته این موضوع زمانی اهمیت دارد که بتوانیم نمونه های استاندارد آن را خریداری کنید؛ چرا که نمونه های تقلبی و غیر استاندارد رشد بسیار زیادی در بازار داشته اند.

ما در این مقاله سعی کردیم تا تفاوت بلوک استاندارد و غیر استاندارد را برای شما شرح داده و روش های تشخیص آن را هم عنوان کنیم.

اما متاسفانه اغلب افراد به دلیل نداشتن تخصص و البته زمان کافی، نمی توانند چنین کاری را انجام داده یا بررسی‌ های دقیقی را در این زمینه انجام دهند.

در این حالت بهترین و مناسب ترین راهکار، خرید از یک فروشنده معتبر است.

در واقع اگر شما خرید خود را از یک مرکز معتبر انجام دهید، نسبت به استاندارد بودن این مصالح اطمینان کافی خواهید داشت. مازاد بر این، در صورت وجود هرگونه مغایرت، می توانید آن را مرجوع کنید.

ما در شرکت سازه سبک آرسام سعی کرده ایم تا بهترین و البته با کیفیت ترین مدل های بلوک سبک استاندارد را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

ما نسبت به اصالت محصولات مان، ضمانت های لازم را ارائه می دهیم تا مشتریان از این بابت آسوده خاطر باشند. چنانچه شما هم به دنبال خرید بلوک سبک استاندارد یا کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید، می توانید هم اکنون با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

همراه ما باشید با خواندن مقاله: انواع بلوک ساختمانی

منبع: siporex.ir

حذف میلگرد و وال پست در بلوک سیپورکس

حذف میلگرد و وال پست در بلوک سیپورکس

با استفاده از مصالح ساختمانی سنتی مانند بلوک سیمانی، آجر و... باید از وال پست یا میلگرد بستر استفاده کرد اما اگر از بلوک سبک مانند بلوک سیپورکس استفاده می کنید، نیازی به استفاده از آن نیست. در واقع با حذف میلگرد و وال پست در بلوک سیپورکس طبق پیوست 6 آیین نامه استاندارد 2800 ساختمان منجر به استفاده از بست های مکانیکی است.
بست اتصالات سیپورکس باتوجه به عملکرد مناسب لرزه ای نیازی به نگهداری به میلگرد بستر در هنگام زلزله ندارد و جایگرین مناسبی برای آن است.
از بست های اتصال برای اتصال دیوارها به هم، دیوار به ستون، دیوار به سقف و... به کار می رود.
در شرکت سازه سبک آرسام 4 مدل بست مکانیکی با عناوین زیر موجود است که هر یک کاربرد ویژه ای در ساختمان سازی دارد.

برای تعداد بست های مکانیکی در اجرای پروژه حتما با مشاوران سیپورکس به شماره 2-02188780480 تماس بگیرید.

مشاهده ویدئو: