شرکت سازه سبک آرسام

تامین کننده بلوک ساختمانی سبک AAc سیپورکس

شرکت سازه سبک آرسام

تامین کننده بلوک ساختمانی سبک AAc سیپورکس

بتن اکسپوز چیست؟

مقدمه

بتن اکسپوز را می توان یکی از شاخص ترین و البته بهترین مصالح ساختمانی دانست که طی چند دهه گذشته نفوذ زیادی را در دنیای معماری کسب کرده است. این دسته از مصالح به لطف ویژگی های منحصر به فرد خود، توانسته در لیست پرطرفدار ترین و البته بهترین مصالح قرار گیرد. به گونه ای که مهندسان حرفه ای، آنها را در پروژه های ساختمان سازی بزرگ به کار می گیرند. این محصولات می توانند جایگزینی ارزان و مقاومی برای نماهای مختلف شده و بدین ترتیب هزینه مقاومت ساختمان را هم افزایش دهند. با این حال کم نیستند افرادی که هنوز اطلاعات دقیقی پیرامون بتن اکسپوز نداشته و جنبه های مختلف آن را نمی دانند. ما در ادامه این مقاله سعی داریم تا مرور واضحی بر روی این محصول بی نظیر (بتن اکسپوز چیست؟) داشته و جنبه های مختلف آن را خدمت شما عزیزان بیان کنیم.

بتن اکسپوز چیست؟

بتن اکسپوز را می‌توان یکی از بهترین مصالح ساختمانی دانست که در طی چند دهه گذشته نفوذ قابل توجهی را در میان معماران داشته است. در واقع پیش از این، بتن ها بیشتر برای اتصال مصالح مختلف به همدیگر استفاده می شدند. با این حال در حوالی سال ۱۹۶۳ میلادی بود که برای نخستین بار، بتن اکسپوز به عنوان نما در مرکز هنرهای بصری دانشگاه هاروارد مورد استفاده قرار گرفت . نتیجه این کار به قدری مناسب بود که بسیاری از معماران و مهندسان هم نسبت به استفاده از آن ترغیب شدند. همین عامل باعث شد تا کم‌کم میزان نفوذ بتن برای امر نما، رشد بیشتری به خود بگیرد. البته بتن اکسپوزی که در نمای ساختمان مذکور استفاده شد، با نمونه‌های فعلی تفاوت زیادی دارد. در واقع طی این سالها، بتن اکسپوز تغییرات زیادی را تجربه کرده و پیشرفت های بسیاری در آن حاصل شده است. همین عامل سبب شده تا محصول مورد نظر پرداخت و ساختار زیباتری داشته و به همین جهت نتیجه حاصل از آن بسیار ایده آل تر و زیباتر باشد. چنین فاکتوری موجب نفوذ روزافزون محصول مورد نظر در ساختار بناهای امروزی شده است. در واقع بتن اکسپوز نوع خاصی از بتن معمولی است که به شیوه اختصاصی تولید و پرداخت می شود. این محصولات دانه های ریزتری داشته و تراکم آنها بیشتر است. همین عامل باعث شده تا سطح نهایی آنها صاف تر و یکدست تر باشد. این فاکتور در کنار ویژگی‌های ساختاری بتن سبب شده تا محصول مورد نظر، انتخاب ایده‌آلی برای نمای ساختمان های مختلف باشد. البته باید عنوان کنیم که بتن اکسپوز صرفاً برای نمای ساختمان ها استفاده نمی‌شود؛ بلکه این محصول برای بخش های داخلی و قسمت های دیگر از خانه هم مورد استفاده قرار می گیرد. به طور کلی هر قسمتی از خانه که در معرض دید باشد را می توان به وسیله بتن اکسپوز پوشش داد. قیمت کمتر و استحکام بیشتر باعث شده تا این دسته از مصالح نفوذ بالایی در میان ساختمان های جدید داشته باشند. به گونه ای که بسیاری از معماران، اولویت خود را بر روی آن قرار می دهند. البته باید عنوان کنیم که بسیاری از آنها برای زیبایی بیشتر، بتن اکسپوز را با مصالح دیگری نظیر چوب ترکیب کرده و بدین طریق موجب زیبایی و جذابیت بیشتر آن می شوند.

بیشتر بدانید: بتن چیست؟

انواع بتن اکسپوز

بتن اکسپوز انواع مختلفی دارد که هر کدام از آنها به نحوی می توانند نیاز افراد را پوشش دهند. در واقع باید عنوان کنیم که طی چند سال گذشته، تکنولوژی های بسیاری در حیطه ساخت بتن های اکسپوز وارد بازار شده که همگی آنها در جهت کاهش هزینه ها و افزایش بازدهی بوده اند. این عامل در نهایت منجر به گستردگی بیشتر کاربرد بتن های اکسپوز و انواع آنها شده است. ما در ادامه دو مورد از انواع بتن اکسپوز را خدمت شما عزیزان بیان کرده ایم که می تواند تاثیر مستقیمی بر روی دیدگاه شما نسبت به این دسته از مصالح داشته باشد.

بتن اکسپوز درجا

بتن اکسپوز درجا را می توان نخستین مدلی دانست که برای اولین بار پا به عرصه گذاشت. در واقع متخصصان، نخستین بار بتن های اکسپوز را به این صورت در بازار ارائه دادند. در این دسته، متریال ها و مواد اولیه بتن اکسپوز را مخلوط کرده و سپس به وسیله ماشین آلات مخصوص، به سطح مورد نظر متصل می کنند. البته باید این موضوع را خاطر نشان کنیم که قرار دادن آن بر روی سطوح مختلف، نیازمند استفاده از قالب های گوناگون است. همین عامل باعث شده تا استفاده از آنها اندکی دشوار یا وقت گیر باشد. چراکه باید گاهاً برای المان ها و بخش های مختلف، قالب های ویژه طراحی کرد. از طرفی دیگر قرار دهی و تزریق بتن به آن می تواند نیازمند نیروی انسانی و تلاش زیادی باشد. همین عامل باعث شده تا در طی چند دهه گذشته محبوبیت آن ها کمتر شود. البته باید این مورد را خاطر نشان کنیم که ایجاد طرح ها و نماهای مختلف به وسیله بتن اکسپوز نیازمند تنها به وسیله این مدل انجام می شود.

در این شیوه از بتن اکسپوز، نحوه اختلاط بتن، شیوه رهاسازی قالب، روش آماده سازی سطح و… همگی جزو مواردی است که می تواند تاثیر مستقیمی بر روی نتیجه حاصل از آن کار داشته باشد. از طرفی دیگر سنباده کشی روی آن و البته پرداخت سطح نهایی کار ارتباط مستقیمی بر نتیجه حاصل از این کار دارد. همین عامل باعث شده تا اجرای نما به وسیله بتن اکسپوز درجا زمان بیشتری را طلب کرده و در نتیجه طرفداران آن روز به روز کاهش یابد.

بیشتر بدانید: ملات چیست؟

بتن اکسپوز پیش ساخته

این مدل از بتن اکسپوز همانگونه که از نامش پیداست، قبل از ساخت بنا و در کارگاه ها به صورت آماده تولید می شود؛ لذا معماران و بنایان تنها نیازمندی جایگذاری آن در محل خود خواهند بود. در واقع این دسته از مصالح، تشابه زیادی به کاشی ها و پانل های مختلف نمای ساختمان دارد. به گونه‌ای که کاربران تنها کافی است تا آنها را خریداری کرده و سپس در محل مورد نظر خود قرار دهند. نکته قابل توجه در رابطه با این مدل ها ، تنوع ساختاری بسیار زیادی است که در آنها وجود دارد . همین عامل هم باعث شده تا بیش از پیش مورد توجه معماران و بنایان قرار گیرند. در واقع این محصولات مطابق استاندارد های رایج این حیطه تولید شده اند. لذا دوام و البته زیبایی آن ها نسبت به مدل قبلی بیشتر است.

در وقت سازندگان، آن ها را در قالب ها و البته طرح های مختلفی تولید می کنند. مازاد بر این رنگدانه های استانداردی را به آنها اضافه کرده و باعث می‌شوند تا رنگ و شکل آنها را به شیوه‌ای مناسب تغییر کند. این تغییرات همگی در چارچوب اصول های رایج ساختمان سازی بوده و مانع از کاهش عمر و مقاومت این بتن های اکسپوز می شود. خود این محصولات هم قبل از خروج از کارگاه ها، به طور کامل سنباده زنی و پرداخت می شوند. همین عامل باعث می شود تا سطح یک دستی داشته باشند. مزیت دیگری که این روش به همراه دارد، قابلیت سفارشی سازی است. در واقع شما می توانید رنگ و طرح دلخواه خود برای ساخت بتن اکسپوز را به کارگاه مورد نظر ارائه داده و از آنها بخواهید تا طرح دلخواه شما را به صورت پانل یا ورقه های نازک تر مثل کاشی تولید کنند. نصب آسان و قیمت مناسب این دسته از محصولات باعث شده تا این روزها بسیاری از معماران، اولویت خود را بر روی استفاده از آن‌ها قرار دهند.

بتن اکسپوز چیست؟

بتن اکسپوز چیست؟

ویژگی های بتن اکسپوز چیست؟

بتن های اکسپوز به دلیل ساختار بی نظیر خود ویژگی هایی دارند که باعث شده تا نسبت به همتایانش متمایز باشند. در واقع همین ویژگی های ایده آل هم باعث شده تا در طی چند سال گذشته، میزان محبوبیت بتن اکسپوز روز به روز بیشتر شود. یکی از مهمترین ویژگی هایی که این محصولات دارند، مقاومت بالای آنها در شرایط آب و هوایی مختلف است. این بتن ها می توانند در برابر رطوبت و سرمای شدید مقاومت عالی از خود نشان داده و به همین جهت یک انتخاب ایده‌آل برای نمای بیرونی و داخلی ساختمان های بزرگ قلمداد می شوند. البته این تنها مزیت آن نیست؛ مقاومت در برابر صوت و حرارت، عامل دیگری بودی که استفاده از بتن اکسپوز را افزایش داده است. در واقع این محصولات می توانند مانع از انتقال صوت شده و آرامش فضای درونی را حفظ کنند. مازاد بر این ساختار بتن به دلیل تراکم بالای خود می توانند در برابر انتقال حرارت مقاومت عالی داشته باشند. این موضوع به تعدیل دمای داخلی آن در فصول سرد و گرم سال کمک می کند. البته همین قابلیت و تراکم بالا باعث شده تا بتن اکسپوز در برابر آتش سوزی هم مقاومت عالی از خود نشان دهد. به گونه ای که تا حدودی در میان مصالح نسوز رده بندی می شود. مقرون به صرفه بودن یکی دیگر از فاکتورهای ارزشمندی است که باعث شده تا بتن اکسپوز بیش از پیش میان سازندگان بنا به محبوبیت برسد. در واقع این مصالح در کنار مزایای خود، قیمت مناسبی داشته و اجرای آنها بسیار سریع و ساده است. همین عامل باعث شده تا در زمان و هزینه مشتریان صرفه جویی شود. این عامل مهمترین دلیلی بوده که نفوذ بتن اکسپوز در میان ایرانیان را بیشتر کرده است.

سخن آخر

بتن اکسپوز را می توان یکی از آن مصالحی دانست که طی سال‌های اخیر به محبوبیت بسیار قابل توجهی رسیده است. در واقع این دسته از مصالح به لطف ویژگی های منحصر به فرد خود می‌توانند جایگزین ایده آلی برای نمای داخلی و خارجی ساختمان باشند. افزون بر این موارد، هزینه آنها اندک بوده و می توان در زمان کمی آن را در ساختمان مورد نظر استفاده کرد. با این حال بخش قابل توجهی از مردم، اطلاعی پیرامون ویژگی ها و جنبه های مختلف آن ندارند. ما در این مقاله سعی کرده ایم تا مرور واضحی بر روی آنها داشته و شما را بیشتر با بتن اکسپوز آشنا کنیم. با این حال اگر هنوز سوال یا ابهامی در رابطه با (بتن اکسپوز چیست؟) دارید، می توانید از طریق بخش نظرات با ما مطرح فرمایید.

همراه ما باشید با بلوک بتنی

منبع: siporex.ir

پروژه هتل ایران مال

​​​​​​​

پروژه هتل ایران مال یکی از پروژه های قدرتمندی است که برای ساخت آن از بلوک سبک سیپورکس استفاده شده است. دلیل انتخاب بلوک سیپورکس مقاومت بالا و عایق بودن آن است.
در اکثر برج ها، بیمارستان ها، مدارس و مکان هایی که عایق صوت اهمیت بالایی دارد، بهترین انتخاب استفاده از بلوک سیپورکس است.
ایران مال دارای بخش های مختلف و جذابی است که شامل برج اداری، تجاری و تفریحی است که زیر بنای آن یک میلیون و 700 هزار مترمربع است.
قرارگیری این پروژه در کنار دریاچه خلیج فارس، پارک چیتگر و مرکز خرید ایران مال جاذبه بیشتری دارد و به یکی از هتل های مهم تبدیل شده است.
از جمله امکانات دیگر این هتل می توان به سالن آمفی تئاتر، تالار پذیرایی، امکانات ورزشی و مجموعه آبی اشاره کرد.
همچنین پروژه ایران مال در قسمت شرقی آن دارای دو هتل پنج ستاره است.
هتل پنج ستاره اول در بخش جنوبی و هتل پنج ستاره دوم در قسمت شمالی این مجموعه اقامتی واقع شده است.
برای مشاهده نمونه کارهای بیشتر با انتخاب پروژه های سیپورکس می توانید لیست تمامی پروژه های ساخته شده با بلوک aac را ببینید.
همچنین در صورت هر گونه سوال از کارشناسان سیپورکس می توانید از طریق چت آنلاین یا تماس با شماره درج شده در سایت (02188780480) در ارتباط باشید.

منبع: siporex.ir

قالب بندی ساختمان و انواع آن

قالب بندی ساختمان و انواع آن

قالب بندی ساختمان را می توان به عنوان یکی از مهم ترین و البته حیاتی ترین بخش ها در ساخت بناهای امروزی دانست.

در واقع این مرحله به نوبه خود تاثیر بسیار زیادی در افزایش مقاومت ساختمان و زیرسازی بخش های دیگر آن دارد.

با این حال کم نیستند افرادی که هنوز اطلاعات دقیقی پیرامون آن نداشته یا در رابطه آن اطلاعات کافی ندارند.

در واقع این مرحله به دلیل اهمیت خود، گستردگی زیادی دارد. عدم آشنایی در رابطه با این جزئیات باعث می شود تا اغلب مردم در زمان ساخت بنای خود، قادر به تصمیم گیری صحیح در رابطه با آن نباشند.

ما در ادامه سعی داریم تا مروری بر روی قالب بندی ساختمان و انواع آن داشته باشیم.

لذا اگر شما هم تمایل دارید تا در این زمینه اطلاعات بیشتری را کسب کنید، حتما ما را تا انتها همراهی فرمایید.

قالب بندی ساختمان چیست؟

بتن ریزی را می‌توان به عنوان یکی از مراحل اصلی در ساخت بناهای امروزی دانست.

در واقع بتن ریزی اصلی ترین اقدام در پروسه اسکلت بندی و ساخت استحکامات داخل خانه است.

بر همین مبنا اگر به شیوه‌ی صحیح انجام نشود، یقینا تأثیرات بسیار مخربی را بر روی امنیت ساختمان خواهد گذاشت.

قالب بندی فرایندی است که کمک می‌کند تا این امنیت در بهترین حالت ممکن فراهم شود.

به عبارت ساده‌ تر استادکاران با قرار دادن قالب های مختلف، محدوده مناسب برای بتن ریزی را تعیین می کنند.

به عبارتی این بتن ها در داخل قالب قرار گرفته و پس از آن به شکل مورد نظر در می آید.

همین عامل باعث شده تا قالب بندی اهمیت زیادی داشته باشد؛ چرا که هر گونه اختلال در آن باعث می شود تا شکل و ساختار بتن غیر استاندارد بوده و در نتیجه ساختار ستون یا المان مورد نظر مطابق خواسته معمار یا مهندس نباشد.

این اهمیت باعث شده تا مهندسان در طول زمان روش های مختلفی را برای قالب بندی ساختمان ایجاد کنند.

هر یک از این روش ها در نوع خود ویژگی ها و البته شرایط مختص به خود را دارد که آن را نسبت به همتایانش متمایز می کند. با این حال اغلب افراد از انواع قالب بندی ساختمان اطلاعی ندارند.

اهمیت قالب بندی ساختمان

قالب بندی ساختمان اهمیت بسیار زیادی دارد. در واقع همین اهمیت هم موجب گستردگی آن شده است.

مهمترین و البته شاخص‌ ترین اهمیتی که قالب بندی ساختمان دارد، کمک به حفظ استحکام بنا است.

به عبارت ساده‌ تر هرگونه خمش، انحراف یا ناهماهنگی در ستون های بتنی باعث می شود تا استحکام آن ها به طرز چشمگیری کاهش پیدا کند.

همین عامل هم باعث شده تا عملاً امکان بتن ریزی به صورت عادی فراهم نباشد. به همین جهت هم بوده که از قالب بندی برای این پروسه استفاده می کنند.

در واقع این فرایند باعث می‌شود تا ستون های بتنی در صحیح ترین و ایده آل ترین حالت ممکن برپا شود. برهمین مبنا بدنه آن ها از هرگونه خمش یا مشکلات ساختاری به دور خواهد بود.

این عامل در نهایت موجب می‌شود تا سازه مورد نظر استحکام بیشتری داشته باشد.

ساخت المان ها و فونداسیون ها مطابق الگوهای مختلف یکی دیگر از مهمترین فاکتورهایی است که باعث شده تا قالب بندی ساختمان اهمیت بسیار بیشتری به خود بگیرد.

در واقع این پروسه باعث می شود تا بتوانید المان ها و بخش های مختلف ساختمان خود را به وسیله بتن پیاده سازی کنید.

برای مثال اگر قصد ساخت ستون های تزیینی، نماهای مختلف و موارد مشابه را به وسیله بتن دارید، تنها قالب بندی ساختمان می تواند به شما کمک کند.

همین عامل باعث شده تا پروسه مورد نظر، برای معماران و مهندسان اهمیت بیشتری به خود بگیرد.

کاهش هزینه های ساخت و ساز هم عامل دیگری است که موجب می شود تا قالب بندی ساختمان بیش از پیش در بین عامه مردم نفوذ کند.

در واقع این روش باعث می شود تا از صرف هزینه های گزاف برای اسکلت بندی ساختمان خود و یا تکمیل ساختار آن جلوگیری شود. مجموع این عوامل باعث محبوبیت بیشتر پروسه قالب بندی شده است.

پیشنهاد سیپورکس خواندن مقاله: بلوک هبلکس

انواع قالب بندی ساختمان

قالب های ساختمانی انواع مختلفی دارند که هر کدام از آن ها وظایف و ویژگی های مختص به خود را دارند. همین عامل هم باعث شده تا هر کدام برای دسته ای از پروژه ها مناسب باشند.

با این حال کم نیستند افرادی که اطلاعات دقیقی پیرامون آن ها نداشته و نمی دانند هر قالب برای چه اموری مناسب است.

ما در ادامه انواع قالب بندی ساختمان را خدمت شما عزیزان شرح داده و جنبه های مختلف هر کدام را هم بیان کرده ایم.

انواع قالب بندی ساختمان

آشنایی با انواع قالب بندی ساختمان

  • قالب های آجری

شاید بتوان گفت که قالب های آجری قدیمی ترین و البته سنتی ترین نوع قالب های بتنی در صنعت ساختمان سازی هستند.

این دسته از قالب ها از لحاظ قیمتی، بسیار ارزان و مناسب هستند. مازاد بر این به سادگی در دسترس بوده و می توان در زمان اندکی آن ها را آماده کرد.

همین عامل باعث شده تا بتوانند در میان معماران نفوذ داشته باشند.

البته باید عنوان کنیم که این روش در مقابل آب و رطوبت مقاومت کافی ندارد. به عبارت ساده تر احتمال نفوذ آب و رطوبت به آن وجود دارد.

از طرفی دیگر استحکام آن کمتر بوده و باعث برهم خوردن تراز بتن می شود. مجموع این عوامل در کنار همدیگر باعث کاهش مقاومت کلی پروسه بتن ریزی خواهد شد.

بر همین مبنا بوده که در دهه های اخیر محبوبیت آن کاهش پیدا کرده است.

  • قالب چوبی

قالب های چوبی را می توان از روش های رایج برای قالب بندی ساختمان در نظر گرفت. در حقیقت این شیوه از قالب بندی بسیار ساده بوده و به دلیل وزن اندک آن، بر پایی ساده تری دارد.

افزون بر این موارد، قالب های چوبی در محل برپا شده و عموماً هزینه اندکی دارد. با این حال باید عنوان کنیم که غالبا می‌توان این روش را برای پروژه های بزرگ به کار گرفت.

در واقع قالب های چوبی عمر کوتاهی داشته و می توان گفت که یک یا چند بار مصرف بوده و بعد از آن عملاً استفاده ای نخواهند داشت.

همین عامل باعث شده تا برای پروژه های بزرگ مناسب نباشند. از طرفی دیگر بر پایی آن ها برای المان های پیچیده و ساختمان های بزرگ دشوار و زمانبر است.

همین عامل هم سبب شده تا عملا در ساختمان های بزرگ مورد استفاده قرار نگیرند.

  • قالب بندی پلاستیکی

این شیوه از قالب بندی عموماً به وسیله المان های پلاستیکی صورت می گیرد که کاملاً مشابه قالب های دیگر است.

در واقع این ابزار ها با استفاده از پلاستیک سبک ساخته شده و به همین جهت است که حمل و نقل آن بسیار ساده می باشد.

مازاد بر این مقاومت کلی آن و البته توانایی بی نظیری که دارند، می تواند به نوبه خود ساخت پروژه را بسیار ساده تر کند.

این محصولات، هزینه اندکی داشته و می توان آنها را در پروژه های بزرگ استفاده کرد.

اما باید عنوان کنیم که اغلب این محصولات انعطاف اندکی دارند. به عبارت ساده تر شکل ساختاری آن ها یکسان بوده و نمی توان آن ها را برای هر نوع پروژه ای استفاده کرد.

همین عامل باعث شده تا استفاده از قالب بندی پلاستیکی غالباً برای شهرک سازی و ساختمان هایی با شکل یکسان، ایده آل باشد.

  • قالب پلای وود

پلای وود را می توان یکی دیگر از انواع متریال هایی دانست که از آن برای قالب بندی ساختمان استفاده می شود.

این مدل را می توان جزو رایج ترین و البته بهترین شیوه ها برای قالب بندی ساختمان در نظر گرفت.

این روش استحکام بسیار بالایی داشته و می تواند دوام عالی از خود نشان دهد.

این محصولات ضد آب و رطوبت هستند و قابلیت انعطاف پذیری بالایی دارند.

افزون بر این موارد، پروسه نصب و برداشت آن ها نیز ساده بوده و اغلب افراد می توانند به راحتی آن را انجام دهند.

عامل دیگری که نفوذ آن را افزایش داده، نتیجه نهایی کار است. به گونه‌ ای که سطح بتن های ساخته شده به وسیله آن کاملا صیقلی و صاف است.

این عامل باعث می‌شود تا برای پروژه های حساس مورد توجه قرار گیرند. آخرین عاملی که آن را میان مهندسان و بنایان محبوب کرده، عمر نسبتاً بالای آن است.

به گونه ای که می توان تا ۲۵ بار از آن استفاده کرد. به همین جهت هم بوده که اغلب استادکاران، از آن استفاده می کنند.

با این حال باید بدانید که استحکام کلی این مدل ها در مقایسه با نمونه های فلزی اندک است.

مازاد بر این نمونه های فلزی قابلیت استفاده چندین باره داشته و همین سبب می‌شود تا به انتخاب ایده‌آلی بدل شوند.

  • قالب های فلزی

این دسته از قالب ها را می توان ایده آل ترین و البته مناسب ترین نوع برای قالب بندی ساختمان در نظر گرفت.

در واقع نمونه های فلزی بالاترین عمر و استحکام را دارند. از طرفی دیگر سطح بتن ساخته شده به وسیله آن ها بسیار صاف و مناسب است.

پیشنهاد سیپورکس خواندن مقاله: بلوک بتنی

ضد آب بودن، قابلیت نصب آسان، امکان استفاده مکرر، دوام بالا و … از جمله مهمترین شاخص هایی است که باعث شده تا قالب های فلزی به عنوان یکی از بهترین و البته ایده آل ترین نوع متریال ها برای ساخت ستون ها و بخش های مختلف مورد استفاده قرار گیرند.

اما در مقابل باید اشاره کنیم که این دسته از قالب ها نسبت به نمونه های دیگر بسیار سنگین تر هستند.

از طرفی دیگر قیمت آن ها بالاتر بوده و همین عامل هم باعث شده تا هزینه ساخت و ساز به وسیله آن ها افزایش چشمگیری داشته باشد.

مجموع کلی این عوامل در کنار همدیگر باعث شده تا این دسته از قالب ها در کناره نمونه‌ های پلای وود، نفوذ بالایی داشته باشد.

سخن آخر

قالب بندی ساختمان را می‌توان به عنوان یکی از مهم‌ترین پروژه‌ های ساختمان سازی در نظر گرفت که ارتباط مستقیمی با عمر و کارایی بنای شما دارد.

همین عامل باعث شده تا در طی دهه‌ های گذشته، روش‌های مختلفی برای قالب بندی ساختمان ایجاد شود که هر کدام از آن ها نقاط ضعف و قوت خاص خود را دارند.

ما در این مقاله سعی کردیم تا قالب بندی ساختمان با انواع آن را به شیوه ای مناسب برای شما عزیزان شرح دهیم.

با این حال اگر نیازمند سوال یا راهنمایی بیشتری در این رابطه بودید، می توانید هم اکنون سوالات خود را از طریق بخش نظرات با ما مطرح فرمایید.

همراه ما باشید با خواندن مقاله: مزیت بلوک سبک در ساختمان سازی

منبع: siporex.ir

با ویژگی های بلوک عایق آشنا شوید

اگر اخیرا به دنبال خرید مصالح ساختمانی برای خانه خود بوده باشید، حتما تا به این لحظه نام بلوک عایق به گوشتان خورده است. در واقع این دسته از بلوک ها را می توان جزو رایج ترین و البته ایده آل ترین مدل های بلوک سفید دانست که نفوذ بسیار زیادی را در بین معماران و ساختمان ساز های ایرانی کسب کرده اند. دسته از تولیدات به سبب ماهیت منحصر به فرد خود روز به روز طرفداران بیشتری پیدا می کنند. دلیل این حجم از نفوذ را هم می توان ویژگی های بلوک عایق دانست. با این اوصاف بخش زیادی از مردم هنوز حتی با ماهیت آنها آشنایی ندارند، چه برسد به اینکه بخواهند در رابطه با ویژگی‌های آن هم اطلاعاتی داشته باشند. این مورد سبب شده تا نتواند به شیوه ای مناسب آن را در صدر انتخاب های خود قرار دهند. بدیهی است که این موضوع باعث می‌شود تا فرایند انتخابات و تصمیم گیری برای آنها دشوار شود. ما در ادامه این مقاله قصد داریم تا به شیوه ای دقیق ویژگی های بلوک عایق و ماهیت آن را برای شما عزیزان شرح دهیم. بدیهی است که این موضوع می‌تواند دیدگاه شما نسبت به این محصولات را تغییر دهد.

بلوک عایق چیست؟

نخستین گام برای فهمیدن ویژگی های بلوک های سفید، ماهیت آن می باشد. در واقع بدون درک ماهیت این دسته از محصولات، نمی توانید فهم درستی هم از ویژگی‌های آن‌ها داشته باشید. در حقیقت بلوک های سفید عایق به دسته ای از بلوک های ساختمانی گفته می شود که دارای تخلخل در فضای داخلی خود هستند. از جمله این بلوک آن می‌توان به بلوک سبک پوکه ای، بلوک سفید هبلکس، بلوک سفید پرین، بلوک سفید سیپورکس، بلوک لیکا و موارد مشابه اشاره نمود. در واقع تمامی این بلوک ها تحت عنوان بلوک سفید عایق شناخته می‌شوند و ویژگی اغلب آنها نیز یکسان می باشد. اگرچه در برخی از موارد دارای تفاوت های جزئی هستند اما در هر حال ویژگی کلی آنها یکسان بوده و عایق بودن آنها سبب شده تا تمایزات خاصی نسبت به سایر بلوک های سنتی نظیر بلوک آجری، گچی و موارد مشابه داشته باشند.

در بلوک های سفید عایق، عموما فضای داخلی دارای تخلخل های مختلفی می باشد. این تخلخل ها به وسیله ترکیبات و فرایندهای مختلفی ایجاد میشود. برای مثال در بلوک های سبک aac، این تخلخل طی فرایند اتوکلاو ایجاد می‌شود. اما در بلوک سفید لیکا و پوکه ای استفاده از پوکه معدنی و سنگ دانه می تواند موجب چنین تخلخل هایی شود. وجود این تخلخل باعث ایجاد های عایق حرارتی یا صوتی می شود. از طرفی دیگر وزن کلی بلوک را کاهش می‌دهد که در نوع خود بسیار منحصر به فرد است. همین مورد باعث ایجاد ویژگی های گوناگون شده که ما در این مقاله به شرح آن ها می پردازیم.

بخوانید: اهمیت عایق سازی

ویژگی های بلوک عایق

همان‌گونه که عنوان کردیم، بلوک های سفید عایق دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند که آنها را نسبت به مدل ها و محصولات هم رده متمایز می کند. ما برخی از ویژگی های بلوک عایق را برای شما شرح داده ایم تا بتوانید به خوبی با این دسته از محصولات آشنا شده و در زمان خرید بلوک سفید اولویت بندی های صحیح تری داشته باشید.

وزن کم

وزن کم را می توان نخستین ویژگی بلوک سفید عایق دانست. در واقع همان گونه که اشاره کردیم این دسته از بلوک ها به دلیل ساختار منحصر به فرد خود در فضای داخلی شان دارای تخلخل هستند. همین مورد هم موجب شده تا وزن کلی آنها کاهش پیدا کند. این وزن کم در واقع سرآغاز طیف زیادی از ویژگی ها و مزایای این محصولات می باشد. برای مثال می‌توان افزایش مقاومت، ایجاد عایق حرارتی، عایق صوتی و….  همه و همه در اثر این قابلیت رخ می‌دهند. بر همین اساس است که این روزها هم محبوبیت بیشتری در بین مشتریان پیدا کرده اند.

مقاومت فیزیکی

اغلب بلوک های سفید دارای مقاومت فیزیکی بالایی هستند. به طور کلی تمام مدل های بلوک سفید در برابر فشارهای عمودی و فشارهای ناشی از وزن می توانند مقاومت بسیار زیادی از خود نشان دهند. این مورد هم برای فرایند ساخت و ساز اهمیت زیادی دارد. مازاد بر این، دسته ای از بلوک های سفید عایق، نظیر بلوک های سبک aac می‌توانند در برابر ضربات فیزیکی و صدمات مختلف هم مقاومتی بالایی از خود نشان دهند. این فاکتور همان عاملی بوده که سبب شده تا این دسته از محصولات در طی چند سال گذشته به محبوبیت بیشتری برسند. این مورد به نوبه خود باعث کاهش هزینه های ساختمان سازی می شود.

عایق حرارتی

همانگونه که از نام بلوک ها پیداست، این دسته از محصولات در برابر انتقال گرما و حرارت مقاومت بالایی از خود نشان می دهند. در واقع این دسته از محصولات می توانند به خوبی مانع از انتقال دما در دو طرف دیوار شوند. بر همین اساس است که این محصولات می توانند در ساده ترین وجه ممکن دمای داخلی خانه های شما را حفظ کنند. این فاکتور در فصول گرم و سرد سال باعث می شود تا هزینه‌های سیستم های گرمایش و سرمایش شما به مراتب کمتر شود.

ویژگی بلوک عایق

قیمت بلوک سفید عایق

مقاوم در برابر زلزله

مقاومت بالا در برابر زلزله را می توان یکی دیگر از مهمترین ویژگی هایی دانست که در بلوک های سفید عایق دیده می شود. در واقع این دسته از بلوک ها وزن سبک و البته مقاومت بالایی دارند. این دو مولفه همان چیزی است که می تواند در برابر زلزله ها مقاومت بالایی از خود نشان دهد. در حقیقت هر اندازه که یک سازه وزن کمتری داشته باشد، به همان میزان هم در زلزله های مختلف، کمتر دچار آسیب می شود. از طرفی دیگر مقاومت بالای آن هم مانع از ترک خوردگی و تخریب های سنگین میشود. ترکیب این دو مولفه در کنار همدیگر سبب شده تا بلوک های سفید عایق، انتخاب مناسبی برای ساخت سازه های ضد زلزله باشد.

عایق صوتی

عایق صوتی را می توان یکی دیگر از مهمترین ویژگی هایی دانست که باعث تمایز بلوک های سفید عایق شده است. در واقع این دسته از محصولات علاوه بر ممانعت از انتقال حرارت، می توانند مانع از انتقال صدا شده و یا دست کم آن را تا حد زیادی کاهش دهند. این دسته از محصولات به دلیل ساختار متخلخل خود، می توانند امواج صدا را درون خود محبوس کرده و بدین طریق مانع از انتشار آن به فضاهای اطراف شوند. این موضوع برای ساخت بناهای مسکونی اهمیت بسیار زیادی دارد. در واقع همین قابلیت هم بوده که نفوذ بلوک های سفید عایق در بین معماران را افزایش داده است.

ویژگی بلوک عایق

قیمت بلوک عایق

مقاومت در برابر آتش سوزی

مقاومت در برابر آتش سوزی را می توان یکی دیگر از ویژگی‌های منحصربه‌فردی دانست که در بلوک های سفید عایق دیده می‌شود. در واقع این دسته از بلوک های سفید عموماً متریال ها و مواد مختلفی داشته و در برابر دما مقاومت بالایی دارند. برای مثال بلوک سبک پوکه ای نوعی از بلوک‌های هایی عایق هستند که می‌توانند تا دمای ۱۲۱ هزار درجه سانتیگراد را تحمل نمایند. مقاومت بسیار بالا سبب شده تا این دسته از محصولات بتوانند انتخاب‌های مناسبی برای ساخت و ساز پروژه های مسکونی باشد.

ویژگی بلوک عایق قیمت بلوک سفید عایق

بیشتر بدانید: انواع بلوک ساختمانی

سرعت اجرای بالا

اغلب بلوک های عایق دارای ابعاد نسبتا بزرگی نسبت به آجر با مصالح مشابه هستند. برهمین اساس می‌توان گفت که این دسته از محصولات می توانند به سادگی پروسه اجرای سریعی را داشته باشند. در واقع ابعاد بزرگ تر این محصولات باعث می شود تا ملات کمتری برای ساختمان ها استفاده شود. از طرفی دیگر به ردیف های کمتری برای دیوارچینی نیاز است . ترکیب این عوامل در کنار هم دیگر باعث می‌شود تا اجرا و ساخت و ساز به کمک بلوک های سفید عایق سرعت بسیار بیشتری داشته باشد.

کاهش هزینه های ساخت و ساز

اغلب بلوک های سفید عایق به دلیل ابعاد بزرگ و البته وزن کم خود فرایند نقل و انتقال ساده‌ای دارند. از طرفی دیگر رویه اجرا با آنها سرعت بیشتری دارد. این قابلیت بی نظیر باعث می‌شود تا عملاً پروسه ساخت با آنها بسیار ساده تر بوده و هزینه های کمتری را متوجه سازندگان نماید. نکته قابل توجه این است که اغلب بلوک های سفید نیاز به ملات کمتری دارند. این فاکتور به نوبه خود نیروی انسانی را کاهش داده و باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های خرید ملات می شود. ترکیب این عوامل در کنار همدیگر باعث می شود تا این محصولات عموما انتخاب های ایده آل تری برای فرایند ساخت و ساز باشند.

سخن آخر

بلوک سفید عایق را می‌توان یکی از انواع مدلهای بلوک سفید دانست که در طی چند سال اخیر به محبوبیت بسیار زیادی در بین مصرف کنندگان ایرانی رسیده است. با این وجود بخش زیادی از مردم هنوز با ماهیت آنها آشنایی نداشته و با شنیدن نام آنها دچار سردرگمی می شوند. ما در این مقاله سعی کردیم تا ابتدا مروری بر روی ماهیت این محصول داشته باشیم. سپس ویژگی ها و جنبه های مختلف آن را هم خدمت شما عزیزان شرح دادیم تا بدین طریق بتوانید تصمیم‌گیری‌های بهتری داشته و دیدگاه ایده آل تری در رابطه با بلوک های عایق برایتان ایجاد شود. با این اوصاف اگر هنوز هم نیازمند اطلاعات تکمیلی در این زمینه هستید و یا به دنبال خرید بلوک سفید عایق می باشید، بهتر از هم اکنون با کارشناسان ما در شرکت سازه سبک آرسام تماس حاصل فرمایید.

اطلاعات بیشتر: نکات مهم در خرید بلوک سفید

منبع: siporex.ir

پروژه هتل اسپیناس پالاس

پروژه هتل اسپیناس پالاس به عنوان یکی از بزرگ ترین هتل های کشور ایران در منطقه سعادت آباد واقع شده است.
هتل اسپیناس پالاس دارای 46 طبقه در زمینی به مساحت 4.500 متر مربع و با زیربنایی در حدود 106.000 مترمربع احداث خواهد شد.
هتل اسپیناس چشم انداز زیبایی به خصوص در شب به علت نور پردازی جذاب و خاص آن دارد.
برای ساخت این پروژه از بلوک سبک سیپورکس (بلوک AAC) به دلیل عایق بودن استفاده شده است.
بلوک سیپورکس عایق حرارت، عایق صوت، مقاوم در برابر زلزله و رطوبت است. به همین دلیل در ساخت پروژه های عظیم بهترین گزینه است.
موارد بالا تنها بخشی از مزایای این بلوک ساختمانی به شمار می رود.
اهمیت عایق سازی به ویژه در این بازه زمانی که وقوع رخدادهای طبیعی مثل زلزله را نمی توان پیش بینی کرد، نکته ضروری است.
علاوه بر پروژه هتل اسپیناس پالاس در هتل ایران مال هم از بلوک سبک aac استفاده شده است.
برای مشاهده نمونه کارهای بیشتر با انتخاب پروژه های سیپورکس می توانید لیست تمامی پروژه ها را ببینید.
همچنین در صورت هر گونه سوال از کارشناسان سیپورکس می توانید از طریق چت آنلاین یا تماس با شماره درج شده در سایت (02188780480) در ارتباط باشید.

منبع: siporex.ir

صفر تا صد آرماتور بندی

صفر تا صد آرماتور بندی

آرماتور بندی را می توان یکی از اصلی ترین و البته مهمترین مراحل در ساخت بناهای امروزی دانست در واقع این مرحله ارتباط مستقیمی با استحکام بنای شما دارد.

به همین جهت است که معماران و مهندسان تاکید بسیار زیادی بر روی انجام صحیح آن دارند. با این اوصاف اغلب مالکان کم تجربه، به خوبی با ماهیت آرماتوربندی آشنا نیستند.

همین عدم شناخت از نکات و جنبه های مختلف آن باعث می‌شود تا در طول پروسه ساخت، قادر به نظارت صحیح نباشند.

این عامل در نهایت موجب بروز خسارت و زیان های مختلفی می شود که گاها جبران ناپذیر بوده و یا هزینه های بسیار زیادی به همراه دارد.

ما در این مقاله سعی کرده ایم تا آموزش صفر تا صد آرماتور بندی را برای شما عزیزان ذکر کنیم.

بدون شک این موضوع می تواند به افزایش بازدهی در کار شما و البته نظارت بهتر کمک کنند. لذا اگر قرار است که بنای شما به زودی وارد مرحله آرماتوربندی شود، حتماً ما را تا انتها همراهی کنید.

مفهوم آمارماتور بندی

اگر اخیراً از کنار ساختمان های تازه ساخت عبور کرده باشید، یقینا میلگرد های مختلفی را دیده اید که به شکل ستون یا المان های مختلف شبکه بندی شده اند. این شبکه از میلگرد ها را همان آرماتور بندی گویند.

در واقع آرماتور بندی به فرآیندی گفته می شود که در آن میلگردها، متناسب با ساختار المان های مختلف برش و خم می شود.

سپس اتصال آن ها به همدیگر باعث می‌شود تا نوعی فضای شبکه ای برای قالب بندی و بتن ریزی فراهم شود.

آرماتور بندی در بخش ها و قسمت های گوناگونی از بنا صورت می گیرد. ستون ها، کف، پی، پله، دیوارها و… جزو بخش هایی هستند که متناسب با نظر مهندس، برای آن ها آرماتور بندی انجام شده و به استحکام آن ها کمک می شود.

لازم به ذکر است که پروسه آرماتور بندی جزئیات و ویژگی های مختلفی دارد.

برای مثال نوع میلگرد به کار رفته، فاصله بینی میلگرد ها، نحوه به کارگیری و… همگی جزو نکات مهمی است که باعث می‌شود تا پروسه آرماتور بندی تا حدودی پیچیده بوده و جنبه های مختلفی داشته باشد.

با این اوصاف همگی آن ها در جهت افزایش استحکام پروژه بوده و می تواند منجر به مقاومت بیشتر بنا در برابر ضربات و آسیب های مختلف شود.

مزایا و اهمیت آرماتور بندی

قبل از این که بخواهیم به صفر تا صد آرماتور بندی بپردازیم، بهتر است ابتدا مزایا و اهمیت آن را درک کنید.

بدون شک این موضوع می‌تواند دلیل نفوذ این شیوه از ساخت و ساز در طی دهه های گذشته را برای شما مشخص کند.

در واقع باید عنوان کنیم بتن ها در حالت عادی مقاومتی کششی و فشاری بالایی ندارند. به عبارت ساده‌تر این متریال در صورت قرارگیری در معرض فشارهای مختلف، دچار ترک و شکستگی می‌شود.

همین عامل هم باعث شده تا نتواند انتخاب مناسبی برای ساختمان های مسکونی باشد؛ چرا که در اثر وزن طبقات بالایی یا فشارهای ناشی از زلزله، به سادگی خرد شده و ساختمان فرو می ریزد.

اما آرماتوربندی پروسه ای است که می‌تواند مانع از بروز چنین رخدادی شود.

در واقع باید عنوان کنیم که میلگرد ها می توانند مقاومتی به مراتب بیشتر از بتن ها داشته باشند.

به گونه ای که این محصولات می توانند در برابر خمش، فشارهای جانبی و موارد دیگر مقاومت بالایی از خود نشان می دهند.

همین مورد باعث شده تا استفاده از آرماتور بندی به همراه بتن ریزی، رواج زیادی برای افزایش مقاومت ساختمان داشته‌ باشد.

اگر اطلاعات دقیق تری در رابطه با میلگرد بستر نیاز دارید پیشنهاد می کنیم مقالات سایت را حتما مطالعه نمایید.

نکته قابل توجه دیگری که در رابطه با آرماتوربندی وجود دارد، افزایش مقاومت سازه در برابر خطرات دیگری نظیر رطوبت و آتش است.

در واقع این محصولات می توانند به دلیل ساختار فیزیکی و شیمیایی خود، مانع از تاثیرگذاری بیشتر رطوبت بر روی بدنه سازه شوند.

از طرفی دیگر مقاومت کلی آن ها باعث حرکت کندتر آتش و در نتیجه مقاومت بیشتر سازه در برابر آتش سوزی می شود.

موضوع دیگری که میزان استفاده از آرماتور بندی در سازه های جدید را افزایش داده، اجرای ارزان و سریع آن است.

در واقع انجام این پروسه در مقایسه با روش های دیگر ایمن سازی، به مراتب ارزان تر است.

به گونه ای که هزینه های آن در مقابل زیان های احتمالی، به مراتب بیشتر است.

جلوگیری از انحراف ساختمان یکی دیگر از مزیت های قابل توجه آرماتوربندی است.

در حقیقت اغلب بناهای سنتی به دلیل مشکلاتی نظیر ترک یا خیز های مختلف، دچار انحراف می‌شود که می تواند سلامت آن ها را تهدید کند.

این در حالی است که آرماتوربندی به لطف به ساختار ایمن خود می‌تواند مانع از چنین مشکلاتی شود.

اجرای متنوع عامل دیگری است که نفوذ آرماتوربندی را بیشتر کرده است. در واقع باید عنوان کنیم که مهندسان می توانند آرماتور بندی را به شیوه های مختلفی برای کف، سقف، ستون ها و سایر المان های مختلف ساختمان انجام دهند.

به عبارت ساده تر می توان به کمک آن هر نوع المانی را مستحکم نمود. مجموع این موارد در کنار هم دیگر باعث شده تا در طی چند سال گذشته، تعداد بسیار زیادی از سازه های بزرگ به کمک پروسه آرماتوربندی ایجاد شوند.

پیشنهاد سیپورکس خواندن مقاله: مزیت بلوک سبک در ساختمان سازی

آرماتور بندی

مراحل آرماتور بندی

مراحل ارماتور بندی

آرماتوربندی هم مانند تمامی پروژه های دیگر ساختمانی، مراحل و قسمت های مختلفی دارد که انجام دقیق آن ها باعث می‌شود تا بازدهی شما در طی یک پروسه کاری افزایش یابد.

با این حال اغلب افراد اطلاعات دقیقی پیرامون این مراحل نداشته و به همین جهت است که در پروسه اجرای خود دچار مشکل می شوند.

ما در ادامه سعی کرده ایم تا پروسه آرماتوربندی را در مراحل مختلفی برای شما دسته بندی کرده و هر مرحله را هم به شیوه ای مناسب خدمت شما عزیزان بیان کنیم.

  • انتخاب میلگرد مناسب

یکی از مهم ترین و البته اصلی ترین مراحلی که در پروسه آرماتور بندی بر روی آن تاکید می‌شود، انتخاب میلگرد مناسب است.

در واقع این روزها انواع مختلفی از میلگردها در بازار عرضه شده که تفاوت اصلی آن ها در ساختار و البته ضخامتشان است.

هر یک از این محصولات قطر مختلفی داشته و برای امور گوناگونی مورد استفاده قرار می گیرند.

شما باید بتوانید متناسب با نوع سازه و البته المان خود، میلگرد مناسب را انتخاب کنید. غالبا ستون ها نیازمند میلگردهایی با ضخامتی بیشتر بوده و قسمت های داخلی، میلگرد های کوچکتری را نیاز دارند.

عموماً در پروسه اجرا، تعدادی از میلگردها به صورت عمودی نصب شده می شوند که بایستی ضخامت بالایی داشته باشند.

دسته دیگر از میلگرد ها نیز خم شده و به دور آن ها حلقه می شوند که در این حالت یک ساختار شبکه ای به وجود می آید.

این دسته از میلگرد ها بایستی ضخامت کمتری داشته باشند. البته در رابطه با جزئیات آن ها جای نگرانی نیست؛ چرا که مهندسان متناسب با تعداد طبقات و نوع سازه شما، گزینه مناسب را معرفی خواهند کرد؛ لذا شما بهتر است تمرکز خود را بر روی انتخاب نمونه های با کیفیت بگذارید.

  • خم و برش میلگرد

خم و برش میلگرد مرحله دیگری است که بایستی توجه زیادی به آن داشته باشید. همان گونه که اشاره کردیم، میلگرد به صورت یک ساختار شبکه متصل می شود.

با این حال خود این محصولات در هنگام عرضه به صورت میله های چند متری عرضه می شوند. برای اجرا بایستی آن ها را برش و همچنین این پروسه اهمیت زیادی برای اجرای دقیق آرماتور بندی دارد.

در واقع اگر این فرایند به شیوه ای مناسب اجرا نشود، ممکن است تنش پسماند در آن ها ایجاد شود.

چنین اقدامی باعث کاهش مقاومت آن ها در پروسه ساختمان سازی شده و در نتیجه کیفیت کار پایین می آید. لذا توصیه می شود تا در این پروسه از دستگاه ها و تجهیزات مناسب استفاده کنید.

همراه ما باشید با مقاله: صفر تا صد ساختمان سازی

  • نصب میلگرد

آرماتور بندی چیست

اهمیت آرماتور بندی

نصب میلگرد ها به عنوان آخرین مرحله در پروسه آرماتوربندی شناخته می شود. طی این قسمت غالبا چهار میلگرد ضخیم در بخش های کناری ستون قرار داده شده و میلگرد های کوچکتر به صورت حلقه های مختلف و در فواصل تعیین شده بر روی آن ها جوش داده می شود.

البته این ساختار برای ستون ها به کار گرفته می شود ولی در سایر قسمت ها از ساختار دیگری استفاده می شود. اما اغلب این ساز و کار بر مبنای طرح های شبکه های چیده می‌شود.

پس از آن هم قالب های مختلف بر روی آن ها قرار گرفته و بتن ریزی شروع می شود. چنانچه در این مرحله اتصال و نصب میلگرد ها به شیوه ای نامناسب صورت نگیرد یقینا بتن متصل شده به آن هم نمی تواند استحکام کافی داشته باشد.

لذا بایستی اتصال بخش های ابتدایی و انتهایی آن با دقت و وسواس زیادی صورت گیرد.

عموما مهندسان بخش های انتهایی را به شبکه‌های آرماتور دیگری جوش داده و یا به وسیله سیم های مفتولی متصل می کنند.

بدیهی است که جوش کردن می تواند اتصالی به‌ مراتب مستحکم‌ تر ایجاد کند؛ لذا شما هم اولویت خود را بر روی آن قرار دهید.

سخن آخر

آرماتور بندی به عنوان یکی از پروسه های حیاتی و مهم در صنعت ساختمان سازی مدرن تلقی می شود. در واقع این پروسه می تواند ارتباط مستقیمی با افزایش ایمنی و مقاومت ساختمان شما داشته باشد. با این حال کم نیستند افرادی که به خوبی جزئیات مرتبط با آن را نمی دانند. ما در این مقاله سعی داریم تا به زبان ساده و به دور از پیچیدگی های فنی، این پروسه را برای شما عزیزان شرح دهیم. با این حال اگر هنوز در این زمینه نیازمند راهنمایی یا سوالات بیشتری هستید، می توانید هم اکنون با کارشناسان ما در شرکت سازه سبک آرسام تماس حاصل فرمایید.

منبع: siporex.ir

پروژه برج جهان کودک

پروژه برج جهان کودک یکی از پروژه های بزرگ ساختمانی تهران است که متعلق به بانک آینده می‌ باشد.
این پروژه ساختمانی در تهران، بزرگراه حقانی، ضلع جنوب شرقی تقاطع خیابان آفریقا واقع شده است.
برج جهان کودک به مساحت حدودا 1500 متر مربع در 35 طبقه احداث گردیده است.
در طراحی این برج به دلیل دارا بودن مزیت های مهم از بلوک سبک سیپورکس ساخته شده است.
طراحی این برج با نمای تمام شیشه ای آن را نسبت به برج های دیگر زیبا و متمایز کرده است.
در ساخت پروژه برج جهان کودک به دلیل استفاده از بلوک سیپورکس از مقاومت بالایی در برابر زمین لرزه برخوردار خواهد بود.
اگر از چهار راه جهان کودک گذر کرده باشید شاهد ترافیک بالای آن بوده اید، به همین دلیل باید از بلوکی که عایق صوت باشد مانند بلوک aac در ساخت این برج استفاده میشد.
به همین سبب از بلوک سیپورکس به دلیل ساختار متفاوت و وجود هوا مانع از عبور صدا می شود.
برای مشاهده نمونه کارهای بیشتر با انتخاب پروژه های سیپورکس می توانید لیست تمامی پروژه های ساخته شده با بلوک aac را ببینید.
همچنین در صورت هر گونه سوال از کارشناسان سیپورکس می توانید از طریق چت آنلاین یا تماس با شماره درج شده در سایت (02188780480) در ارتباط باشید.

منبع: siporex.ir

پروژه برج الهیه

پروژه برج الهیه یکی دیگر از پروژه های بزرگ سیپورکس محسوب می شود که در ساخت این برج از بلوک سبک سیپورکس استفاده شده است.
مجتمع برج الهیه در زمینی به مساحت 3633 متر مربع، با کاربری تجاری و اداری با زیربنای کل 71800 متر مربع تشکیل شده است.
پروژه برج الهیه یکی از بزرگ ترین برج ها در منطقه شمال تهران به شمار می رود و امکانات زیادی در این پروژه وجود دارد.
یکی از دلایلی که از بلوک AAC برای ساخت این برج استفاده شده، مقاومت بالا در برابر زلزله است.
به دلیل این که تهران روی گسل قرار دارد و لحظه وقوع زلزله را نمی توان پیش بینی کرد، این امر مهم یکی از دلایل استفاده از بلوک سبک سیپورکس در ساخت انواع ساختمان است.
در پروژه های بزرگ ساختمانی به دلیل حجم بالای کار، هزینه حمل بار هم نکته مهم و قابل توجهی است.
بلوک سیپورکس به دلیل تنوع در اندازه و سایز بلوک و وزن سبک آن نسبت به بلوک های مشابه دیگر باعث کاهش تعداد حمل بار می شود.
برای مشاهده نمونه کارهای بیشتر با انتخاب پروژه های سیپورکس می توانید لیست تمامی پروژه ها را ببینید.
همچنین در صورت هر گونه سوال از کارشناسان سیپورکس می توانید از طریق چت آنلاین یا تماس با شماره درج شده در سایت (02188780480) در ارتباط باشید.

منبع: siporex.ir

مراحل دیوار چینی

مراحل دیوار چینی

دیوار چینی را می توان به عنوان یکی از پروسه های اصلی برای ساخت بنا های مختلف دانست. بدون دیوار چینی قادر به ساخت یک بنای ایده آل نخواهید بود. همین مورد هم سبب شده تا این پروسه یکی از حیاتی ترین بخش های مربوط به ساختمان سازی را دربرگیرد. با این وجود اغلب افراد به خوبی با ماهیت و مراحل آن آشنایی ندارند. در واقع باید عنوان کنیم که دیوار چینی مراحل ویژه ای دارد که عدم پیروی از آن ها می تواند منجر به آسیب پذیری دیوار ها و در نتیجه کاهش مقاومت کلی بنا شود. بر همین مبنا بسیاری اسم معماران و متخصصان بزرگ، تاکید بسیار زیادی بر روی دیوار چینی و مراحل دقیق آن دارند. این در حالی است که برخی از بنایان یا سازندگان، برای افزایش سرعت زمانی و کاهش هزینه های پروژه خود، برخی از مولفه ها را نادیده گرفته و در نهایت موجب کاهش طول عمر مفید بنای خود خواهند شد. ما در این مقاله سعی داریم تا مراحل دیوار چینی را به شیوه مناسب برای شما عزیزان شرح دهیم. بدون شک شما با پیروی از آن ها می توانید دیوارهای باربر یا غیر باربر بنای خود را به شیوه ای مطمئن و ایده‌آل بچینید. این موضوع در نهایت به امنیت بیشتر سازه شما کمک خواهد کرد.

اهمیت مراحل دیوار چینی

قبل از این که بخواهیم به سراغ مراحل دیوار چینی برویم، بهتر است با اهمیت آن آشنا شوید.

در واقع باید عنوان کنیم که دیوارهای خانه شما، اعم از باربر و غیرباربر، بخش زیادی از وزن کلی سازه را به خود اختصاص می‌دهند.

مازاد بر این قسمت اعظم فضای داخلی خانه ها را دیوارهای جداکننده یا غیرباربر تشکیل می دهد. به همین جهت است که باید توجه ویژه ای به نحوه قرارگیری آن ها داشته باشید.

البته این تمام موضوعی نیست که دیوار چینی و مراحل آن را حائز اهمیت می کند.

در واقع طی تحقیقات صورت گرفته و بررسی زلزله های مختلف، مهندسان به این نتیجه رسیده اند که بخش اعظمی از آسیب های وارد شده به ساختمان ها در اثر دیوار چینی های غیر اصولی رخ می‌دهد.

برای مثال نمونه‌ های زیادی در زلزله های اخیر وجود داشته که اسکلت ساختمان آسیب جدی را ندیده، اما دیوارهای آن به طور کامل آسیب دیده است.

همین بنای مذکور را غیرقابل سکونت کرده یا هزینه‌ های زیادی را بر روی دوش مالک آن قرار داده است.

موضوع دیگری که اهمیت مراحل دیوار چینی را افزایش می دهد، نحوه اجرای پلاستر ها و نماهای مختلف بر روی آن است.

در واقع اگر دیوار چینی شما به شیوه اصولی انجام نشود، شما در مراحل دیگر مانند گچ کاری یا اجرای نماهای مختلف، دچار مشکل خواهید شد.

این موضوع گاه منجر به افزایش بار مرده ساختمان یا طولانی شدن پروسه کاری می‌شود.

مازاد بر این، به دلیل وجود تعداد زیاد دیوارها در خانه های امروزی، عدم پیروی از مراحل مربوط به دیوار چینی، باعث می شود تا هزینه های بیشتری بر روی دوش سازندگان تحمیل شود.

به همین جهت است که متخصصان  تاکید زیادی بر روی این بخش داشته و سعی می‌کند تا سازندگان را به انجام دقیق مراحل دیوارچینی تشویق کنند.

حتی در استانداردهای ساختمان سازی هم این مراحل به طور واضح ذکر شده است. لذا شما با پیروی از آن، نه تنها امنیت سازه خود را افزایش می دهید، بلکه به کاهش هزینه های خود هم کمک می کنید.

پیشنهاد سیپورکس خواندن مقاله: استاندارد 2800 ساختمان 

اصول و مراحل دیوار چینی

دیوار چینی به دلیل گستردگی و البته اهمیت خود دارای بخش ها و مراحل گوناگونی است که هر کدام از آن ها به نحوی در بهبود نتیجه و عملکرد آن اثرگذار هستند.

لذا رعایت آن ها در کنار همدیگر می توانند نتیجه موثری را به همراه داشته باشد.

ما در ادامه سعی می کنیم تا این مراحل را خدمت شما عزیزان شرح دهیم. توصیه می شود تا تمام آن ها را به صورت کامل انجام داده و از هیچ کدام صرف نظر نکنید.

  • اولین نکته در مراحل دیوار چینی انتخاب مصالح مناسب

مقایسه بلوک سیپورکس با انواع بلوک های سبک

مقایسه بلوک سیپورکس با انواع بلوک سبک

نخستین موضوعی که باید برای پروسه دیوار چینی به آن توجه داشته باشید، انتخاب مصالح مناسب است.

خوشبختانه به دلیل پیشرفت های صورت گرفته طی چند دهه گذشته، این روزها مصالح مختلفی در بازار ایران به چشم می خورد.

آجرها، بلوک های سفالی، بلوک های سبک اتوکلاو شده، بلوک های گچی و… از جمله رایج ترین مصالح ساختمانی موجود در بازار ایران هستند که هر کدام از آن ها ویژگی ها و البته نقاط قوت مختص به خود را دارند.

همراه ما باشید با مقاله: تفاوت بلوک سفید با بلوک سفالی

با این وجود اغلب افراد در هنگام انتخاب، دچار سردرگمی شده و نمی دانند که کدام مصالح می تواند انتخاب بهتری برای آن ها باشد.

اگرچه اغلب افراد متناسب با بودجه و البته نیاز خود این مصالح را انتخاب می‌کنند.

اما باید عنوان کنیم که اخیراً بلوک سبک اتوکلاو شده وارد بازار شده اند که می تواند مزایای منحصر به فردی را به همراه داشته باشد.

این دسته از مصالح نقاط قوتی نظیر وزن اندک، عایق صدا، عایق حرارتی، مقاومت فشاری بالا، ابعاد مناسب و… را در خود دارد.

مزایای بلوک عایق صدا

مزایای بلوک عایق صدا

ترکیب کلی آن ها باعث شده که در طی چند دهه گذشته، محبوبیت آن ها بیش از پیش افزایش پیدا کند.

لذا اگر شما ها بودجه و شرایط لازم را دارید، توصیه می شود تا به فکر استفاده از مدل های سبک، نظیر بلوک هبلکس و بلوک سیپورکس باشید.

  • رگه چینی

قبل از این که پروسه دیوار چینی خود را آغاز کنید، باید ابتدا نقشه ای که معمار برای بخش بندی فضاهای داخلی ساختمان تعیین کرده است را بر روی کف آن فضا پیاده نمایید.

این موضوع می‌تواند دیدگاه صحیحی بابت مراحل بعدی پروژه به شما داده و شما را نسبت به ابعاد کلی فضاهای داخلی ساختمان مطمئن سازد.

همین مورد باعث شده تا از دیرباز روش های مختلفی برای تعیین محل دیوارهای داخلی و نشانه گذاری آن ها به وجود بیاید.

مواردی همچون ریختن گچ، خط زدن، نشانه گذاری و… از جمله روش هایی بوده که در بین معماران قدیمی رواج دارد.

اما در این میان روش رگه چینی به عنوان مطرح ترین و البته بهترین نمونه ای شناخته می شود که اغلب بنایان از آن استفاده می کنند.

بدین منظور بایستی ابتدا در محل قرارگیری دیوارها، یک ردیف از مصالح مورد نظر را به همراه ملات یا بدون ملات قرار دهید.

این موضوع می‌تواند نقشه کلی فضاهای داخلی ساختمان را برای شما نمایش داده و بدین ترتیب می توانید نسبت به صحت کلی اندازه گیری های خود اطمینان حاصل نمایید.

  • شمشمه گذاری

هم راستا بودن ردیف های دیوار چینی یکی از فاکتورهای مهمی است که باید در پروسه اجرا به آن دقت کافی داشته باشید.

در واقع تمام ردیف های قرار گرفته در مراحل دیوار چینی، باید به طور کامل بر روی همدیگر قرار گرفته و هیچ گونه شیب افقی یا بیرون زدگی در آن ها وجود نداشته باشد.

بدین منظور هم بایستی شاخصی برای اندازه گیری این موضوع وجود داشته باشد. شمشه گذاری همان مرحله ای است که این شاخص را فراهم می کند.

بدین منظور بعد از قرار دادن رگه های اولیه و اطمینان از صحیح بودن آن ها، در ابتدا و انتهای هر ردیف یک شمش گذاشته می شود که به طور عمود قرار می گیرد.

سپس ریسمان را از ابتدا تا انتهای آن بسته و بر اساس آن ردیف های مصاح را قرار می‌دهند.

لازم به ذکر است که باید متناسب با هر ردیف، ریسمان را جابجا کرد و بدین ترتیب از دقیق بودن پروسه اجرا اطمینان حاصل کرد.

پیشنهاد سیپورکس خواندن مقاله: اصول دیوار چینی 

  • بلوک چینی آخرین مرحله دیوار چینی

بلوک چینی آخرین و البته مهمترین مرحله در پروسه دیوار چینی است. در واقع این مرحله بخش زیادی از نتایج کار شما را به خود اختصاص می‌دهد.

بر همین مبنا هم باید دقت کافی به آن داشته باشید. بدین منظور بعد از انجام مراحل قبل و انتخاب مصالح مناسب، بایستی آن ها را در ردیف های مختلف در کنار همدیگر قرار دهید.

بدین منظور بایستی سطوح افقی و عمودی بلوک ها به میزان یک الی ۱.۲ سانتی متر توسط ملات پوشیده شود.

البته برخی از بنایان، در دیوارهای غیر باربر روی قسمت های عمودی مصالح، ملات نمی زنند.

اگرچه این موضوع از لحاظ ساختمان سازی هیچگونه مشکلی ندارد، اما توصیه می‌شود تا در تمام دیوارهای داخلی ساختمان، هر دو بخش عمودی و افقی مصالح را به وسیله ای ملات بپوشانید.

این موضوع باعث می‌شود تا استحکام سازه شما افزایش پیدا کند. مازاد بر این در صورت امکان، پروسه زنجاب را هم انجام دهید.

در این مرحله بایستی بلوک ها را قبل از ردیف چینی، در داخل آب قرار دهید. این موضوع باعث می‌شود تا اتصال ملات به آن به شیوه های قدرتمند تر انجام شود.

البته این پروسه برای تمام مصالح توصیه نمی شود. بلکه صرفا برای مواردی همچون بلوک های سفالی می‌تواند موثر باشد.

به یاد داشته باشید که اگر طول دیوار شما بیش از ۳ متر بود، حتماً از تکنیک ها و ابزارهایی نظیر وال پست برای افزایش مقاومت آن استفاده کنید.

البته نوع مصالح هم می تواند ارتباط مستقیمی با مقاومت سازه داشته باشد. به همین جهت بوده که ما استفاده از بلوک های سبک اتوکلاو شده را پیشنهاد کردیم.

این مصالح نه تنها مقاومت را افزایش می دهند، بلکه به دلیل ساختار خود می توان تاسیسات را به شیوه ای بهتر در آن ها جای داد و در نتیجه پرتی کمتری داشت.

چنانچه به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این بلوک ها یا خرید آن ها هستید، می توانید هم اکنون با کارشناسان ما در شرکت سازه سبک آرسام تماس حاصل فرمایید.

منبع: siporex.ir

اصول دیوار چینی

اصول دیوار چینی

دیوار چینی را می توان یکی از اصلی ترین اقدامات در پروسه ساختمان سازی دانست. در واقع بخش اعظمی از فضای داخلی ساختمان توسط دیوارها احاطه شده است. لذا می توان به جرات گفت که دیوارها به عنوان پررنگ ترین بخش در فضای داخلی ساختمان ها به چشم می‌خورند و هر گونه مشکل یا ناهماهنگی در آن‌ها، می‌تواند تهدید کننده امنیت سازه بوده یا دست‌ کم زیبایی آن را تحت تأثیر قرار دهد. همین فاکتور هم باعث شده تا معماران و مهندسان، اصول و دستورالعمل های مختلفی را برای آن تعیین کنند که به اصول دیوار چینی شناخته می شوند.

اغلب این دستورالعمل ها نیز در استاندارد ساختمان سازی ایران به صراحت قید شده است.

با این وجود طیف زیادی از مردم اطلاعات دقیقی پیرامون آن ندارند. همین مورد باعث می‌شود تا در پروژه های ساخت و ساز خود حساسیت بالایی بر روی آن نشان ندهند.

ما در ادامه این مقاله سعی داریم تا به شیوه ای دقیق این موضوع را زیر ذره‌ بین نقد و بررسی خود قرار داده و جنبه های مختلف آن را برای شما عزیزان بیان کنیم.

دیوار چینی چیست؟

قبل از این که بخواهیم به سراغ اصول دیوار چینی برویم، بهتر است ابتدا چیستی آن را درک کنید.

در واقع دیوار چینی به پروسه ای گفته می شود که با استفاده از ملات هایی نظیر سیمان، چسب، گچ و … مصالح مختلف ساختمانی را به همدیگر متصل کرده و از این طریق، حایل های گوناگونی بین فضاهای مختلف خانه ایجاد می کنند.

در حقیقت این دیوارها، نه تنها فضاهای داخلی خانه را از همدیگر جدا می کنند، بلکه باعث حفظ فضای داخلی در برابر شرایط نامساعد بیرونی می شوند.

همین فاکتور باعث شده تا دیوار چینی به عنوان دومین اصل مهم ساختمان سازی بعد از اسکلت بندی تلقی شود.

با این وجود اغلب افراد در رابطه با آن دقت و تمرکز کافی به خرج نمی دهند. به گونه ای که اصول دیوارچینی را به خوبی رعایت نمی کنند.

این موضوع در نهایت زیان های جبران ناپذیری را به آن ها وارد می کند. ما در ادامه برخی از مهمترین اصول دیوار چینی را خدمت شما بیان کرده ایم که می تواند تا حد زیادی امنیت موجود در دیوارهای خانه شما را افزایش دهد. پس حتما ما را تا انتها همراهی فرمایید.

اصول مهم در دیوار چینی

همانگونه که تا به این لحظه بدان اشاره کرده‌ایم، دیوار چینی دارای اصول و قواعد مختص به خود است که رعایت آن ها می تواند تاثیر بسیار چشمگیری در نتیجه نهایی کار شما داشته باشد.

با این وجود اغلب مردم اطلاعی از این اصول نداشته یا به خوبی آن ها را رعایت نمی‌ کنند.

ما در ادامه سعی داریم تا برخی از آن ها را به شیوه ای دقیق برای شما عزیزان ذکر کرده و دیدگاه دقیق‌تری از آن به شما بدهیم.

  • قائم و شاقولی بودن ردیف ها

یکی از مهمترین و البته حیاتی ترین موضوعاتی که بایستی در پروسه دیوارچینی به آن دقت داشته باشید، قائم و شاقولی بودن دیوارها است.

در واقع تمام رج های به کار رفته باید به وسیله شمشه و ریسمان تراز شده و ساختاری دقیق داشته باشند.

دیوار ها نباید نسبت به هم بیرون زدگی داشته یا سطح آن ها شیب دار باشد.

در صورتی که موقعیت کلی دیوار هم شیبدار بود، بایستی حتماً از طریق پله ای کردن ردیف های زیرین، سطح نهایی دیوار را صاف و افقی کرد.

موضوع دیگری که باید در این حیطه بدان دقت داشته باشید، قرارگیری بندهای عمودی در مقابل همدیگر است.

در واقع باید قرارگیری مصالح به گونه‌ ای باشد که بند های عمودی به صورت یک در میان در مقابل همدیگر قرار گیرند.

مازاد بر این باید قرارگیری بلوک های آن گونه‌ ای باشد که قفل و بست کامل بین آن ها به وجود بیاید. این موضوع مقاومت کلی دیوارها را افزایش می دهد.

  • زجاب کشی

زجاب کشی به عنوان یکی دیگر از اصول مهم در پروسه ساختمان سازی تلقی می‌شود. در واقع بایستی مصالح ساختمانی را حدود یک ساعت قبل از استفاده در آب قرار داد.

این موضوع باعث می‌شود تا از جذب آب موجود در ملات جلوگیری شده و در نتیجه اتصال آن محکم تر باشد.

البته این پروسه با توجه به نوع مصالح و شرایط آب و هوایی انجام می شود. لذا نمی توان آن را در تمام محیط های آب و هوایی اعمال کرد.

  • عایق کاری از اصول دیوار چینی

عایق کاری یکی دیگر از از اصول مهمی است که متاسفانه اغلب متخصصان توجه زیادی به آن ندارند.

بر مبنای این اصل، باید کرسی ردیف ها و پایه تمامی دیوار هایی که با زمین اتصال دارند، به وسیله ایزوگام یا قیر و گونی پوشیده شود.

این موضوع باعث می‌شود تا سطح زیرین آن ها در برابر نفوذ رطوبت و آب مقاومت کافی داشته و در نتیجه عمر سازه افزایش پیدا کند.

البته شما می توانید برای این موضوع از رنگ ها یا پلیمرهای ضد آب دیگر هم استفاده کنید که در نهایت منجر به مقاومت بیشتر می شود.

  • استفاده از یک نوع مصالح در دیوار باربر

دیوار های باربر اهمیت بسیار زیادی در پروسه ساختمان‌سازی شما دارند. به گونه ای که تا حدی وزن کلی ساختمان را تحمل می کنند.

بر همین مبنا بایستی دقت بیشتری به آن ها داشته باشید. متاسفانه اغلب افراد از مصالح گوناگونی برای یک نوع دیوار استفاده می کنند.

برای مثال اگر دیوار باربر خود را به وسیله بلوک سبک اجرا کرده باشند، چنانچه در انتها مصالح کم مانده باشد، ممکن است ردیف های انتهایی را هم به وسیله سفال اجرا کرده و از خرید مصالح دیگر پرهیز کنند. برخی دیگر ممکن است برای بخش‌های ابتدایی و انتهایی دیوار باربر خود، از مصالحی با ابعاد متغیر استفاده کنند.

این موارد و اقدامات مشابه، همگی غلط بوده و می‌تواند منجر به کاهش عمر مفید دیوار مورد نظر شود. لذا از انجام آن خودداری فرمایید.

 اصول مهم دیوار چینی

اصول مهم دیوار چینی

  • وال پست و استحکامات

استفاده از وال پست را می توان به عنوان یکی از الزامات در پروژه های ساختمان سازی جدید دانست.

در واقع اغلب دیوارهایی که طول آن ها به بیش از ۳ متر می رسد، در برابر زلزله یا ضربات مختلف، مقاومت اندکی دارند.

این موضوع فارغ از نحوه دیوار چینی اصولی آن ها است. به همین جهت باید در فواصل مختلف آن ها را به وسیله نبشی ها به ستون یا سقف متصل کرد.

مازاد بر این تکنیک ها و ابزارهای دیگری تحت عنوان وال پست وجود دارد که می تواند امنیت دیوار های موجود را به طرز چشم گیری افزایش دهد.

ما توصیه می‌کنیم تا حتماً برای دیوارهای داخلی خانه خود از وال پست برای افزایش امنیت استفاده کنید.

چرا که در هر حال می تواند عمر مفید ساختمان شما را افزایش و مقاومت آن در برابر زلزله را بیشتر کند.

  • مهار سازی دیوار

مهار سازی دیوار به عنوان یکی از مهمترین اصول دیوار چینی تلقی می‌شود. این فاکتور باعث می شود تا مقاومت دیوار در برابر ضربه های مختلف افزایش پیدا کرده و به نحوی ایمنی ساکنان بیشتر شود.

بدین منظور بایستی انتهای آزاد تیغه ها به وسیله نبشی، با سقف ساختمان مهار شود.

مازاد بر این توصیه می شود تا دیوار نیز حتماً به کمک سنجاق هایی به ستون متصل شوند.

اغلب مهندسان هم توصیه می کنند تا برای دیوارهای باربر، دستکم سه میلگرد آجدار در فواصل معین دیوار قرار گرفته و به صورت سرتاسری دربند های افقی تا محل کلاف های قائم امتداد داده شده و در داخل آن ها مهار شود.

این موضوع باعث می‌شود تا مقاومت دیوارهای باربر به حداکثر حالت ممکن برسد.

  • انتخاب و بکارگیری مصالح مناسب

یکی از مهمترین فاکتورهایی که متاسفانه اغلب افراد توجه چندانی به آن ندارند، انتخاب نوع مصالح برای دیوار چینی است.

در حقیقت این روزها انواع گوناگونی از مصالح ساختمانی در بازار عرضه شده که هر کدام از آن ها می توانند مزیت ها و ویژگی های مختص به خود را داشته باشند.

با این وجود شما بایستی متناسب با بودجه و نیاز خود، نوع خاصی را انتخاب کنید. البته در این بین باید به نوع سازه و آب و هوای منطقه هم دقت داشته باشید.

خوشبختانه طی چند سال گذشته، در کشور ما نوع جدیدی از مصالح پا به عرصه وجود گذاشته اند که اصطلاحاً به آن ها بلوک های سبک اتوکلاو شده می گویند.

بلوک هبلکس و بلوک سیپورکس از زیر مجموعه های این مدل ها هستند.

این محصولات ویژگی‌ های بسیار گوناگونی دارند که از جمله آن ها می توان به مقاومت فشاری بالا، وزن اندک، عایق بودن در برابر صدا و دما، مقاومت بالا در برابر آتش سوزی، اجرای ساده و… اشاره کرد.

همراه ما باشید با خواندن مقاله: مزایای بلوک عایق صدا

این مزیت باعث شده تا طی چند سال گذشته، بلوک های سبک اتوکلاو شده نفوذ زیادی در بین ایرانیان داشته باشند.

البته این تنها موضوعی نیست که محبوبیت آن ها را بیشتر کرده است. در واقع وزن اندک این محصولات باعث شده تا اجرای آن ها بسیار ساده‌تر شود.

مازاد بر این می توان آن ها را به وسیله اره برش داد و تاسیسات را ساده تر در بطن آن ها استفاده کرد.

اتصال به وسیله چسب های مخصوص هم فاکتور دیگری است که این مساله را بسیار ایده‌آل تر کرده است.

همین مورد هم باعث شده تا در طی چند سال گذشته، تعداد زیادی از مالکان ساختمان به دنبال خرید بلوک هبلکس یا بلوک اتوکلاو شده باشند.

ما سعی کرده ایم تا در شرکت سازه سبک آرسام، بهترین و البته ایده آل ترین مدل های این مصالح نظیر بلوک هبلکس و بلوک سیپورکس را با کیفیت بالا و قیمت پایین در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

لذا اگر در رابطه با خرید یا قیمت آن ها سوالی دارید، می توانید هم اکنون با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

منبع: siporex.ir