مقایسه چسب بلوک سیپورکس با ملات سنتی

در صورتی که از بلوک های سبک در دیوارچینی ساختمان استفاده می کنید، باید به این نکته دقت کنید که به دلیل مقاومت بالا و ویژگی عایق بودن نیازی به ملات ماسه سیمان ندارید. چسب بلوک سیپورکس یا هبلکس به دلیل وزن بسیار کم به آسانی قابل حمل است و در هنگام نیاز ظرف مدت 7 دقیقه آماده می شود. هر کیسه چسب سیپورکس معادل 2000 کیلوگرم ملات ماسه و سیمان می باشد.
ضخامت چسب در بلوک سبک سیپورکس حداقل 3 و حداکثر 6 میلی متر بوده در صورتی که در بلوک های سیمانی 2 الی 3 سانتی متر می باشد.
در به کارگیری بلوک های سیپورکس بهتر است قبل از استفاده از چسب به روشی که در ویدیو نشان داده شده است مرطوب گردد تا مصرف چسب کاهش و عملکرد آن بهتر شود. ملات ماسه و سیمان موجب افزایش بار مرده ساختمان شده و عایق مناسبی در مقابل سرما، گرما و صوت نمی باشد.
چسب بلوک های سیپورکس با کاهش بار مرده ساختمان و جلوگیری از هدر رفتن انرژی در مقابل زلزله نیز دارای مقاومت بالایی می باشد که پس از 3 ساعت به مقاومت نهایی خود رسیده و غیر قابل جدا شدن خواهد بود.
نکته قابل توجه که باعث صرفه جویی در مصرف ملات می باشد این است درهر متر مربع 15 الی 20 لیتر ملات ماسه و سیمان با وزن مخصوص 50 الی 70 کیلوگرم استفاده می شود. در مقابل در هر متر مربع 2 الی 4 کیلوگرم بسته به ضخامت بلوک، چسب استفاده می شود.
بیشتر بدانید: ملات سیمان یا چسب مخصوص سیپورکس ؟
برای راهنمایی بیشتر در مورد مقایسه چسب بلوک سیپورکس با ملات سنتی می توانید مقاله “ملات سیمان یا چسب مخصوص سیپورکس” را بخوانید.
برای اطلاع از جدیدترین اخبار ما را در کانال تلگرام (siporex.ir) و اینستاگرام (siporex.ir) دنبال کنید.