شرکت سازه سبک آرسام

تامین کننده بلوک ساختمانی سبک AAc سیپورکس

شرکت سازه سبک آرسام

تامین کننده بلوک ساختمانی سبک AAc سیپورکس

کدام ساختمان‌ ها در برابر زلزله تهران دوام می‌ آورند؟

زلزله یکی از حوادث وحشتناکی است که پیامدهای ناگواری به همراه دارد و باعث نابودی یک ساختمان یا شهر و... می شود. به همین دلیل مقاومت ساختمان ها امری ضروری است. کدام ساختمان‌ ها در برابر زلزله تهران دوام می‌ آورند؟ با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.
خیلی از محققان سعی کردند که بتوانند وقوع زلزله را پیش بینی کنند ولی تا به الان همچین اتفاقی نیفتاده است و نمی توان وقوع آن را به طور دقیق پیش بینی کرد.
درست است که نمی توان وقوع دقیق آن را پیش بینی کرد، اما می توان با رعایت موارد استانداردی تلفات و خسارات آن را کاهش داد.

زلزله تهران

شهر تهران که پایتخت کشور است، همواره باید مورد توجه قرار بگیرد؛ چون دارای بیشترین امکانات در هر زمینه ای نسبت به شهرهای دیگر است و باید تمام استانداردهای لازم در آن رعایت شود.
همانطور که می دانید شهر تهران روی گسل قرار دارد و  بسیار ضروری است که حتما این استانداردها رعایت و استفاده شود؛ چون در سال های اخیر شاهد چنین رخدادهایی بوده ایم.
برای مثال حادثه تلخ ریزش ساختمان پلاسکو که خسارات سنگینی، هم خسارات جانی و هم خسارات مالی به بار آورده است.
چون افراد جامعه در این حادثه عزیزان خود را از دست دادند و تمام سرمایه آن ها از بین رفت، از نظر روانی هم دچار مشکل شدند.
به همین سبب از سوی وزارت مسکن و شهرسازی برای ایمن سازی ساختمان ها حساسیت هایی ایجاد شده است.
کدام ساختمان‌ ها در برابر زلزله تهران دوام می‌ آورند ؟ برای پاسخ به این سوال با ما همراه باشید.

مقاوم‌ سازی ساختمان ها

به منظور جلوگیری از تخریب ساختمان ها و تلفات جانی، انواع ساختمان ها باید از پایه مقاوم ساخته شوند.
منظور از مقاوم‌ سازی یک ساختمان یا سازه، این است که تحمل مقابله با لرزش و فشار را داشته باشد و در اثر زلزله ساختمان متلاشی نشود.
در این رابطه سیپورکس به شما خواندن مقاله " مقاوم سازی ساختمان با روش های کاربردی " را پیشنهاد می کند.
در مرحله نخست برای مقاوم سازی سازه باید به نوع اسکلت ساختمان توجه نمود.
پس در این صورت باید از اسکلت ساختمانی که مقاومت بالایی در برابر زلزله داشته باشد، استفاده نمود.
علاوه بر انتخاب مناسب اسکلت ساختمان مرحله بعد نوبت به استفاده از مصالح ضد زلزله می رسد.
امروزه مصالح مختلفی با هدف مقاومت بالا در برابر زلزله طراحی و روانه بازار شده که استفاده از آن باعث مقاوم بودن ساختمان در برابر زلزله است.
بهترین پیشنهاد برای مصالح ضد زلزله یا بهتر بگوییم مصالحی که مقاومت بسیار بالایی در مقابل زلزله دارد، " بلوک سیپورکس " است.
بلوک سیپورکس به دلیل فرآیند ساخت متفاوت نسبت به بلوک های دیگر، وزن سبکی دارد که به آن " بلوک سبک " یا " بلوک aac " گفته می شود که در نتیجه آن باعث کاهش بار مرده ساختمان می شود.
این فرآیند اتوکلاو نام دارد. بخوانید: اتوکلاو چیست؟

کدام ساختمان‌ ها در برابر زلزله تهران دوام می‌ آورند؟

مقاومت ساختمان‌ ها در برابر زلزله تهران 

کدام ساختمان‌ ها در برابر زلزله تهران دوام می‌ آورند

ساختمان هایی که از اسکلت های مقاوم و مصالح مرغوب در ساخت ساختمان ها استفاده می کنند، دچار آسیب و خسارت نمی شوند.
به خصوص بلوک های سیپورکس که در مقابل لرزش، مقاومت آن تست و اثبات شده است.
روش های مقاوم سازی دیگری نیز موجود است که مهندسان ساختمان برای مقاومت از آن بهره می گیرند.
مقاوم سازی ساختمان به دو روش سنتی و نوین تقسیم بندی می شوند که در هر روش از ابزارهای متفاوتی استفاده می شود.
به همین خاطر در فرایند مقاوم‌ سازی و ایمن‌ سازی ساختمان تلاش می‌ شود تا با بهسازی و به کارگیری روش‌ های نوین در ارتقای ایمنی ساختمان‌ های ساخته شده و یا در حال ساخت، اثرات منفی نیروهای وارده تا حد ممکن خنثی شود.
بهتر است بدانید: چرا ایران در معرض زلزله است؟

نکات کاربردی در انتخاب خانه مقاوم در برابر زلزله تهران

زلزله‌ ها در یک نقطه‌ جغرافیایی خاص اتفاق می‌ افتند که این نقطه، کانون زلزله نام دارد. ساختمان‌ هایی که در نزدیکی کانون زلزله قرار دارند، انرژی بیشتری وارد می‌شود و هرچه از این نقطه فاصله بگیریم، انرژی وارده کمتر خواهد شد.
به همین خاطر هر چقدر هم که مقاومت ساختمان در برابر زلزله زیاد باشد، بسته به نقطه‌ ای که در آن قرار گرفته‌ است، باز هم احتمال وارد شدن خسارت به آن وجود دارد.
بنابراین نباید این انتظار را داشت که یک ساختمان هیچ‌ گونه آسیبی نبیند؛ بلکه هدف از مقاوم‌ سازی آن است که آسیب‌ ها به‌ گونه‌ای باشند که کمترین خسارات مالی و جانی را در پی داشته باشند.

آیا نقشه ساختمان با زلزله تهران ارتباطی دارد؟

برای این که بدانید کدام ساختمان‌ ها در برابر زلزله تهران دوام می‌ آورند ؟ قبل از خرید یا اجاره خانه به نقشه‌ آن توجه کنید و از تعداد ستون‌ ها و میزان فضای باز در نظر گرفته شده آگاه باشید.
چرا که تعداد ستون ها با مقاومت ساختمان ارتباط مستقیم دارد. هر چه تعداد ستون ها در ساختمان بیشتر باشد، مقاومت آن ساختمان بیشتر است.
اگر سالن فضای زیادی اختصاص داده شده، باید از تعداد ستون‌ هایی که در زیر سقف مربوطه بکار رفته، اطمینان حاصل کنید. این موضوع در مقاومت ساختمان در برابر زلزله عامل بسیار مهمی محسوب می‌شود.

زلزله تهران و وضعیت منطقه

آیتم دیگر برای دانستن این که کدام ساختمان‌ ها در برابر زلزله تهران دوام می‌ آورند ؟ وضعیت منطقه است.
یکی از پیامدهای زلزله تهران دشواری کمک‌ رسانی به شهروندان بعد از وقوع زمین لرزه است؛ زیرا تراکم ساختمان‌ ها در کوچه‌ ها و خیابان‌ ها بالاست و این مسئله باعث می‌ شود تا نیرو های امدادی به راحتی نتوانند عبور کنند و با مشکل مواجه شوند. بعضی از مجتمع‌ های آپارتمانی در کوچه‌ های بسیار باریک ساخته شده‌ اند که ورود آن ها را سخت کرده است.
بنابراین علاوه بر انتخاب یک خانه‌ ایمن، توجه به منطقه‌ ای که خانه در آن واقع شده نیز اهمیت زیادی دارد.
پیشنهاد سیپورکس خواندن مقاله: چگونه از مقاومت یک ساختمان مطلع شویم؟

منبع: siporex.ir

مزایا و معایب بلوک هبلکس

ما در مقالات قبل درباره بلوک های ساختمانی از جمله بلوک سبک AAC سیپورکس صحبت کردیم، بلوک سبک سیپورکس یکی از بهترین و پرکاربردترین بلوک های ساختمان سازی می باشد که مزایای بی شماری دارد. اکنون در این مقاله می خواهیم برای شما مزایا و معایب بلوک هبلکس را بیان کنیم، پس همراه ما باشید:
بلوک هبلکس یکی از مصالح جدید در ساختمان سازی است که این بلوک توانسته توجه بسیاری از معماران  را به خود معطوف نماید. بلوک هبلکس یک نوع بتن هوادار اتوکلاو شده می باشد این بلوک از ترکیب ماسه سیلیسی، سیمان، آهک و پودر آلومینیوم و همچنین آب در دمای 200 درجه سانتی گراد و فشار 12 اتمسفر به دست می آید، بلوک هبلکس به دلیل مزایای زیادی که دارد توانسته محبوبیت زیادی در بین ساختمان سازان به وجود آورد. البته لازم به ذکر است که بلوک های هبلکس معایبی را نیز دارد و  ما در این مقاله به بررسی مزایا و معایب بلوک هبلکس خواهیم پرداخت.

معایب بلوک هبلکس

  •  مقاومت کم در برابر فشار

یکی از بزرگترین عیب هایی که بلوک هبلکس دارد نداشتن فشار مقاومتی می باشد در واقع  به دلیل استحکام و مقاومت کم که این مصالح ساختمانی دارد باعث می شود سازه ها در برابر فشارهای جانبی مقاوم نباشند. و عیب آن باعث شده که از بلوک های هبلکس نتوان در دیوارهای باربر استفاده کرد و فقط به دیوارهای غیر باربر محدود شده است.
لازم است بدانید اگر بخوهید از بلوک هبلکس در دیواره های باربر استفاده کنید باید ضخامت دیوار را افزایش داد  که این کار علاوه بر هزینه زیادی که در بر دارد باعث کاهش فضا نیز می گردد، استفاده از بلوک هبلکس گزینه مناسبی برای دیوارهای باربر نمی باشد.

  • هزینه بالا

یکی از دلایلی که باعث افزایش قیمت بلوک هبلکس شده است استفاده از ماده ای به نام سیلیس است که اصلی ترین ماده در ساخت این بلوک ساختمانی می باشد، همانطورکه در مطالب بالا گفته شد بلوک هبلکس از ترکیب ماسه سیلیسی، سیمان، آهک، پودر آلومینیوم و آب می باشد. استخراج این عنصر یا همان سیلیس و همچنین فرآیندی که برای استفاده در بلوک هبلکس طی می کند پرسه ای زمان بر و پر هزینه می باشد و همین موضوع باعث افزایش هزینه های تولید این بلوک شده است.

  • زمان زیاد

ساخت بلوک های هبلکس  پروسه ای بسیار زمان بر است  تا بتوان به شکل نهایی درآید که مراحل ساخت آن نیاز به هزینه و نیروی کار زیادی دارد. لازم به ذکر است که بلوک های هبلکس مزایای بسیاری دارد که این مزایا باعث شده که از معایب آن چشم پوشی کرد.

بیشتر بخوانید: انواع بلوک ساختمانی

مزایا و معایب بلوک هبلکس

ابعاد بلوک هبلکس

مزایای بلوک هبلکس

  • سبک بودن

بلوک هبلکس به دلیل وزن کم که به ازای هر متر مکعب حدود 550 تا 600 کیلوگرم می باشد باعث سهولت در حمل و نقل این مصالح ساختمانی شده است.

  • مقاوت بالا در برابر حرارت

مقاومت بلوک سبک هبلکس به دلیل ترکیبات و همچنین نحوه پخت و متخلخل سازی آن در مقابل دما و حرارت، به شدت بالا می باشد و همین امر باعث شده مصرف انرژی کاهش یابد.

  • مقاومت بالا در برابر زلزله

مقاومت بلوک هبلکس در برابر زلزله، به دلیل نوع متریال و بافت و وزن پایین آن، بسیار بالا می باشد و استفاده از این بلوک ها در ساختمان سازی بسیار مناسب می باشد.

  • سرعت عمل بالا در اجرا

نصب و اجرای بلوک هبلکس  به وسیله چسب مخصوص و با سرعت بالایی انجام می شود.

  • قابلیت سوراخ کاری میخ زنی و برشکاری 

قابلیت سوراخ کاری و برشکاری یکی از برترین ویژگی ها در بلوک AAC هبلکس است. و این امکان را به ساختمان سازان می دهد که بتوانند از بلوک هبلکس در اندازه و ابعاد مختلف استفاده کنند.

  •  بازیافت قطعات شکسته 

این قابلیت در بلوک های هبلکس وجود دارد تا بتوانند از قطعات شکسته در اجرای سقف استفاده کنند.

  • قابلیت عایق صوتی

یکی از ویژگی های بسیار مهم که توجه بسیاری از ساختمان سازان را به خود جلب نموده عایق صوت بودن می باشد که از سر و صدا به درون آپارتمان ها جلوگیری نماید.

  • حمل و نقل آسان

وزن کم و نوع بسته بندی بلوک‌های هبلکس، باعث شده روند حمل و نقل این مصالح ساختمان سازی به آسانی صورت پذیرد.

خرید بلوک هبلکس

با توجه به مزایا و معایبی که برای شما بیان کردیم بنابراین بهترین گزینه برای ساخت و سازهای خود خرید بلوک هبلکس می باشد بهتر است خرید بلوک سفید هبلکس در سازه‌های خود به دلیل ویژگی ها و امتیازاتی که دارد، ازجمله: سرعت و ایمنی گزینه مناسبی می باشد. نکات مهم در خرید بلوک سبک

قیمت بلوک هبلکس

جهت اطلاع از قیمت بلوک هبلکس یا خرید بلوک هبلکس فقط کافیست با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید تا بتوانید بهترین سازه را با قیمتی مناسب بسازید.

منبع: siporex.ir

بهترین بلوک

  • بهترین بلوک برای ساختمان‌ سازی چه بلوکی است؟
  • کدام بلوک بیشترین مزایا و کمترین معایب را دارد؟
  • چگونه بلوک ساختمانی مناسب را تشخیص بدهیم و انتخاب کنیم؟

در این مقاله به تمام این پرسش‌ها پاسخ خواهیم داد.

دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم دنیای نسبیت است. هیچ چیز در آن مطلق و قطعی نیست.

هیچ وسیله‌ ای نیست که بتوان فقط از مزایای آن گفت. هر ابزاری نقصی نیز به همراه دارد.

با این حال " انتخاب " راهی برای پیدا کردن گزینه‌ بهتر است. گزینه‌ ای که مزایای آن نسبت به معایبش بیشتر باشد.

مزیت‌ هایش بر ایرادهای آن بچربد. این قانون همه‌ جا حتی در ساختمان‌ سازی صدق می‌کند.

بلوک‌های ساختمانی بسیار متنوع و متفاوت هستند. هر کدام از آن ها معایب و مزایای خود را دارند.

اگر در مورد " مزایا و معایب بلوک aacنیاز به راهنمایی دارید، با انتخاب آن می توانید اطلاعات کاملی در این راستا کسب کنید.

شاید برای شما این سوال پیش بیاید که بلوک AAC چیست؟
برای دانستن این مطلب شما را به خواندن مقاله " بلوک AAC چیست؟ " دعوت می کنیم.

یک بلوک ساختمانی مناسب باید چه ویژگی‌ هایی داشته باشد ؟

  • وزن بلوک ساختمانی

بهترین بلوک ساختمانی بلوکی است که با وجود وزن کم، مقاوم باشد. مبحث دیگر چگالی بلوک است.

بلوک‌ های سبک‌ وزن با وجود چگالی پایین دارای مقاومت مناسبی هستند.

به‌ طور کلی به بلوکی سبک وزن می‌گوییم که چگالی کمتر از 1700kg/mدارند.

هرگاه فضاهای خالی درون بلوک بیش از نیمی از حجم آن را تشکیل بدهند، بلوک مقاومت خود را از دست می‌دهد.

بلوک سبک از بهترین بلوک های ساختمانی است.

بلوک سبک aac 

بلوک سبک سیپورکس aac، بهترین بلوک ساختمانی

  • مقاومت بلوک ساختمانی

همانطور که پیشتر اشاره شد بهترین بلوک، بلوکی است که مقاوم باشد. بلوک‌ های سنگین نسبت به سبک مقاوم ترند.

توجه داشته باشید که از بلوک‌ های سبک و نیمه‌ سبک نمی‌ توان در ساخت دیوارهای باربر استفاده نمود.

  • قیمت بلوک ساختمانی

گاهی هزینه‌ بیشتر برای یک محصول خاص، هزینه‌ های بعدی را کاهش می‌ دهد. در نتیجه برآیند کلی هزینه‌ ها به‌ صرفه خواهد بود.

بلوک‌ های سبک جزئی از همین دسته محسوب می‌ شوند. هر چند که قیمت بلوک های سبک سیپورکس از دیگر بلوک های سبک کمتر است و در عین حال بالاترین کیفیت و کارایی را دارد.

در نتیجه هزینه‌ های شما به طور قابل توجهی کاهش پیدا می کند.

  • بلوک ساختمانی ضد زلزله

ضد زلزله بودن همواره از ویژگی‌ های مهم و تعیین‌کننده در انتخاب بهترین بلوک ممکن برای ساختمان‌ سازی بوده است.

بلوک ضد زلزله، امنیت ساختمان را تا حد زیادی افزایش می‌دهد. همچنین از نگرانی‌ ها و دل‌ مشغولی‌ های مالکان و ساکنان آن می‌ کاهد.

در واقع ساختمانی که با روش‌ های مناسب و استاندارد ساخته می‌شوند، امنیت شهر را بالا می‌ برد.

این ساحتمان‌ ها از خسارات پیش‌ بینی نشده‌ جانی و مالی پیشگیری می‌کنند.

برخی از بلوک‌های ساختمانی علاوه بر این که ضد زلزله هستند، در برابر آتش‌ سوزی نیز مقاومند. مانند بلوک سبک سیپورکس. این بلوک‌ ها در هنگام آتش‌ سوزی نیز تلفات و خسارات را به حداقل می‌ رسانند.

  • بلوک عایق‌

بلوک سبک سیپورکس عایق حرارت 

بلوک سبک بهترین بلوک با مقاومت بالا در برابر آتش و حریق

اهمیت عایق‌ سازی به منظور جلوگیری از اتلاف انرژی ضرورت یافته است. (طبق آخرین مواد و مباحث مصوبه در قوانین ساختمان‌سازی کشور)

به همین منظور باید از بلوک عایق در ساخمان سازی استفاده کرد. بهترین پیشنهاد بلوک aac است.

بلوک aac چیست ؟

بلوک اتوکلاو شده که در دما و فشار ما پخته می شود و وزن سبکی دارد.

بلوک AAC دارای مزایای بی شماری است که در ادامه به برخی از مهم ترین آن اشاره می کنیم:

  • عایق صوت
  • عایق رطوبت
  • مقاوم در برابر حریق و آتش سوزی
  • مقاوم در برابر زلزله
  • و...

برای عایق‌ سازی سه راه وجود دارد:

  • راه اول ساختن ساختمان با بلوک‌ های معمولی است. پس از اتمام ساخت نسبت به عایق‌ کاری اقدام می‌ شود.
  • راه دوم هنگام اجرای بلوک‌ ها یک لایه استایرن به آن ها اضافه می‌ کنند. این لایه عایق حرارتی، رطوبتی و صوتی محسوب می‌ شود.
  • در راه سوم از بلوک‌ های عایق استفاده می‌کنند. در این روش نیازی به عایق‌ کاری مجدد وجود ندارد.
  • سرعت انجام کار

از دیگر موارد مهم در کار با بلوک‌ های ساختمانی مدت زمانی است که این بلوک‌ ها برای اجرا نیاز دارند.

زمان گران‌ ترین سرمایه‌ی زندگی است. بهترین بلوک ساختمانی، بلوکی است که نیاز به زمان و انرژی کمتری داشته‌ باشد.

بلوک‌های سیمانی سبک به علت وزن پایین و کارپذیری آسان این ویژگی را نیز دارا می‌ باشند.

بهترین بلوک

احتمالا شما نیز به دنبال انتخاب بهترین بلوک برای ساختمان سازی هستید. به نظر شما چه مزایا و معایبی است که یک بلوک را به بهترین انتخاب تبدیل می کند؟ هریک از بلوک ها طبیعتا مزایا و معایبی خواهند داشت. اما برای انتخاب بهترین بلوک، ابتدا باید محل مورد استفاده آن را در نظر بگیرید.

هریک از انواع بلوک ها برای مصارف خاصی در نظر گرفته شده اند. از این رو نمی توان کاربرد تمامی انواع بلوک ها را یکسان دانست. بلوک ها یکی از پرکاربردترین انواع مصالح ساختمانی شناخته می شوند و به همین دلیل باید با مزایا و معایب و همچنین بهترین نوع بلوک ها آشنایی داشته باشید.

با پیدایش بلوک های سبک، بلوک های سیمانی کم رنگ تر شدند و به دلیل مزیت های بسیاری که از بلوک های سبک شاهد هستیم، در اغلب ساختمان سازی ها مورد استفاده قرار می گیرند. در ادامه به بررسی بهترین نوع بلوک خواهیم پرداخت:

بهترین نوع بلوک کدام است؟

برای انتخاب بلوک، ابتدا باید با انواع آن آشنایی داشته باشید تا بتوانید بهترین بلوک را نسبت به محل مورد استفاده خود، انتخاب کنید. در حالت کلی، بلوک های سبک کارایی بیشتری نسبت به نوع قدیمی بلوک ها دارند.

اما بلوک های سبک نیز خود، در انواع مختلفی عرضه شده اند. در ادامه، قصد بررسی انواع بلوک های سبک را داریم تا در نهایت بتوانیم بهترین بلوک را برای مصارف ساختمانی انتخاب کنیم. از جمله پرکاربردترین انواع بلوک های سبک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

بهترین نوع بلوک 

خرید و قیمت بهترین بلوک

بلوک سبک پوکه ای

بلوک های پوکه ای از ترکیب: آب، سیمان و پوکه معدنی ساخته می شوند. این بلوک با اینکه کارایی های زیادی دارد، اما بیشترین کاربرد آن مربوط به ساخت سقف، تیغه و دیوار می شود. بلوک های پوکه ای به دو شکل توخالی و توپر ارائه شده اند. بلوک های پوکه ای بهترین انتخاب برای ساختمان سازی خواهند بود.

چرا که باعث کاهش چشمگیری از وزن سازه های آپارتمانی می شود. بلوک های توخالی معمولا ضخامت بیشتری نسبت به بلوک های تو پر پوکه ای دارند. پوکه ها از سفت شدن گدازه های آتشفشانی به دست آمده و به دلیل وزن پایین و ترکیب قوی با سیمان، مورد استقبال قرار گرفته اند.

مزایای بلوک سبک پوکه ای

به نظر شما چه عاملی باعث شده که بلوک سبک پوکه ای در مقاله بهترین بلوک ها جای بگیرد؟ بلوک های پوکه ای وزن کمتری نسبت به سایر انواع بلوک ها دارند. همین ویژگی باعث صرفه جویی در میزان هزینه ها و همچنین مدت زمان اجرای پروژه خواهد شد.

اثرگذاری زلزله نیز در صورت استفاده از این بلوک، کاهش پیدا خواهد کرد. بلوک های پوکه ای به عنوان یک عایق حرارتی قوی نیز شناخته می شوند و در صورت استفاده از آن، حتی از نظر سازمان بهینه سازی مصرف سوخت نیز نیازی به عایق کاری دیوار نخواهد بود.

بلوک سبک پوکه ای، یک عایق صوتی قوی نیز خواهد بود. بلوک های پوکه ای استحکام قابل قبولی داشته و ساختار آن به گونه ای است که می توانید انواع عملیات: شیار زنی، میخ کوبی، سوراخ کوبی و... را روی آن به انجام برسانید.

بهترین بلوک | بلوک لیکا

بلوک های لیکا نیز در محتوا بهترین بلوک، جای دارند. بلوک های لیکا از ترکیب: آب، سیمان و دانه های صنعتی ساخته می شوند. دانه های صنعتی در کارخانجات تولید می شوند و تفاوت آن با پوکه های معدنی در این مورد خواهد بود.

بلوک های لیکا نیز مزایای بسیاری دارند و از جمله مهمترین آنها می توان به: اجرای ساده، مقاومت بالا در برابر زلزله، وزن پایین و عایق حرارتی و صوتی اشاره کرد. بلوک های لیکا نیز کارایی های منحصر به فرد خود را دارند و یکی از پرفروش ترین انواع بلوک ها به شمار می روند.

بهترین بلوک کدام است؟

در بخش های قبل، با ویژگی های بلوک های سبک و سنگین آشنا شدیم. بلوک های سنگین نیز امروزه پیشرفت های بسیاری داشته و با پیشرفت تکنولوژی، شاهد افزایش کیفیت این نوع بلوک ها نیز شده ایم. اما چنانچه بخواهیم از نظر انسان دوستانه به این موضوع نگاه کنیم، بلوک های سبک انتخاب بهتری برای ساختمان های کشور ایران خواهند بود.

چرا که ایران از جمله مناطق زلزله خیز جهان است و استفاده از بلوک سبک، می تواند میزان خسارات را تا حد زیادی کاهش دهد. با استفاده از بلوک های سبک، علاوه بر صرفه جویی در میزان هزینه ها، استحکام بیشتری از سازه خود شاهد خواهید بود.

خرید بهترین بلوک

برای خرید بهترین بلوک، راه های متفاوتی پیش روی خود خواهید داشت. هرکدام از این راه ها، مزایا و معایب منحصر به فرد خود را به دنبال دارند. تا چندی پیش، برای خرید انواع مصالح ساختمانی، باید به یکی از فروشگاه های سطح شهر مراجعه می شد.

در این صورت، هم به وقت زیادی برای خرید مصالح نیاز داشتیم و هم میزان تنوع در فروشگاه ها کم بود. با گسترش فضای مجازی، شاهد قدم گذاشتن مصالح فروشی ها نیز در این عرصه شدیم. در انتخاب فروشگاه مورد نظر نیز باید نهایت دقت را داشته باشید.

سیپورکس یکی از بهترین ها در این زمینه است که در طول دوره فعالیت خود، توانسته نظر بسیاری را نسبت به خود جلب نماید. با انتخاب سیپورکس نگران کیفیت بلوک ها نخواهید بود. چرا که کلیه بلوک های سیپورکس از بالاترین درجه کیفی برخوردار بوده و بدون هیچگونه نگرانی، می توانید از آنها استفاده کنید.

بخوانید: خرید بلوک هبلکس

قیمت بهترین بلوک

قیمت یکی از مهمترین مواردی است که قبل از خرید باید به آن توجه داشته باشید. هریک از انواع بلوک ها، قیمت متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند. اغلب افراد به دنبال پیدا کردن پایین ترین قیمت هستند. اما توصیه می کنیم که هیچوقت کیفیت را فدای قیمت نکنید. اجناسی که کیفیت مطلوبی دارند معمولا قیمت بالاتری نیز خواهند داشت.

سیپورکس، بهترین بلوک ها را با نازلترین قیمت برای فروش گذاشته است. با اینکه قیمت های متفاوتی از بلوک ها شاهد هستیم، اما بلوک های سیپورکس از بالاترین درجه کیفی برخوردار بوده و با قیمت های پایین ارائه می شوند. کارشناسان سیپورکس به صورت تمام وقت، آماده ارائه خدمات پشتیبانی هستند و می توانید راهنمایی های مورد نیاز را از آنها دریافت کرده و یا استعلام قیمت بگیرید.

جمع‌ بندی و سخن آخر

لازم است پیش از خرید بلوک‌ های ساختمانی، آن ها را بشناسیم. اولین قدم این است که بدانیم چه میخواهیم؟ ساختمان ما باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ باید ضد زلزله باشد؟ محدودیت زمانی برای اجرای آن را داریم؟ از نظر اقتصادی با محدودیت‌هایی رو به رو هستیم که باید به آن توجه داشت.

منبع: siporex.ir

بلوک سبک چیست ؟

بلوک سبک چیست ؟

در این مقاله می خواهیم به این موضوع بپردازیم که بلوک سبک چیست ؟ دلیل استقبال و پرفروش بودن این بلوک چیست؟
همچنین در ادامه با مواد تشکیل دهنده، مزایا و انواع این بلوک بیشتر آشنا می شوید.
بلوک سبک یکی از بهترین و پرفروش ترین بلوک های ساختمانی محسوب می شود که به علت ویژگی های منحصر به فردی که داراست، جایگاه خوبی در صنعت ساختمان سازی کسب کرده است.
از بلوک سبک در دیوارهای غیر باربر استفاده می شود و استفاده از آن در دیوارهای باربر توصیه نمی شود.

بلوک سبک از چه موادی تشکیل شده است ؟

در ترکیبات این بلوک از سیمان، آب با ماسه ریز دانه و پوکه های معدنی استفاده می شود.
میزان مصرفی این مواد در ترکیب برای ساخت این نوع بلوک بر حسب کاربرد موردنظر متفاوت خواهد بود.
حالا چرا این بلوک ها، به بلوک سبک نامیده شده اند؟!
علاوه بر موادی که در متن فوق به آن اشاره شد، عنصر دیگری نیز در این ساختار وجود دارد.
به دلیل این که بخش بیشتری از حجم این بلوک ها از مقدار زیادی هوا تشکیل شده به آن بلوک سبک گفته می شود.
به عبارت دیگری ایجاد تخلخل توسط حباب های کوچک هوا در بافت آن است.

کاربرد های اصلی بلوک سبک

همان گونه که تا به این لحظه متوجه شده اید، بلوک های سبک دارای ویژگی ها و مزیت های خاصی هستند که باعث شده تا برای امور گوناگونی مناسب باشند. در واقع بلوک های سبک به دلیل ماهیت و کارایی منحصر به فرد خود، برای طیف ویژه‌ای از اقدامات ساختمانی مناسب هستند.
البته باید عنوان کنیم که این محصولات به دلیل جنس و متریال خود نمی توانند در تمام بخش‌های ساختمان مورد استفاده قرار گیرند. البته اگر از مدل های ویژه آن استفاده کنید، می توانید در بخش های دیگری هم آن را به کار بگیرید. اما در هر حال کاربرد اصلی بلوک های سبک برای دیوارهای غیر باربر است.
در واقع این دسته از بلوک ها به دلیل ساختار خود می توانند در دیوارهای باربر مورد استفاده قرار گیرند. به همین جهت است که عموما از آن ها برای ساخت دیوارهای غیر باربر استفاده می شود. البته باید این موضوع را عنوان کنیم مدل هایی با ضخامت بیشتر از بلوک های سبک وجود دارد که می‌توان آن‌ها را برای دیوارهای باربر هم استفاده نمود. این دسته از بلوک ها ساختار مقاوم تری داشته و ضخامت آن ها نسبت به مدل های دیگر بیشتر می باشد. با این اوصاف اغلب بلوک های سبکی که در بازار وجود دارند، برای دیوارهای غیر باربر استفاده می شود.
از طرفی دیگر این بلوک ها اغلب برای حصارکشی، جدا کردن تیغه های مختلف و پارتیشن بندی بخش های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. نکته قابل توجه این است که در صورت قرار گرفتن در معرض فشار، ساختمان ممکن است دچار ترک و یا کشیدگی شوند. بر همین اساس است که نباید آن ها را در ستون استفاده نمود بلکه بایستی آن ها را صرفا به عنوان تیغه یا جدا کننده استفاده کرد.

چگونگی کار با بلوک سبک

چگونگی کار با بلوک های سبک یکی دیگر از مهم ترین مولفه هایی است که باعث شده تا این دسته از بلوک ها نسبت به سایر مصالح ساختمانی متفاوت باشند. در واقع اغلب بلوک های سبک را نمی توان به وسیله ملات سنتی نظیر سیمان یا آهک نصب نمود. بلکه بایستی برای اتصال آن ها از چسب مخصوصی استفاده نمود که غالباً به همراه بلوک ها عرضه می شود. این موضوع بیشتر در رابطه با بلوک های سبک aac نظیر بلوک سیپورکس و هبلکس به چشم می خورد. برای سایر بلوک هایی نظیر پرین و لیکا می توان از سیمان استفاده نمود. با این اوصاف بلوک های یاد شده بایستی حتماً به وسیله چسب مخصوص متصل شوند.
در واقع این بلوک ها به دلیل ساختار ویژه ای که دارند، نمی توانند اتصال مناسبی با ملات یا سیمان داشته باشند. از طرفی دیگر ملات باعث می‌شود تا وزن کلی دیوار ساخته شده به وسیله آن افزایش پیدا کرده و در نتیجه بلوک ها نمی توانند ویژگی های خود را به شیوه ای مناسب ارائه دهند. بر همین اساس است که برای اتصال آن ها از چسب مخصوصی استفاده می شود که علاوه بر اتصال قدرتمند، می توانند ویژگی های بسیار منحصر به فردی داشته باشند که این محصول را در نوع خود بی نظیر می کند.

ویژگی های بلوک سبک

ویژگی بلوک های سبک را می‌توان به عنوان یکی از مهمترین مولفه هایی دانست که موجب نفوذ این دسته از تولیدات در میان عامه مردم شده است. در واقع باید عنوان کنم که بلوک های سبک دارای ویژگی‌های بی‌نظیری هستند که مشابه آن را نمی توان در مصالح دیگری یافت. همین مورد هم باعث شده تا این تولیدات در نوع خود بسیار منحصر به فرد باشند.
البته کم نیستند افرادی که هنوز اطلاعات دقیقی در رابطه با ویژگی های بلوک سبک ندارند. این موضوع هم باعث می‌شود تا در زمان انتخاب به سراغ محصولات دیگر رفته و انتخاب هایِ اشتباهی داشته باشند.
ما در ادامه برخی از شاخص ترین ویژگی های بلوک سبک را خدمت شما عزیزان ذکر کرده ایم.

مزایای بلوک سبک چیست ؟!

این بلوک ها به دلیل مزایای زیادی که دارند با استقبال شدیدی همراه شده اند.
اولین ویژگی برجسته این بلوک، وزن سبک آن است که از اسم آن هم مشخص است.
وزن سبک این بلوک نسبت به سایر بلوک ها از مزایای مهم و قابل توجهی است.
استفاده از بلوک سبک باعث کاهش بار مرده ساختمان می شود که این مورد هم یکی از دلیل های انتخاب مهندسان برای ساخت انواع ساختمان است.

بخوانید: بار زنده و بار مرده ساختمان

امروزه اهمیت عایق سازی بحث داغ و مهمی است که قابل توجه ناظرین و مهدسین قرار گرفته است.
بلوک سبک در مقابل رطوبت مقاوم است و هنگام گرما یا حریق (عایق حریق) و زلزله مقاومت بالایی از خود نشان می دهد بهترین گزینه برای انتخاب است.
همچنین از مزایای دیگر این بلوک می توان به عایق صوت اشاره کرد. خیلی آزاردهنده خواهد بود که سر و صدای واحدهای دیگر ساختمان به واحد شما بیاید و برعکس. به همین دلیل برای خیلی از افراد و خیلی از ساختمان ها با کاربری های متفاوت مثل بیمارستان ها، سالن کنفرانس و... باید از انواع مصالح ساختمانی که عایق صدا هستند، استفاده نمود.
استفاده از بلوک عایق به دلیل مقاومت بالا در برابر عوامل مختلف بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

مقاومت بلوک سبک در برابر حرارت (عایق حرارت)


مقاومت در برابر حرارت را می‌توان به عنوان یکی از مهم ترین مولفه هایی دانست که باعث شده تا بلوک های سبک در بین عامه مردم نفوذ کنند. در واقع اغلب بلوک های سبک می توانند حجم زیادی از حرارت را تحمل نمایند. همین مورد باعث شده تا طبق استاندارد ساختمان سازی ایران به عنوان مصالح ضد حرارت شناخته شوند. این موضوع باعث شده تا به انتخاب مناسبی برای ساخت بناهای حساس بدل شوند.
عایق بودن در برابر انتقال حرارت از مهم ترین ویژگی هایی است که معماران برای انتخاب یک مصالح به آن دقت می‌کنند. در واقع باید عنوان کنیم که بلوک های سبک به طور کلی در برابر انتقال حرارت دوام بسیار بالایی دارند. به گونه ای که اغلب آن ها می توانند ضریب انتقال بسیار اندکی داشته باشند. این موضوع باعث می‌شود تا در فصول سرد و گرم سال دمای داخلی خانه شما معتدل بماند؛ چراکه هوای خارج از خانه بر روی دمای داخلی آن تاثیر نمی گذارد. این موضوع برای فصل های سرد و گرم سال بسیار حیاتی است چرا که باعث می شود تا شما هزینه های کمتری را برای سیستم گرمایش و سرمایش خانه تان بپردازید.
از طرفی دیگر فضای داخلی خانه هم برای مدت زمان بیشتری معتدل می ماند. این موضوع اجازه می دهد تا بلوک های سبک بتوانند برای شرایط اقلیمی کشورمان انتخاب بسیار بهینه تری باشند.

مقاومت بلوک سبک در برابر زلزله

مقاومت در برابر زلزله را می‌توان به عنوان یکی از مهم ترین ویژگی هایی دانست که باعث می شود تا سیاست کلی معماران در زمینه ساخت یک خانه تغییر کند. در واقع تمام معماران به دنبال مصالحی برای افزایش مقاومت در برابر زلزله هستند. به گونه‌ای که هر اندازه یک مصالح در برابر زلزله مقاومت بیشتری داشته باشد، به سادگی هم در بین مردم نفوذ می کند.
بلوک های سبک به دلیل وزن اندکی که دارند، می توانند مقاومت بالایی ایجاد کنند. در واقع هر اندازه که وزن کلی یک ساختمان کمتر باشد، می تواند در برابر زلزله مقاومت بیشتری از خود نشان دهد.
افزون بر این موارد، بلوک های سبک به دلیل ساختار فیزیکی خود می توانند در برابر کشش و شرایطی پرفشار هم دوام بالایی از خود نشان دهند. ترکیب کلی این دو مورد باعث شده تا ساختمان های ساخته شده به وسیله بلوک های سبک در برابر زلزله مقاومت بالایی داشته باشند.


افزایش سرعت عمل

بلوک های سبک عموما در مقایسه با سایر مصالح نظیر آجر و سفال ابعاد بزرگتری دارند. همین مورد باعث می‌شود تا دیوار چینی به وسیله آن ها ردیف های کمتری نیاز داشته باشند. مازاد بر این، وزن کمتر آن ها اجازه می‌دهد تا بناها و کارگران بتوانند به شیوه‌ای ساده تر و سریع تر آن ها را جابجا نمایند. این موضوع در نهایت باعث افزایش سرعت عمل کار می شود.
بر همین مبنا هم بسیاری از سازندگانی که به دنبال اتمام سریعتر پروژه هستند، از بلوک های سبک برای ساخت دیوار خود استفاده می کنند؛ چرا که علاوه بر کاهش هزینه های آن ها، می‌توانند موجب افزایش سرعت کار شده و زمان پروژه را به حداقل برسانند.

اجرای ساده تر

اجرای ساده تر می توان از دیگر فاکتورهای بسیار مهمی دانست که اجازه می دهد تا بیش از پیش در بین مردم محبوب شوند. در واقع اغلب بلوک های سبک را می توان به وسیله چسب متصل نمود. این موضوع باعث می‌شود تا پروسه ساخت دیوار به وسیله آن ها بسیار ساده و آسان باشد. به گونه ای که اغلب بناها و کارگران می توانند به سادگی آن را اجرا کرده در نتیجه سرعت کار افزایش پیدا کند.
قرارگیری اتصالات و مسیرهای مختلف برای اموری همچون سیم کشی و لوله کشی در این بلوک ها بسیار ساده است. بلوک های لیکا و پرین به دلیل ساختار توخالی خود فضای لازم برای عبور این اتصالات را دارند. از طرفی دیگر بلوک های AAC به دلیل ساختار بی نظیر خود به سادگی با اره قابل برش هستند و می توان مسیر مورد نیاز را در آن ها ایجاد نمود. این موضوع هم به نوبه خود باعث شده تا اجرای یک ساختمان به وسیله این بلوک بسیار ساده تر باشد.

ضریب فشردگی اندک

ضریب فشردگی را می توانید از ویژگی های فنی و مهمی دانست که متاسفانه اغلب مشتریان عادی اطلاعات دقیقی در رابطه با آن ندارند. در حقیقت اغلب محصولات بتنی زمانی که در معرض فشار قرار می گیرند، فضای خالی آن ها به میزان مشخصی کاهش می یابد. این موضوع در اثر فشار ایجاد شده و امری طبیعی است. اما زمانی که میزان این فشردگی افزایش یابد، عموما ساختار مصالح تغییر کرده و باعث می شود تا درز و ترک های مختلفی در دیوار شما ایجاد شود. این مشکل به نوبه خود سلامت ساختمان شما را تهدید می کند.
خوشبختانه اغلب بلوک های سبک دارای ضریب فشردگی بسیار اندکی هستند. این موضوع در بلوک aac بیش از پیش به چشم می خورد. همین مورد باعث شده تا این تولیدات به انتخاب بسیار بهینه تری برای ساخت بناهای مسکونی بدل شوند. چراکه می‌توانند عمر بسیار بالایی داشته و به نوبه خود در برابر هرگونه ضربات مختلف دوام بالایی از خود نشان دهند.

انواع بلوک سبک به چند دسته تقسیم می شود؟

امروزه باتوجه به فاکتورهای مختلفی از انواع بلوک سبک در صنعت ساختمان سازی استفاده می شود.
بلوک سبک دارای انواع مختلفی است. حتما اسم بلوک سیپورکس را شنیده اید.
بلوک سبک سیپورکس یکی از بهترین بلوک سبک است که حدود 3 تا 4 برابر از آجرهای سنتی قدیمی و حدود 50% از بلوک های سیمانی سبک تر هستند.
علاوه بر بلوک سیپورکس، بلوک هبلکس، بلوک لیکا، بلوک پرین و... از بلوک های سبکی هستند که در بازار خرید و فروش می شوند و هم اکنون قابل استفاده هستند.

قیمت بلوک سبک

قیمت را می توان به عنوان یکی از مهم‌ترین مولفه هایی دانست که بایستی برای خرید بلوک سبک به آن دقت نمود. در واقع زمانی که مشتریان در بین انبوهی از انتخاب ها دچار سردرگمی شوند، عموماً به سراغ قیمت می روند. به گونه ای که هر اندازه یکی از مصالح قیمت مناسب تری داشته باشد، بدون شک آن گزینه می تواند به انتخاب بهینه تری برای مشتریان بدل شود.
این موضوع در شرایط اقتصادی فعلی بیش از پیش خود را نشان می دهد. قیمت بلوک سبک در مقایسه با سایر مصالح بسیار ایده آل است. البته زمانی که قیمت یک بلوک سبک را در مقابل یک آجر یا یک سفال قرار دهید، ممکن است تصور کنید که قیمت این محصول اندکی نسبت به آن ها بیشتر است. اما باید بدانید که یک بلوک سبک هبلکس می تواند به تنهایی معادل ۱۰ آجر ابعاد داشته باشد. به همین جهت باید قیمت آن را در مقابل 10 آجر بسنجید.
در این حالت متوجه می شوید که بلوک های هبلکس بسیار ارزان هستند. مازاد بر این زمانی که ویژگی ها و البته مزیت های بی نظیر این محصولات را در نظر بگیرید، می‌دانید که قیمت پرداختی برای آن ها به مراتب کمتر از امکانات و مزیت هایی است که در اختیار شما قرار می گیرد.
با این اوصاف باید این موضوع را عنوان کنیم که قیمت بلوک سبک، متناسب با نوع و ابعاد آن می‌تواند تغییر کند. برای مثال قیمت بلوک های لیکا و پرین در مقایسه با بلوک های هبلکس و سیپورکس بسیار کمتر است. افزون بر این موارد هر اندازه که ضخامت و ابعاد بلوک بیشتر باشد، قیمت آن هم می تواند افزایش پیدا کند.
از طرفی دیگر این موضوع تا حدود زیادی به نوع فروشنده و برند سازنده آن هم ارتباط دارد. اما در حالت کلی قیمت اغلب این بلوک‌ها در محدوده زیر ۱۰۰۰۰ تومان قرار دارد. البته باید این موضوع را عنوان کنیم که با توجه به تورم فعلی کشور، ممکن است ارقام به زودی تغییر کند. اما در شرایط فعلی قیمت کلی در این محدوده قرار دارد.

خرید بلوک سبک

اگرچه بلوک های سبک ویژگی های بسیار منحصر به فردی دارند، اما برای برخورداری از این ویژگی ها بایستی حتما آن را از مرجع معتبر خریداری نمایید. چراکه کاهش کیفیت در پروسه ساخت و تولید باعث می شود تا خروجی کار فاقد مزیت های لازم باشد.
افزون بر این موارد بسیاری از فروشندگان به دلیل واسطه بودن، نمی‌توانند قیمت مناسبی را ارائه دهند. مجموع این موارد باعث شده تا انتخاب یک فروشنده جهت خرید بلوک سبک اهمیت بسیار ویژه ای به خود بگیرد. ما در شرکت سازه سبک آرسام سعی کردیم تا بالاترین کیفیت ها را در کنار مناسب ترین قیمت برای مشتریان قرار دهیم. لذا اگر به دنبال خرید بلوک هبلکس یا خرید بلوک سیپورکس یا سایر بلوک های سبک هستید، می توانید هم اکنون با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

منبع: siporex.ir

نصب وال هنگ

نصب وال هنگ گبریت

وال هنگ ها را می توان به عنوان یکی از بهترین و مناسب ترین مدل های توالت فرنگی دانست که در سرویس بهداشتی های امروزی استفاده می شود. محبوبیت این مدل از محصولات باعث شده تا روز به روز تعداد بیشتری از آن ها در داخل بازار به کار گرفته شود. با این حال قشر قابل توجهی از مصرف کنندگان هنوز به خوبی با نحوه نصب وال هنگ آشنایی ندارند.
در واقع اکثر آن ها به خوبی مزایا و کاربردهای بی‌نظیر این محصول منحصر به فرد را درک کرده اند، آن ها نمی دانند که چگونه آن را به شیوه ای مناسب در داخل سرویس بهداشتی خود نصب کنند.
همین عامل موجب سردرگمی آن ها شده و گاها مشتریان را از خرید آن پشیمان می‌کند.
ما در ادامه این مقاله سعی داریم تا مروری کوتاه بر روی چگونگی نصب وال هنگ و مراحل آن داشته باشیم.
لذا اگر این موضوع هم باعث سردرگمی شما عزیزان شده، بهتر است حتماً ما را تا انتهای این مقاله همراهی فرمایید.

معرفی وال هنگ گبریت (فلاش تانک گبریت)

قبل از این که بخواهیم به شرح مراحل نصب وال هنگ بپردازیم، بهتر است ابتدا مروری کوتاه بر روی ماهیت خود این محصول داشته باشیم.
بدون شک این موضوع می‌تواند درک شما از مقاله پیش رو را افزایش دهد. در واقع وال هنگ به گروهی از وسایل گفته می شود که به صورت آویزان در دیوار قرار دارد.
این عبارت در ایران بیشتر برای توالت فرنگی های دیواری به کار گرفته می‌شود که اخیراً به محبوبیت زیادی رسیده اند.
این دسته از محصولات به دلیل تکنولوژی پیشرفته تر و البته اشتغال فضای کمتر، در خانه های آپارتمانی و مدرن محبوبیت به مراتب بیشتری دارند.
همین عامل باعث می‌شود تا روز به روز بر تعداد متقاضیان آن افزوده شود. این محصولات تا حدود زیادی مشابه نمونه های سنتی هستند.
با این تفاوت که بخش اعظم آن ها در داخل دیوار قرار دارد. همین عامل باعث می شود تا صدای ساطع شده از آن ها به مراتب کاهش پیدا کرده و در نتیجه محصولات ایده آل تری برای فضاهای داخلی خانه ها باشند.
برای اطلاعات بیشتر شما را به خواندن مقاله وال هنگ چیست دعوت می کنیم.

مراحل نصب وال هنگ

اگرچه اغلب افراد به خوبی با مزایا و کاربردهای بی نظیر وال هنگ ها آشنایی دارند. اما اکثر آن ها به خوبی مراحل نصب وال هنگ و نقاط قوت آن را نمی دانند.
این در حالی است که نصب آن ها ساده بوده و تنها نیاز به رعایت برخی از ریزه‌ کاری‌ ها دارد.
ما در ادامه برخی از این ریزه‌کاری‌ ها را به همراه مراحل نصب فلاش تانک خدمت شما عزیزان ذکر کرده ایم.

نصب فلاش تانک و سایر قسمت های توکار

نخستین و البته مهمترین مرحله ای که برای نصب وال هنگ پیش رو دارید، قرار دادن فلاش تانک توکار در داخل دیوار است.
این مرحله بایستی در هنگام چیدن دیوار و آماده سازی آن صورت گیرد. عموما اکثر بنا ها یا معماران، این بخش را در داخل آپارتمان های نوساز معین کرده اند.
بدین منظور هم یک لوله فاضلاب در قسمت داخلی دیوار قرار گرفته و دو عدد پیچ هم از بخش های کناری آن برای آویزان کردن وال هنگ تعبیه می شود.
افزون بر این موارد غالبا یک لوله آب هم در کنار آن تعبیه می‌شود. وجود یک پریز یا جریان برق در کنار این قسمت هم جزو موارد الزامی است.
در واقع این بخش برای وال هنگ هایی استفاده می شود که سیستم خودشور اتوماتیک دارند. مواردی که فاقد این تکنولوژی هستند، عموما نیازی به جریان برق در کنار خود ندارند.
در نظر داشته باشید که این موارد جزو الزامات اصلی برای نصب وال هنگ ها هستند؛ لذا باید حتماً در مکان مورد نظر، آن ها را نصب کرده باشید.
غالباً این اقدام توسط مهندسان صورت می‌گیرد. اما چنانچه بنای شما قدیمی بوده و این بخش ها را ندارد، می توانید به کمک متخصصان مربوطه آن را قرار دهید.
البته به یاد داشته باشید که این اقدام نیازمند تخریب جزئی بوده و می تواند هزینه های بیشتری را روی دست شما بگذارد.

بررسی کردن اندازه وال هنگ

بررسی نصب وال هنگ

مراحل نصب وال هنگ

دومین مرحله برای نصب وال هنگ، بررسی کردن اندازه ها است. در واقع یکی از رایج ترین و مهمترین مشکلاتی که در پروسه نصب وال هنگ وجود دارد، عدم تطابق اندازه‌های مرتبط با وال هنگ های خریداری شده است.
این موضوع عموما به دلیل اشتباهات رایج در پروسه ساخت و ساز رخ داده و باعث می‌شود تا نصب وال هنگ ها با مشکل دچار شود. بدین منظور باید چند اندازه گیری مختلف را لحاظ کنید.
نخستین مورد فاصله بین پیچ های بیرون زده از دیوار است. این پیچ ها تحت عنوان آکس شناخته می شوند. فاصله بین آکس ها عموماً ۱۸ یا ۲۳ سانتیمتر است.
وال هنگ های ساخت ایران، عموما فاصله ۱۸ سانتی داشته و نمونه‌های خارجی و به ویژه ساخت ترکیه، فاصله ۲۳ سانتی متری دارد.
چنانچه این فاصله صحیح نباشد، نصب وال هنگ شما به شیوه ای مناسب صورت نمی گیرد؛ لذا بایستی حتماً این اندازه را بررسی کنید.
دومین اندازه ای که بایستی بدان توجه کنید، فاصله وسط لوله فاضلاب تا کف زمین است. این مقدار بایستی ۲۲ سانتی متر باشد.
چنانچه فاصله یادشده کمتر از این مقدار باشد، عموما نصب فلاش تانک با مشکل دچار شده و برای موارد کمتر از ۲۰ سانتیمتر هم عملا امکان نصب ممکن نخواهد شد.
موضوع دیگری که بایستی به آن توجه داشته باشید، فاصله بین آکس ها تا کف زمین است. این فاصله بایستی ۳۲ سانتی متر باشد.
چنانچه فاصله هر یک از آکس ها تا کف زمین با دیگری متفاوت باشد، عملاً نصب وال هنگ شما به شیوه ای مناسب صورت نگرفته و غالباً دارای شیب خواهد بود که کار با آن را دشوار می کند.
این اندازه ها جزو مهمترین و البته شاخص ترین ریزه‌ کاری‌ های است که در پروسه نصب فلاش تانک وجود داشته و عموماً افراد تازه کار هم شناخت دقیقی از آن ها ندارند.
با بررسی کردن این اندازه ها می توانید نسبت به مهیا بودن شرایط جهت نصب وال هنگ خود اقدام کنید.

تنظیم لوله فاضلاب فلاش تانک

تنظیم لوله فاضلاب را می توان سومین اقدام برای نصب وال هنگ دیواری دانست. بدین منظور بایستی ابعاد لوله خروجی از وال هنگ را اندازه گرفته و آن را مطابق با آن لوله خروجی از دیوار برش دهید.
به عبارت ساده تر نباید فضایی بین این دو باقی بماند. عموما وال هنگ ها به میزان 8 سانتی متر لوله فاضلاب را در خود جای می‌دهند.
موارد بیشتر از این مقدار بایستی برش داده شود. از طرفی شما می توانید بخش لوله فاضلاب را خارج کرده و آن را به طور جداگانه بر روی دیوار متصل کنید.

اتصال محافظ فلاش تانک

اغلب وال هنگ ها، قطعات پلاستیکی یا سرامیکی را به عنوان محافظ قرار می دهند. شما بایستی این قطعه را در بخش پشتی نصب کنید.
این قطعه جهت استحکام بیشتر و البته پوشاندن ورودی لوله آب و سوراخ های مربوط به جایگذاری قسمت های توکار تعبیه شده است.

نصب کاسه توالت

مرحله بعدی برای نصب وال هنگ، قرار دادن کاسه توالت آن در محل مورد نظر است. بدین منظور بایستی کاسه توالت را به دیوار چسبانده و آکس ها را از سوراخ های مربوط به آن خارج کنید.
از طرفی چنانچه وال هنگ شما دارای سیستم خودشور اتوماتیک است، بایستی برق آن را هم به پریز یا جریان مربوطه متصل کنید.
از طرفی دیگر باید شیر آب و اتصالات مربوط به فاضلاب را هم به طور کامل متصل نمایید.

محکم سازی و تست فلاش تانک

محکم سازی کاسه توالت و اتصالات، آخرین مرحله ای است که برای نصب فلاش تانک پیش رو دارید. بدین منظور پیچ های مربوطه را به آکس ها متصل کرده و آن را با استفاده از مهره های ویژه آن مستحکم کنید.
شیر آب و سایر اتصالات را هم باید به شیوه ای مناسب متصل کنید. پس از این کار، وال هنگ شما آماده استفاده بوده و می توانید آن را به کار گیرید.
البته توصیه می شود تا قبل از نهایی شدن پروسه، حتما آن را تست کنید، چرا که بسیاری از مشکلات نظیر لقی و یا نشت آب، در این تست مشخص خواهد شد.
در ویدیوی زیر مقایسه ای بین وال هنگ گبریت با وال هنگ متفرقه صورت گرفته که با دیدن آن شاهد تفاوت های اصلی این محصول می شوید.

 

سخن آخر

وال هنگ ها را می توان به عنوان یکی از بهترین و البته کارآمد ترین محصولاتی دانست که در سرویس بهداشتی های امروزی استفاده می شود.
این گروه از محصولات می‌تواند به دلیل مزیت های منحصر به فرد خود، به انتخاب اکثر کاربران بدل شود.
مواردی همچون مصرف آب کمتر، صرفه جویی در فضا، صدایی کم و موارد این چنینی باعث شده تا در طی چند دهه گذشته، متقاضیان زیادی برای آن ها ایجاد شود.
اگرچه اغلب این افراد به خوبی با دلیل کارایی و کاربرد این محصولات آشنایی دارند، اما اکثر آن ها نحوه نصب وال هنگ را نمی دانند.
همین عامل باعث می‌شود تا دچار سردرگمی شده و گاها آن را از سبد خرید خود حذف کنند.
این موضوع در حالی است که پروسه نصب وال هنگ تا حدود زیادی ساده بوده و در مقایسه مزایای آن، دشواری اندکی دارد.
ما در این مقاله سعی کرده ایم تا نحوه نصب وال هنگ و مراحل آن را خدمت شما عزیزان بیان کنیم، با این حال اگر سوال یا ابهامی در این زمینه دارید، می توانید از طریق بخش نظرات با ما مطرح فرمایید.

همراه ما باشید با: فلاش تانک توکار چیست؟

منبع: siporex.ir

اجرای کاشیکاری بدون تخریب


اجرای کاشیکاری بدون تخریب

نوسازی سرامیک های سرویس های بهداشتی با استفاده از روش تخریب زمان بر بوده و باعث ایجاد صدای ناهنجار و تولید نخاله می شود.

عملیات بازسازی با استفاده از منسوجات بدون تخریب و در مدت یک روز همراه با بندکشی صورت می پذیرد که این ویژگی در اماکن زیر از اهمیت بالایی برخوردار است.

  • هتل ها
  • مراکز اداری
  • مراکز تجاری

مهمترین مزیت این روش قابلیت تعویض و نوسازی سرامیک ها با طرح های جدید به هر تعداد بار در آینده خواهد بود.

چنانچه نیاز به مشاوره و یا راهکار داشتید می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

منبع: siporex.ir

مقایسه پیج و رول پلاک در سیپورکس



مقایسه پیج و رول پلاک در سیپورکس

بلوک سبک سیپورکس که به عنوان بهترین بلوک ساختمانی شناخته می شود دارای بیشترین مزایا نسبت به سایر بلوک های ساختمانی می باشد. یکی از مزایای این بلوک سبک که در ویدیو هم اشاره شده این است که این بلوک قادر است روی آن سوراخ و شیار ایجاد کرد. در ویدیوی فوق به مقایسه پیج و رول پلاک در سیپورکس با بلوک سیمانی پرداختیم.
بلوک سیپورکس این قابلیت را دارند که به راحتی بتوان روی آن برای اتصال پیچ و رول پلاک سوراخ ایجاد کرد و از مقاومت بالایی برخوردار هستند. در صورتی که در برخی بلوک ها این امکان وجود ندارد.
همانطور که مشاهده می کنید که با کمی فشار به راحتی رول پلاک و پیچ از بلوک جدا می شود در صورتی که در بلوک سفید سیپورکس به طور ثابت در آن قرار می گیرد.
بلوک سیپورکس مقاومت بالایی دارد و حین ایجاد سوراخ مانند سایر بلوک های ساختمانی ترک یا شکستگی در آن رخ نمی دهد.
جهت خرید بلوک سبک می توانید با انتخاب ابعاد بلوک سیپورکس این بلوک را در سایزها و ابعاد مختلف مشاهده و در صورت لزوم اقدام به خرید نمایید.
چنانچه نیاز به مشاوره یا اطلاعات بیشتری داشتید می توانید از طریق چت آنلاین یا تماس با 2-02188780480 با کارشناسان سیپورکس در ارتباط باشید.

منبع: siporex.ir

پروژه مسکونی آبشار

پروژه مسکونی آبشار یکی دیگر از برج های لوکس تهران در منطقه 22 و در زمینی به مساحت حدود 26000 متر مربع احداث گردیده است.

این پروژه شامل 5 برج، 21 طبقه می باشد که زیر بنای کل این 5 برج حدود 124000 متر مربع خواهد بود.
تعداد واحدهای احداثی در این 5 برج 731 واحد دو و سه خوابه با زیر بنای متوسط مفید حدود 106 متر مربع می باشد.
برج ها شامل 3 طبقه زیر زمین، یک طبقه همکف و 17 طبقه مسکونی می باشد.
پروژه مسکونی آبشار به دلیل تعداد بالای واحدها و دارا بودن چند برج کنار هم، لقب شهرک آبشار گرفته است.
بهتر است بدانید که از بلوک های سبک سیپورکس برای ساخت این برج آبشار یا بهتر بگوییم مجتمع مسکونی آبشار استفاده شده است.
چرا از بین بلوک سیمانی، بلوک هبلکس و بلوک پرین و... از بلوک سیپورکس استفاده شده؟
برای پاسخ به این سوال، سیپورکس شما را به خواندن مقاله ای با عنوان " مزایا و معایب بلوک سبک aac " دعوت می کند تا با این بلوک بیشتر آشنا شوید.
استفاده از بلوک سبک AAC به عنوان بهترین بلوک ساختمانی هم از لحاظ مقاومت و امنیت ساختمان و هم از لحاظ اقتصادی به صرفه است.
برای مشاهده نمونه کارهای بیشتر با انتخاب پروژه های سیپورکس می توانید لیست تمامی پروژه ها را ببینید.
همچنین در صورت هر گونه سوال از کارشناسان سیپورکس از طریق چت آنلاین یا تماس با شماره درج شده در سایت (02188780480) در ارتباط باشید.

منبع: siporex.ir

خرید بلوک هبلکس

امروزه باتوجه به مزایای فناوری های نوین در صنعت ساختمان سازی بیشتر سازندگان جذب این مصالح شدند. هر چند که استفاده از مصالح سنتی مرسوم بوده ولی با ورود مصالح ساختمانی همچون بلوک های سبک که شامل بلوک هبلکس و سیپورکس و... می شوند، اغلب افراد رو به خرید بلوک هبلکس و سایر این بلوک ها می پردازند.

بلوک هبلکس چیست ؟

اگر در مورد مصالح ساختمانی نوین اطلاعاتی داشته باشید حتما اسم بلوک aac یا بلوک اتوکلاو شده به گوشتان خورده است.
به صراحت می توان گفت Autoclaved Aerated Concrete که به طور مخفف AAC گفته می شود، بهترین بلوک سبک ساختمانی شناخته شده است.
بلوک سبک aac تحت عناوین مختلفی مثل هبلکس، سیپورکس، پرین، کیبکس و... در بازار مصالح ساختمانی وجود دارد.
مواد سازنده این بلوک ها یکسان است ولی در سایز و اندازه این بلوک ها متفاوت هستند.
هبلکس نمونه ای از بلوک سبک ساختمانی محسوب می شود که با فرایند اتوکلاو تحت فشار و دمای زیاد تولید می شود.
بلوک هبلکس و بلوک سیپورکس پرفروش ترین بلوک های سبک ساختمانی محسوب می شوند که اغلب سازندگان در انواع پروژه های ساختمانی از آن استفاده می کنند.

با مزایای بلوک هبلکس آشنا شوید

بلوک سبک هبلکس که امروزه طرفداران زیادی به همراه دارد برای ساخت انواع ساختمان ها کاربرد دارد.
فرقی نمی کند که ساختمان مسکونی باشد یا تجاری و یا اداری از این بلوک می توان در هر پروژه ساختمانی استفاده کرد.
برای اولین مزیت باید به وزن سبک آن اشاره کرد. ساختمان های ساخته شده با این بلوک وزن کمی دارند . این مزیت بزرگی به حساب می آید.
در صورت استفاده از بلوک سبک، بار مرده ساختمان کاهش می یابد که این مورد مهمی به خصوص در زمان وقوع زلزله است.
مزیت دیگر این بلوک ها می توان به سرعت اجرای ساخت پروژه اشاره کرد که سرعت اجرای ساختمان های ساخته شده با این بلوک نسبت به سایر بلوک های ساختمانی بالاتر است.
سرعت اجرا برای مهندسانی که قصد دارند در مدت زمان کمتری اقدام به ساخت سازه کنند، مناسب ترین گزینه است.
به چه دلیل سرعت اجرا با بلوک های سفید بالاست؟
به دلیل این که ابعاد و اندازه این بلوک نسبت به بلوک های سنتی همچون آجر و بلوک های سیمانی بیشتر است، باعث افزایش سرعت اجرا در ساخت می شود.
برای مثال 6 عدد بلوک سیپورکس یا هبلکس معادل 16 بلوک سیمانی و چندین برابر آجر است. پس به همین ترتیب سرعت اجرای آن بالا است.

بلوک هبلکس

دیوار ساخته شده ب بلوک هبلکس

مهم ترین مزیت بلوک سفید هبلکس

مهم ترین مزیت بلوک های هبلکس عایق بودن آن است.
عایق بودن بلوک مسئله مهمی است که در آیین نامه 2800 مبحث ساختمان هم به آن اشاره شده است.
به دلیل مشکلاتی که وجود دارد مانند وقوع زلزله، انتشار صداهای مزاحم و یا حتی حریق و آتش سوزی باید دقت کرد که از مصالحی که در برابر این عوامل مقاوم هستند، استفاده کرد.
به دلیل این که نمی توان وقوع زلزله را پیش بینی کرد باید احتمال آن را در نظر گرفت و از مصالحی که مقاوم هستند، استفاده کرد.
طبق آزمایشاتی که انجام شده بلوک هبلکس در برابر زلزله مقاوم است.
انتشار صداهای مزاحم از معایبی است که در اکثر ساختمان های مسکونی دیده شده و دلیل نارضایتی برخی افراد شده است.
گاها اتفاق افتاده که در اتاق خودتان هستید و از واحدهای کناری یا طبقات بالای ساختمان صدای همسایگان تان را می شنوید.
این یکی از عوامل آزاردهنده است. در ساختمان هایی که این مشکل وجود دارد، از بلوک های سنتی استفاده شده که عایق نیستند.
برای رفع این مشکل باید از بلوکی عایق صدا یا عایق صوت است، استفاده کرد.
بلوک هبلکس یا سیپورکس، بلوک عایق صوت است و اگر دلتان نمی خواهد که مورد اذیت قرار نگیرید باید از این بلوک ها استفاده کنید.
در ساختار این بلوک ها به دلیل این که مقدار زیادی هوا وجود دارد، مانع از انتشار صوت می شود.
با خرید بلوک هبلکس یا سیپورکس هزینه جانبی کمتری نسبت به مصالح سنتی دارید.
در مقاله " مزایا و معایب بلوک هبلکس " به طور کامل تمام این ویژگی ها را ذکر کرده ایم که با انتخاب نام مقاله می توانید تمام اطلاعات موردنیاز را مطالعه کنید.

پیشنهاد سیپورکس: بخوانید تفاوت بلوک هبلکس و سیپورکس

خرید بلوک هبلکس

اگر به فکر خرید بلوک هبلکس افتاده اید باید به شما بگوییم که انتخاب درستی کردید.
برای خرید شاید در نگاه اول بگویید قیمت بلوک هبلکس بالاست ولی اگر به طور کلی هزینه های پروژه را محاسبه کنید، متوجه خواهید شد که خرید هبلکس باعث صرفه جویی در هزینه های نهایی پروژه می شود.
برای خرید این بلوک ها نیازی به خرید ماسه، سیمان، گچ و ... ندارید پس در نتیجه هزینه ای برای این موارد پرداخت نمی کنید.
به همین سبب هزینه نهایی این مصالح نوین نسبت به هزینه های سنتی کمتر می شود.
پیشنهاد سیپورکس: با انتخاب " بلوک های سیپورکس" می توانید سایزهای این بلوک سبک AAC را مشاهده کنید.

منبع: siporex.ir

وال هنگ چیست؟

وال هنگ چیست؟

وال هنگ ها را می توان یکی از بهترین و البته مناسب ترین نوآوری هایی دانست که طی چند دهه گذشته، پای خود را به دکوراسیون داخلی خانه ها باز کرده است. همین عامل سبب شده تا بخش قابل توجهی از معماران و طراحان داخلی دکوراسیون، به سمت آن روی آورند. با این حال کم نیستند افرادی که هنوز ماهیت واقعی آن را به خوبی درک نکرده و با نقاط قوت آن آشنایی ندارند.
این موضوع باعث می‌شود تا در پروسه انتخاب، دچار سردرگمی شوند. ما در ادامه این مقاله سعی داریم تا مرور واضحی بر روی وال هنگ و مزایا و معایب آن داشته باشیم؛ لذا اگر این واژه هم برای شما ناآشنا بوده و تمایل دارید تا ماهیت آن را بهتر بدانید، حتما را تا انتهای این مقاله همراهی فرمایید.

معرفی وال هنگ

در حالت کلی واژه وال هنگ به معنی آویزان از دیوار است. این واژه به لوازمی گفته می‌شود که فاقد پایه بوده و به دیوار متصل می شوند.

غالباً این عبارت در ایران، به توالت های فرنگی و روشویی هایی گفته می‌شود که به دیوار متصل بوده و فاقد پایه هستند.

این گروه از لوازم، عموما به دیوار متصل شده و سیستم لوله کشی آن ها نیز در داخل دیوار خواهد بود.

این موضوع باعث می‌شود تا فضای کمتری را اشغال کرده و در نتیجه قابلیت تنظیم ارتفاع و مزیت های دیگری هم برای آن فراهم باشد.

این فاکتور به نوبه خود تاثیر بسیار چشمگیری در افزایش محبوبیت این مدل از محصولات و نفوذ بالاتر آن ها در میان مردم داشته است.

البته باید عنوان کنم که این مدل از وال هنگ ها ساختاری متفاوت داشته و گونه های مختلفی از آن ها ارائه شده است.

برای مثال برخی از آن ها در بخش پایینی دارای پایه بوده و برخی دیگر قابلیت تنظیم ارتفاع و آپشن های دیگری را هم دارند.

اما در حالت کلی هر مدل از توالت فرنگی که به دیوار متصل شود را وال هنگ گویند.

کاربرد وال هنگ

کاربرد وال هنگ ها حد زیادی به نوع وسیله مرتبط با آن بستگی دارد. همان گونه که اشاره کردیم، در معنای لغوی وال هنگ به تمام وسایلی گفته می شود که به دیوار متصل بوده و آویزان هستند.

اما در ایران منظور از وال هنگ ها همان توالت فرهنگی دیواری است. لذا می‌توان گفت که کاربرد اصلی این محصول در ایران، برای ساخت توالت و سرویس بهداشتی است.

با این حال گروه مختلفی از روشویی ها نیز به صورت وال هنگ ساخته شده و این عبارت هم برای آن ها نیز به کار می‌رود.

اما در حالت کلی این واژه مختصر توالت های فرنگی دیواری است؛ لذا کاربرد آن را هم محدود به این موضوع می دانیم.

مزایا و معایب وال هنگ

ساختار منحصر به فرد و البته ویژگی های گوناگون باعث شده تا این گروه از محصولات، نفوذ بسیار زیادی را در بین عامه مردم داشته باشند.

با این حال اغلب افراد اطلاعات دقیقی پیرامون مزایا و معایب وال هنگ ندارند. در حالی که توازن بین این دو مولفه همان چیزی است که بر روی محبوبیت این محصول تاثیر مستقیمی گذاشته است.

ما در ادامه چند مورد از مزایا و معایب فلاش تانک را خدمت شما عزیزان بیان کرده ایم تا بهتر دلیل نفوذ آن را بدانید.

مزایای استفاده از وال هنگ

نخستین موضوعی که جذابیت استفاده از وال هنگ ها را افزایش داده، مزایای بی نظیر آن ها است. ما در ادامه برخی از آن ها را شرح داده ایم.

صرفه جویی در فضا

استفاده کمتر و صرفه جویی در فضا را می‌توان به عنوان مهمترین و البته شاخص‌ترین مزیتی دانست که در وال هنگ ها به چشم می خورد.

در حقیقت فلسفه به وجود آمدن این محصولات هم چنین امری بوده است. وال هنگ به دلیل ساختاری که دارد، تنها یک فضای کوچک را اشغال می کنند.

همین عامل باعث شده تا انتخاب بسیار ایده آل تری برای خانه های آپارتمانی و مکان هایی با متراژ کم باشند.

استحکام بالا

برخلاف آن چیزی که اکثر مردم تصور می‌کنند، وال هنگ ها استحکام و مقاومت بسیار بالایی دارند. در مدل های سنتی، غالباً زمین به عنوان تکیه گاه اصلی توالت ها تلقی می‌شود.

اما در وال هنگ ها، تمام فضای دیوار تکیه گاه این محصولات خواهد بود. از طرفی دیگر در برخی از نمونه ها، پایه های کوچکی هم قرار داده می‌شود که استحکام آن را بیشتر می کند.

افزون بر این موارد، اتصالات و سیستم لوله کشی بهتری در داخل این محصولات استفاده می شود. این عامل به نوبه خود موجب افزایش مقاومت آن خواهد شد.

نظافت آسان

نظافت آسان را می توان از دیگر ویژگی های قابل توجهی دانست که باعث شده تا میزان محبوبیت و نفوذ وال هنگ در بین مردم رشد بیشتری را تجربه کند.

در واقع این محصولات بر خلاف نمونه های قدیمی، قطعات و بخش های کمتری دارند.  همین موضوع اجازه می دهد تا نظافت و تمیز کردن آن به مراتب ساده تر باشد.

کاهش صدا

یکی از موضوعاتی که اغلب افراد را در سرویس بهداشتی های قدیمی اذیت می‌کرد، صدای بالای آن بود.

در واقع مدل های قدیمی سیفون و سیستم لوله کشی رو کاری داشتند که متصل به توالت است. اما در والهنگ های توکار، عموما این قسمت در داخل دیوار قرار می‌گیرد.

به همین جهت صدای بسیار کمتری از آن خارج شده و این باعث می‌شود تا استفاده از آن کمترین صدای ممکن را خلق کند. این موضوع برای خانه های آپارتمانی و مکان های عمومی اهمیت بالایی دارد.

تنظیم ارتفاع وال هنگ

یکی از رایج ترین مشکلاتی که اغلب افراد با آن مواجه هستند، ثابت بودن ارتفاع توالت و روشویی های سنتی است.

اغلب این محصولات پایه ای برای قرار گیری بر روی زمین داشته و به همین جهت ارتفاع از پیش تعیین شده ای دارند که ممکن است برای بسیاری از افراد مناسب نباشد.

اما در وال هنگ ها مشتریان می توانند خود محل اتصال و ارتفاع آن را تعیین کرده و به این ترتیب استفاده بهتری را از سرویس بهداشتی خود ببرند.

کاهش مصرف آب فلاش تانک

کاهش مصرف آب را می توان از دیگر ویژگی های قابل توجهی دانست که باعث شده تا استفاده از وال هنگ ها محبوبیت بیشتری داشته باشد.

در واقع مدل‌های جدید این محصولات از تکنولوژی ویژه ای برای سیستم لوله کشی خود بهره می برند که قادر است تا مصرف آب را به یک سوم کاهش دهد.

همین عامل باعث شده تا این دسته از محصولات، در شرایط فعلی انتخاب بهتری باشند.

برای مشاهده نمونه های این محصولات با انتخاب " شیرآلات و لوازم بهداشتی " می توانید از انواع آن مطلع شوید.

وال هنگ یا فلاش تانک

مزایا و معایب وال هنگ چیست؟

معایب استفاده از با آهنگ

وال هنگ ها نیز مانند سایر محصولات دست ساز انسان، معایب مختص به خود را دارند که موجب می‌شود تا گروهی از کاربران آن را از سبد خرید خود حذف کنند.

ما در ادامه برخی از این معایب را خدمت شما بیان کرده ایم.

نصب وال هنگ

یکی از مهمترین موضوعاتی که باعث شده تا وال هنگ ها برای تمامی افراد قابل استفاده نباشند، نصب دشوار آن است.

در حقیقت این گروه از محصولات برخلاف همتایان خود، نیازمند تخصص و مهارت بیشتری برای نصب هستند.

سیستم لوله کشی این محصولات و نحوه قرار گیری آن ها در داخل دیوار، تا حدود زیادی با نمونه های سنتی متفاوت است.

مازاد بر این جهت جایگذاری سیفون و قسمت‌های مختلف این مدل وال هنگ، بایستی حتما مقداری فضای خالی را در داخل دیوار خود ایجاد کنید.

همین عامل باعث شده تا این محصول برای خانه هایی که دیوار نازک دارند، قابل استفاده نباشد.

تعمیر فلاش تانک

یکی از فاکتورهای قابل توجهی که موجب کاهش تقاضا برای آن شده، تعمیر نسبتاً دشوار آن است.

در حقیقت اگر قسمت های توکار این محصول خراب شود، بایستی دیوارتان را تخریب کرده و بعد از تعمیر، مجددا آن را بازسازی کنید.

این موضوع سبب می شود تا پروسه تعمیر برای شما هزینه و زمان بسیار بیشتری را طلب کند. این عامل باعث شده تا اغلب افراد عادی از وال هنگ ها دوری کنند.

قیمت وال هنگ یا فلاش تانک

داشتن قیمت نسبتاً بالا را می توان جزو موضوعات دیگری دانست که موجب شده تا در شرایط اقتصادی فعلی، بخش قابل توجهی از مردم این محصولات را از سبد خرید خود حذف کنند.

در حقیقت وال هنگ ها نسبت به سرویس بهداشتی های سنتی، قیمت بیشتری داشته و همین عامل باعث می‌شود تا اغلب افراد، در شرایط کنونی قادر به تهیه آن نباشند.

البته باید این موضوع را عنوان کنیم که قیمت تا حدود زیادی به مدل و البته شرکت عرضه کننده بستگی دارد.

برای مثال ما در سازه سبک آرسام سعی کرده ایم تا مناسب ترین مدل ها را خدمت شما عزیزان ارائه دهیم.

سخن آخر

وال هنگ را می توان به عنوان یکی از بهترین و البته شاخص ترین محصولاتی دانست که طی چند دهه گذشته عرضه شده است.

این محصول در حقیقت نوعی توالت فرنگی توکار است که به دیوار متصل می شود.

چنین ساختاری باعث شده تا این محصولات مزیت های قابل توجهی داشته و به عنوان گزینه‌ای مناسب برای خانه ها بدل شوند.

ما در این مقاله سعی کرده ایم تا مروری بر روی ماهیت این محصول داشته و دلیل محبوبیت و نفوذ آن را به شیوه ای مناسب برای شما عزیزان بیان کنیم.

با این اوصاف اگر هنوز در این رابطه سوال یا ابهامی دارید، می توانید از طریق بخش نظرات با ما مطرح فرمایید.

همراه ما باشید با: فلاش تانک توکار 

منبع: siporex.ir