شرکت سازه سبک آرسام

تامین کننده بلوک ساختمانی سبک AAc سیپورکس

شرکت سازه سبک آرسام

تامین کننده بلوک ساختمانی سبک AAc سیپورکس

اره دستی اروپایی دندانه درشت سیپورکس

اره دستی اروپایی دندانه درشت سیپورکس

خیلی وقت ها برای موارد مختلف نیاز است که بلوک ها در سایز های متفاوت باشند. همانطور که می دانید جنس بلوک ها سخت است و بریدن آن کار آسانی نیست و حتما باید از ابزارآلاتی که به طور اختصاصی هدف شان بریدن بلوک است مانند اره دستی اروپایی دندانه درشت سیپورکس استفاده کرد.

این اره دستی به طول 60 سانتی متر با تیغه های فولادی دندانه درشت می تواند با سرعت بالاتر نسبت به بقیه اره ها به راحتی هر نوع بلوکی را برش دهد.

تیغه های این اره مانند اره های چوبی که در نجاری برای بریدن انواع چوب استفاده می شود، کند و یا شکسته نمی شود.

این اره دستی دندانه درشت سیپورکس ساخت اروپا است و کیفیت تیغه های فولادی آن فوق العاده است.

اره دستی 60 سانتی متری سیپورکس با کیفیت بالا و قیمت مناسب بهترین محصول است تا هر کس بتواند به راحتی آن را تهیه کند.

شرکت سازه سبک آرسام با برند تجاری سیپورکس 2 نوع اره دستی در سایز 40 و 60 سانتی متری با کیفیت عالی وارد کرده است.

علاوه بر اره دستی، اره برقی سیپورکس هم پیشنهاد خوبی برای افرادی است که تمایل به خرید اره برقی دارند.

پلاستر نرمه سیپورکس

پلاستر نرمه سفید سیپورکس:

پلاستر نرمه که در دسته اندود پلاستر قرار می گیرد، یک اندود پایه سیمانی است که با اضافه کردن مواد پلیمری، خواص چسبندگی آن افزایش و کارایی آن بیشتر می شود.
از پلاستر نرمه سفید سیپورکس به صورت یک یا چند لایه نازک و ضخیم به عنوان پوشش دیوار و سقف استفاده می شود.
با استفاده از این محصول می توانید تمام سوراخ ها، ترک ها و فرورفتگی های ساختمان را پر کنید و در صورت نیاز و اطمینان بیشتر می توانید چندین لایه از این محصول استفاده کنید.
این اندود در هر شرایط آب و هوایی اعم از گرم، خشک و یا معتدل کاربرد دارد و کیفیت فوق العاده ای نسبت به ملات های سنتی دارد.
از ویژگی ها یا امتیازات ویژه این پلاستر می توان به مقاومت بالا در برابر ترک ساختمان اشاره کرد.
همچنین یکی از نگرانی های مهندسین ساختمان، انتخاب یک محصول استاندارد برای ساختمان سازی است و این که ملات ساختمانی در برابر آب مقاومت بالایی داشته باشند.
این محصول دقیقا همان چیزی است که از آن به عنوان بهترین ملات انتظار می رود؛ پس در خرید آن تردید نکنید.
از مهم ترین مزیت های پلاستر نرمه سیپورکس این است که قابلیت استفاده بر روی هر نوع سطح نظیر بلوک سیپورکس یا بلوک AAC و هر نوع مصالحی را دارد.

آشنایی با بلوک سبک پوکه ای

بلوک سبک پوکه ای را می‌توان یکی از مدل های رایج بلوک در پروسه ساختمان سازی کشورمان دانست. این دسته از مصالح به دلیل ویژگی‌های بسیار منحصر به فرد خود مورد توجه معماران و بنایان مختلف قرار گرفته اند. اغلب معماران استفاده از این محصولات را ایده آل دانسته و آن ها را انتخاب مناسبی برای ساختمان سازی می‌دانند. وزن سبک، عایق حرارتی، قیمت مناسب و … از جمله رایج ترین ویژگی های بلوک سبک پوکه ای می باشد.

با این اوصاف بخش زیادی از مشتریان به خوبی با این دسته از محصولات آشنایی ندارند و نمی دانند که این دسته از پوکه ها برای چه بخش هایی از ساختمان مورد استفاده قرار گرفته و یا چه ویژگی هایی دارند.
ما قصد داریم تا در ادامه این مقاله مروری بر این دسته از تولیدات داشته باشیم. لذا اگر به دنبال آشنایی با بلوک سبک پوکه ای هستید، حتما ما را تا انتهای این مقاله همراهی کنید.

ساختار بلوک پوکه ای

نخستین گام برای آشنایی با بلوک سبک پوکه ای، در واقع درک ماهیت آن می باشد. شما برای این که بتوانید این دسته از بلوک ها را به خوبی شناسایی کرده و یا اطلاعات بیشتری را در رابطه با ماهیت آن کسب کنید، بایستی با ساختارشان آشنا شوید. در واقع بلوک سبک به عنوان بلوک پومیس هم شناخته می‌شود.
در این دسته از بلوک ها به جای استفاده از سنگدانه ها، از دانه های پوکه استفاده می‌شود.
در واقع دانه‌‌های پوکه در دهانه آتشفشان ها وجود دارند. در زمانی که گدازه های آتشفشانی با فشار زیاد خارج می شوند، جریان هوا درون آن ها به دام افتاده و باعث می‌شود تا ساختاری متخلخل داشته باشند.
تخلخل آن ها در کنار ساختاری بادوام شان باعث می‌شود تا پوکه ها علاوه بر وزن اندک، در برابر فشارها و ضربات مختلف مقاومت بالایی داشته باشند. به همین جهت است که به کارگیری آن ها در بلوک ها و مصالح ساختمانی باعث می‌شود تا آن ساختمان علاوه بر بر وزن کم، دارای مقاومت بالایی هم باشد.
برای ساخت این دسته از بلوک ها عموما از سیمان، دانه های ریز پوکه و آب استفاده می شود. این مواد به خوبی با همدیگر ترکیب شده و سپس درون قالب های مخصوص تحت فشار قرار می گیرند.
بعد از آن بلوک به دست آمد را در مقابل آفتاب خشک می کنند تا آماده استفاده شود. بر همین اساس می‌توان گفت که وجه تمایز بلوک پوکه ای با بلوک سبک لیکا، تنها ماهیت آن می باشد. در این محصولات به جای سنگدانه از پوکه استفاده شده است.

کاربردهای بلوک سبک پوکه ای

بلوک سبک پوکه ای به دلیل ساختار منحصر به فرد خود در طیف زیادی از امور و بخش های داخلی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند.
در واقع این دسته از بلوک ها به دلیل ماهیت منحصر به فرد خود، میتوانند انتخاب مناسبی برای بخش های مختلف ساختمان باشند.
البته باید این موضوع را در نظر داشته باشید که این بلوک های برای دیوارهای باربر مناسب نیستند؛ چرا که ممکن است در اثر فشار زیاد دچار آسیب‌دیدگی و ترک شوند. به همین جهت است که نمی‌توان آن ها را در محیط هایی با فشار بسیار زیاد استفاده نمود.
اما باید عنوان کرد که در سایر بخش های ساختمان قابل استفاده هستند. از جمله قسمت هایی که میتوان در آن ها از بلوک پوکه ای استفاده کرد، می توان به حصار اصلی، تیغه حصار، بخش بندی فضای داخلی خانه ها، دیوارهای غیر باربر، ساخت اصلی سقف به همراه تیرچه و…. اشاره نمود.
لازم به ذکر است که این دسته از محصولات به دلیل ماهیت منحصر به فرد و البته وزن اندک خود می توانند بهترین انتخاب ممکن برای موقعیت های یاد شده باشند.
ما در ادامه مروری بر روی ویژگی های آن خواهیم داشت تا شما هم بهتر دلیل این موضوع را درک کنید.

مزایا و ویژگی های بلوک سبک پوکه ای

ساختار بی نظیر بلوک های پوکه ای باعث شده تا این دسته از محصولات مزیت ها و ویژگی های بسیار منحصر به فردی داشته باشند که آن ها را نسبت به سایر مصالح هم رده متمایز می‌کند.
با این اوصاف بخش زیادی از مشتریان اطلاعات دقیقی پیرامون این تفاوت‌ها ندارند. همین مورد باعث می شود که در فرآیند انتخاب های خود دچار مشکل شوند.
ما در ادامه برخی از ویژگی های بلوک سبک پوکه ای را خدمت شما ذکر کرده ایم.

مزایای بلوک سبک پوکه ای

کاربرد بلوک سبک پوکه ای

وزن اندک

شاید بتوان وزن اندک را به عنوان مهم ترین و البته ایده آل ترین ویژگی بلوک سبک پوکه ای در نظر گرفت. در واقع این دسته از محصولات به دلیل استفاده از پوکه در ساختار خود، وزن بسیار پایینی دارند.
همین وزن اندک آن باعث می‌شود تا فرایند ساخت و ساز با آن ها سرعت بسیار بیشتری به خود بگیرد. مازاد بر این وزن نهایی ساختمان هم کاهش پیدا می کند. این کاهش وزن سبب می‌شود تا سازه شما در برابر زلزله بسیار مقاوم تر باشد.
نکته قابل توجه این است که دیوارهای چیده شده با بلوک پوکه ای دارای وزن دو برابر کمتر از آجر است. بر همین اساس می‌توان گفت که مقاومت این دیوارها در برابر زلزله به مراتب بیشتر می باشد.

عایق صوتی

مقاومت در برابر انتقال صدا را می توان یکی از مهمترین مولفه هایی دانست که باید در مصالح ساختمانی امروزی کاملاً مشهود و واضح باشد.

در حقیقت مصالح به کار رفته در یک ساختمان باید بتوانند به خوبی صدایی آن واحد یا فضا را جذب کرده و مانع از انتقال آن به واحدهای یا فضای بیرونی شوند.
بلوک سبک پوکه ای از این لحاظ دارای شرایط مناسبی است. این بلوک دارای متوسط افت صوتی ۴۸ دیسیبل است که مطابق با استانداردهای ملی ساختمان سازی می باشد.
این فاکتور هم به نوبه خود تاثیر زیادی در نفوذ آن در بازار داشته است.
همرا ما باشید با خواندن مقاله: بلوک عایق

عایق حرارت

مقاومت در برابر انتقال حرارت یکی دیگر از مولفه های مهمی است که باید در مصالح ساختمانی وجود داشته باشد. در واقع مصالح مربوطه بایستی در برابر انتقال حرارت دوام بالایی داشته باشند.
بلوک سبک پوکه ای از این لحاظ دارای شرایط بسیار مناسبی است. ضریب هدایت حرارتی در این محصول 0.17w/m.k است.
این رقم با استانداردهای جهانی ساختمان سازی کاملاً هماهنگی دارد و بر همین اساس می‌توان گفت که این محصولات می توانند عایق حرارتی مناسبی باشند.

مقاومت فیزیکی بالا

اگرچه بلوک سبک پوکه ای در ظاهر ساختاری ترد و شکننده دارد. اما این محصولات در برابر فشارهای عمودی بسیار مقاوم هستند. بر همین اساس می‌توان گفت که این دسته از محصولات می تواند برای ساخت و ساز خانه ها بسیار ایده آل باشند؛ چرا که به خوبی در برابر فشارهای وارده مقاومت می کنند.
این موضوع سبب می‌شود تا سازه های ساخته شده به وسیله آن ها مقاومت بالایی در برابر ضربات و فشارهای خارجی داشته باشد.

سرعت اجرا

سرعت اجرای بالا را می توان یکی دیگر از مهمترین مولفه هایی دانست که باعث محبوبیت بلوک سبک پوکه ای شده است.
در واقع اغلب بلوک های سبک به دلیل ابعاد بزرگتر خود می توانند پروسه ساخت و ساز را سرعت ببخشند.
این دسته از محصولات نسبت به مصالح سنتی نظیر آجر و سفال ابعاد بزرگتری دارند. لذا نیاز به استفاده از ملات در فرایند ساخت و ساز به وسیله آن ها به مراتب کمتر است. این در نوع خود یک امتیاز بسیار منحصر به فرد می باشد.

مقاومت بالا در برابر آتش سوزی

مقاومت بالا در برابر آتش سوزی یکی دیگر از مهمترین فاکتورهایی است که باعث شده تا بلوک سبک پوکه ای در نوع خود بسیار منحصر به فرد باشد.
در واقع این دسته از محصولات به دلیل ساختار متخلخل خود می‌توانند در برابر انتقال آتش دوام بالایی از خود نشان دهند.
در حالت عادی دانه های پوکه معدنی که برای ساخت این بلوک ها استفاده می شود، خود در دمای ۱۲۲ هزار درجه سانتیگراد تولید می شود.
بر همین اساس می‌توان گفت که این محصولات می توانند درجه حرارتی تا بازه ۱۲۱ هزار درجه سانتیگراد را تحمل نمایند. این این رقم به شیوه معجزه آسایی زیاد است.
به همین دلیل می‌توان گفت که سازه های ساخته شده با این بلوک ها نیز می‌توانند در برابر آتش سوزی و شوک های حرارتی بالا دوام زیادی را از خود نشان دهند.
بلوک های سبک دیگری مانند بلوک سفید سیپورکس، بلوک سفید هبلکس، بلوک سفید پرین و.. مقاومت بالایی در برابر آتش دارند و جزو بهترین بلوک های عایق محسوب می شوند.

سخن آخر

بلوک سبک پوکه ای را می‌توان یکی از رایج ترین مدل های بلوک در بازار ایران دانست. این دسته از محصولات به دلیل ساختار بی نظیر خود، می توانند ویژگی های بسیار ایده آلی را داشته باشند.
این محصولات از ترکیب سیمان و پوکه های معدنی ایجاد می شود. همین مورد هم سبب شده تا وزن اندک و مقاومت بالایی داشته باشند.
البته ما سعی داشتیم تا مروری بر روی جنبه ها و مزیت های این محصول داشته و شما را به شیوه ای بهتر با این بلوک آشنا کنیم.
با این وجود اگر به دنبال کسب اطلاعات تکمیلی در این زمینه بلوک سبک پوکه ای هستید یا قصد خرید بلوک سبک را دارید، می توانید هم اکنون با کارشناسان ما در شرکت سازه سبک آرسام تماس حاصل فرمایید.

منبع: siporex.ir

انواع بلوک ساختمانی

به طور کلی بلوک های ساختمانی به دو دسته سفالی و سیمانی تقسیم شده‌اند که این بلوک های ساختمانی باربر نمی باشند و صرفا جهت پر کردن فضا و ساخت المانهای غیرباربر استفاده می شوند، ما در این مقاله میخواهیم به ویژگی‌ها و مشخصات این بلوک بپردازیم تا به راحتی بتوانید مصالح مورد نیاز خود را انتخاب کنید، پس همراه ما باشید. بلوک سبک چیست؟

انواع بلوک در صنعت ساختمانی

بلوک سیمانی

ساخت این گونه بلوک‌ها از سیمان و سنگدانه ‌هایی با طرح اختلاط مشخص و بسته به اینکه با چه استحکامی میخواهیم، ساخته شده است. بنابراین برای ساخت و سازهای خود که میخواهید از این بلوک‌ها استفاده کنید، بهتر است با انواع بلوک ساختمانی آشنا شوید، تا بتوانید سازه خوبی داشته باشید.

بلوک سیپورکس

انواع بلوک ساختمانی

  • بلوک های بتنی توخالی

از این نوع بلوک‌ها بیشتر در صنعت ساخت و ساز استفاده می شود، این بلوک‌ها از سنگدانه‌های سبک وزن ساخته شده است و به طور کلی یک چهارم حجم این بلوک‌ها حفره می‌باشد و در بعضی مواقع داخل این حفره‌ها را با مواد سبک وزن پر می‌کنند.
به طور کلی بلوک تو خالی بتنی در دو نوع وجود دارد: یکی به صورت باربر و دیگری به صورت غیرباربر می باشد، همچنین ابعاد این بلوک‌ها به شرح زیر می باشد:
100x200x400mmو 200x200x400mm و 150x200x400mm از بلوک‌های بتنی توخالی بیشتر در ساخت دیوار باغ‌ها استفاده می شود.

انواع بلوک ساختمانی

انواع بلوک ساختمانی

  • بلوک بتنی اتوکلاو هوادهی شده (AAC)

بیشتر مواقع بلوک بتنی اتوکلاو هوادهی شده AAC با آجر مقایسه می شود که در مقایسه این دو باهم به این نتیجه رسیده شده که این بلوک و آجر از جهات زیای باهم تفاوت دارند. بلوک‌های بتنی اتوکلاو هوادهی در مقایسه با آجر از وزن کمتری برخوردار می باشد و همچنین ابعاد آن بزرگتر از آجر می باشد، ترکیبات این بلوک با آجر مشابه همدیگر می باشد اما به دلیل یک سری تغییرات در ساخت بلوک‌ها باعث شده که هزینه آن نیز کاهش یابد. و علاوه بر اینها استفاده از این بلوک‌ها باعث شده 10 تا 15 درصد از مصرف فولاد و بتن نیز کاهش یابد. همچنین علاوه بر موارد ذکر شده از مزایای این گونه بلوک‌ها، از نظر زمان، مقاومت و سازگاری با سطوح مختلف در پروژه‌ها به ما کمک می کند.

  • آجر‌های بتنی

ساخت این آجرهای بتنی از خشت پخته شده یا بتن می باشد که معمولاً به صورت مستطیل‌های کوچک می باشد که به صورت منظم بر روی همدیگر قرار می‌گیرند تا یک دیوار بسیار مقاوم ساخته شود. و سازندگان می توانند از آجرهایی با رنگ های متفاوت استفاده کنند تا نمایی زیبا به بنای خود دهند، از این آجرهای بتنی بیشتر در نماها و نرده ها استفاده می شود.

  • بلوک‌های بتنی توپر یا سالید

بلوک‌های بتنی توپر نسبت به آجر های بتنی متراکم‌تر و بزرگتر می باشد، این بلوک‌ها جامد می باشد و همچنین برای قوی و سنگین بودن آن  از سنگدانه های طبیعی ساخته می شوند، و از این بلوک ها می توان در ساختمانهایی که دیوارهای آن باربر می باشد استفاده نمود، بلوک های بتنی توپر از نظر قیمت، وزن و مقاومت نسبت به آجرهای بتنی بیشتر می باشد.

انواع بلوک ساختمانی

انواع بلوک ساختمانی

  • بلوک‌های لیکا

بلوک‌های لیکا از ترکیب آب و سیمان با سنگدانه های سبک به دست می آید، و برای کاهش وزن این بلوک‌ها ریز دانه ها را از بتن حذف نموده که هوای بیشتر داخل آن است، بلوک لیکا چگالی ناخالص آن کمتر از 1100 کیلوگرم بر متر مکعب می باشد و مقاومت بالای آن به این دلیل می باشد که ضخامت جداره آن از بلوک سیمانی بیشتر می باشد و می توان از آن به عنوان عایق استفاده نمود. از دیگر ویژگی های این بلوک می توان به وزن کم، عایق حرارتی و آتش بودن اشاره نمود. کاربردهای این بلوک در پارتیشن های داخلی، دیوار خارجی، سقف های سبک بتنی، دیوارهای دو جداره، عایق و ضد آتش می باشد.

  • بلوک سنگ فرش

این بلوک‌ها اصولا به صورت مستطیلی یا مربعی می باشد، کاربرد این بلوک ها در پارک‌ها، پیاده رو‌ها و در بعضی مواقع در پارکینگ ها می باشد و به دلیل این کاربردها مقاومت و دوام بسیار بالایی دارند تا بتوانند هرگونه باری را تحمل نمایند.

انواع بلوک ساختمنی

انواع بلوک ساختمانی

بلوک‌های سفالی

نوع دیگر از بلوک های ساختمانی بلوک سفالی می باشد که وزن آن نسبت به بلوک های سیمانی کمتر می باشد، وزن بلوک سفالی 7 کیلوگرم اما بلوک سیمانی وزنی بین 11 تا 17 کیلوگرم می باشد، کاربرد اصلی بلوک سفالی در سقف‌های تیرچه می باشد. یلوک سفالی مزایایی را در خود جای داده که می توان به مقاومت آن در برابر آتش اشاره نمود.
از معایب این بلوک‌های سفالی می توان به پرتی و شکستگی زیاد در زمان حمل و نقل اشاره نمود، این بلوک ها به دلیل داشتن حفره ها بتن‌ها به داخل آن نفوذ نموده و باعث کاهش سرعت در هنگام اجرا می باشد.

بلوک لیپر

بلوک های لیپر را می توان یکی از انواع بلوک های ساختمانی محبوب دانست که کاربردها و البته مزایای منحصر به فردی دارد. در واقع این دسته از بلوک ها با توجه به ماهیت منحصر به فرد خود می توانند برای طیف زیادی از امور ساختمانی مورد استفاده قرار بگیرند. در حالت کلی این دسته از بلوک ها با استفاده از پوکه صنعتی، سیمان و آب ایجاد می شوند. پوکه صنعتی غالبا به عنوان پرلیت هم شناخته می شود. این ماده، ساختاری متخلخل دارد و همین موجب شده تا بلوک های ساخته شده با آن مزایای بسیاری داشته باشد. برای مثال ساختار متخلخل آن باعث شده تا وزن کلی آنها به حداقل حالت ممکن برسد. از طرفی دیگر این ساختار موجب شده تا این دسته از بلوک ها بتوانند در برابر انتقال حرارت، مقاومت بالایی از خود نشان دهند.
از دیگر کاربردهای این بلوک، مقاومت بالای آن در برابر آتش سوزی می باشد. به گونه ای که بلوک های لیپر می توانند در برابر آتش سوزی و شرایط نامساعد محیطی دوام بالایی از خود نشان دهند. همین مورد موجب شده تا تعداد زیادی از تولید کنندگان نسبت به ساخت و ایجاد این دسته از بلوک ها اقدام نمایند. این فاکتور در نهایت تنوع موجود در این حیطه را افزایش داده است. به گونه ای که این روزها، بلوک لیپرهای در ابعاد و اندازه های گوناگونی ساخته می شوند که هریک از آنها برای طیف خاصی از اقدامات مناسب هستند.

بلوک های clc

بلوک های clc را می توان به عنوان یکی دیگر از انواع بلوک های ساختمانی در نظر گرفت. در واقع این دسته از بلوک ها حاصل تزریق فوم به ساختار کلی بلوک های لیکا هستند. به عبارت ساده تر برای ساخت بلوک های clc، فوم را درون ترکیب سیمان و ماسه ریز دانه تزریق می‌کنند. این کار باعث می شود تا بتن به دست آمده دارای حباب های مختلفی شود چراکه ساختار خود فوم این حباب ها را ایجاد می کند. حباب وجود آمده در نهایت موجب کاهش وزن و البته مقاومت بالای این بلوک ها می شود. نکته قابل توجه این است که فوم به کار رفته موجب عایق حرارتی و صوتی می شود.
مازاد بر این مقاومت کلی بتن در برابر فشارهای خارجی و شرایط نامساعد جوی را افزایش می دهد. بر همین مبنا است که بلوک های clc می توانند به انتخاب بسیار مناسبی برای ساختمان سازی بدل شوند. نکته قابل توجه دیگری که در این میان وجود دارد، تنوع بالایی شکل و ساختار آنها می باشد. به گونه ای که این روزها بلوک clc بر مبنای شکل و طرح های گوناگونی ساخته می شود که هر کدام از آن ها برای کار خاصی مورد استفاده قرار می گیرد.

بلوک های گچی

بلوک های گچی را می توان یکی دیگر از انواع بلوک های محبوب در صنعت ساختمان سازی ایران دانست. این دسته از بلوک ها همانگونه که از نام آنها پیداست، با استفاده از گچ ساخته می شوند. این ساختار به آنها اجازه می‌دهد تا وزنی اندک و البته ساختاری زیبا داشته باشند. نکته قابل توجه در رابطه با بلوک های گچی، ساختار منحصر به فرد آن ها می باشد. به گونه ای که دارای فاق و زبانه هستند. این موضوع باعث می‌شود تا اجرای آن ها بسیار ساده تر باشد.

موضوع دیگری که بلوکهای گچی را نسبت به همتایان خود متمایز می‌کند، نحوه اجرای آنها می باشد. در واقع این دسته از بلوک ها را نمی توان با ملات های سنتی اجرا نمود. بلکه باید برای به کارگیری آنها از چسب مخصوصی استفاده نمود. این چسب در واقع ترکیبی از گچ و ماده ی چسبناک دیگری است که در نهایت اتصال بین بلوک های گچی را تسهیل می کند. این چسب بعد از استفاده، دوباره همرنگی بلوک می‌شود و این به نوبه خود باعث می شود تا ساختار به دست آمده از لحاظ ظاهری، زیبایی بسیار بیشتری داشته باشد.

یکی دیگر از تمایزات منحصر به فردی که در رابطه با بلوک های گچی وجود دارد، تنوع رنگ آنها می باشد. در واقع شما می توانید این دسته از بلوک ها را در طرح ها و رنگ های گوناگونی در بازار بیابید. برای مثال می توان بلوک های گچی به رنگ زرد، قرمز، سبز و یا موارد مشابه تولید نمود. این موضوع به طراحان هم کمک می کند تا بتوانند بنای مورد نظر خود را مطابق با شکل و ساختار دلخواهشان ایجاد نمایند. این موضوع در نوع خود یک امتیاز بسیار منحصر به فرد برای آنها تلقی می شود.

نکات مهم برای انتخاب و خرید بلوک ساختمانی

همانگونه که تا به این لحظه مشاهده کردید، تعداد زیادی از انواع بلوک های ساختمانی در بازار ایران وجود دارد که هر کدام از آنها دارای ویژگی ها و مزایای مختص به خود می باشد. بدیهی است که اگر قصد ایجاد یک سازه را داشته باشید، در میان انبوهی از بلوک ها دچار سردرگمی می‌شوید. این سردرگمی زمانی بیشتر می شود که بدانید هر بلوک هم دارای ویژگی ها و مزایای مختص به خود است که آن را نسبت به سایرین متمایز می کند. این موضوع در نهایت سردرگمی بیشتر شما را به دنبال دارد. ما در ادامه برخی از نکات مهم برای انتخاب و خرید بلوک ساختمانی را خدمت شما عزیزان ذکر می‌کنیم که می‌تواند فرایند انتخاب و تصمیم گیری را برای شما ساده تر نماید.

نوع سازه شما

نوع سازه را می توان به عنوان مهمترین مولفه ای دانست که بایستی بر مبنای آن نسبت به خرید بلوک خود اقدام نمایید. برای مثال اگر قصد ساخت یک سازه چند طبقه با ویژگی های ضد آتش را دارید، بدون شک بلوک های سبک اتوکلاو شده می توانند بهترین انتخاب برای شما باشد چراکه مقاومت بالایی داشته و می‌توانند در برابر شرایط نامساعد نظیر زلزله و آتش سوزی، دوام بالایی از خود نشان دهند.

از طرفی دیگر این دسته از بلوک ها می توانند وزن کلی ساختمان شما را کاهش داده و از این طریق موجب افزایش مقاومت آن شوند. اجرای سریع تر و البته قیمت مناسب آن ها باعث می شود تا از لحاظ اقتصادی هم صرفه جویی مناسبی کرده باشید. در مقالب اگر قصد ایجاد سازه‌ای همچون پارکینگ یا خانه ای یک طبقه را دارید، می توانید از آجر سفالی هم استفاده کنید. البته در این حالت بلوک های سبک هم می توانند همچنان در اولویت افراد قرار گیرند. اما برای ساختمانهای چند طبقه بهتر است تنها این بلوک ها را در لیست خریدهای خود قرار دهید.

مهلت پروژه

مهلت به اتمام رساندن سازه یکی دیگر از مولفه هایی است که می تواند بر روی انتخاب و خرید بلوک توسط شما تاثیر مستقیمی بگذارد. در واقع بلوک هایی نظیر بلوک های هبلکس و لیکا ابعاد بالایی نسبت به آجر و بلوک های سفالی دارند. بر همین اساس اجرای ساختمان به وسیله آن ها سرعت بیشتری دارد. مازاد بر این، اتصال بلوک های هبلکس و گچی توسط چسب، می تواند سرعت بسیار بالایی داشته باشد. این موضوع در نهایت باعث می‌شود تا فرایند ساخت و ساز به وسیله آنها بسیار سریعتر از سایر مصالح هم رده باشد. لذا اگر برای اتمام پروژه خود عجله دارید، بدون شک انتخاب بلوک های سبک اتوکلاو شده می تواند راهکار مناسب تری برای شما باشد.

محل اجرای سازه

محل اجرای سازه یکی دیگر از مولفه های مهمی است که توانسته تاثیر مستقیمی بر روی انتخاب افراد بگذارد. در واقع شما می بایست متناسب با محل سکونت خود نوع مصالح ساختمانی و بلوک خود را هم تغییر دهید. برای مثال در مناطق جنوبی کشور به دلیل هوای شرجی و دمای بالا، عموما استفاده از بلوک های آجری نمی تواند انتخاب مناسبی باشد. از طرفی دیگر در مناطق شمالی کشور هم به دلیل هوای مرطوب، استفاده از بلوک های گچی یا آهکی نمی تواند بازدهی مناسبی را برای شما ایجاد کند. لذا باید متناسب با محل سازه خود نسبت به انتخاب بلوک اقدام نمایید.

نکته قابل توجه این است که بلوک های سبک اتوکلاو شده می توانند در طیف زیادی از شرایط اقلیمی کشور ما قابل استفاده باشند. در واقع این دسته از بلوک ها به دلیل مقاومت در برابر انتقال حرارت، به انتخاب مناسبی برای شرایط مختلف کشور بدل می شود. برای مثال در شرایط جنوبی کشور، می تواند مانع از افزایش دمای فضای داخلی خانه شود. از طرفی دیگر در مناطق کوهستانی هم فضای داخلی خانه در فصول سرد سال را متعادل نگه می دارد. این موضوع به نوبه خود دلیلی برای نفوذ بیشتر این دسته از بلوک ها در میان خریداران شده است.

ملات لازم برای اجرا

نوع ملات لازم برای اجرای بلوک را می توان از مولفه های مهم دیگری دانست که می تواند تاثیر زیادی بر روی خرید بلوک قرار دهد. در واقع هر اندازه که اجرای یک نوع بلوک به ملات کمتری نیاز داشته باشد، بدون شک آن بلوک می تواند به انتخاب بهتری برای مشتریان بدل شود. باید عنوان کنیم که تقریباً تمامی بلوک ها با استفاده از ملات سنتی نظیر سیمان اجرا می‌شوند.
اما بلوک های سبک اتوکلاو شده و بلوک های گچی به وسیله چسب مخصوص اجرا می شوند. این دسته از چسب ها عموما سرعت اجرای بسیار سریع تری دارند. مازاد بر این به دلیل تطابق و هماهنگی که با ساختار کلی بلوک دارند، می‌توانند به انتخاب ایده آل تری برای آنها بدل شوند. این موضوع در نهایت موجب می‌شود تا هزینه نهایی مشتریان کاهش پیدا کرده و البته سرعت اجرای پروژه آنها افزایش یابد. بر همین مبنا هم است که اغلب آنها توجه ویژه ای به نوع ملات لازم برای اجرا دارند.

قیمت بلوک ساختمانی

شاید بتوان قیمت را به عنوان یکی دیگر از مهمترین مولفه هایی دانست که بایستی در زمان خرید بلوک به آن دقت زیادی داشته باشید. در واقع این روزها با توجه به شرایط اقتصادی پیش آمده در کشور، اغلب مردم اولویت خود را بر روی انتخاب هایی با هزینه های کمتر قرار می دهند. این موضوع در رابطه با بلوک ها نیز صدق می کند. به گونه ای که هر اندازه قیمت یک دسته از بلوک ها کمتر باشد، می توان متوجه شد که این محصول به انتخاب ایده آل تری برای مشتریان بدل می شود. البته باید عنوان کنیم که قیمت بلوک ها به فاکتور های بسیار زیادی بستگی دارد. از جمله این مولفه ها می توان به ابعاد، ساختار، نوع بلوک، حجم خرید، کارگاه تولید کننده و موارد مشابه اشاره نمود.
اما در حالت کلی قیمت بلوک های آجری در مقایسه با سایر مصالح یادشده پایین‌تر می باشد. اما باید این موضوع را در نظر داشته باشید که ابعاد آن ها نیز کمتر از آنان است. از طرفی دیگر مزیت های آجر در مقایسه با بلوک های اتوکلاو شده و بلوک های لیکا به مراتب کمتر می باشد. البته باید این مسئله را خاطرنشان کنیم که ابعاد هر بلوک بلکس یا لیکا می‌تواند معادل ۱۰ آجر باشد. بر همین مبنا بایستی قیمت یک بلوک هبلکس را با حداقل ۱۰ آجر مقایسه نمایید. در این حالت متوجه می شوید که قیمت آنها به مراتب کمتر از آجر ها می باشد. مازاد بر این، مزایا و ویژگی های آن ها هم بیشتر از آجر ها است. ترکیب کلی این موارد می تواند فرایند انتخاب را برای شما ساده تر نماید. با این اوصاف نباید از قیمت به عنوان مولفه های مهم برای خرید بلوک عبور کرد.

مرجع مناسب برای خرید بلوک ساختمانی

همانگونه که تنوع بلوک های موجود در بازار زیاد است، به همان اندازه هم تنوع فروشندگان و عرضه کنندگان افزایش پیدا کرده است. در واقع این روزها زیادی از کارگاه‌ها و فروشندگان نسبت به ارائه بلوک های مختلف اقدام نموده اند. این موضوع باعث شده تا رقابت مختلفی در بین آن شکل گیرد. مازاد بر این هر یک از این فروشندگان شرایط مختص به خود را دارند که باعث می‌شود تا عرضه توسط آنها متغیر باشد. برای مثال برخی از عرضه کنندگان به عنوان نماینده مستقیم کارگاه ها و شرکت ها شناخته می شوند.
از طرفی دیگر بسیاری از آنها هم خرید خود را در تیراژ بالا انجام داده و هزینه‌های نگهداری پایین‌تری دارند. ترکیب کلی این عوامل در کنار همدیگر موجب شده تا قیمت یک محصول بین عرضه کنندگان تغییر کند. این موضوع هم گاها موجب سردرگمی مشتریان می شود. ما در شرکت سازه سبک آرسام سعی کرده ایم تا بهترین مدل های بلوک ساختمانی را با مناسبترین قیمت در اختیار مشتریان خود قرار دهیم. لذا اگر شما هم به دنبال خرید بلوک سبک یا خرید هر نوع بلوک ساختمانی هستید، می توانید هم اکنون با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

انتخاب بهترین بلوک ساختمانی

جهت خرید بلوک‌های ساختمانی شما می توانید با مشاوران ما در شرکت سازه سبک آرسام در ارتباط باشید تا بتوانید بهترین انتخاب در هنگام خرید بلوک های ساختمانی داشته باشید.
همراه ما با شید با صفر تا صد ساختمان سازی

منبع: siporex.ir 

بلوک هبلکس چیست ؟

جدیدترین و پرفروش ترین بلوک ساختمانی که با فرآیندی متفاوت از سایر بلوک های ساختمانی ساخته می شود، بلوک سفید هبلکس است. اگر با انواع مصالح ساختمانی آشنایی کافی نداشته باشید شاید ندانید که بلوک هبلکس چیست ؟ هر چند که بلوک سبک هبلکس در صنعت ساختمان و بلوک های ساختمانی حرف اول را می زنند اما با این اوصاف ما با در اختیار گذاشتن این مقاله اطلاعات مفیدی در رابطه با این بلوک به شما می دهیم. پس با سیپورکس تا انتهای این مقاله همراه باشید.

بلوک سفید هبلکس چیست ؟

بلوک هبلکس نوعی بلوک سبک ساختمانی محسوب می شود که در ساختار خود از مقدار زیادی هوا تشکیل شده است. علت سبکی هم وجود هوا در این بلوک است.
در ابتدا اشاره کردیم که این بلوک از فرآیندی متفاوت نسبت به دیگر بلوک های سنتی ساخته شده است. منظور از فرآیندی متفاوت چیست؟!!
شاید تا به حال اسم بلوک اتوکلاوشده به گوشتان خورده باشد. بلوک اتوکلاو یا بلوک aac در دستگاه هایی به نام اتوکلاو پخته می شوند.
در این دستگاه های اتوکلاو برای ساخت بلوک، نیاز است که در دمای زیادی بلوک قرار بگیره و تحت فشار و دمای زیاد بلوک هبلکس ساخته می شود.
به دلیل این که بلوک هبلکس تحت فشار و دمای زیادی قرار گرفته به این ترتیب انتظار می رود که مقاومت بالایی هم داشته باشد.
این مقاومت بالا یکی از مزیت های این بلوک ساختمانی محسوب می شود که در ادامه با مزایا و معایب بلوک هبلکس بیشتر آشنا خواهید شد.

بلوک سفید هبلکس از چه موادی ساخته شده است ؟

در ساختار بلوک سفید هبلکس که از جنس بتن است، به غیراز هوا که در فوق اشاره کردیم از موادی همچون ماسه، سیمان، سیلیس، گچ، آهک و پودر آلومینیوم ساخته شده است.
هر کدام از موادی که ذکر کردیم با درصدهای معینی در ساختار این بلوک ترکیب شده اند که در نهایت تحت فشار موجود در دستگاه های اتوکلاو پخته می شوند.
بلوک سیپورکس هم دقیقا از نظر مواد تشکیل دهنده مانند هبلکس می باشد.
اگر دوست دارید از مقدار دقیق این ترکیبات در ساخت این بلوک بیشتر بدانید، خواندن مقاله " بلوک aac از چه ساخته می شوند ؟ " را پیشنهاد می کنیم.

مزایا و معایب بلوک هبلکس چیست ؟

مزایای این بلوک ساختمانی به حدی است که معایب آن اصلا به چشم نمی آید. در ادامه با این ویژگی ها آشنا شوید.

مزایای بلوک سفید هبلکس را بدانید

بلوک هبلکس بلوک سبک

بلوک سبک در ساختمان سازی برای کاهش بار مرده ساختمان زیاد مورد استقبال قرار می گیرد. دیوارهای ساخته شده با بلوک سبک وزن کمتری دارند که این مزیت بزرگی است.
بلوک هبلکس، بلوک سیپورکس، بلوک لیکا، بلوک پرین و... نمونه های پرکاربردی از بلوک سبک به شمار می آیند.
که با مراجعه به مقالات سایت می توانید اطلاعات جامع تری در مورد انواع بلوک سبک بدست آورید.

بلوک هبلکس بلوک عایق

بلوک عایق بحث مهمی در صنعت ساختمان است که این روزها رعایت و استفاده از آن به نفع مالک، سازنده و افرادی که در ساختمان ساکن هستند.

بلوک هبلکس عایق صوت و حریق

عایق صوت و عایق حریق از مهم ترین مواردی است که یک بلوک ساختمانی باید دارای آن باشد.
فرقی نمی کند که ساختمان دارای چه کاربری باشد، مسکونی، تجاری، اداری و... باید در مقابل صوت و حریق مقاومت بالایی داشته باشد.

بلوک هبلکس مقاوم در برابر زلزله

مقاوم بودن سازه و تحمل بار ساختمان در مواجه با زلزله عامل مهمی است که باید به آن توجه ویژه ای کرد.
با زلزله هایی که در اکثر شهر و استان های نزدیک اتفاق افتاده و شاهد خرابی های آن بوده ایم، بهتر است مصالحی را انتخاب کنیم که در مقابل زلزله مقاومت بالایی داشته باشند.
یکی از این مصالح، بلوک سبک هبلکس است که در مقابل زلزله مقاومت بالایی دارد.

ضریب جمع شدگی پایین

ضریب جمع شدگی را می توان به عنوان یکی دیگر از مولفه های فنی و البته بسیار ایده آل در رابطه با بلوک های هبلکس دانست. در واقع اغلب محصولات بتنی زمانی که در معرض فشار قرار می گیرند، بخشی از فضای خالی خود را از دست می دهند. به عبارت ساده‌تر آنها فشرده می شوند. این فشردگی موجب بروز ترک و درز های مختلف در دیوار شما می شود. به همین جهت است که هر اندازه یک محصول بتنی ضریب جمع شوندگی کمتری داشته باشد، می‌توان عنوان کرد که آن محصول می تواند انتخاب ایده‌آل تری برای شما باشد. در این زمینه باید عنوان کنیم که بلوک های هبلکس دارای ضریب جمع شوندگی بسیار پایینی هستند. به گونه‌ای که میزان آنها نسبت به ستون های بتنی و حتی بلوک های لیکا و آجر هم کمتر است. این در نوع خود باعث شده تا عمر سازه های ساخته شده به وسیله بلوک های هبلکس افزایش یابد.

وزن اندک

وزن اندک را می توان از دیگر مزیت های بی نظیری دانست که باعث شده تا بلوک های هبلکس نسبت به همتایان خود متمایز باشد. در واقع باید عنوان کنیم که بلوک هبلکس در مقایسه با سایر بلوک های هم رده دارای وزن بسیار کمی می باشد. این وزن اندک به نوبه خود سرآغاز تمامی مولفه هایی بوده که باعث تفاوت این محصول با سایرین شده است. می توان دلیل وزن اندک این دسته از محصولات را، ساختار متخلخل آنها دانست که یه نوبه خود جرم آنها را کاهش داده است. این وزن اندک موجب افزایش مقاومت آنها در برابر زلزله، سهولت در حمل و نقل، اجرای سریع‌تر و البته عایق بودن بیشتر آنها شده است. به عبارت ساده تر این فاکتور عاملی بوده که بلوک هبلکس را به طور کامل از سایر بلوک های هم رده متمایز نموده است.

اجرای تاسیسات ساده تر

یکی از معضلاتی که اغلب بنایان و معماران با آن مواجه هستند، تبیین جایگاه لازم برای تاسیساتی نظیر سیستم برق و لوله کشی می باشد. بدین صورت که آن ها می بایست برای عبوری اجزای این تاسیسات، فضای لازم را ایجاد نمایند. متاسفانه اغلب مصالح نظیر بلوک های لیکا، سفال و آجر موانع زیادی را در این زمینه ایجاد می کنند. به گونه‌ای که غالباً نمی‌توان به شیوه‌ای مناسب شکل آنها را برای عبور این تاسیسات تغییر داد. این در حالی است که بلوک هبلکس به طور کامل به وسیله اره قابل برش هستند. این موضوع کمک می کند تا بنایان بتوانند در ساده ترین وجه ممکن، شکل ساختاری این محصولات را تغییر داده و فضای لازم برای عبور لوله و سیم های مختلف را در آنها تعبیه نمایند. این فاکتور به نوبه خود اجازه می‌دهد تا این دسته از بلوک ها به انتخاب بهینه تری برای اجرای ساختمان ها و آپارتمان های بزرگ تبدیل شوند.

حمل و نقل راحت بلوک هبلکس

باتوجه به این که سایز بلوک های سبک هبلکس  متنوع است و بزرگتر از بلوک های سنتی است به همین دلیل حمل و نقل آن سریع تر و راحت تر صورت می گیرد.
حمل آسان بلوک های ساختمانی برای خیلی از سازندگان دارای اهمیت است. به همین دلیل انتخاب هبلکس یکی از گزینه های مناسب است.

هزینه کمتر بلوک هبلکس

برای استفاده بلوک های سنتی نیاز است که از گچ، ماسه و سیمان استفاده کرد تا بتوان بلوک ها را کنار هم قرار داد.
یعنی علاوه بر خرید بلوک سفید، باید ماسه، سیمان و گچ هم خریداری کرد که این مبالغ جزء هزینه های جانبی محسوب می شود.
اگر بلوک سفید هبلکس یا بلوک سفید سیپورکس بخرید دیگر به خرید ماسه، سیمان و گچ و... نیازی ندارید. به دلیل این که این بلوک ها برای چسبیدن و کنارهم قرار گرفتن نیازی به این مصالح ندارند.
در نتیجه هزینه های جانبی برای خرید آن مصالح حذف می شود که این از مزایای این بلوک محسوب می شود.

معایب بلوک هبلکس چیست ؟

در کنار این همه مزایایی که برای این نوع بلوک سبک ذکر کردیم باید معایب آن را هم ذکر کنیم.
این بلوک در دیوارهای غیر باربر استفاده می شود و در دیوارهای باربر از آن نمی توان استفاده نمود.
قیمت بلوک هبلکس در مقایسه با دیگر بلوک ها کمی بالاتر است.

چگونگی اجرای دیوار به کمک بلوک هبلکس

همانگونه که عنوان کردیم، بلوک های هبلکس در مقایسه با سایر بلوک ها، تفاوت های بنیادی دارند. البته این تفاوت ها به نحوه ساخت و ویژگی های آن حیاتی آنها ختم نشده است. در واقع این دسته از محصولات به شیوه ای متمایز هم اجرا می شوند. باید عنوان کنیم که اغلب مصالح ساختمانی با استفاده از ملات های سنتی نظیر سیمان و یا گچ اجرا می‌شوند. این در حالی است که بلوک های هبلکس با استفاده از چسب مخصوصی به همدیگر متصل می شوند. به عبارت ساده تر نمی توان برای اتصال بلوک های هبلکس از سیمان و موارد مشابه استفاده کرد. بلکه بایستی از چسب ویژه آن ها استفاده نمود که غالباً توسط شرکت سازنده ارائه می شود.
این چسب ها به دلیل سازگاری ویژه‌ای که با ساختاری بلوک دارند، می توانند در ساده ترین وجه ممکن اتصال بین آنها را تسهیل نمایند. از طرفی دیگر به کارگیری آنها باعث می شود تا وزن کلی ساختمان کاهش پیدا کرده و در نتیجه مقاومت سازه در برابر زلزله و حوادث طبیعی افزایش یابد.
نکته قابل توجه دیگری که در این میان وجود دارد، اجرای سریعتر به وسیله چسب ها می باشد. در واقع اجرای یک دیوار به کمک این چسب ها می تواند سرعت کار را تا دو برابر افزایش دهد چرا که شیوه استفاده بسیار ساده ای داشته و اغلب افراد می‌توانند در ساده‌ترین وجه ممکن از آن استفاده نمایند. ترکیب کلی این عوامل در کنار همدیگر باعث شده تا اجرای یک ساختمان به کمک بلوک های هبلکس گزینه ای بسیار ایده آل تر برای پروژه هایی با محدودیت زمانی باشد چرا که ضمن افزایش سرعت کار، مقاومت بالایی را هم به همراه خواهد داشت.

 

سرعت اجرا بالا بلوک هبلکس

سرعت اجرا بالا بلوک هبلکس

مدل های مختلف بلوک هبلکس

ویژگی ها و مزیت های منحصر به فرد بلوک های هبلکس موجب شده تا این دسته از بلوک ها طی یک قرن گذشته با استقبال بسیار زیادی مواجه شوند. بر همین مبنا هم بوده که شرکت های سازنده و تولید کنندگان انواع گوناگونی از آنها را ساخته اند. هر یک از این تولیدکنندگان بسته به خلاقیت خود، تغییراتی در ساختار آن ایجاد کرده اند. به گونه ای که این روزها بیش از ۲۲ نوع بلوک هبلکس در بازار وجود دارد که هر کدام از آنها طرح و ابعاد گوناگونی دارد. نکته قابل توجه این است که هر یک از این مدل ها برای بخش خاصی از ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. برای مثال بلوک های هبلکس با ضخامت کمتر، عموماً برای حصار کشی مناسب هستند. حال اینکه بلوک های با ضخامت بیشتر می‌توانند برای دیوارهای داخلی و دیوارهای باربر هم مورد استفاده قرار گیرند. این تنوع بسیار بی نظیر باعث شده تا مشتریان و بنایان انتخاب های بیشتری را برای ساخت یک سازه به وسیله بلوک هبلکس در اختیار داشته باشند. به گونه ای که آنها می توانند متناسب با بودجه و البته نوع بنای خود از بلوک هبلکس ویژه استفاده نمایند. این فاکتور در نهایت میزان تقاضا برای خرید بلوک سفید هبلکس را به طرز چشمگیری افزایش داده است.

نکات مهم برای خرید بلوک هبلکس

همانگونه که اشاره کردیم، در طی یک قرن گذشته تعداد زیادی از کارگاه ها و برندهای مختلف به سمت تولید بلوک های هبلکس جذب شده اند. این فاکتور به نوبه خود تنوع زیادی را در بازار ایجاد کرده است. اگرچه این تنوع در نوع خود می تواند بسیار مفید باشد، اما گاهی منجر به سردرگمی مشتریان شده و آنها را دچار اشتباه می کند. از طرفی دیگر گاهی اوقات قیمت بلوک هبلکس متناسب با فاکتورهای مختلفی تغییر می کند که مشتریان از آن آگاهی ندارند. همین مورد باعث می‌شود تا در زمان انتخاب نتوانند تصمیم گیری‌های صحیحی داشته باشند. ما در ادامه برخی از نکات موثر بر روی قیمت بلوک هبلکس و نکات مهم برای خرید بلوک سفید هبلکس را خدمت شما عزیزان ذکر کرده‌ایم.

ابعاد بلوک هبلکس

ابعاد بلوک هبلکس را می توان از جمله فاکتورهای مهمی دانست که می‌تواند بر روی قیمت این محصولات تاثیر مستقیمی داشته باشد. در واقع این روزها تنوع بسیار زیادی در ابعاد وجود دارد که هر کدام از آنها نیز دارایی شکل و ساختاری گوناگون می باشد. بدیهی است که هر اندازه ابعاد این تولید افزایش پیدا کند، در نهایت قیمت آنها نیز بیشتر می‌شود. در نظر داشته باشید که حتماً ابعادی را انتخاب نمایید که متناسب با محل سازه شما باشد. این موضوع مانع از هدر رفت هزینه های شما می شود. برای فهمیدن ابعاد دقیق مورد نیازتان می‌توانید از معماری یا بنا کمک بگیرید.

برند تولید کننده

برند تولید کننده را می توان یکی دیگر از مولفه های بسیار مهمی دانست که تاثیر مستقیمی بر روی قیمت بلوک هبلکس دارد. در واقع این روزها بلوک هبلکس توسط تعداد زیادی از کارگاه ها و شرکت ها تولید می شود. هر یک از این برندها ویژگی های اختصاصی خود را دارند که موجب می شود تا برای طیف خاصی از مشتریان مناسب باشند. برای مثال برخی از برای آنها به جای آهک از پودر سیلیس یا خاکستر استفاده می‌کنند. مازاد بر این طیف دیگری از آن ها تنوع ابعاد و ساختار بیشتری دارند. این موضوعات موجب شده تا قیمت آنها هم با یکدیگر متفاوت باشد. بر همین مبنا بهتر است در زمان انتخاب به برند سازنده هم دقت ویژه‌ای داشته باشید.

قیمت بلوک هبلکس

یکی از مهمترین مواردی که باید در زمان خرید بلوک سفید هبلکس به آن دقت کنید، قیمت نهایی محصول می باشد. همانگونه که اشاره کردیم، این تولیدات توسط برندها و شرکت های گوناگونی تولید می شود که هر یک از آنها مطابق با سیاست گذاری های ویژه خود عمل می کنند. برای مثال برخی از آنها مواد اولیه را در تیراژ بیشتری خریداری می‌کنند و تولیدات خود را در ابعاد کوچکتری ارائه می دهند که این موضوع باعث می‌شود تا قیمت های مناسب تری داشته باشند. افزودن این موارد فاصله مرکز خرید تا کارخانه از دیگر مواردی است که می تواند بر روی قیمت بلوک سفید هبلکس تاثیر گذار باشد چرا که موجب کاهش هزینه های حمل و نقل می شود. تفاوت در این مولفه ها باعث شده تا این دسته از محصولات هم متفاوت باشند.
ما در شرکت سازه سبک آرسام سعی کرده ایم تا مناسب ترین قیمت ها را برای مشتریان خود ارائه دهیم؛ لذا اگر به دنبال خرید بلوک سفید هبلکس هستید، می توانید هم اکنون با کارشناسان ما در این شرکت تماس حاصل فرموده و اطلاعات تکمیلی را دریافت نمایید.

منبع: siporex.ir

بلوک پرین | نحوه اجرای بلوک پرین

بلوک پرین چیست؟

اگر اخیراً به دنبال خرید مصالح ساختمانی یا انواع بلوک سفید سبک بوده باشید، یقین تا به این لحظه نام بلوک سفید پرین به گوشتان خورده است. این دسته از بلوک ها را می توان یکی از انواع رایج ترین مصالح ساختمانی در کشور دانست که طی چند سال اخیر توانسته محبوبیت بسیار زیادی را کسب کند. ویژگی‌های منحصربه‌فردی همچون وزن اندک، مقاومت بالا، عایق حرارتی، عایق صدا و … از جمله شاخص ترین ویژگی هایی است که موجب شده تا این دسته از محصولات نفوذ بیشتری در بین مخاطبان داشته باشند. با این اوصاف کم نیستند افرادی که نمی دانند بلوک پرین چیست. از طرفی دیگر آنها با ویژگی ها و نقاط قوت یا ضعف این دسته از محصولات آشنایی ندارند. این موضوع به نوبه خود سبب می شود تا آنها نتوانند عملاً انتخاب صحیحی میان گزینه های موجود داشته باشند. این فاکتور در نهایت باعث می‌شود تا افراد متحمل ضرر و زیان های مختلفی شوند که گاهاً هزینه‌های بسیار بیشتری را برای آنها به دنبال دارد. ما در ادامه این مقاله قصد داریم تا مروری بر روی ماهیت این محصول داشته باشیم و شما را از بروز چنین اشتباهاتی دور کنیم؛ لذا اگر تمایل دارید با بلوک سفید پرین آشنا شوید، حتما ما را تا انتهای این مقاله همراهی کنید.

ماهیت بلوک پرین چیست؟

شناخت ماهیت بلوک سفید پرین را می‌توان نخستین فاکتوری دانست که می‌تواند به شما کمک کند تا انتخاب های صحیح تری داشته باشید. در واقع اغلب افراد نمی دانند که ماهیت بلوک پرین چیست. همین مورد باعث می‌شود تا اشتباهات آنها آغاز شود. در واقع بلوک پرین همان بلوک های سبک اتوکلاو شده یا AAC می باشد. به عبارت ساده‌تر می‌توان گفت که بلوک های سفید پرین در واقع همان بلوک های سفید هبلکس یا سیپورکس می باشد که برای نخستین بار در اروپا تولید شد. با این اوصاف این دسته از بلوک ها توسط کارخانه پرین مشهد تولید می شوند. بر همین اساس است که به عنوان بلوک های سفید پرین شناخته می شوند. این کارخانه فعالیت خود را در سال ۸۸ آغاز گردید و از آن سال تا این لحظه توانسته به شیوه‌ای مناسب انواع بلوک های سبک aas را در کشور تولید نماید. از آنجایی که تولیدات این برند با نام پرین شناخته می شوند، لذا اغلب مشتریان هم نام بلوک سفید پرین را استفاده می کند. اما باید عنوان کنیم که این دسته از محصولات در واقع همان بلوک های اتوکلاو شده هستند که در طی فرایند ویژه ای به وجود می آیند.

برای ساخت این دسته از محصولات عموما ترکیبات مختلفی مثل خاک سیلیس، سیمان، آب، پودر آلومینیوم و… را با همدیگر ترکیب می کنند. ترکیبات به دست آمده را درون دستگاهی ویژه می ریزند تا با هم واکنش دهند. در این پروسه یک فرایند شیمیایی ویژه رخ می دهد. بعد از این کار بلوک ها را در سایز دلخواه برش داده و سپس به وسیله تجهیزات منحصر به فرد فرایند اتوکلاو آنها را آغاز می‌کنند. در این فرایند داخل بلوک ها به وسیله هوا، تخلخل ایجاد می شود. این تخلخل نه تنها وزن بلوک را کاهش می دهد، بلکه باعث می‌شود تا در برابر انتقال حرارت هم مقاومت بالایی داشته باشد. چنین فرایند ساخت بی‌نظیری سبب شده تا این دسته از بلوک ها بتوانند به شیوه ای ایده آل در برابر تغییرات دمایی مقاومت داشته باشند.

ابعاد بلوک پرین

ابعاد مصالح ساختمانی را می توان یکی از مهمترین مولفه ها برای استفاده از آنها دانست. در واقع هر اندازه که مصالح ساختمانی ابعاد ایده آل تری داشته باشند، آن محصولات می توانند گزینه های مناسب تری برای فرایند ساختمان سازی باشند. این امر می‌تواند موجب کاهش در زمان و البته هزینه ساخت و ساز شود. بلوک های پرین از این جهت دارای شرایط مناسبی هستند. این دسته از محصولات عموما در طول ۶۰ و ارتفاع ۲۵ سانتی متری تولید می شوند. البته باید عنوان کنیم که این ابعاد متناسب با نیاز مشتری قابل تغییر خواهد بود .عرض بلوک ها نیز از 7.5 تا 37.5 سانتیمتر شروع میشود. این میزان متناسب با نیاز مشتری و البته نوع بلوک ها متغیر خواهد بود. بدیهی است که بلوک سفید پرین هم مانند بلوک های لیکا دارای ابعاد و طرح های مختلفی برای ساخت می باشند که هر یک از این طرح ها دارای میزان عرض متفاوتی می باشد.

ترکیبات بلوک پرین

همانگونه که اشاره کردیم، این بلوک ها هم مانند سایر بلوک های سفید، همچون هبلکس و بلوک سفید سیپورکس نوعی بلوک aac میباشد. برای ساخت این محصولات از ترکیبات گوناگونی استفاده می شود. از جمله این ترکیبات می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

  1. سنگدانه سیلیس
  2. سیمان
  3. آهک
  4. آب سیلیکات های دیگر مانند پودر آلومینیوم
  5. ماده حباب زا

لازم به ذکر است که نتیجه نهایی این ترکیبات یک هیدرو کلسیم سیلیکات یا همان بتن کریستاله میباشد که دارای تخلخل بسیار زیادی است. لازم به ذکر است که اغلب ترکیبات ذکر شده وارد فرایند شیمیایی می شوند و به صورت خالص باقی نمی مانند. برای مثال آهک موجود در این ترکیبات به طور کامل وارد فرآیند شیمیایی می شود. به همین جهت است که مشتریان نباید هیچ گونه نگرانی بابت خوردگی آهن یا سایر مصالح ساختمانی در اثر برخورد با آهک داشته باشند.

ویژگی های بلوک پرین چیست؟

همانگونه که عنوان کردیم، بلوکهای سفید پرین دارایی فرایند ساخت منحصربه‌فردی هستند که در آن از واکنش های شیمیایی و ترکیبات مختلف برای ساخت استفاده می شود. متفاوت بودن پروسه ساخت آنها باعث شده تا این دسته از محصولات ویژگی های مختص به خود را داشته باشند. ما در ادامه برخی از ویژگی های این محصولات را خدمت شما عزیزان ذکر کرده ایم.

جرم حجمی پایین

جرم حجمی این محصول در حالت نرمال بین ۴۰۰ تا ۸۰۰ کیلوگرم بر متر مکعب می باشد. این میزان وزن در مقایسه با سایر بلوک های ساختمانی بسیار ایده آل است. چرا که وزن بسیار اندکی قلمداد شده و می‌تواند مقاومت ساختمان در برابر زلزله را افزایش دهد.

مقاومت در برابر آتش سوزی

مقاومت بالا در برابر آتش سوزی را می‌توان به عنوان یکی دیگر از مهمترین مولفه هایی دانست که موجب شده تا بلوک سفید پرین متقاضیان زیادی داشته باشد. در واقع این دسته از محصولات به دلیل ضخامت بالا و عایق حرارتی خود می‌توانند در برابر نفوذ گرما بسیار مقاوم باشند. بر همین اساس این محصولات در ساختمان هایی با ریسک بالای آتش سوزی، کاربرد زیادی دارند.

بیشتر بدانید: مقاوم سازی ساختمان با روش های کاربردی

ضریب جمع شدگی

تقریباً تمام مصالح بتنی زمانی که در معرض فشار زیاد قرار بگیرند، به مرور جای خالی بین آنها پر میشود. این موضوع باعث کاهش ابعاد و در نتیجه ایجاد ترک های مختلف در فضای داخلی ساختمان می شود که بدان ضریب جمع شدگی می گویند. بلوک سفید پرین ضریب جمع شدگی بسیار ایده آلی دارد. بر همین اساس است که این محصولات می توانند عمر بسیار طولانی در ساختمان های مختلف داشته باشند.

کاهش هزینه ها

بلوک های سفید پرین و بلوک سفید هبلکس به دلیل ساختار منحصر به فرد خود، عموما در برابر ضربات مکانیکی، مقاومت بالایی دارند. بر همین اساس است که ساخت و ساز با آنها عموماً ضایعات یا همان پرت بسیار کمی دارد. مازاد بر این به دلیل ابعاد بزرگ، فرایند ساخت سازه با این محصولات سرعت بیشتری دارد. این فاکتور به نوبه خود باعث می شود تا هزینه نهایی ساخت فضا به وسیله آن ها کاهش داشته باشد. مازاد بر این انجام سفید کاری بر روی این محصول نیازمند لایه گچ و خاک نیست که این کار در نهایت باعث می شود تا بافت مرده ساختمان کاهش پیدا کرده و هزینه های نهایی مشتریان هم کمتر شود.

بلوک سبک بلوک سبک عایق حرارت و گرما

چگونگی اجرا با بلوک پرین

نحوه ساخت ساختمان به وسیله بلوک سفید پرین یکی دیگر از مولفه هایی است که متاسفانه اغلب افراد اطلاعات چندانی در رابطه با آن را ندارند. در واقع باید عنوان کنیم که برای اجرای بلوک سفید پرین هم مانند سایر بلوک های سبک دیگر همچون بلوک سفید سیپورکس و بلوک سفید هبلکس، باید از چسب مخصوص سیپورکس استفاده نمود. فرآیند استفاده از این چسب های سیپورکس بسیار ساده بوده و از طرفی دیگر مقاومت بالایی دارند. این موضوع می تواند به سادگی موجب اتصالی بادوام و قدرتمند شود. چنین فاکتور بی نظیری باعث می شود تا سرعت ساخت یک بنا به کمک بلوک سفید پرین بسیار بیشتر از بلوکهای عادی باشد.

سخن آخر

بلوک پرین را می‌توان یکی از انواع بلوک های سبک سبک موجود در بازار ایران دانست. در واقع این دسته از محصولات به سبب به ماهیت منحصر به فرد خود دارای ویژگی های گوناگونی هستند. همین ویژگی ها نیز موجب شده تا در طی چند سال گذشته این محصولات نفوذ بسیار بیشتری در بین جامعه داشته باشند. با این اوصاف کم نیستند افرادی که اطلاعات دقیقی پیرامون این محصول ندارد. همین عدم اطلاعات هم باعث می شود تا نتوانند به شیوه ای درست در رابطه با این محصولات تصمیم گیری های مناسب داشته باشند. ما در این مقاله سعی داریم تا به شیوه ای صحیح تمام جنبه های این محصول را خدمت شما عزیزان بیان کنیم. با این اوصاف اگر به دنبال اطلاعات بیشتر یا خرید بلوک مناسب هستید، می توانید هم اکنون با کارشناسان ما در شرکت سازه سبک آرسام تماس حاصل فرمایید.

بخوانید: نکات مهم در خرید بلوک سبک

منبع: siporex.ir

تفاوت هبلکس و سیپورکس

بلوک هبلکس چیست؟

مهمترین فاکتور برای درک تفاوت بلوک هبلکس و سیپورکس، فهم ماهیت آنها می باشد. در واقع بلوک های هبلکس به دسته ای از بلوک های سبک گفته میشود که عموما تحت عنوان بلوک aac شناخته می شود. این دسته از بلوک ها حدود یک قرن پیش و برای نخستین بار در اروپا ایجاد شدند. این بلوک ها بر خلاف نمونه هایی که در آسیا و خاورمیانه تولید می شدند، تنها از دو ماده معدنی تشکیل نمی شدند بلکه برای ساخت آنها از ترکیبات گوناگونی نظیر سیمان، ماسه، پودر آلومینیوم، سیلیس و موارد مشابه استفاده می شد.
مازاد بر این در فرایند ساخت نیز هوادهی می شدند و این باعث می‌شد تا وزن بسیار کمی داشته باشند. از طرفی دیگر وجود ترکیبات بی نظیر داخل آن ها باعث می شود تا در برابر مشکلات گوناگونی نظیر ضربات مختلف، انتقال صدا، حرارت و موارد مشابه مقاومت بی نظیری از خود نشان دهند. این موضوع همان عاملی است که باعث شده تا میزان خرید بلوک هبلکس روز به روز بیشتر شود. با این اوصاف به مرور زمان این دسته از بلوک ها در کشورهای دیگری ساخته شدند و همین مورد باعث شد تا رقیب جدی برای آن ایجاد شود، این رقیب جدی بلوک سفید سیپورکس نام دارد.

بلوک سیپورکس چیست؟

محبوبیت بلوکهای سبک و ACC در دنیا موجب شد تا شرکت های زیادی نسبت به تولید آنها روی بیاورند. به گونه ای که در حال حاضر بلوک های  سبک ACC  در بیش از ۱۰۰ کشور دنیا مورد استفاده قرار گرفته و تعداد بی شماری از کارگاه ها و کارخانه ها نسبت به ساخت آنها اقدام می کنند. این محبوبیت باعث شد تا برند تازه ای نسبت به ساخت این بلوک‌ها اقدام نماید که سیپورکس نام دارد. بلوکهای سفید سیپورکس تا حدود زیادی مشابه بلوک های هبلکس هستند. برای ساخت این محصولات هم از سیمان، ماسه، پودر سیلیس، آب و ترکیبات معدنی دیگر استفاده می‌شود.
البته باید عنوان کنیم که اروپاییان در گذشته به جای سیلس از خاکستر زغال هم استفاده می‌کردند. اما فرمولاسیون ساخت این بلوک ها در طی چند دهه اخیر تغییرات مختلفی را به خود دیده و توانسته با شرایط فعلی سازگاری بیشتری داشته باشد. این موضوع همان عاملی است که موجب شده تا بلوکهای سیپورکس بتوانند نفوذ بیشتری در بین ساختمان ساز ها کسب کنند. این محصولات همانند بلوک های هبلکس دارای ویژگی هایی همچون عایق حرارتی، عایق صدا، مقاومت فیزیکی بالا، وزن اندک و موارد مشابه هستند. همین مورد باعث شده تا بسیاری از سازندگان به دنبال خرید بلوک سیپورکس باشند. اما اغلب آن ها زمانی که برای خرید این محصولات به مصالح فروشی ها می روند، با عناوین و اسامی مختلفی مواجه می شوند.

تفاوت در اسم این بلوک ها در مقابل ساختار یکسان آنها موجب می‌شود تا اغلب مشتریان سردرگم شوند. به همین جهت است که همگی آنها در گام اول تفاوت بلوک هبلکس و سیپورکس را جویا می شوند. این موضوع جزو رایج ترین دغدغه هایی است که ذهن خریداران را به خود درگیر می‌کند. با این اوصاف حتی برخی از فروشندگان هم جواب واضحی برای این موضوع ندارند. اگر بخواهیم به شیوه ای ساده این موضوع را بیان کنیم باید عنوان نماییم که این بلوک ها تفاوت خاصی با همدیگر ندارند. اما در پاره‌ای از جزئیات بسیار ریز می توانند با همدیگر متفاوت باشند. ما در ادامه قصد داریم تا مروری بر روی این جزئیات ریز داشته باشیم.

مراحل ساخت بلوک سفید سیپورکس

مرحله اول، سیلیس (سیلیسیم دی اکسید یا سیلیس با فرمول شیمیایی ₂ SiO، بیشترین ترکیب اکسیدی موجود در پوسته زمین) و آب را در دوغاب­‌های بزرگ مخلوط می کنند و ساختاری مانند گِل‌ تولید می شود.
در مرحله بعد آهک و سیمان خشک را به آن اضافه می کنند و در نهایت ماده ای که باید بدست آید از لحاظ غلظت نه خیلی خشک و نه خیلی رقیق باشد.
لازم به ذکر است که همگی مواد مورد استفاده طبیعی و معدنی و تجدید پذیر هستند.

بلوک سیپورکس مراحل ساخت بلوک سیپورکس

مرحله­‌ی بعدی، مرحله­‌ی قالب­‌گیری است. قالب ها را تا نیمه پر و سپس هوادهی می کنند و با فعل و انفعالات به وجود آمده باعث تولید حباب های هوا  می شود. کارهایی که باید در این مرحله انجام داد تا از صعود حباب ها به سطح مایع جلوگیری کرد، این است که با به کارگیری از تجهیزات و مراقبت های تخصصی از بروز هر گونه مشکل جلوگیری کرد.
این فرآیند در دمای C°70  رخ می­‌دهد. سپس قالب­‌ ها را برای برش به بخش های دیگر انتقال می دهند تا به اندازه های دلخواه تبدیل کنند. دمای C ° 200 و فشار 12 اتمسفر، شرایط لازم و حیاتی در مرحله­‌ی سوم تولید بلوک­‌های سیپورکس است. با رعایت این عوامل باعث تولید محصولی امن، محکم و عایق تولید خواهد شد که در ادامه فرآیند اتوکلاو صورت خواهد گرفت.

مراحل ساخت بلوک سفید هبلکس

جالب است بدانید بلوک هبلکس نیز دقیقا از همین روش تولید می گردد. تمام مراحل ذکر شده در ساخت بلوک سیپورکس برای ساخت بلوک هبلکس هم پیاده سازی می شود و هیچ تفاوتی در آن وجود ندارد. تفاوت هبلکس و سیپورکس تنها در نام برند آن است و از نظر ساختار و ملات یکی هستند.

بیشتر بدانید: نکات مهم در خرید بلوک هبلکس را بدانید.

تفاوت در برند

تفاوت در برند را می توان به عنوان مهمترین و البته اصلی‌ترین فاکتوری دانست که موجب تفاوت بین بلوک هبلکس با سیپورکس شده است. در واقع همان گونه که ذکر کردیم، مواد اولیه و روش ساخت این دو نوع بلوک سفید کاملاً یکسان است. اما تفاوت شاخصی که میان آنها وجود دارد، تفاوت در برند و نام سازنده است. در واقع همان گونه که اشاره کردیم، حدود یک قرن از ساخت بلوک های سبک Acc می گذرد. در این مدت زمان شرکت ها و برند های مختلفی فرمولاسیون ساخت آن را کشف کرده و سعی داشته اند تا آنها را با نام خود تولید نمایند. از طرفی آن ها فرمولاسیون و دستگاه‌های سازنده را منحصر به خود می دانند و به همین جهت است که تولیدات آنها در کشورهای دیگر هم به همین نام شناخته می‌شود. هبلکس و سیپورکس 2 برند بسیار محبوبی هستند که در ایران هم به شدت مورد توجه قرار گرفته اند. در واقع بیش از ۹۰ درصد بلوکهای سفید ساخته شده در بازار ایران به یکی از دو برنده بلوک سفید هبلکس و بلوک سفید سیپورکس تعلق دارد.
به عبارت ساده‌تر می‌توان گفت که بازار بلوک سفید ایران در اختیار دو برند هبلکس و سیپورکس می باشد. این دو برند فرمولاسیون و البته تولیدات کاملاً یکسانی دارند. اما برند سازنده آنها متفاوت می باشد. این تفاوت باعث شده تا تمایزات کوچکی در قیمت و سازندگان ایجاد شود. اما در هر حال فرمولاسیون ساخته شده یکی بوده و تنها نام برند آنها متفاوت است. لازم به ذکر می باشد که در برخی از نواحی کشور، نفوذ برخی از بلوک های سفید بیشتر می باشد.
برای مثال میزان نفوذ بلوک سفید هبلکس در تهران بیشتر از برند بلوک سفید سیپورکس می باشد. دلیل این موضوع را می توان نزدیکی تهران به ورامین دانست چراکه ورامین به عنوان منبع اصلی بلوک های سفید هبلکس شناخته می شود. البته اگر به دنبال خرید بلوک سفید سیپورکس در تهران هم باشید، می توانید به سادگی تولیدات این برند محبوب را هم پیدا کنید. با این اوصاف می‌توان گفت این نفوذ بلوک سفید هبلکس تا حدودی بیشتر از بلوک سفید سیپورکس می باشد. این تفاوت نفوذ برندها در بخش‌های دیگر کشور هم به چشم می خورد. اما در هر حال به جز تفاوت نام نمی‌توان تمایزی دیگری بین این دو برند پیدا کرد.

اندازه بلوک سفید هبلکس و سیپورکس

تفاوت در اندازه بلوک سفید هبلکس و بلوک سفید سیپورکس از دیگر مولفه هایی است که گاها مشتریان را دچار سردرگمی می کند. در واقع باید عنوان کنیم که قالب های مختلفی برای بلوک های هبلکس و سیپورکس وجود دارد. زمانی که این بلوک ها در کارگاه تولید می شوند، آنها را در قالب های گوناگونی قرار می دهند. هر یک از این قالب ها اندازه های متفاوتی دارند. همین تفاوت در اندازه هم باعث شده تا بلوک های یاد شده برای قسمت‌های مختلفی از خانه مناسب باشد. برای مثال بلوک هایی با ضخامت بیشتر عموما در فضاهای داخلی به کار می‌روند. نمونه هایی با ضخامت کم در قسمت های بیرونی خانه مانند فضای ساخت بالکن یا دیوار های حصار مورد استفاده قرار می گیرد.
هر یک از برندهای هبلکس و سیپورکس سعی داشته اند تا تولیدات خود را در اندازه های گوناگونی تولید نمایند. این اندازه ها گاها می تواند برای برخی از برندها متفاوت باشد. برای مثال ممکن است نوع اندازه ها در برنده هبلکس بیشتر از سیپورکس باشد و یا اینکه بلوک های هبلکس دارای اندازه های مختلفی باشد که در برند سیپورکس به چشم نمی خورد. با این اوصاف باید به یاد داشته باشید که ماهیت همگی آنها یکسان بوده و تنها در اندازه ها تفاوت دارند. این موضوع هم به دلیل تفاوت در قالب اولیه می باشد.

بخوانید: انواع بلوک سبک

شکل ساختاری بلوک هبلکس و سیپورکس

یکی دیگر از مهم‌ترین مولفه‌هایی که باعث تفاوت بین بلوک هبلکس و سیپورکس شده، شکل ساختاری آنها می باشد. در واقع همانگونه که اشاره کردیم، این دو در واقع برند های متفاوتی هستند و تفاوت در این برند هم باعث شده تا اغلب آنها از دستگاه ها و قالب های متفاوتی برای ساخت بلوک مورد نظر خود استفاده نمایند. این موضوع هم باعث تفاوت در شکل ساختاری شده است. در واقع در حال حاضر بیش از ۲۲ نوع بلوک سفید هبلکس و سیپورکس وجود دارد. هر یک از این بلوک ها دارای شکل ساختاری مختص به خود است. برای مثال برخی از آنها دارای لبه های منحنی و برخی دیگر دارای لبه تیز هستند.
از طرفی دیگر میزان ضخامت و ساختاری آنها می‌تواند در پاره‌ای از موارد با همدیگر متفاوت باشد. البته باید این موضوع را هم عنوان کنیم که طیف زیادی از شکل های ساختاری بین بلوک های سفید هبلکس و سیپورکس یکسان می باشد. همین یکسان بودن هم باعث شده تا بسیاری از افراد نتوانند مدل هایی که دارای شکل ساختاری یکسان هستند را از همدیگر تشخیص دهند. با این اوصاف باید عنوان کنیم ممکن است شکل ساختاری در بلوک های هبلکس و سیپورکس متفاوت باشد. به همین جهت بهتر است در هنگام خرید بلوک سفید هبلکس یا سیپورکس به شکل آنها دقت کافی داشته باشید. البته از هر برندی که خرید خود را انجام دهید، در نهایت کیفیت یکسانی را دریافت می کنید چرا که مواد اولیه و نحوه تولید آنها یکسان می باشد.

شرکت تولید کننده بلوک سفید هبلکس و بلوک سفید سیپورکس

شرکت تولید کننده می تواند یکی دیگر از نقاط تفاوت بین این دو باشد. در واقع همانگونه که اشاره کردیم، این بلوک ها به برندهای مختلفی تعلق دارند. هریک از این برندها کارگاه و کارخانه مختص به خود را دارند که مطابق با استاندارد و البته دستورالعمل های خود نسبت به ساخت بلوک سبک aac اقدام می کنند. تفاوت در شرکت سازنده باعث شده تا این دو بلوک هم تفاوت های مختلفی با همدیگر داشته باشند. برای مثال بسته بندی آنها، قیمت تمام شده، شیوه حمل و نقل، شکل ساختاری و …. از جمله مهمترین مولفه هایی است که تفاوت در شرکت سازنده با خود به همراه دارد. از طرفی دیگر هر شرکت می تواند متناسب با نیروی کار و البته تناژ تولید خود، قیمت متفاوتی را ارائه دهد.
با این اوصاف مهمترین مولفه ای که در این زمینه به چشم می‌خورد، تفاوتهای مربوط به پروسه ساخت و ارسال می باشد. از طرفی دیگر این موضوع تا حدود زیادی بر روی نفوذ یک برند در منطقه خاصی اثر می گذارد. بدیهی است که هر یک از این برندها در ناحیه و استان های نزدیک به خود نفوذ بیشتری دارند. مازاد بر این میزان نفوذ و خرید بلوک هبلکس در تهران یا خرید بلوک سیپورکس در تهران تحت تاثیر عوامل مختلفی تغییر می کند. یکی از مهمترین مولفه ها، قیمت آنها می باشد که در ادامه آن را شرح می دهیم. اما مواردی همچون ابعاد، اندازه، تعداد نمایندگی‌ها، شیوه ارسال، بسته بندی و…. از جمله فاکتورهای مهمی است که می تواند قیمت نهایی را دستخوش تغییرات مختلفی بکند.

قیمت بلوک سفید هبلکس و سیپورکس

تفاوت در قیمت را می توان به عنوان یکی دیگر از تمایزات بین بلوک سفید هبلکس و سیپورکس در نظر گرفت. همانگونه که اشاره کردیم، این دو بلوک به برند هایی مجزا تعلق دارند. به عبارت ساده تر هر کدام از آنها توسط کارگاه یا کارخانه مختص به خود ساخته می شود که شرایط گوناگونی دارند. برای مثال ممکن است یکی از کارخانه ها نیروی کاری کمتر و تجهیزات مکانیزه بیشتری داشته باشد و اینکه کارخانه دیگر تولیدی بیشتری داشته و بتواند مواد اولیه را با قیمت کمتری خریداری نماید. مجموع این عوامل در کنار همدیگر می تواند بر روی قیمت بلوک سفید هبلکس یا قیمت بلوک سفید سیپورکس تاثیر مستقیم بگذارد. بر همین اساس هم است که در اغلب موارد شکاف های قیمتی مشخصی به چشم می‌خورد.
البته باید عنوان کنم که این تفاوت قیمتی در بین تمام فروشندگان نیست و تنها برخی از انبار ها آن را ارائه می دهند. این موضوع در فروشندگانی که به کارخانه یکی از این تولیدکنندگان نزدیک تر است، کاملا به چشم می‌خورد. به گونه ای که آن ها می توانند تولیدات کارخانه نزدیک خود را با قیمت کمتر ارائه داده و تولیدات کارخانه دیگر اندکی نسبت به آن بالاتر می باشد. این موضوع به دلیل هزینه‌های ارسال است. البته غالبا این دو بلوک با قیمت های بسیار نزدیکی به هم عرضه می‌شوند و در بسیاری از موارد هم قیمت یکسانی دارند. اما در برخی شرایط می تواند قیمت آنها متغیر بوده و دارای تفاوت باشد. به همین جهت اگر قیمت بلوک سفید هبلکس در تهران و قیمت بلوک سفید سیپورکس تفاوت هایی را مشاهده کردید، بدانید که دلیل آن مولفه هایی است که در این بخش ذکر کردیم.

سخن آخر

بلوک سفید هبلکس و بلوک سفید سیپورکس را می‌توان جزو آن دسته از بلوک‌هایی دانست که طی چند سال گذشته محبوبیت بسیار زیادی را در بین مصرف کنندگان به دست آورده اند. با این اوصاف اغلب این مصرف کنندگان اطلاعات دقیقی در رابطه با تفاوت بین بلوک هبلکس و سیپورکس ندارند. همین موضوع هم عاملی شده تا بیشتر آن ها در زمان خرید بلوک دچار سردرگمی شوند. ما در این مقاله سعی کردیم تا تفاوت های بین این دو را شرح دهیم. البته مجددا تاکید می‌کنیم که ماهیت کلی این دو محصول یکسان بوده و به همین جهت است که تفاوت های بین آنها بسیار ریز و ناچیز می باشد. با این اوصاف مواردی که ممکن است متمایز باشند را خدمت شما عزیزان ذکر کردیم. چنانچه در این زمینه به راهنمایی بیشتری نیاز دارید و یا به دنبال خرید بلوک سفید هبلکس ارزان هستید، می توانید هم اکنون با کارشناسان ما در شرکت سازه سبک آرسام تماس حاصل فرمایید.

منبع: siporex.ir

قیمت بلوک سفید هبلکس

چرا بلوک‌های سفید سیپورکس و هبلکس به‌ صرفه هستند؟ قیمت بلوک سفید هبلکس چقدر است؟ چه میزان هزینه‌ای برای ساخت یک دیوار هبلکسی باید پرداخت؟ این سوالات هنگام انتخاب بلوک‌های ساحتمانی بسیار مورد توجه هستند.

بلوک سفید هبلکس چیست؟

بلوک سفید هبلکس را می توان جزو بهترین و البته ایده آل ترین مصالح ساختمانی دانست که در طی چند دهه اخیر در میان ایرانیان نفوذ کرده اند. این دسته از محصولات در مقایسه با بلوک های همتای خود، دارای مزایای بسیار منحصر به فردی هستند که آنها را برای انجام وظایفشان مناسب می کند. این دسته از بلوک ها با استفاده از سیمان، ماسه، خاک سیلیسی ، پودر آلومینیوم و ترکیبات دیگر ساخته می شوند. مجموع این ترکیب ها در کنار همدیگر موجب یک واکنش شیمیایی می شود که باعث می شود تا ماده به دست آمده همچون یک کیک پف کند. پس از آن ترکیب به دست آمده را درون قالب های مخصوصی می ریزند.

درون این قالب ها جریان هوا را بدان تزریق می کنند تا کاملاً متخلخل شود. این فرآیند را اصطلاحا اتوکلاو می گویند و به همین جهت است که به بلوک های سفید هبلکس هم بلوک های اتوکلاو شده گفته می شود. پس از این اقدام بلوک ها خشک شده و سپس آماده استفاده می شوند. چنین فرآیند بی نظیری نه تنها موجب مقاومت بلوک های سفید می شود، بلکه وزن آنها را نیز به حداقل حالت ممکن کاهش می‌دهد. چنین فاکتور بی‌نظیری باعث شده تا بلوک های سفید هبلکس در برابر ضربات مختلف دوام بالایی داشته باشند. از طرفی دیگر آن ها می توانند عایق حرارتی و دمایی مناسبی باشند. ترکیب این عوامل در کنار همدیگر موجب شده تا تقاضای زیادی برای خرید بلوک سفید هبلکس ایجاد شود. با این اوصاف تعداد زیادی از این متقاضیان، اطلاعات دقیقی در رابطه با قیمت بلوک سفید هبلکس و عوامل موثر بر روی آن ندارند. همین مورد هم باعث می شود تا در زمان خرید های خود دچار سردرگمی و اشتباه شوند. ما در ادامه قصد داریم تا مروری بر روی قیمت بلوک سفید هبلکس داشته باشیم و عوامل موثر بر روی این قیمت را هم برای شما عزیزان شرح دهیم.

قیمت بلوک سفید هبلکس چقدر است؟

نخستین سوالی که اغلب کاربران از ما می‌پرسند، قیمت بلوک سفید هبلکس می باشد. در واقع هدف اغلب شما عزیزان هم از مطالعه این مقاله، رسیدن به پاسخ این سوال می باشد. در گام اول باید عنوان کنیم که قیمت بلوک سفید هبلکس می‌تواند به عوامل بسیار مختلفی بستگی داشته باشد. ما این عوامل را در ادامه برای شما ذکر کرده ایم. با این اوصاف باید عنوان کنیم که قیمت بلوک های سفید هبلکس در مقایسه با سایر مصالح هم رده بسیار مناسب می باشد. زمانی که بخواهید ویژگی ها و البته مزایای منحصر به فرد این بلوک ها را با قیمت آنها مقایسه کنید، به سادگی متوجه می شوید که در رقم بسیار معقولی عرضه می‌شوند. در واقع قیمت این بلوک ها متناسب با ابعاد آن ها تغییر می کند. اما در حالت کلی قیمت بلوک های سفید هبلکس از ۹ هزار تومان شروع شده و تا ارقام بالاتر هم ادامه پیدا می کند. البته مجدد تاکید می کنیم که قیمت این محصولات متناسب با فاکتورهای مختلفی نظیر نوع فروشنده، برند تولیدکننده، نوع بلوک، ابعاد آن و موارد دیگر تغییر می‌کند. لذا ممکن است در بازار قیمت های پایین تر و بالاتری را هم بیابید. اما در حالت کلی قیمت این محصولات تفاوت چندان زیادی با بلوک های عادی یا بلوک های سفالی ندارد. این در حالی است که مزایا و ویژگی های آنها می تواند به مراتب بهتر و ایده آل تر از نمونه های دیگر باشد. همین مورد هم باعث شده تا طی چند سال گذشته تقاضای بسیار زیادی برای خرید آن ها شکل می گیرد.

بخوانید: انواع بلوک ساختمانی

 عوامل موثر بر روی قیمت بلوک سفید هبلکس

بلوک سفید هبلکس هم مانند سایر مصالح ساختمانی موجود ایران دارای جنبه های مختلفی است که تحت تأثیر عوامل و البته مولفه های مختلفی تغییر می‌کند. بدیهی است که هر اندازه این مولفه‌ها پررنگ تر باشد، قیمت بلوک سفید هبلکس هم تغییر خواهد کرد. مازاد بر این، تفاوت قیمت های مختلفی هم دیده می شود. برای مثال قیمت بلوک سفید هبلکس در تهران با قیمت این محصول در اقصی نقاط کشور متفاوت می باشد. ما در ادامه سعی داریم تا عوامل موثر بر روی این تغییرات قیمت را برای شما عزیزان ذکر کنیم تا بتوانید بدین ترتیب تصمیم‌گیری‌های بهتری داشته و با دید بازتری انتخاب های خود را انجام دهید. نکات مهمی که در خرید بلوک سفید باید بدانید:

برند تولید کننده

بلوک سفید هبلکس در واقع یک نوع بلوک اتوکلاو شده یا acc است. این دسته از بلوک سفید برای نخستین بار در اروپا تولید شدند. اما محبوبیت و البته مزایای بسیار زیاد آنها باعث شد تا در طی سالهای گذاشته پای آنان به کشورهای مختلفی باز شود. بر همین اساس هم بوده که تا به این لحظه انواع مختلفی از برندها و شرکت های تولید کننده نسبت به ساخت بلوک سفید هبلکس اقدام کرده اند. این شرکت ها هرکدام تحت عنوان برند یا نام خاصی نسبت به ساخت این محصولات اقدام کردند. برای مثال بلوک سیپورکس و… از جمله برندهای تولید کننده این محصولات به حساب می آیند. هر یک از این برندها تفاوت های خاصی با همدیگر دارند. برای مثال نحوه بسته بندی، قالب های تولید، تعداد کارگر و … می‌تواند بر روی قیمت نهایی این محصولات تاثیر بگذارد. در این میان بلوک های اتوکلاو تولید شده توسط برند هبلکس قیمت‌های مناسب‌تری نسبت به نمونه های دیگر دارد. همین مورد باعث شده تا تولیدات این برند نسبت به سایرین محبوبیت بیشتری را در میان ایرانیان کسب کند. البته باید این موضوع را خاطرنشان کنیم که ساختار و مواد تمامی آنها یکسان می باشد چرا که همه آنها دارای فرمولاسیون و روش ساخت یکسانی هستند. لذا نمی‌توان تفاوت کیفی خاصی را بین برندهای مختلف قائل شد.

هزینه های حمل و نقل

هزینه های حمل و نقل یکی دیگر از مهمترین فاکتورهایی است که می‌تواند بر روی قیمت بلوک سفید هبلکس تاثیر بگذارد. این موضوع برای شهرهای بزرگ اهمیت بیشتری به خود می‌گیرد. برای مثال قیمت بلوک سفید هبلکس در تهران با قیمت بلوک سفید هبلکس در مشهد تفاوت آشکاری دارد. دلیل این موضوع را می توان نزدیک بودن به کارخانه تولید کننده بلوک سفید هبلکس به مشهد دانست. به گونه‌ای که هزینه حمل و نقل برای مشتریان این شهر به مراتب کمتر از پایتخت نشینان می باشد. همین مورد باعث شده تا تفاوت های قیمتی آشکاری میان آنها وجود داشته باشد. البته باید این موضوع را هم خاطرنشان کنیم که تهران به دلیل نزدیک بودن به ورامین، قیمت مناسبی را ارائه می دهد. در واقع ورامین را می‌توان به عنوان انبار بزرگ بلوک های سفید هبلکس در نظر گرفت. نزدیکی این شهر به تهران موجب شده تا اغلب مشتریان این شهر هم هزینه‌های کمی برای حمل و نقل پرداخت نمایند. چنین موضوع بی‌نظیری باعث شده تا به قیمت مناسبی برسد. با این اوصاف همواره باید هزینه حمل و نقل را به عنوان مولفه ای مهم در قیمت بلوک سفید هبلکس در نظر بگیرید، چرا که می تواند تغییرات چشمگیری را در رقم نهایی ایجاد نماید.

قیمت بلوک سفید هبلکس خرید بلوک هبلکس

ابعاد بلوک سفید هبلکس

ابعاد بلوک سفید هبلکس را می توان یکی دیگر از مولفه های مهمی دانست که تاثیر زیادی بر قیمت آن دارد. در واقع بلوک های سفید هبلکس در ابعاد و اندازه های گوناگونی تولید می شوند. هر یک از این ابعاد و اندازه ها برای امر خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای مثال برخی از آنها برای دیوارهای باربر مناسب هستند و برخی دیگر صرفاً برای دیوارهای غیر باربر یا خارجی به کار میرود. در این زمینه باید در نظر داشته باشید که اغلب بلوک های سفید هبلکس ضخیم برای دیوارهای باربر استفاده می شوند. به همین جهت است که قیمت آنها نسبت به مدل های دیگر بیشتر می باشد. این موضوع از دیگر مولفه های مهمی است که باعث تفاوت قیمتی شده است و گاها هم مشتریان را دچار سردرگمی می کند. البته باید مازاد بر ضخامت، سایر مولفه های ابعاد نظیر عرض و طول را هم در نظر داشته باشید.

بیشتر بدانید: اجرای بلوک سفید هبلکس

مدلهای اتوکلاو شده و غیر اتوکلاو شده

همانگونه که عنوان کردیم، یکی از مراحل اساسی برای ساخت بلوک های سفید هبلکس، فرایند هوادهی یا اتوکلاو می باشد. در این فرآیند ساختار بلوکها متخلخل می‌شود. اما عموما هزینه زیادی داشته و برخی از تولیدکنندگان این فرآیند را حذف می کنند. به گونه ای که این روزها تعداد زیادی از بلوک های سفید هبلکس عرضه شده در بازار فاقد تخلخل بوده و به عبارتی غیر اتوکلاو شده هستند. این دسته از مدلها دارای تفاوت قیمتی آشکاری با مدل های اتوکلاو شده می باشند. در واقع مدلهای اتوکلاو شده مقاومت بیشتری داشته و وزن آن ها کمتر است. از طرفی این دسته از محصولات در برابر صدا، حرارت و گرما مقاومت به مراتب بیشتری نسبت به مدلهای معمولی دارند. همین مورد هم باعث شده تا تقاضای بیشتری برای آنها شکل گرفته و در نتیجه رشد قیمتی بیشتری را تجربه نمایند. در مقابل مدلهای اتوکلاو شده عموماً وزن بالایی دارند. مازاد بر این ساختار آنها به گونه‌ای است که نمی‌تواند صدا و حرارت را به شیوه ای ایده آل کاهش دهد. با این اوصاف قیمت پایین آنها موجب شده تا بتوانند متقاضیان مختص به خود را داشته باشند. لذا شما هم باید در زمان خرید بلوک سفید هبلکس حتماً به نوع آن دقت کافی داشته باشید.

شکل ساختاری بلوک سفید هبلکس

شکل ساختاری بلوک سفید هبلکس یکی دیگر از فاکتورهای بسیار مهمی است که می تواند تاثیر زیادی بر روی قیمت نهایی آن داشته باشد. در واقع بیش از یک قرن از ساخت بلوک های سفید هبلکس می گذرد. در این مدت زمان قالب ها و البته طرح های گوناگونی برای ساخت این محصولات ابداع شده است. در حال حاضر این موضوع به عنوان یکی از فاکتورهای مهم برای خرید بلوک سفید تلقی می‌شود. بر فرض مثال در داخل ایران بلوک سفید هبلکس در بیش از ۲۲ نوع طرح مختلف تولید می شود که هر یک از آنها ویژگی ها و البته شکل ساختاری مختص به خود را دارند. برای مثال برخی دارای لبه های گرد و برخی دیگر دارای انحنا در قسمت های کناری خود می باشد. هر یک از این مدل ها برای بخش خاصی از ساختمان مورد استفاده قرار گرفته و ویژگی های مختص به خود را دارند. بدیهی است که تفاوت شکل و طرح آنها موجب شده تا مواد اولیه متفاوتی برای ساخت آنها به کار گرفته شود. مازاد بر این، برخی از مدل ها کارایی بیشتری نسبت به مدلهای دیگر داشته و بدین ترتیب تقاضای بالاتری برای آنها شکل می گیرد. همین تفاوت هم موجب شده تا قیمتشان متفاوت باشد. به عبارت ساده تر قالب و شکل ساختاری بر روی قیمت بلوک سفید هبلکس تاثیر می گذارد و شما هم باید در زمان خرید بلوک سفید خود به این موضوع دقت کافی داشته باشید.

قیمت بلوک سفید هبلکس

خرید بلوک سفید هبلکس

مطالب مفید: چرا بلوک سفید سیپورکس به صرفه تر است؟

نوع فروشنده

نوع فروشنده یکی دیگر از مولفه های بسیار مهمی است که می تواند تاثیر زیادی بر روی قیمت داشته باشد. در واقع اغلب تولید کننده ها محصولات خود را به طور مستقیم به فروشندگان و نمایندگی های مختلف عرضه می کنند. این مراکز محل اصلی فروش بلوک سفید هبلکس در اقصی نقاط کشور به حساب می آیند. اگرچه قیمت کارخانه برای اغلب آنها یکسان می باشد، اما هزینه های ارسال و نگهداری برای آنان متفاوت است. همین مورد باعث تفاوت های قیمتی مختلفی در میان آنها شده است. مازاد بر این، برخی از فروشندگان حجم بیشتری را خریداری می‌کنند که باعث می‌شود تا قیمت تمام شده برای آنها کمتر باشد. هزینه های نگهداری، فاصله انبار تا کارخانه، تعداد کارمندان فروش، هزینه های مربوط به نگهداری و … از جمله مهمترین مولفه هایی است که باعث می‌شود تا قیمت بلوک سفید هبلکس میان فروشندگان مختلف، تفاوت‌های آشکاری داشته باشد. به همین جهت است که اگر در زمان خرید بلوک به چند فروشنده مختلف مراجعه کنید، بدون شک با تفاوت های قیمتی مواجه می شوید. لذا بهتر است اولویت خود را با خرید از فروشندگان معتبر و البته قیمت های کمتر بگذارید. مازاد بر این بسیاری از فروشندگان شرایط پرداخت اقساطی دارند. این شرایط برای بسیاری از افراد می تواند سودمند و ایده آل باشد. این موضوع در شرایط اقتصادی این روزها یک برگ برنده بسیار ایده آلی است. لذا اغلب مشتریان به سمت چنین مراکزی می روند. ما در شرکت سازه سبک آرسام سعی داشته ایم با مناسبترین قیمت ها را برای خرید بلوک سفید  هبلکس در اختیار مشتریان خود قرار دهیم. لذا اگر شما هم به دنبال این محصول بی نظیر هستید، می توانید هم اکنون با کارشناسان ما تماس گرفته و اطلاعات تکمیلی را در این زمینه دریافت نمایید.

منبع: siporex.ir

تفاوت بلوک سفید سبک با بلوک سفالی

بلوک ها را می توان جزو مهم ترین مصالح ساختمانی در نظر گرفت که در ساخت و ساز خانه های ایرانیان جایگاه مستحکمی دارند. در واقع اغلب خانه های ایرانی دست کم در بخشی از فضای خود از بلوک‌های استفاده کرده اند. این موضوع می‌تواند به خوبی بیانگر اهمیت و کارایی این دسته از مصالح در فرایند ساختمان سازی ایرانی باشد. اما همین محبوبیت هم سبب شده تا انواع مختلفی از بلوک ساختمانی در ایران ایجاد شود. بلوک سفید سبک، سفالی، گچی، آجری و … از جمله رایج ترین مدلهای بلوک ساختمانی در ایران هستند. دو نوع سبک و سفالی را می توان جزو مدل های رایجی دانست که اغلب به مشتریان در انتخاب آنها دچار سردرگمی می شوند. ما در این مقاله قصد داریم تا تفاوت بلوک سفید سبک با بلوک سفالی را خدمت شما عزیزان شرح دهیم. بدون شک این موضوع می‌تواند دیدگاه شما نسبت به این دو قطعه را تغییر داده و در نتیجه فرآیند انتخاب را برای شما ساده تر نماید. لذا اگر شما هم تمایل دارید تا تفاوت بلوک سفید سبک با بلوک سفالی را درک کنید، حتماً ما را تا انتهای این مقاله همراهی نمایید.

ماهیت بلوک سفالی و بلوک سفید سبک

قبل از اینکه بخواهیم به تفاوت بلوک سفالی با بلوک سفید سبک پردازیم، بهتر است ابتدا مروری بر روی ماهیت آنها داشته باشیم. بدون شک این موضوع می‌تواند دید شما نسبت به این مقاله را عوض کرده و درک شما از تفاوت های آنها را بهبود بخشد چرا که منشا اصلی تفاوت بین این دو بلوک تفاوت در شیوه ساختاری آنها می باشد.

در گام اول بهتر است بلوک های سفالی را بررسی کنیم. این دسته از بلوک ها را می توان جزو مدل های رایجی دانست که با استفاده از خاک رس ساخته می شوند. در حقیقت خاک رس را می توان به عنوان یکی از قدیمی ترین و البته محبوب ترین متریال ها برای ساخت خانه در ایران دانست. بلوک سفالی هم بر همین پایه ساخته شده است. این محصولات عموما بعد از آماده شدن مواد اولیه، درون قالب مخصوصی ریخته شده و وارد کوره می شوند. در این کوره ها تحت حرارت زیادی قرار گرفته و شکل داده می شوند. البته بلوک های سفالی دارای شیارهای مختلفی در بخش میانی خود هستند. از طرفی دیگر بر روی بخش های کناری آن هم برآمدگی های مختلفی وجود دارد. شیار های داخلی برای عایق صوت و حرارت کاربرد دارد. از طرفی دیگر فرایند اجرا را هم ساده‌تر می‌کند. برآمدگی های کناری هم باعث می‌شود تا ملات به شیوه‌ای بهینه‌تر بر روی آنها قرار بگیرد. این طراحی بی نظیر باعث شده تا نفوذ این دسته از بلوک ها در بین ایرانیان بیشتر شود. البته باید بدانید که قیمت مناسب آنها هم تاثیر زیادی در این نفوذ داشته است.

بلوک های سفید سبک مورد دوم از انواع بلوک های ساختمانی هستند. برای ساخت این محصولات از خاک رس از ترکیبات دیگری نظیر سیمان، سیلیس، آهک و…. استفاده می‌کنند. ابعاد بزرگتر این دسته از محصولات و البته ویژگی های منحصر به فرد آنها موجب شده تا به شدت مورد توجه ایرانیان قرار گرفته و انواع مختلفی از آنها ایجاد شود. بلوک لیکا، بلوک سفید هبلکس، بلوک سفید پرین، بلوک سفید سیپورکس و …. از جمله رایج ترین مدل های بلوک سفید سبک در بین ایرانیان می باشد. هر کدام از این مدل ها هم شیوه ساخت متفاوتی دارد. با این وجود ترکیبات آنها عموما سیمان، آب و ذرات سیلیسی دیگر است. بر همین اساس می‌توان گفت که ماهیت و البته مواد آن ها با بلوک های سفالی کاملاً متفاوت است. همین تفاوت هم سبب شده تا عملا ویژگی های متمایزی داشته باشند که ما در ادامه برخی از آنها را در خدمت شما عزیزان شرح خواهیم داد.

بیشتر بدانید: نکات مهم در خرید بلوک سفید هبلکس

تفاوت بلوک سفید سبک با بلوک سفالی

خرید بلوک سفید سبک

انواع تفاوت بلوک سبک با بلوک سفالی

همانگونه که اشاره کردیم، بلوک های سفید سبک با بلوک سفالی، شیوه ساخت متفاوتی دارد. از طرفی دیگر برای هر کدام از آنها نیز ترکیبات گوناگونی استفاده می شود. همین مورد هم باعث شده تا این دو دسته از مصالح با همدیگر تفاوت های ویژه‌ای داشته باشند. ما در ادامه برخی از انواع تفاوت بلوک سفید سبک و با بلوک سفالی را خدمت شما عزیزان شرح داده ایم.

بخوانید: مراحل تولید انواع آجر سفال

وزن نهایی

وزن نهایی را می توان به عنوان یکی از شاخص ترین تفاوت های بلوک سفالی با بلوک سفید هبلکس یا همان بلوک سفید سبک دانست. در واقع هر دوی این بلوک ها دارای وزن کمی هستند. اما بلوک های سفید  هبلکس همانگونه که از نامشان پیداست، دارای وزن به مراتب کمتری نسبت به بلوک های سفالی هستند. در واقع وزن بالای بلوک های سفالی سبب شده تا بار اضافی و غیرمفید برای ساختمان ها ایجاد شود. این در حالی است که بلوک های سفید سبک چنین مشکلی را برای ساختمان ها به همراه ندارند.

مقاومت در برابر آتش سوزی

مقاومت در برابر آتش سوزی یکی دیگر از تفاوت های بین بلوک سفید سبک با بلوک سفالی است. در واقع بلوک های سفید سبک و سفالی هر دو در برابر آتش سوزی و تغییر شکل مقاومت زیادی دارند. اما این مقاومت در بلوک های سفید سبک به مراتب بیشتر از بلوک های سفالی است. بر همین اساس می‌توان گفت که بلوک های سفید سبک انتخاب مناسب تری برای خانه هایی با ریسک آتش سوزی زیاد هستند.

 

تفاوت بلوک سفید سبک با بلوک سفالی

قیمت بلوک سفید سبک

 مقاومت بالاتر

مقاومت بالاتر را می‌توان به عنوان یکی از مهمترین تفاوت های بلوک سفید سبک با بلوک سفالی دانست. در واقع باید عنوان کنیم که بلوک های سفید سبک به دلیل ساختار سیمانی و منحصر به فرد خود، نسبت به مدل های سفالی مقاومت بیشتری دارند. در واقع ساختمان های ساخته شده به وسیله بلوک های سیمانی، سختی و مقاومت به مراتب بیشتری نسبت به نمونه های سفالی دارد. این موضوع باعث شده تا خانه های ساخته شده به وسیله آنها بتواند در برابر زلزله، فشارهای وارده یا موارد مشابه مقاومت بسیار بیشتری از خود نشان دهد. این موضوع برای یک سازه ساختمانی اهمیت بسیار زیادی دارد.

ضایعات کمتر

بلوک های سفالی به دلیل ساختار منحصر به فرد خود، عموما در برابر ضربات وارده مقاومت کمی دارند. این موضوع باعث می‌شود تا در طی فرآیند اجرا یا حمل و نقل، دچار آسیب دیدگی شده و عملاً از رده خارج شوند. این موضوع باعث می‌شود تا پروسه ساخت و ساز با آنها ضایعات زیادی داشته باشد. این فاکتور در نهایت هزینه های مشتری را افزایش می دهد. در مقابل بلوک های سفید سبک و به ویژه بلوک های سفید سبک هبلکس و سیپورکس، مقاومت بالایی داشته و هیچگونه ضایعاتی ندارند. این فاکتور عاملی بوده که کار با آنها را ساده تر کرده است.

اجرای  سریعتر

اجرای سریع تر را می توان یکی دیگر از ویژگی‌های بی‌نظیری دانست که موجب تفاوت بلوک سفید سبک با بلوک سفالی شده است. در واقع بلوک های سفید سبک (به ویژه در مدلهای هبلکس و پریمن) دارای ابعادی به مراتب بزرگتر نسبت به مدل های سفالی هستند. همین تفاوت‌ها باعث شده تا فرایند ساخت و ساز با آنها سرعت بسیار بیشتری به خود بگیرد. این سرعت بیشتر در نهایت باعث می شود تا هزینه های نهایی کاهش پیدا کرده و پروسه ساخت و ساز با استاندارد بهتری پیش برود.

اجرای ساده تر تاسیسات

در طی فرآیند ساخت و ساز، باید تاسیسات مختلفی همچون لوله ها سیم های برق و …. را از داخل دیوارها عبور داد. در این شرایط باید بلوک های سفالی را برش داد و قطعاتی از آنها را شکست. این موضوع باعث می شود تا میزان پرتی و خرابی آن ها بسیار افزایش یابد. این در حالی است که در بلوک های سفید سبک عموماً چنین مشکلی وجود ندارد. برای مثال در بلوک های لیکا فضای لازم برای اجرای این امور وجود دارد. از طرفی دیگر در بلوک های سفید سیپورکس هم قابلیت برش به شیوه ای ساده وجود دارد که عملاً میزان پرتی را کاهش می دهد.

عایق حرارتی

مقاومت در برابر انتقال حرارت به عنوان یکی از مولفه های مهم تلقی می شود که برای ساختمان ها اهمیت زیادی دارد. در واقع هر اندازه که مصالح بتوانند در برابر انتقال حرارت مقاومت بیشتری از خود نشان دهند، در نهایت آن ساختمان هزینه کمتری را برای تعدیل دما در فصول سرد و گرم سال پرداخت خواهد کرد. در این زمینه باید عنوان کنیم که بلوک های سفید سبک شرایط بسیار بهتری نسبت به بلوک های سفالی دارند. در واقع این دسته از محصولات در حالت عادی شش برابر بهتر از بلوک های سفالی می توانند در برابر انتقال حرارت مقاوم باشند.

سخن آخر

این روزها بلوک به عنوان یکی از اجزای اصلی در فرایند ساختمان سازی ایرانی ها تلقی می‌شود. مدل های سفالی و سبک دو نوع رایج از بلوک های ساختمانی در ایران هستند که کاربردهای بسیار زیادی دارند. با این اوصاف بخش زیادی از مردم اطلاعات دقیقی در رابطه با تفاوت بلوک سفید سبک با بلوک سفالی ندارند. عدم آشنایی با این تفاوت ها باعث می شود تا نتوانند در زمان انتخاب، اولویت بندی های صحیحی داشته باشند. همین مورد در نهایت منجر به انتخاب های اشتباهی می‌شود که هزینه های گزافی را برای آنان به جای می گذارد. ما در این مقاله سعی داریم تا تفاوت بلوک سفید سبک با بلوک سفالی را به شیوه ای مناسب برای شما شرح دهیم. با این اوصاف اگر نیازمند اطلاعات تکمیلی هستید و یا به دنبال خرید انواع بلوک سفید سبک می باشید، می توانید هم اکنون با کارشناسان ما در شرکت سازه سبک آرسام تماس حاصل فرمایید.

منبع: siporex.ir

آشنایی با مزایا و معایب بلوک پرین

بلوک های سفید پرین را می توان جزو انواع بلوک های سفید سبک در بازار ایران دانست که در طی چند سال اخیر محبوبیت بسیار زیادی را به دست آورده اند. این دسته از محصولات با تکیه بر توانایی ها و مزیت های بی نظیر خود توانسته اند روزبه‌روز جای پای خود را در صنعت ساختمان سازی ایران محکم تر نمایند. با این اوصاف باید عنوان کنیم که متاسفانه بخش زیادی از خریداران با مزایا و معایب بلوک پرین آشنایی ندارند. همین مورد هم سبب می‌شود تا نتوانند به شیوه‌ای مناسب این دسته از محصولات را تفکیک داده و گزینه مناسب برای امور خود را انتخاب نمایند. افزون بر این موارد، همین عدم آشنایی باعث می شود تا آنها به جای استفاده از بلوک سفید سبک پرین، به مصالح ساختمانی دیگری روی بیاورند که گاه می تواند مشکلات و هزینه های به مراتب بیشتری را برای آنها به دنبال داشته باشد. ما در ادامه این مقاله قصد داریم مزایا و معایب بلوک پرین و جنبه های مختلف این محصول بی نظیر را برای شما عزیزان شرح دهیم، لذا حتما ما را تا انتهای این مقاله همراهی کنید.

بلوک پرین چیست؟

قبل از اینکه بخواهیم به شرح مزایا و معایب بلوک پرین بپردازیم، بهتر است ابتدا ماهیت آن را برای شما عزیزان شرح دهیم. بدون شک درک ماهیت این محصول می‌تواند فهم مزایا و معایب آن را هم برای شما ساده تر کرده و تاثیر مثبتی در تصمیم‌گیری‌های تان داشته باشد.
در واقع بلوک سفید پرین به دسته ای از انواع بلوک های سفید سبک گفته می شود که با استاندارد aac ساخته می شود. در واقع این دسته از محصولات هم مانند بلوک سفید هبلکس و بلوک سفید سیپورکس، نوعی بلوک سبک اتوکلاو شده به حساب می آیند. در این محصولات مواد مختلفی همچون آهک، سیمان، پودر آلومینیوم، آب و…. را با همدیگر ترکیب می کنند تا یک واکنش شیمیایی رخ دهد. در این واکنش شیمیایی ترکیبات مذکور همچون یک کیک پف می کنند. کیک به دست آمده را برش داده و سپس طی فرایند اتوکلاو، آنها را به وسیله هوا متخلخل می کنند. چنین فرایند بی نظیری باعث می شود تا مواد به دست آمده عملاً ویژگی‌های بسیار منحصر به فردی داشته باشد که می تواند آنها را از سایر مصالح ساختمانی هم رده متمایز کند.

مزایا و معایب بلوک پرین

همانگونه که عنوان کردیم، این شیوه ساخت بلوک سفید پرین باعث شده تا این دسته از تولیدات ویژگی ها و مزایای مختص به خود را داشته باشند که آن ها را نسبت به سایر تولیدات هم رده متمایز می‌کند. ما در ادامه برخی از ویژگی های بی نظیر این محصول را خدمت شما عزیزان بیان کرده ایم.

[caption id="attachment_3318" align="aligncenter" width="600"]مزایا و معایب بلوک پرین قیمت بلوک پرین[/caption]

مزایای بلوک پرین

بلوک های سفید پرین دارای مزایا و نقاط قوت بسیار زیادی هستند. در واقع باید عنوان کنم که مزیت های این دسته از محصولات به مراتب بیشتر از معایب آن ها می باشد. همین تفاوت هم موجب نفوذ این تولیدات در میان ساختمان سازها و بنایان شده است. ما در ادامه برخی از شاخص ترین مزیت های آن را به طور خلاصه خدمت شما عزیزان شرح داده ایم.

وزن سبک

شاید بتوان وزن سبک را به عنوان مهم ترین و البته شاخص ترین مزیت بلوک سفید پرین دانست. این دسته از محصولات دارای وزن بسیار اندکی هستند. وزن حجمی این محصولات از ۴۰۰ کیلوگرم بر مترمربع شروع شده و تا ۸۰۰ کیلوگرم افزایش می یابد. این میزان در مقایسه با سایر مصالح ساختمانی اندک بوده و سبب شده تا این محصولات جزو تولیدات سبک رده بندی شوند. سبک بودن این محصولات فرآیند حمل و نقل و البته اجرا را ساده تر کرده و مقاومت ساختمان را افزایش می دهد.

عایق مناسب

عایق بودن بلوک های سفید پرین را می توان یکی دیگر از مهمترین ویژگی‌های آنها دانست. در واقع این دسته از بلوک ها در برابر سرما، گرما رطوبت و صوت عایق هستند. به طور مثال ساختمان های ساخته شده با بلوک های سفید پرین، عموما انرژی بسیار کمتری برای تعدیل دمای داخلی مصرف می کنند. این انرژی عموماً باعث کاهش هزینه ها در فصول سرد و گرم سال خواهد شد. از طرفی دیگر عایق صوتی این محصولات به گونه ای است که می تواند مانع از انتقال صدا به واحدهای کناری شود.

دوام بالا در برابر فشار های مکانیکی

مقاومت بالا در برابر فشارهای مکانیکی یکی دیگر از مولفه‌هایی است که باعث شده تا بلوک های سفید پرین گزینه بسیار مناسبی برای ساخت و ساز باشند. این مقاومت سبب شده تا طول عمر این محصولات به حداکثر حالت ممکن برسد. از طرفی دیگر بافت مقاوم آنها باعث شده تا میزان ضایعات شان در فرایند اجرا به حداقل میزان برسد که این در نوع خود هزینه ها را هم کاهش می دهد.

سرعت اجرای بالا

عموماً بلوک های سفید پرین دارای ابعاد نسبتا بزرگی در مقایسه با سایر مصالح هم رده می باشند. همین مورد هم سبب شده تا فرایند اجرا و ساخت و ساز به وسیله آن ها سرعت بیشتری به خود بگیرد. مازاد بر این، نحوه اجرای آنها به کمک چسب انجام می شود. این مورد باعث شده تا فرایند کار با آنها بسیار ساده و سریع تر باشد. این در نوع خود یک مزیت بسیار منحصر به فرد است.

دوستدار محیط زیست

بلوک های سفید پرین عموما از ترکیبات معدنی و تجدیدپذیر تولید می‌شوند. به همین جهت است که این محصولات جزوه ترکیبات دوستدار محیط زیست به حساب می آیند، چراکه در نهایت می توان به سادگی آنها را تجزیه نمود. آن هم بدون اینکه فرایندی طولانی و هزینه بر داشته باشد.

کاهش وزن مرده ساختمان

بلوک سفید پرین و سایر بلوک های سبک مانند بلوک سفید هبلکس و بلوک سفید سیپورکس، عموما برای سفیدکاری نیازی به لایه گچ و خاک ندارند. این در حالی است که بسیاری از مصالح دیگر برای انجام سفیدکاری، بایستی حتماً یک لایه گچ و خاک بر روی آنها صورت بگیرد. این مزیت بی نظیر باعث شده تا بار مرده ساختمان هایی که به وسیله بلوک سفید پرین ساخته می شود، کمتر باشد. از طرفی دیگر این محصولات برای اجرای لایه های دیگر نظیر سنگ و نما، به زیرسازی چندان زیادی احتیاج ندارند. این به نوبه خود در کاهش هزینه ها تاثیر زیادی دارد.

بخوانید: بار زنده و بار مرده ساختمان چیست؟

مقاوم در برابر آتش سوزی

یکی از شاخص ترین ویژگی های بلوک سفید پرین، مقاومت آنها در برابر آتش سوزی می باشد. در واقع این دسته از محصولات می توانند در بهترین وجه ممکن در برابر حرارت و آتش سوزی دوام بالایی از خود نشان دهند. این فاکتور به نوبه خود باعث می شود تا برای ساخت ساختمان های با ریسک که آتش سوزی بالا مناسب باشد.

اجرای ساده تر تاسیسات

بلوک های سفید پرین به دلیل ساختار قابل برش خود می‌توانند فرایند انجام تاسیسات دیگر مانند سیم کشی و لوله کشی را بسیار ساده‌تر نمایند. این فاکتور به نوبه خود می‌تواند احتمال بروز مشکلات و البته ضایعات داخل ساختمان را کاهش دهند.

بیشتر بدانید: اجرای بلوک سفید پرین

معایب بلوک پرین

بلوک های سفید پرین هم مانند تمام دست‌ ساخته‌های انسان دارای نقاط ضعف مختص به خود می باشند. این محصولات اشکالات گوناگونی دارند که باعث می‌شود تا از سبد خرید برخی از مشتریان حذف شوند. ما در ادامه برخی از معایب این محصولات را خدمت شما عزیزان شرح داده ایم.

عدم باربری

شاید بتوان شاخص‌ترین مشکلی که برای بلوک سفید پرین ذکر کرد، عدم باربری آن ها باشد. در واقع این محصولات را نمی توان در دیوارهای باربر استفاده نمود، چراکه گرفته احتمال فشردگی آیا شکستگی آنها، در ساختمان هایی با وزن زیاد وجود دارد. البته این به معنی غیر قابل استفاده بودن آنها نیست. بلکه می‌توان با افزایش قطر و ضخامت این محصولات، مدل هایی برای دیوارهای باربر را هم تولید نمود. اما عموما بلوک های سفید پرین برای دیوارهای غیر باربر استفاده می شود.

جذب رطوبت بالا در لایه اول

عموماً لایه اول بلوکهای سفید پرین میزان مشخصی از رطوبت را جذب می کنند. به همین جهت است که قبل از هر گونه عملیات بر روی این دسته از بلوک ها، بایستی دیوار خیس شود.

هزینه بالاتر نسبت به سایر مصالح

یکی از رایج ترین مشکلاتی که باعث حذف بلوک سفید پرین از سبد خریداران شده، قیمت بالای آن ها می باشد. اگرچه این محصولات انتخاب های بسیار ایده آلی برای ساخت و ساز هستند، اما متاسفانه باید بگویم که قیمت آنها نسبت به سایر مصالح هم رده بیشتر است. این فاکتور به نوبه خود باعث می‌شود تا عملاً در شرایط اقتصادی انتخاب مناسبی نباشند. این محصولات در حال حاضر نسبت به آجر، سفال، بلوک های سیمانی و پوکه های معدنی دارای قیمت بیشتری هستند. این فاکتور هم باعث شده تا طیف زیادی از مشتریان عملاً امکان خرید آن را نداشته باشند.

بیشتر بدانید: نکات مهم در خرید بلوک سبک

سخن آخر

بلوک سفید پرین یکی از انواع بلوک های سبک می باشد که مزایا و معایب مختص به خود را دارد. با این وجود طیف زیادی از مردم اطلاعات دقیقی در رابطه با جنبه های مختلف آن ندارند. همین عدم آگاهی هم باعث می شود تا در زمان خرید بلوک سفید، به سراغ محصولاتی بروند که عملاً انتتخاب های متوسط تری برای آنها به حساب می‌آید. ما در این مقاله سعی داشتیم تا مزایا و معایب بلوک پرین را برای شما عزیزان شرح دهیم. بدون شک این موضوع می تواند در آینده تصمیم گیری را برای شما ساده تر کند. چنانچه به دنبال اطلاعات بیشتر و یا خرید بلوک سفید پرین هستید، می توانید هم اکنون با کارشناسان ما در گروه سازه سبک آرسام تماس حاصل فرمایید.

منبع: siporex.ir