شرکت سازه سبک آرسام

تامین کننده بلوک ساختمانی سبک AAc سیپورکس

شرکت سازه سبک آرسام

تامین کننده بلوک ساختمانی سبک AAc سیپورکس

فلاش تانک توکار چیست؟

اگر اخیرا به دنبال خرید لوازم مدرن برای خانه خود بوده باشید، یقینا تا به این لحظه نام فلاش تانک توکار یا وال هنگ به گوشتان خورده است. این وسیله را می توان یکی از جدیدترین تجهیزاتی دانست که در طی چند دهه گذشته وارد صنعت ساختمان سازی کشور شده است. مزایایی همچون نظافت ساده تر، سهولت در استفاده، زیبایی بیشتر و … موجب شده تا این دسته از تجهیزات بتوانند نسبت به مدل های روکار آن‌ها محبوبیت بیشتری را کسب کنند. از طرفی این محصولات مزیت های بسیار قابل قبولی دارند که آن‌ها را به انتخابی منحصر به فرد برای مشتریان بدل می کند. اما این روزها کم نیستند افرادی که با شنیدن نام آن دچار سردرگمی می شوند. ما در ادامه این مقاله قصد داریم تا مروری واضح بر روی این محصول بی نظیر داشته و به نحوی مانع از سردرگمی شما عزیزان شویم. لذا اگر شما هم به دنبال خرید فلاش تانک توکار هستید، بهتر است حتماً ما را تا انتهای این مقاله همراهی نمایید.

فلاش تانک توکار یا وال هنگ چیست؟

شناخت ماهیت فلاش تانک توکار اولین قدمی است که می‌تواند این سردرگمی را برای شما عزیزان برطرف نماید. در واقع بسیاری از مشتریان به خوبی با ماهیت این محصولات آشنایی ندارند. همین مولفه هم سبب می‌شود تا نتوانند در زمان انتخاب، اولویت بندی صحیحی داشته باشند. در واقع فلاش تانک ها همان مخزن آب یا سیفون های عامیانه هستند که وظیفه تامین آب لازم برای پروسه نظافت در سرویس بهداشتی را بر عهده دارند. این محصولات غالباً یک دکمه خارجی دارند که از طریق آن می‌توان جریان آب را کنترل و به شیوه ای بهینه از آن استفاده نمود. نکته قابل توجهی که در این رابطه وجود دارد، تنوع بالایی آن ها است. در واقع این دسته از محصولات در دو نوع توکار و روکار در بازار عرضه می‌شوند. هر یک از این مدل ها نیز خود زیر دسته های گوناگونی دارند که از جمله آن ها می‌توان به مدل های تک پایه، زمینی، دو پایه و …. اشاره نمود. اگرچه تنوع این دسته از محصولات بسیار زیاد است، اما غالباً همه آن ها وظیفه تامین آب لازم برای پروسه نظافت را بر عهده دارند.
مورد دیگری که در رابطه با این محصولات وجود دارد، نحوه نصب آن ها می باشد. بسیاری از این فلاش تانک ها در فضای خارجی و در معرض دید نصب می شوند که اصطلاحا به آن ها فلاش تانک روکار گفته می‌شود. در مقابل برخی دیگر از آن ها در داخل بدنه دیوار و زیر پلاستر استفاده می شود. در این دسته از مدل ها تنها یک دکمه برای کنترل جریان آب، در فضای خارجی قرار می گیرد. این دسته عموما به عنوان مدل هایی تو کار شناخته می شوند. مزیت ها و البته نقاط قوت این دسته از محصولات موجب شده تا نفوذ و البته محبوبیت آن ها نسبت به مدل های قبلی بسیار بیشتر باشد.

انواع فلاش تانک توکار ( وال هنگ ) موجود در بازار

همانگونه که در بالاتر هم اشاره کردیم، انواع گوناگونی از فلاش تانک های توکار در بازار وجود دارد که هر یک از این مدل ها ویژگی ها و البته قابلیت های مختص به خود را دارند که آن ها را برای انجام وظایفشان مناسب می کند. البته باید این موضوع را خاطرنشان کنیم که نوع مدل انتخابی تان، ارتباط مستقیمی با توالت شما دارد. به گونه ای که بایستی نوع فلاش تانک را متناسب با نوع توالت یا سرویس بهداشتی خود انتخاب نمایید. ما در ادامه هر کدام از این مدل ها و البته نوع سرویس بهداشتی وابسته به آن را خدمت شما عزیزان ذکر کرده ایم.

فلاش تانک توکار زمینی

این دسته از فلاش تانک ها را می توان به عنوان ساده ترین نوع فلاش تانک ها در نظر گرفت؛ چرا که صرفاً یک مخزن ساده هستند که می توان آن ها را در کنار توالت های زمینی استفاده نمود. لازم به ذکر است که این دسته از محصولات پیچیدگی چندان زیادی ندارند و غالباً به همراه توالت های زمینی مورد استفاده قرار می گیرند.

فلاش تانک توکار نیم فریم

این دسته از فلاش تانک ها را می توان به عنوان دسته ای دیگر از مدل های محبوب بازار در نظر گرفت. این محصولات دارای یک فریم نیمه هستند که در داخل آن هم مخزن آب قرار دارد. این مخزن دارای دکمه مخصوص برای کنترل جریان خود است که می توان به وسیله آن فرآیند تخلیه آب را تنظیم نمود. ساختار این دسته از محصولات به گونه ای است که غالباً برای دیوارهای کاذب مورد استفاده قرار می گیرند. البته باید این موضوع را خاطرنشان کنیم که مدل های نیم فریم غالباً برای توالت های فرنگی دیواری مناسب هستند.
این دسته از فلاش تانک ها هم در طی سال های گذشته مورد استقبال زیادی قرار گرفته اند. ساختار آن ها به گونه‌ای است که یک فریم کامل به همراه لایه ای از پایه دارند که مخزن  آب درون آن قرار می گیرد. طراحی بی نظیر و البته ساختار مقاوم آن ها باعث شده تا برای توالت فرنگی های دیواری به انتخاب بسیار عالی بدل شوند.

فلاش تانک توکار گبریت یا وال هنگ Geberit

این محصول در دسته فلاش تانک توکار نیم فریم قرار می گیرد. وال هنگ گبریت ساخت آلمان است که در مقایسه با وال هنگ های متفرفه بسیار باکیفیت تر می باشد. حجم تخلیه آب آن هم به طور واقعی است و مانند سایر وال هنگ ها نمایشی نیست. در ویدیوی زیر فلاش تانک توکار گبریت را با یک نمونه متفرقه مقایسه کردیم که شما را به تماشای آن دعوت می کنیم.


* با انتخاب فلاش تانک توکار گبریت ویژگی های دقیق این محصول را بخوانید.

فلاش تانک توکار دو پای

این دسته از فلاش تانک ها تشابه زیادی به مدل قبلی خود دارند. با این تفاوت که به جای یک لایه پایه، دو لایه را در خود دارد. از طرفی دیگر این مدل ها نیز مانند مدل قبلی یک لایه فریم کامل دارند و می‌توانند مخزن آب را درون خود و در داخل دیوار حفظ نمایند. ساختار بی نظیر و البته گنجایش این دسته از محصولات باعث شده تا طراحان آن ها را بیشتر برای وال هنگ ها مورد استفاده قرار دهند.

فلاش تانک توکار دابل استراکچر

این دسته از فلاش تانک ها را می توان به عنوان مناسب ترین و البته مقاوم ترین نوع فلاش تانک توکار یا وال هنگ در بازار دانست. این دسته از محصولات دو فریم کامل و دو لایه پایه را دارند. مخزن آب درون آن ها و در داخل دیوار قرار می گیرد. این دسته از محصولات به دلیل ساختار بی نظیر و البته مقاومت بالای خود غالباً برای وال هنگ ها مورد استفاده قرار می گیرند. موضوع دیگری که این محصولات را متمایز می کند، کنترل ساده جریان آب توسط دکمه های آن می باشد. این دکمه ها مانند سایر مدل های توکار در فضای خارجی قرار می گیرند.

مزایا و معایب فلاش تانک توکار

فلاش تانک های توکار نیز مانند سایر محصولاتی که در بازار عرضه شده‌اند، غالباً مزایا و معایب مختص به خود را دارند. در واقع این دسته از محصولات به دلیل نوع ساختاری که دارند، غالباً برای طیف خاصی از امور مناسب هستند. تفاوت در همین مزایا و معایب موجب شده تا مشتریان بتوانند متناسب با نیاز و البته شرایط خود، مدل مناسب را انتخاب و خریداری نمایند. ما در ادامه برخی از مزایا و معایب این محصولات را خدمت شما عزیزان شرح می دهیم تا بتوانید با دیدی بازتر انتخاب های خود را انجام دهید.

مزایای فلاش تانک های توکار

صرفه جویی در فضا
صرفه جویی در فضا را می توان به عنوان نخستین و البته شاخص‌ترین مزیتی دانست که فلاش تانک های توکار به همراه دارند. در واقع این دسته از محصولات در داخل فضایی دیوار مورد استفاده قرار می‌گیرند. همین فاکتور هم باعث می‌شود تا فضایی در داخل سرویس بهداشتی شما اشغال نشود. این مورد در خانه های کوچک بسیار حیاتی است زیرا به دلیل کم بودن فضای سرویس بهداشتی ها، نمی توان لوازم و تجهیزات زیادی را درون آن ها قرار داد.
صرفه جویی در مصرف آب
فلاش تانک های توکار عموما فشار مناسب تری برای انتقال آب دارند. از طرفی دیگر کنترل جریان آب توسط آن ها به مراتب ساده تر می باشد. همین فاکتور هم موجب شده تا این دسته از محصولات بتوانند به شیوه ای مناسب باعث کاهش مصرف آب شما بشوند.
کاهش صدا
یکی از معضلاتی که فلاش تانک های روکار با خود دارند، صدای زیاد آنها در هنگام سیفون کشیدن می باشد. این صدا در مدل های توکار به مراتب کمتر است. همین فاکتور هم باعث شده تا مدل های توکار نسبت به سایر مدل ها محبوبیت بیشتری داشته باشند.
نظافت بسیار ساده تر
نظافت و بهداشتی یکی از مهم ترین دغدغه هایی است که خانم های خانه دار با آن مواجه هستند. با استفاده از فلاش تانک های توکار، نه تنها فضای داخل سرویس بهداشتی شما شیک تر می شود، بلکه نظافت آن هم بسیار ساده تر خواهد شد. این موضوع به لطف کاهش اجزای داخلی سرویس بهداشتی صورت می گیرد.

معایب فلاش تانک توکار

نصب دشوارتر
از آنجایی که فلاش تانک های توکار در فضای داخلی دیوار مورد استفاده قرار می گیرند، لذا نصب آن ها نسبت به مدل های روکار اندکی دشوار تر می باشد. به همین جهت است که باید پروسه نصب آن ها در هنگام ساخت دیوار انجام شود. البته اغلب بنایان فضای لازم برای نصب آن در مراحل بعدی کار قرار می دهند. اما در هر حال نصب آن نسبت به مدل های روکار دشوار تر است.
تعمیر دشوارتر و پرهزینه تر
از آنجایی که مدل های توکار در داخل دیوار هستند، لذا فرایند تعمیر آن ها مشکلات و البته هزینه های بیشتری را به همراه دارد. گاها بایستی برای تعمیر آن ها بخشی از دیوار را هم تخریب نمود. مازاد بر این سوراخ شدن مخازن می تواند تاثیرات منفی را بر روی دیوار خانه های شما قرار دهد.

خرید فلاش تانک توکار

همانگونه که مشاهده نمودید، مزایای فلاش تانک های توکار نسبت به معایب آن ها بسیار بیشتر می باشد. همین فاکتور هم سبب شده تا این دسته از محصولات نسبت به همتایان خود محبوبیت بسیار بیشتری داشته باشند. با این اوصاف اغلب مشتریان می‌دانند در میان انبوهی از مدل ها، کدام را انتخاب نمایند.
ما در شرکت سازه سبک آرسام سعی کرده ایم تا بهترین مدل‌ های این محصول را با قیمتی مناسب در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. لذا اگر به دنبال خرید فلاش تانک توکار یا وال هنگ هستید، می توانید هم اکنون با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

آیین نامه استاندارد ۲۸۰۰ ساختمان


آیین نامه استاندارد ۲۸۰۰ ساختمان

اگر اخیراً به دنبال ساخت بنای مسکونی خود بوده باشید، یقیناً طی پروسه تایید نقشه از شما خواسته اند تا حتماً آن را مطابق با استانداردهای آیین نامه ۲۸۰۰ ساختمان طراحی و بازبینی نمایید. در واقع این آیین نامه را می توان به عنوان یکی از مهمترین آیین نامه های ساختمان سازی در داخل کشور دانست. به گونه‌ای که پیروی از آن در دهه های گذشته باعث شده تا ساختمان های کشور در برابر زلزله مقاوم باشند. این فاکتور همان عاملی بوده که سبب شده تا دولت و البته ارگان‌های مربوطه، تاکید بسیار زیادی بر روی آن داشته باشند. مازاد بر این، قوانین آن هم به صورت ۵ سال یک بار مورد بازبینی و تجدید نظر قرار می گیرد. با این اوصاف تعداد زیادی از افراد، اطلاعات دقیقی پیرامون آن ندارند. همین مورد هم سبب می‌شود تا در پروسه دریافت مجوز و یا نقشه برداری خود، دچار اشتباهات گوناگونی شوند. ما در این مقاله، مرور واضحی بر روی آن خواهیم داشت تا شما هم دلیل اهمیت این آیین نامه را بهتر درک نمایید.

تاریخچه آیین نامه استاندارد ۲۸۰۰ ساختمان

آیین نامه ۲۸۰۰ ایران بر خلاف بسیاری از آیین نامه ها و قوانین حکومتی، تاریخچه دور و درازی دارد. در واقع منشاء این آیین نامه به سال ۱۳۴۱ باز می گردد. در آن دوره زلزله بزرگ بویین زهرا کشور را در اندوه بزرگی فرو برد. به گونه ای که حدود ۱۲ هزار نفر از هموطنان در آن جان باختند. دلیل اصلی این حجم از تلفات، نا ایمن بودن ساختمان ها در آن دوره زمانی بود. به گونه‌ای که اغلب ساختمان ها، استانداردهای جهانی برای مقابله با زلزله را رعایت نمی‌کردند. همین فاکتور هم موجب شد تا در طی زلزله ۷.۲ ریشتری بویین زهرا، خسارات و تلفات بسیار زیادی ایجاد شود. در همان سال بود که یک رونوشت از این آیین نامه ایجاد و پیوست قوانین ساختمان سازی کشور شد. البته باید عنوان کنیم که این رونوشت بسیار محدود و سطحی بود. به گونه ای که تنها چند بند کوتاه داشت. اما بعد از انقلاب و در سال های ۱۳۶۶ و ۱۳۶۷،  دولت وقت عزم جدی را برای پیاده سازی این آیین نامه اعمال نمود. به گونه ای که آن را در چارچوب یک قانون تصویب و به وزارت راه و شهرسازی ابلاغ نمود. این وزارتخانه، پیروی از آن را برای دریافت مجوز ساختمان های مربوطه الزامی نمود. مازاد بر این وزارت یاد شده، بررسی و تجدید نظر در رابطه با آن را هم برعهده واحد تحقیقات ساختمان سازی خود قرار داد. این واحد هر ۵ سال یکبار اصول و قواعد مربوطه را بازبینی کرده و در صورت لزوم آن ها را با استانداردهای جهانی همسو می کند. لازم به ذکر است که این آیین نامه در طی ۴۰ سال گذشته تغییرات بسیار زیادی را به خود دیده است. به گونه ای که قوانین و استانداردهای آن به طور پیوسته افزایش یافته و خود را با سطح جهانی هماهنگ کرده اند. اگرچه این سخت گیری ها در پروسه ساخت، تا حدودی موجب اذیت شدن مالکان می‌شود، اما تماماً به نفع آن ها خواهد بود چرا آن ها را ملزم به ساخت بناهایی مقاوم در برابر زلزله می کند. نتایج این سخت‌گیری‌ها را می‌توان به وضوح در طی چند دهه گذشته مشاهده نمود. به گونه ای که در طی این سال ها، مقاومت ساختمان ها در برابر زلزله و بلایای طبیعی به طور چشمگیری افزایش پیدا کرده است.

عدم دستفاده از مصالح مناسب
آیین نامه استاندارد 2800 ساختمان: استفاده از مصالح سبک و مقاوم

ماهیت استاندارد ۲۸۰۰ ساختمان

نخستین و البته مهمترین سوالی که برای افراد ایجاد می شود، ماهیت اصلی آیین نامه ۲۸۰۰ ساختمان می باشد. این آیین نامه و ضوابط آن کاملا لازم الاجرا بوده و برای دریافت مجوز هرگونه ساخت و ساز در کشور الزامی هستند.  با این اوصاف اغلب افراد حین دریافت این مجوزها به خوبی ماهیت این آیین نامه را نمی دانند. همین موضوع هم سبب می‌شود تا دچار سردرگمی های گوناگونی شوند. اگر بخواهیم ماهیت کلی این آیین نامه را به شیوه ای ساده برای شما عزیزان شرح دهیم، باید عنوان کنیم که تمام بندها و قوانین آیین نامه ۲۸۰۰ ساختمان ایران پیرامون استاندارد سازی بناها در برابر زلزله می باشد. در واقع هدف از این آیین نامه، مقاوم کردن بناها در برابر زلزله است. بر همین مبنا هم بندها و قوانین گوناگونی در آن ذکر شده که سازندگان را ملزم به پیروی می کند. از جمله این بندها می‌توان به اصول پی ریزی، اصول گودبرداری، نوع و تعداد ستون های به کار رفته، نوع مصالح ساختمانی به کار رفته و موارد دیگر اشاره نمود. برای مثال در این آیین نامه عنوان شده که تمام ساختمان های سه طبقه یا سازه هایی با ارتفاع بیش از 11 متر، باید اسکلتی فلزی یا از جنس بتن آرمه داشته باشند. یا دربند دیگری از این آیین نامه عنوان شده که کلیه سازه ها نیازمند پی ریزی به همراه گودبرداری اصولی هستند. این فاکتور باعث می‌شود تا مقاومت بنا در برابر زلزله یا لرزه های گوناگون افزایش پیدا کند.
البته باید این موضوع را عنوان کنیم که بندها و قوانین موجود در این آیین نامه متناسب با ویرایش های آن عوض می شود. در حال حاضر حدود ۴ ویرایش از استاندارد ۲۸۰۰ ساختمان ایران منتشر شده که در هر کدام از آن ها اصول ویژه ای برای مقاوم سازی ساختمان ها در برابر زلزله بیان شده است. لازم به ذکر است که در نسخه جدید، این آیین نامه بر روی قاب بندی ساختمان و استفاده از مصالح ویژه مثل مصالح ضد زلزله ویژه تمرکز پیدا کرده است. به گونه‌ای که این آیین‌ نامه اغلب سازندگان را ملزم می‌کند تا از مصالح مقاوم و البته قاب بندی های مناسب استفاده نمایند.
منظور از قاب بندی، سیستم های سازه ای است که توسط اتصالات ساده به دیوار ساختمان متصل شده و آن را در برابر نیروهای جانبی مقاوم می کند. مازاد بر این، منظور از مصالح مقاوم هم آن دسته از محصولاتی است که می تواند به شیوه ای مناسب بار مرده ساختمان را کاهش داده و مقاومت آن در برابر زلزله را افزایش دهند. به عبارت ساده‌تر در این آیین نامه اولویت انتخاب بر روی مصالح وزن کم مانند بلوک سبک قرار داده شده است. بلوک سفید مانند بلوک سیپورکس و بلوک هبلکس و بلوک هایی که با فرایند اتوکلاو ساخته شدند که از نوع بلوک aac هستند، بهترین بلوک برای ساختمان سازی هستند.

حذف نامنظمی های سازه توسط آیین نامه ۲۸۰۰ ساختمان

یکی از رایج ترین و البته مهمترین مشکلاتی که سازه های داخل کشور را تهدید می کند، نامنظمی های موجود در آن ها می باشد. در واقع باید به عنوان کنیم که اغلب سازهای موجود در کشور از مشکل نامنظمی رنج می‌برند. این نامنظمی عموما به ۵ دسته زیر تقسیم می شود.

  • نامنظمی هندسی
  • نامنظمی پیچشی
  • نامنظمی در دیافراگم
  • نامنظمی خارج از صفحه
  • نامنظمی سیستم های غیر موازی

هر یک از این نامنظمی ها به نحوی باعث کاهش مقاومت ساختمان می شوند. به گونه ای که وجود یک یا چند مورد از آن ها در داخل سازه می تواند سلامت آن را تهدید نمایند. به طوری که با کوچک ترین لرزه ها کل ساختمان فرو ریخته و در نتیجه جان ساکنان آن تهدید می شود. وجود این نامنظمی ها تا قبل از دهه چهل در داخل کشور بسیار مرسوم بود. به گونه‌ای که توجه زیادی به جزئیات هندسی در پروسه ساخت نمیشد. اما آیین نامه ۲۸۰۰ ساختمان عزم خود را برای حذف آنها به کار گرفت. به گونه‌ای که ساختمان های دارای نامنظمی قادر به دریافت مجوز نبودند. این فاکتور در نهایت سبب شد که میزان آن ها در ساختمان های جدید به مراتب کاهش پیدا کند. این فاکتور هم به نوبه خود تاثیر زیادی در کاهش خسارت های مالی و جانی در زلزله های اخیر داشته است.

انتخاب مصالح مناسب بر پایه آیین نامه استاندارد ۲۸۰۰ ساختمان

همانگونه که اشاره کردیم، یکی از مهمترین موضوعاتی که آیین نامه ۲۸۰۰ ساختمان بر روی آن تاکید دارد، نوع مصالح به کار رفته در داخل ساختمان می باشد. در واقع این آیین‌نامه، استفاده از مصالح سبک را در اولویت خود قرار داده است. با این اوصاف اغلب مصالحی که به صورت سنتی در بناهای ایرانی به کار می روند، چندان سبک نیستند. اگرچه برخی از آن ها می توانند مطابق استاندارد مربوطه باشند، اما در نهایت بار مرده ساختمان را به طرز چشمگیری افزایش می دهند.
پیشنهاد سیپورکس خواندن مقاله: بار مرده و زنده ساختمان
یکی از جدیدترین مصالحی که طی چند سال گذشته بر پایه این آیین نامه توسعه یافته، بلوک های سبک اتوکلاو شده می باشد. در واقع این دسته از مصالح وزن بسیار کمی دارند. به گونه ای که بر روی آب معلق می مانند. دلیل این موضوع را می‌توان ساختار متخلخل آن ها دانست. جالب است بدانید که ۸۰ درصد از حجم این بلوک ها را هوا تشکیل می دهد. همین فاکتور هم به نوبه خود موجب شده تا وزن نهایی و چگالی آن ها به طرز چشمگیری کاهش پیدا کند. با این اوصاف فرانید خرید نسبتاً دشوار می باشد؛ چرا که بسیاری از مدل های موجود در بازار فرایند اتوکلاو را طی نکرده اند. همین فاکتور هم باعث شده تا تفاوت چندانی با بلوک های سنتی نداشته باشند.
ما در شرکت سازه سبک آرسام، بهترین مدل های بلوک سبک اتوکلاو شده نظیر بلوک هبلکس و بلوک سیپورکس را خدمت شما عزیزان ارائه کرده ایم. لذا اگر شما هم به دنبال این محصولات بی نظیر هستید، می توانید هم اکنون با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

منبع مقاله: آیین نامه استاندارد ۲۸۰۰ ساختمان

بلوک‌های AAC از چه ساخته می‌شوند؟

اغلب ساختمان ها و برج ها با توجه به آیین نامه طراحی ساختمان ها در برابر زلزله و استاندارد 2800 مقررات ملی ساختمان موظف هستند که از بلوک هایی استفاده کنند که از ایمنی بالایی برخوردار باشند. استفاده از بلوک سبک aac به دلیل این که در مقابل زلزله مقاومت بالایی دارد، یکی از بهترین و مناسب ترین انتخاب هاست. برای خیلی از افراد سوال است که بلوک‌های AAC از چه ساخته می‌شوند؟ 

با سیپورکس تا انتهای این مقاله همراه باشید تا به این سوال پاسخ دهیم.

بلوک‌ های AAC از چه ساخته می‌شوند؟

بلوک‌ های سبک AAC از 6 مواد اصلی که عبارتند از: سیلیس، سیمان، آب، آهک، پودر آلومینیوم و مواد افزودنی ساخته شده اند.

حاصل ترکیب این مصالح وجود میلیون‌ ها سلول ریز هوا (حباب) است که ویژگی سبک وزنی و عایق بودن بلوک را به دنبال دارد.

همانطور که در تصویر فوق مشاهده می کنید، نسبت مواد اولیه در ساخت این بلوک از بیشترین به کمترین به ترتیب زیر است:

  • هوا به میزان 80-70 درصد
  • سیلیس به میزان 18 درصد
  • سیمان به میزان 1-0.7 درصد
  • آهک به میزان 1-0.7 درصد
  • گچ به میزان 1-0.7 درصد
  • پودر آلومینیوم به میزان 0.4-0.3 درصد

بلوک AAC در دسته بلوک سبک ساختمانی قرار می گیرند و جزئی از آن محسوب می شوند.

بلوک های سبک سیپورکس چگالی آن ها 450 تا 650 کیلوگرم بر متر مکعب است؛ که این مقدار تقریبا 3 تا 4 برابر سبک تر از آجرهای سنتی قدیمی می باشد.

به دلیل سبک وزن بودن این بلوک ها، حمل و نقل آن ها ارزان تر می شود.

بلوک های aac بهترین بلوک برای ساختمان سازی هستند.

حال که متوجه شدید بلوک‌های AAC از چه ساخته می‌شوند؟ و مواد اولیه این بلوک ها از چه چیزی تشکیل شده اند، بهتر است شما را با برخی از مهم ترین مزایای این بلوک آشنا کنیم.

مزایای بلوک سبک سیپورکس (AAC)

اگر شما با انواع بلوک های ساختمانی در ارتباط بوده باشید حتما تا به حال اسم بلوک های اتوکلاو شده را شنیده اید.

اتوکلاو چیست؟

بلوک های اتوکلاو که به آن بلوک بتن هوادهی هم گفته می شوند، در فشار و دمای بالایی پخته و تولید می شوند.

همانطور که در بالا اشاره کردیم تقریبا %80 این بلوک ها از هوا تشکیل شده اند که وزن سبک و عایق بودن در برابر صوت، حرارت و موارد مختلف به این دلیل می باشد.

بلوک سبک سیپورکس عایق حرارت

بلوک سبک مقاوم در برابر آتش و حریق

  • وزن سبک
  • عایق صوت
  • عایق حرارت
  • عایق رطوبت
  • مقاوم در برابر زلزله
  • مقاوم در برابر حرارت و آتش
  • کمک به حفظ محیط زیست
  • و ...

کاربرد بلوک سیپورکس AAC

از بلوک های سبک اتوکلاو شده (AAC) که مقاومت بالایی دارند در بخش های مختلفی از ساختمان مانند: دیوارها، چارچوب ها، سقف و کف طبقات فوقانی استفاده می شود.

* توجه داشته باشید که از بلوک های aac در دیوارهای باربر استفاده نمی شود. این یک مورد تنها معایب این بلوک سبک محسوب می شود.

امیدواریم خواندن این مقاله اطلاعات مفیدی به شما خواننده گرامی بدهد.

همچنین می توانید برای اطلاع دقیق تر در مورد بلوک سیپورکس aac با کارشناسان سیپورکس از طریق چت آنلاین و یا تماس تلفنی در ارتباط باشید.

منبع: siporex.ir

قیمت و خرید بلوک سفید

بلوک سفید را می توان به عنوان یکی از ایده آل ترین و منحصر به فرد ترین بلوک هایی دانست که در بازار کشور یافت می شود. داشتن ویژگی های منحصر به فرد، قابلیت های متنوع، ساختار عایق و البته تنوع بالای آن موجب شده تا این روزها طیف زیادی از مردم به دنبال قیمت و خرید بلوک سفید باشند. البته باید عنوان کنیم که قیمت این دسته از محصولات به مولفه های بسیار زیادی بستگی دارد. از طرفی دیگر بسیاری از افراد به خوبی با جنبه و مزایای آن آشنایی ندارند. همین مورد هم باعث می شود تا نتوانند تصمیم گیری های صحیحی در این رابطه داشته باشند. ما در ادامه این مقاله قصد داریم تا مرور واضحی بر روی این مولفه ها داشته باشیم. بدون شک این موضوع می‌تواند فرآیند خرید بلوک سفید را برای شما عزیزان ساده تر نماید؛ لذا حتما ما را تا انتها همراهی نمایید.

بلوک سفید چیست ؟

قبل از این که بخواهیم به قیمت و خرید بلوک سفید بپردازیم، بهتر است ابتدا شرح کوتاهی بر روی ماهیت این محصول داشته باشیم. در واقع درک ماهیت و چیستی این محصول می تواند به شما کمک کند تا به شیوه‌ای ساده تر نسبت به خرید آن اقدام نمایید.
بلوک سفید به دسته از بلوک سبک گفته می شود که با ترکیبی از پودر سیلیس، آهک، پودر آلومینیوم، سیمان و آب ساخته می شود. زمانی که این مواد با همدیگر ترکیب شوند، ساختار نهایی برآمده می شود. سپس ماده به دست آمده را برش داده و در قالب های مختلفی می گذارند. در نهایت هم هر کدام از قالب ها وارد فرایند اتوکلاو می شود. در طی این فرایند جریان هوا با فشار بالایی به درون ترکیب نهایی تزریق می شود. این کار حباب های هوا را درون ساختار این بلوک ها به دام می اندازد و به همین هم باعث می‌شود تا وزن نهایی این دسته از بلوک ها به مراتب کاهش پیدا کند.
افزون بر این موارد، هوای موجود در داخل این ساختار ها باعث می شود تا بلوک های سفید به طور کلی در برابر انتقال حرارت، صوت و دما مقاومت بالایی داشته باشند. مزیت دیگری که تقاضای زیادی برای خرید بلوک سبک ایجاد نموده، شیوه اجرای ساده آن می باشد. در واقع این دسته از بلوک ها به دلیل وزن اندک خود نیازی به ملات برای اجرا ندارند، بلکه عموماً به وسیله چسب های مخصوصی مانند چسب سیپورکس در جای خود متصل می شوند. خود بلوک ها را هم می توان به وسیله اره برش داد و بدین طریق فضای لازم برای اجرای تاسیسات را هم فراهم نمود. این موضوع همان عاملی است که سبب می‌شود تا بسیاری از معماران و بنایان، استفاده از این بلوک ها را ترجیح دهند.
در کنار این تقاضا، تولید کنندگان و عرضه کنندگان بسیاری هم وارد بازار شده اند که هرکدام از آن ها ویژگی ها و مزیت های مختص به خود را دارند. این موضوع باعث می‌شود تا مشتریان در زمان خرید دچار سردرگمی شوند. ما سعی داریم تا در ادامه برخی از مولفه های موثر بر روی این موضوع را ذکر کرده و مانع از سردرگمی شما عزیزان شویم.

فاکتور های موثر بر روی قیمت بلوک سفید

همانگونه که اشاره کردیم، طی چند سال گذشته تقاضای زیادی برای خرید بلوک سفید ایجاد شده است. متناسب با این تقاضا هم تعداد زیادی از کارگاه ها نسبت به ساخت این محصول اقدام کرده‌اند. این کار در نهایت تنوع قیمتی موجود در بازار را افزایش داده که گاها موجب سردرگمی مشتریان هم می شود.
ما در ادامه برخی از مولفه های تاثیر گذار بر روی قیمت بلوک سفید را خدمت شما عزیزان ذکر کرده ایم که می تواند به تصمیم گیری های شما کمک کند.

ابعاد بلوک سفید

ابعاد را می‌توان جزو آن دسته از مولفه هایی دانست که ارتباط تنگاتنگی با قیمت بلوک سفید دارد. در حقیقت این روزها بلوک های سفید را در ابعاد و اندازه های گوناگونی تولید می شوند. هر یک از این ابعاد و اندازه ها برای امر خاصی مورد استفاده قرار می گیرد. برای مثال بلوک هایی با ضخامت بیشتر را در دیوارهای باربر به کار می گیرند. در مقابل بلوک های کوچکتر غالباً در حصار کشی ها استفاده می شود. بدیهی است که اندازه ابعاد بلوک بزرگتر باشد، قیمت آن هم افزایش پیدا می کند. لذا شما هم سعی کنید تا در این زمینه متناسب با نیاز خود عمل کرده و بدین ترتیب از هدر رفت هزینه ها جلوگیری نمایید.

بلوک سفید اتوکلاو شده

همان‌گونه که در بالا اشاره کردیم، فرایند اتوکلاو به عنوان یکی از مهمترین فرایندها جهت ساخت بلوک سفید شناخته می شود. این مرحله باعث می‌شود تا بلوک های سفید طیف مختلفی از مزایا را به خود بگیرند. در حقیقت یکی از اصلی‌ترین وجوه تمایز بلوک های سفید با سایر مدل ها همین فرایند می باشد. با این اوصاف بسیاری از کارگاه ها، عملاً چنین مرحله ای را پیاده نمی کنند. این فاکتور باعث می‌شود تا تولیدات آن ها نتواند مزیت های قابل قبولی را ارائه دهد. البته باید این موضوع را هم اشاره کنیم که قیمت آن ها در مقایسه با بلوک های اتوکلاو شده کمتر می باشد. با این حال اغلب مشتریان به دنبال خرید مدل های اتوکلاو شده هستند چراکه طیف زیادی از مزایا را در خود دارند.

بلوک سفید سیپورکس هبلکس

خرید بلوک سفید سیپورکس

برند سازنده بلوک سفید

برند سازنده از دیگر مولفه‌هایی شناخته می‌شود که بر روی بلوک سفید تاثیر مستقیمی دارد. در حقیقت این روزها برندهای مختلفی نسبت به ساخت این محصولات اقدام می‌کنند که هر کدام هم مزیت خاص خود را دارند. از جمله محصولات این برندها می توان به بلوک هبلکس، بلوک سیپورکس، بلوک لیکا و … اشاره نمود. اغلب این بلوک ها دارای ساختاری با فرمول شیمیایی یکسان هستند. اما ممکن است در ابعاد یا برخی از متریال های اضافه شده تفاوت های جزئی داشته باشند. اما در هر حال ویژگی های آن ها یکسان خواهد بود. لذا در این زمینه نمی توان هیچ مدلی را نسبت به دیگری ارجعیت داد.

هزینه حمل بلوک سفید

هزینه های حمل و نقل را می توان به عنوان یکی دیگر از فاکتور های حیاتی برای قیمت بلوک سفید در نظر گرفت. در واقع هر اندازه که فاصله کارگاه تا نهایی بیشتر باشد، بدون شک هزینه‌های حمل و نقل هم افزایش پیدا می کند. این موضوع بر روی قیمت نهایی بلوک های شما موثر خواهد بود. در حالت کلی قیمت بلوک سفید در تهران شرایط پایدارتری نسبت به دیگر شهرها دارد؛ چرا که تهران به ورامین نزدیک است. ورامین به عنوان مرجع اصلی این دسته از بلوک ها شناخته می شود.
افزون بر این موارد، قیمت بلوک هبلکس در مشهد هم بسیار ایده آل است؛ چراکه کارگاه سازنده آن در نزدیکی این شهر قرار دارد. به همین جهت است که هزینه های حمل و نقل برای خریداران آن ها بسیار کمتر می باشد.

فروشنده بلوک

فروشنده هم می‌تواند تا حد زیادی بر روی قیمت نهایی بلوک سفید تاثیر گذار باشد. در واقع بسیاری از فروشندگان، نمایندگی مستقیم کارگاه ها را دارند. مازاد بر این، آن ها سفارشات خود را در حجم بالا انجام می دهند. همین فاکتور باعث می‌شود تا هزینه‌های حمل و نقل برایشان بسیار کمتر باشد. اما در این میان برخی از آن ها هزینه های نگهداری بیشتری را نسبت به دیگری پرداخت می‌کند. این فاکتور می‌تواند بر روی قیمت نهایی محصولات آن ها اثرگذار باشد. البته باید اشاره کنیم که برخی از این عرضه کنندگان هم شرایط پرداخت اقساطی دارند. این موضوع می تواند برای مشتریان در شرایط اقتصادی فعلی بسیار منحصر به فرد باشد؛ لذا بهتر است در زمان خرید بلوک سفید ، توجه ویژه‌ای به فروشنده داشته باشید.

قیمت بلوک سفید

همانگونه که اشاره کردیم، فاکتورها و مولفه های بسیار زیادی بر روی قیمت بلوک سفید تاثیر گذار هستند. همین فاکتور ها باعث شده اند تا دامنه قیمت این محصول بسیار گسترده باشد. اما با این وجود اغلب مشتریان تمایل دارند تا رنج قیمتی دقیق برای این موضوع بدانند. در این زمینه باید عنوان کنیم که اغلب بلوک های سفید به صورت متر مکعبی یا پالتی با مبالغ گوناگون عرضه شود. البته محدوده قیمت هر برند بلوک سفید می تواند متناسب با مولفه های فوق بیشتر یا کمتر هم بشود. از طرفی دیگر شرایط تورم فعلی باعث شده تا قیمت آن ها نوسان بسیار زیادی به خود بگیرد. برای اطلاع از قیمت دقیق تر با 2-02188780480  تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان ما اطلاعات دقیق تر را ارائه دهند.

خرید بلوک سفید

مزیت های قابل توجه بلوک های سفید باعث شده تا این دسته از محصولات طرفداران بسیار زیادی در بین معماران و بنایان داشته باشند. همین فاکتور هم میزان تقاضا برای خرید آن ها را روز به روز افزایش داده است. با این وجود تنوع بالا در ویژگی ها و ساختار این بلوک ها موجب شده تا عملاً مشتریان در زمان خرید دچار سردرگمی شوند. از طرفی دیگر بسیاری از فروشندگان نکات حیاتی و لازم را در زمان خرید به مشتریان عرضه نکرده و محصول خود را با قیمتی بالاتر ارائه می دهند.
ما در شرکت سازه سبک آرسام نهایت تلاش خود را به کار گرفته ایم تا این مشکلات را برطرف نماییم. لذا اگر به دنبال قیمت یا خرید بلوک سفید هستید، می توانید هم اکنون با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

بلوک سفید چیست؟

اگر شما هم این اواخر به دنبال خرید مصالح و بلوک برای بنای خود بوده باشید، یقینا با نام بلوک سفید مواجه شده اید. اما متاسفانه اغلب افراد در هنگام شنیدن این اسم، دچار سردرگمی می شوند. آن ها نمی‌دانند که منظور از بلوک سفید چیست ؟ یا بلوک سفید می تواند چه مزیت هایی داشته باشد؟  همین عدم آشنایی عاملی است که آن ها را دچار اشتباهات مختلفی می کند و در نهایت هزینه هایشان را به باد می دهد. این در حالی است که بلوک های سفید به دلیل ساختار بی نظیر خود می توانند در برابر صوت، اتلاف انرژی و حرارت عایق بسیار مناسبی باشند. همین فاکتور هم آن ها را به انتخاب ایده آل تری برای مشتریان بدل می کند. از طرفی دیگر این محصول می تواند هزینه های ساخت و مدت زمان اجرای  پروژه را کاهش داده و از این طریق خود را بیش از پیش برای مشتریان مناسب سازد. ما در ادامه این مقاله قصد داریم تا مروری دقیق و واضح بر روی این موضوع که بلوک سفید چیست ؟ و انواع آن داشته باشیم؛ لذا بهتر است ما را تا انتهای این مقاله همراهی نمایید.

منظور از بلوک سفید چیست؟

متاسفانه اغلب افراد شناخت دقیقی از ماهیت بلوک های سفید ندارند. در واقع آن ها با شنیدن اسم این محصولات برداشت های اشتباهی انجام می دهند. اغلب آنان تصور می‌کنند که هر بلوکی به رنگ سفید باشد، بلوک سفید نام می‌گیرد. این در حالی است که منظور از بلوک سفید همان بلوک acc است. این دسته از بلوک ها ترکیبی از پودر سیلیس، پودر آهک، پودر آلومینیوم، سیمان، آب و ترکیبات دیگر هستند. زمانی که این مواد با همدیگر مخلوط شوند، واکنش های شیمیایی مختلفی رخ می‌دهد که باعث می‌شود تا ترکیب نهایی همچون یک کیک پف کند. این ماده به دست آمده را ابتدا به قالب های کوچکتری برش داده و سپس آن ها را وارد فرایند اتوکلاو می کنند.
شاید در مورد اتوکلاو اطلاعاتی نداشته باشید، در این راستا ما برای شما مقاله ای تهیه کردیم که با انتخاب مقاله اتوکلاو چیست می توانید اطلاعات لازم را کسب نمایید.
در فرایند اتوکلاو جریان هوا با فشار بالا به داخلی این ترکیب انتقال داده می شود. در طی این پروسه حباب های هوا در فضای داخلی آن محبوس شده و باعث می شوند تا محصول نهایی ساختاری متخلخل به خود بگیرد. این ساختار متخلخل همان عاملی است که مزایای بی‌نظیری را برای آن به دنبال داشته است. برای مثال کاهش وزن، افزایش مقاومت فیزیکی، عایق بودن در برابر حرارت و دما، عایق بودن در برابر صوت، کاهش نرخ فشردگی و … از جمله مزیت هایی بوده که به لطف ساختار متخلخل برای این دسته از محصولات خلق شده است. همین مورد نفوذ آن ها را در بین جامعه افزایش داده است.
البته باید این موضوع را عنوان کنیم که عموما پودر آهک موجود در ساختار این محصولات باعث می‌شود تا رنگ سفیدی به خود بگیرد. همین کار را هم موجب شده تا اغلب مشتریان آن را به عنوان بلوک سفید بشناسند. اما باید این موضوع را در نظر داشته باشید که بلوک هایی گچی هم به رنگ سفید هستند. بسیاری از بلوک های سبک وزن دیگر نظیر بلوک لیکا و بلوک پرین هم به رنگ سفید تولید می شوند. لذا نمی توان رنگ را به عنوان معیاری دقیق برای شناسایی بلوک های سفید عنوان کرد.

ویژگی های بلوک سفید چیست ؟

همانگونه که عنوان کردیم، بلوک های سفید دارای ویژگی های منحصر به فرد و ایده‌آلی هستند که آن ها را نسبت به همتایان خود متمایز می‌کند. همین ویژگی‌ها عاملی بوده تا این دسته از بلوک ها بتوانند طی یک قرن گذشته نفوذ بسیار مناسبی را در بین معماران کسب نمایند. البته این محصولات عمر اندکی را در صنعت ساختمان سازی کشور می گذارنند و به همین جهت است که اغلب مشتریان اطلاعات دقیقی در رابطه با ویژگی های آن ها ندارند. ویژگی بلوک سفید چیست ؟ باید عنوان کنیم که بلوک های سفید دارای وزن بسیار کمی هستند. همین وزن اندک موجب شده تا بار کلی ساختمان کاهش پیدا کرده و در نتیجه مقاومت آن در برابر زلزله افزایش پیدا کند.
از طرفی دیگر این وزن کمتر باعث می شود فرایند حمل و نقل و اجرای آن بسیار ساده تر شود. این موضوع به نوبه خود کمک می کند تا سرعت اجرای کار و البته هزینه های لازم برای نیروی انسانی و حمل و نقل به مراتب کمتر شود. این مزیت در نهایت به صرفه جویی در هزینه و زمان شما کمک خواهد کرد.
مزیت دیگری که بلوک های سفید در بطن خود دارند، مقاومت در برابر حرارت می باشد. این بلوک ها می توانند تا دمای ۱۱۰۰ درجه سانتیگراد را تحمل نمایند. به همین جهت است که طبق استاندارد های ساختمان سازی کشور جزو بلوک های مقاوم در برابر حرارت شناخته می شوند. البته باید عنوان کنیم که ساختار متخلخل این بلوک ها باعث شده تا در برابر انتقال دما هم مقاومت کافی داشته باشند. به همین جهت است که این بلوک ها می توانند در فصول گرم و سرد سال دمای داخل خانه شما را تعدیل کرده و مانع از هدر رفتن انرژی شوند. این فاکتور هم در نهایت به کاهش هزینه های شما کمک خواهد کرد.
عایق بودن در برابر صوت از دیگر ویژگی‌ های بی‌نظیری است که موجب شده تا این بلوک ها نسبت به همتایان خود متمایز باشند. باید این نکته را خاطرنشان کنیم که این بلوک ها می توانند به ساده ترین وجه ممکن مانع از انتقال صدا شوند. آن ها به دلیل ساختار متخلخل خود باعث اختلال در فرکانس های صوتی می شوند و به همین جهت است که افراد در پشت دیوار صدایی نامفهوم را می شنوند. این موضوع یعنی عایق صوت به افزایش حریم خصوصی کمک می کند.
اجرای ساده یکی دیگر از مزیت هایی است که بلوک های سفید را بیش از پیش در بین مشتریان محبوب کرده است. در واقع این دسته از بلوک ها به سادگی توسط اره برش داده می شوند. بر همین مبنا است که بنا ها می‌توانند آن را به قسمت های کوچکتری تبدیل کرده و فضای لازم برای عبور تاسیسات را فراهم نمایند.
مزیت دیگری که اجرای این بلوک ها را ساده تر کرده، اتصال آن ها به وسیله چسب می باشد. در واقع این بلوک برخلاف سایر مصالح  هم رده، به وسیله ملات سنتی نظیر سیمان اجرا نمی شوند، بلکه برای اتصال آنها باید از چسب مخصوصی استفاده نمود که دوام بالایی دارد. از طرفی دیگر استفاده از این چسب بسیار ساده بوده و تمامی افراد می توانند با آن کار کنند. ترکیب کلی این عوامل در کنار هم دیگر باعث شده تا تقاضا برای خرید بلوک سفید افزایش پیدا کند.

انواع بلوک سفید کدامند؟

بلوک سفید چیست


بلوک سفید چیست ؟

ویژگی ها بی نظیر بلوک های سفید باعث شده تا در طی یک قرن گذشته برندها و شرکت های زیادی نسبت به ساخت و تولید آن ها اقدام نمایند. همین موضوع هم باعث شده تا مدل ها و انواع گوناگونی از آن ها شکل گیرد. هر کدام از این مدل ها تمایزات اندکی با همدیگر دارند. اما در حالت کلی تمام آن ها از یک فرمول شیمیایی برای ساخت استفاده می کنند. همین فاکتور باعث شده تا در زمینه ویژگی ها، اشتراک بالایی داشته باشند.

بلوک سفید هبلکس

نخستین مدل از بلوک های سفید چیست؟ بلوک هبلکس را می‌توان نخستین مدل از بلوک های سفید در نظر گرفت. این دسته از بلوک ها توسط برند هبلکس ساخته شده و ساختار فیزیکی و شیمیایی آن ها مشابه سایر مدل ها است. اما قیمت مناسب آن ها سبب شده تا در بین ایرانیان محبوبیت بالایی داشته باشند.

بلوک سفید سیپورکس

بلوک سیپورکس دومین مدل از بلوک های سفید می باشد که در طی چند سال گذشته در بین ایرانیان محبوبیت زیادی را کسب کرده است. این دسته از بلوک ها هم از استاندارد acc برای ساخت خود استفاده می کنند. لذا می توانند ویژگی های یاد شده را به طور کامل داشته باشند. همین موضوع هم نفوذ آن را در طی چند سال گذشته بیشتر کرده است.
بلوک پرین، بلوک سیلکس، بلوک کیبکس و...  آخرین دسته از بلوک های سفید به شمار می‌آیند که نسبت به دو برند قبلی عمر کمتری در بازار ایران دارند. اما از همان ساختار و فرمول شیمیایی برای تولید محصولات خود استفاده می کنند. هم این مورد هم سبب شده تا این مدل از محصولات هم مانند موارد یاد شده بتوانند نفوذی قابل قبولی را در میان کاربران کسب نمایند.

قیمت بلوک سفید در تهران

بدیهی است که وجود ویژگی ها و مزیت های فوق باعث شده تا شما هم نسبت به خرید این دسته از محصولات ترغیب شوید. لذا به دنبال قیمت آن هستید. اما عموما قیمت این محصولات را نمی توان به شیوه‌ای دقیق تعیین نمود؛ چرا که هر مدل از آن ها دارای قیمت متفاوتی است. از طرفی دیگر تنوع در ابعاد آن ها بسیار زیاد بود و هر کدام دارای قیمت مختص به خود میباشد. با این اوصاف باید عنوان کنیم که قیمت بلوک های سفید متناسب با شهرهای ایران می تواند متفاوت باشد. برای مثال قیمت بلوک هبلکس در مشهد به مراتب ارزان تر از تهران است؛ چرا که کارخانه آن در نزدیکی مشهد بوده و به همین جهت هزینه کمتری بابت حمل و نقل پرداخت می‌شود.
در مقابل قیمت بلوک سفید سیپورکس در تهران نسبت به نقاط دیگر کمتر است؛ چرا که نزدیکی تهران به ورامین باعث شده تا هزینه حمل و نقل مشتریان کاهش پیدا کند. البته باید این نکته را خاطرنشان کنیم که ورامین به عنوان انبار بلوک های سفید در کشور شناخته می‌شود و همین طور هم باعث شده تا مشتریان هزینه های کمتری را بابت حمل و نقل پرداخت نمایند. اما در حالت کلی می‌توان گفت که رنج قیمت بلوک سفید بالای ده هزار تومان می باشد. با این اوصاف متناسب با ابعاد و اندازه بلوک ها یا نوع برند و فروشنده ممکن است قیمت های کمتری را هم پیدا کنید.

خرید بلوک سفید

تقاضای بالا برای خرید بلوک های سفید باعث شده تا این روزها کارگاه‌ها و البته عرضه کننده های زیادی در بازار حضور پیدا کنند. اما متاسفانه اغلب آن ها شناخت خوبی از نیاز مشتریان ندارند. برای مثال برخی از آن ها قیمت‌های نجومی را برای محصولات خود درخواست می کنند.
از طرفی دیگر برخی دیگر هم مدل های غیر اتوکلاو شده را در اختیار مشتریان قرار می دهند که نمی تواند مزیت های قابل قبولی را برای آن ها داشته باشد.
ما در شرکت سازه سبک آرسام نهایت تلاش خود را به کار گرفته ایم تا بتوانیم بهترین مدل های بلوک سفید را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. لذا اگر به دنبال خرید بلوک سبک مثل خرید بلوک هبلکس، خرید بلوک سیپورکس، یا سایر بلوک های سفید هستید، می توانید هم اکنون با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

منبع: siporex.ir

مراحل اجرای سرامیک با چسب

سرامیک را می‌توان به عنوان یکی از اجزای اساسی برای زیباسازی بخش های مختلف خانه نظیر آشپزخانه، سرویس بهداشتی، راهرو و … در نظر گرفت. این روزها تقریبا تمام خانه ها از سرامیک و کاشی برای زیباسازی جلوه خانه خود استفاده می کنند. در گذشته برای نصب کاشی و سرامیک از ملات سنتی یا همان سیمان استفاده می شد. اما این روزها استفاده از چسب سرامیک رونق بسیار بیشتری به خود گرفته است. دلیل این موضوع را می توان دوام بیشتر، سرعت اجرای بالاتر، کیفیت ایده آل تر و موارد مشابه دانست. به گونه‌ای که مجموعه این موارد در کنار هم دیگر سبب شده اند تا این روزها طیف بیشتری از مردم کاشی و سرامیک خانه های خود را به وسیله چسب مخصوص آن اجرا نمایند. با این اوصاف بسیاری از آن ها با مراحل اجرای سرامیک با چسب آشنایی ندارند. همین مورد باعث می‌شود تا در پروسه اجرا دچار اشتباهات مختلف شده و گاه هزینه های سنگینی را متحمل شوند. این موضوع در حالی است که چگونگی اجرایی سرامیک با چسب بسیار ساده بوده و افراد می توانند آن را به تنهایی انجام دهند. البته این موضوع به شرطی است که به خوبی با مراحل این کار آشنایی داشته باشند. ما در ادامه این مقاله قصد داریم تا مراحل اجرای سرامیک با چسب مخصوص را خدمت شما عزیزان بیان کنیم. این موضوع می‌تواند به شما کمک کند تا فرایند نصب کاشی و سرامیک خانه هایتان را با دقت بسیار بیشتری انجام دهید.

بررسی مراحل اجرای سرامیک با چسب

اجرای سرامیک به وسیله چسب مخصوص آن، دارای مراحل و بخش های مختص به خود می باشد که رعایت ترتیب آن ها به صورت پشت سر هم می تواند به مشتریان کمک کند تا نتیجه بسیار بهتری را کسب نمایند. با این اوصاف اغلب افراد اطلاعاتی در رابطه با این مراحل ندارند. ما در ادامه هر یک از این مراحل را به صورت مجزا برای شما عزیزان تشریح کرده ایم.

آماده سازی وسایل برای اجرای اسرامیک
آماده سازی وسایل را می توان به عنوان نخستین و البته مهمترین بخش برای اجرای سرامیک به وسیله چسب در نظر گرفت. شما باید قبل از هر اقدامی ابتدا لوازم و ابزار های مورد نیاز این کار را فراهم نمایید. مهمترین ابزار هایی که برای این اقدام بدان نیاز دارید، ماله سیپورکس و چسب مخصوص کاشی می باشد. در حقیقت ماله شیار دار به ماله ای گفته می شود که یک طرف آن صاف و طرف دیگر آن دارای شیارهای لبه‌دار مختلفی است. قسمت اول برای کشیدن چسب و قسمت دوم برای شیاردار کردن آن مورد استفاده قرار می گیرد. چسب مخصوص کاشی و سرامیک هم ترکیب دیگری است که در این پروسه به آن نیاز خواهید داشت. این ماده در واقع نوعی ملات بر پایه سیمان، شن و افزودنی های چسب دار است. مازاد بر این برخی از مواد لاتکس دار هم در ساختار آن به کار رفته است. این مواد باعث می‌شوند تا انعطاف پذیری بافت چسب افزایش پیدا کند. از طرفی دیگر این موضوع مانع از ترک خوردگی آن در اثر خشک شدن یا عوامل محیطی دیگر می شود.
نکته قابل توجه این است که این نوع ملات در ترکیب با آب می تواند خاصیت چسبندگی بسیار قدرتمندی داشته باشد. به گونه ای که قادر است کاشی و سرامیک های بزرگ را متصل نماید. افزون بر این موارد شما باید لوازم دیگری نظیر اسپیسرهای پلاستیکی، ریسمان اندازه گیری، کارتر کاشی، اسفنج، سطل آب، محافظ چشم و قاب مخصوص چوبی را هم تهیه نمایید. ترکیب کلی این موارد می‌تواند ابزار لازم برای اجرای سرامیک با چسب را در اختیار شما قرار دهد. بعد از آماده سازی این لوازم نوبت به انجام مرحله بعدی می باشد.

پوشاندن بخش های مختلف محل کار
باید این نکته را در نظر داشته باشید که اجرای سرامیک به وسیله چسب می تواند کثیف کاری ها و آلودگی های مختلفی را ایجاد نماید. از طرفی دیگر چنانچه چسب کاشی بر روی سطوح دیگر قرار گرفته یا خشک شود، بعدا به سختی جدا شده و یا تاثیرات منفی را بر روی ظاهر آن می گذارد. لذا بهتر از سایر قسمت ها نظیر حاشیه های پنجره، سطوح گچی و … را به وسیله یک پارچه یا دلق یکبار مصرف بپوشانید. شما بعد از انجام کار می توانید به سادگی این پوشش ها را جدا کرده و زمان کمتری بابت تمیز کاری از دست بدهید.

اجرای سرامیک با چسب

آموزش اجرای سرامیک با چسب سیپورکس

خط کشی محل کاشی
سومین اقدام برای اجرای سرامیک به وسیله چسب، پیاده سازی طرح کلی آن بر روی دیوار می باشد. در واقع شما بایستی متناسب با اندازه سرامیک های خود و البته فضایی دیوارتان، یک نقشه کلی را پیاده کرده و آن را بر روی دیوار خط کشی کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا دقت اجرای سرامیک افزایش یابد. به گونه ای که شما تنها نیازمند قرار دادن کاشی ها در محل مورد نظر هستید. البته اغلب افراد حرفه ای این مرحله را اجرا نمی‌کنند. آن ها متناسب با تجربه و البته دیدگاهی که دارند، به صورت ذهنی نقشه مورد نظر را پیاده می کنند. اما اگر در این زمینه تجربه اندکی دارید، توصیه می‌شود تا حتما این طرح کلی را بر روی دیوارها پیاده نمایید.

پیشنهاد سیپورکس خواندن مقاله: مراحل اجرای سرامیک بزرگ دیوار

قرار دادن سرامیک ها
بعد از این که طرح کلی خود را بر روی دیوار قرار دادید، می توانید سرامیک را بر روی آن قرار دهید. بدین منظور بایستی ابتدا ملات را با نسبت موردنظر با آب ترکیب کرده و آن را آماده نمایید. سپس مقداری از ملات را بر روی بخش پشتی کاشی ها یا دیوار خود بمالید. برای این کار ابتدا ملات مورد نظر را با لبه صاف بر روی تمام بخش مورد نظر بمالید. ضخامت این لایه نهایتاً بایستی در حد چند میلیمتر باشد. پس از این کار به وسیله لبه دیگر، شیارهای مختلفی را بر روی آن ایجاد کنید. این کار باعث می‌شود تا اتصال سرامیک به بخش مورد نظر بسیار با دوام تر باشد. بدین منظور حتماً ماله را با زاویه ۴۵ درجه در دست خود گرفته و ماله کشی را در یک راستای مستقیم انجام دهید.
بعد از این که سطح مورد نظر یا پشت کاشی را به چسب سیپورکس مخصوص آغشته کردید، می توانید آن را در جایگاه خود قرار دهید. لازم به ذکر است که ردیف اول شما اهمیت بسیار زیادی دارد. لذا سعی کنید تا این ردیف از هر لحاظ مطابق با اندازه و نقشه شما باشد. تراز بودن این ردیف باعث می‌شود تا سایر ردیف ها و چین های دیگر شما هم به دقت بالا برود.
شما پس از هر ردیف می توانید سرامیک های آن را به وسیله اسپیسرهای پلاستیکی به همدیگر متصل کنید. این اسپیسرها به شما کمک می کند تا بتوانید شیب و برآمدگی‌های سرامیک ها را کنترل کرده و آن ها را تراز نمایید. این موضوع در نهایت باعث می‌شود تا ساختار سطح مورد نظر شما کاملاً صاف و یکدست شود.
موضوع دیگری که بایستی در این زمینه به آن دقت نمایید، میزان چسبی است که آماده می کنید. در حقیقت باید بدانید که چسب مخصوص کاشی و سرامیک نهایتاً ۲۵ الی ۳۰ دقیقه می تواند قابل استفاده باشد. پس از آن خشک شده و عملا قدرت چسبندگی خود را از دست می‌دهد. لذا هر بار به اندازه ای ملات آماده نمایید که بتوانید در فاصله ۲۵ تا ۳۰ دقیقه آن را مصرف کنید. این موضوع به شما کمک می کند تا از هدر رفت هزینه های خود جلوگیری نمایید.

 

بندکشی کاشی و پاکسازی آن
بندکشی کاشی به عنوان یکی از مراحل مهم و حیاتی برای افزایش زیبایی آن به حساب می آید. فضای بین کاشی های مختلف عموما خالی بوده و به وسیله چسب اولیه پر نمی شود. بدین منظور شما بایستی به وسیله لبه صاف ماله، مقداری از ملات را بر روی این ناحیه ها بکشید. این موضوع باعث می‌شود تا فضای خالی بین آن ها پر شود. این کار علاوه بر جنبه زیبایی، می تواند استحکام بیشتری را هم به همراه داشته باشد. البته در این پروسه بخش اصلی کاشی های خودتان هم کثیف خواهد شد. بدین منظور سعی کنید تا حتماً با استفاده از یک اسفنج خیس آن را تمیز نمایید. این اقدام فقط در زمانی که چسب خیس باشد قابل انجام است چرا که بعد از خشک شدن چسب نمی توان آن را از روی سطح کاشی ها جدا نمود. به همین جهت بهتر است در همان مراحل اولیه کار نسبت به پاکسازی سطح کاشی و سرامیک ها اقدام نمایید.

با ما هراه باشید با: مراحل اجرای سرامیک بزرگ کف

سخن آخر
این روز ها فرآیند نصب و اجرای سرامیک به وسیله چسب مخصوص کاشی بسیار ساده تر شده است. به گونه ای که اغلب افراد می توانند تنها با چند قدم ساده کاشی و سرامیک سازه مورد نظر خود را نصب نمایند. این موضوع در حالی است که استفاده از می تواند زمان و انرژی زیادی را طلب کند. با این اوصاف اغلب مردم اطلاعات زیادی در رابطه با عملکرد و نحوه کار با این چسب ها ندارند. این مورد باعث می‌شود تا در پروسه کار خود دچار اشتباهات مختلفی شوند که گاه می تواند هزینه‌های زیادی را روی دست آن ها بگذارد.
ما در این مقاله مراحل اجرای سرامیک با چسب را خدمت شما عزیزان ذکر کرده ایم. چنانچه در این زمینه نیازمند راهنمایی بیشتری هستید و یا به دنبال خرید مصالح ساختمانی و چسب های مخصوص می باشید، می توانید هم اکنون با کارشناسان ما در شرکت سازه سبک آرسام تماس حاصل فرمایید.

منبع: siporex.ir

بلوک سبک AAC ،ویژگی ها و مزایا

بلوک aac بلوکی اتوکلاوشده با وزن سبک است که نسبت به بلوک های سیمانی و... بهترین کاربرد را دارد. در این مقاله قصد داریم تا برخی از مهم ترین ویژگی‌ها و مزایای بلوک سبک AAC به صورت اجمالی برای شما بیان کنیم تا بیش‌تر با این محصول آشنا شوید.

ویژگی‌ ها و مزایای بلوک‌ سبک AAC چیست ؟

  • از شاخصه مهم بلوک aac، وزن سبک آن است

یکی از دلایل پر طرفدار بودن بلوک aac، وزن سبک و کم آن است.

بلوک سبک حدود 3 تا 4 برابر سبک‌ تر از آجرهای سنتی قدیمی است و حدود 50% سبک‌تر از بلوک‌ های سیمانی استاندارد است.

علاوه بر سبک وزن بودن بلوک، باعث کاهش هزینه حمل و نقل، سبک‌ تر شدن اسکلت ساختمان و  کاهش بار مرده ساختمان می‌ گردد.

بلوک سبک aac

یکی از مزیت بلوک سبک aac، وزن کم آن است.

  • مقرون به صرفه بودن بلوک aac

یکی از دلایل مهمی که افراد و مهندسان ساختمان برای انتخاب بلوک درنطر دارند، بحث هزینه و قیمت آن است.
این محصول هزینه‌های عملیاتی ساختمان را تا سقف 30 تا 40 درصد کاهش می دهد.
به دلیل عدم استفاده از ملات ماسه سیمان بین بلوک‌ها، در هزینه حمل و توزیع مصالح در طبقات ساختمان صرفه‌‌ جویی می‌ شود.
عایق گرما بودن بلوک‌ ها، از هدر رفتن انرژی تا 30 درصد جلوگیری می‌ کند.
کاهش بار مرده ساختمان کل هزینه‌ های ساختمان را تا 5/2 درصد کاهش می دهد.

  • بلوک aac عایق حریق و آتش ‌سوزی

این بلوک‌ سبک این قابلیت را دارد که با قرارگیری در معرض مستقیم حرارت تا بالای 6 ساعت و دمای بالای 1600 مقاوم باشد.

  • بلوک سبک AAC عایق حرارت و صوت

عایق سازی نسبت به حرارت و صوت از مزیت های مهم یک بلوک ساختمانی محسوب می شود.
وجود سلول‌ های ریز هوای موجود در ساختار بلوک‌ ها باعث به وجود آمدن عایقی نسبت به صوت و حرارت می‌ شود.

چرا بلوک سبک، عایق صوت است ؟

وجود سلول‌ های ریز هوا داخل این بلوک‌ ها این محصول را در برابر جذب صوت مقاوم می‌ سازد.
بلوک سبک AAC با مسدود کردن صدا و اختلالات صوتی مانع از عبور صدا می‌ شوند که عایق بودن آن را می‌توان حدود 42dB ارزیابی کرد که البته به ضخامت بلوک هم بستگی دارد.

بلوک سیپورکس مناسب ترین بلوک برای ساخت موارد زیر است:

  • مدارس
  • بیمارستان‌
  • هتل‌
  • دفاتر تجاری
  • و...

بلوک سبک aac عایق حرارت

بلوک سبک aac عایق حرارت

  • نصب آسان و قابلیت برش

نصب آسان و برش آسان در سایزهای مختلف از ویژگی‌ ها و مزایای بلوک‌ سبک AAC محسوب می شود.
بلوک سبک AAC قابلیت های زیر را داراست:

  • برش و شکل دهی دلخواه
  • ایجاد هر طرح مطلوب
  • دریل کردن
  • شیار دادن (برای ایجاد کانال‌ های آب، برق و تاسیسات)
  • کنگره دار کردن
  • کوبیدن میخ
  • استفاده آسان از پیچ و مهره
  •  موجود در سایزهای مختلف
  • مناسب برای فضاهای گوناگون

بلوک سبک AAC ،ویژگی ها و مزایا

ویژگی‌ ها و مزایای بلوک‌ سبک AAC نصب و برش آسان

  • بلوک سبک AAC در اندازه های متنوع

بلوک aac در سایزهای استاندارد و متنوعی ساخته شده و در صورت نیاز می توان اندازه آن ها را مطابق با نیاز کاهش داد.

  • مقاومت بالا در برابر زلزله

از اصلی ترین و مهم ترین ویژگی‌ ها و مزایای بلوک‌ سبک AAC می توان به مقاومت بالای بلوک در برابر زلزله اشاره کرد.
بلوک‌ سبک با کاهش بار مرده ساختمان و کاهش جرم و توده ساختمانی، از نیروی ناشی از زلزله به ساختمان کاسته و مانع تخریب و خسارت می‌ شوند.
ویژگی ضد حریق بودن بلوک‌ ها از آتش سوزی و حریق ناشی از صدمات زلزله می‌ کاهد.

  • ماندگاری بالای بلوک سبک AAC

بلوک سبک سیپورکس از مواد غیر حساسیت زا ساخته شده و با استفاده از آن با قابلیت ماندگاری بالا به بهبود کیفیت درون ساختمان کمک می کند.

  • بلوک سبک کمک به حفظ محیط زیست

یکی از مهم ترین ویژگی ها که کمک شایانی به حفظ محیط زیست می کند، استفاده از بلوک سبک سیپورکس است.
بلوک AAC بهترین بلوک برای ساختمان سازی است؛ چرا که مصالحی که در این محصول از مواد صنعتی بازیافتی استفاده شده که همگی تجدید پذیر هستند و به محیط زیست آسیب نمی رسانند.
یکی از کارهایی که هر فرد در جامعه موظف به انجام آن می باشد، این است که به فکر محیط زیست خود باشد. و اقداماتی انجام دهد که به محیط زیست ضرر و آسیبی وارد نکند.
این بلوک فاقد انتشار گازهای آلاینده محیط زیست و آلودگی حاصل از ساخت در کارخانه است و فقط ضایعات حاصل بخار آب می‌ باشد.
میزان انرژی مصرفی در تولید این بلوک عایق حداقل نصف دیگر مصالح مشابه است.

  • مصونیت در برابر گزند آفات و موریانه

ساختار آهکی این بلوک‌ ها باعث شده که این محصول در مقابل آسیب ناشی از حشرات در امان باشد و حشرات امکان لانه سازی در آن ها را ندارند.

نرخ فشردگی پایین

داشتن نرخ فشردگی پایین را می توان از دیگر مزایای بی نظیر بلوک سبک acc دانست. تمام مصالح بتنی دارای نرخ فشردگی مشخصی هستند که به عنوان مولفه ای مهم برای سنجش عمر آن ها تلقی می شود. در واقع زمانی که اجزای بتنی تحت فشار قرار بگیرند، فضای خالی بین آن ها به مرور زمان کاهش پیدا می کند. این موضوع موجب بروز ترک ها و درزهای گوناگونی در فضای داخلی ساختمان می شود. متاسفانه اغلب بلوک های بتنی دارای نرخ فشردگی زیادی هستند. اما بلوک های مبتنی بر استاندارد acc نظیر بلوک های سفید هبلکس و بلوک سفید سیپورکس و … نرخ بسیار پایینی دارند. همین مورد هم باعث شده تا استفاده از آن ها در مصالح ساختمانی موجب افزایش عمر و دوام آن ها شود. به گونه ای که ساختمان ها و دیوار های ساخته شده به وسیله آن ها غالباً ترک های بسیار کمتری را تجربه می‌کنند. این موضوع هم فاکتوری است که باعث شده تا بلوک های acc بیش از پیش برای ساختمان های امروزی مناسب باشند.

اجرای ساده تر پلاستر ها

پلاسترها عموماً به لایه های نازکی گفته می شود که بر روی دیوار اعمال خواهند شد. از جمله آن ها می توان به لایه های گچی، سیمان و یا آهک اشاره نمود. اغلب بلوک ها نیازمند زیرسازی و ایجاد لایه های مختلف برای اعمال پلاستر می باشند. اما بلوک های سبک مبتنی بر استاندارد acc نیاز به هیچ گونه زیرسازی ندارند و افراد می توانند به طور مستقیم پلاستر مورد نظر خود را بر روی آن اجرا نمایند. این فاکتور در نهایت سبب می‌شود تا هزینه نهایی و بار مرده ساختمان کاهش پیدا کرده و افراد نتایج ایده آل تری را از پروسه خود کسب نمایند.

صرفه جویی در زمان اجرا

صرفه جویی در زمان را می توان از دیگر مولفه های بسیار ارزشمندی دانست که موجب شده تا میزان تقاضا برای خرید بلوک های سبک افزایش پیدا کند. در حقیقت باید عنوان کنیم که اغلب این بلوک ها ابعاد بزرگتری تسبت به مصالح سنتی مانند آجر و بلوک سیمانی دارند. این ابعاد بزرگتر کمک می‌کند تا ساخت دیوار به ردیف ها یا چین ها کمتری نیاز پیدا کند. افزون بر این موارد اجرای آن ها به وسیله چسب مخصوص کمک می کند تا سرعت انجام کار به طرز چشمگیری افزایش پیدا کند. آخرین موردی که سرعت را افزایش می دهد، وزن اندک آن ها می باشد. این وزن موجب شده تا پروسه جابجایی بلوک های سبک به‌مراتب سریع تر صورت گیرد. از طرفی دیگر نیروی انسانی کمتری هم برای اجرای آن نیاز خواهد بود. این موضوع همان عاملی است که موجب شده تا این روز ها طیف بیشتری از معماران استفاده از بلوک سبک را برای پروژه هایی با مدت زمان محدود به کار گیرند.

عدم شکنندگی بلوک سفید سیپورکس

یکی از رایج ترین مشکلاتی که بلوک های سیمانی نظیر بلوک لیکا، شکنندگی آن ها می باشد. در واقع این دسته از بلوک ها با کوچکترین ضربه در اثر افتادن یا چکش خرد شده و عملاً قابلیت استفاده را نخواهند داشت. این فاکتور باعث شده تا ضایعات آن ها به مراتب افزایش پیدا کرده و در نتیجه هزینه های مشتریان هم هدر رود. اما خوشبختانه بلوک های سبک اتوکلاو شده نظیر بلوک هبلکس و بلوک سیپورکس، به سادگی به وسیله اره برش داده می شوند. مازاد بر این ساختار کلی آن ها در اثر افتادن هم خرد نمی شود. این موضوع سبب شده تا این دسته از بلوک ها ضایعات بسیار کمی داشته باشند. از طرفی حمل و نقل آنها نیز ریسک بسیار پایین تری خواهد داشت. مجموع این عوامل در کنار هم دیگر سبب شده تا استفاده از این بلوک ها انتخاب بسیار ایده آل تری برای مشتریان بدل شود.

خرید بلوک سبک acc

پس از این که با ویژگی ها و مزیت منحصر به فرد بلوک های اتوکلاو شده آشنا شدید، یقیناً به دنبال مرجع مناسب برای خرید آن ها می گردید. در واقع باید بدانید که بلوک acc انواع گوناگونی دارند. برای مثال برخی از آن ها عملا وارد فرایند اتوکلاو نشده و به همین جهت ویژگی های یاد شده را ندارند.
بر همین مبنا اگر نتوانید خرید خود را از مرجع مناسبی انجام دهید، یقیناً از این ویژگی های بی نظیر هم محروم خواهید بود. ما در شرکت سازه سبک آرسام سعی کرده ایم تا مناسب ترین و البته بهترین مدل های بلوک acc را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم؛ لذا اگر شما هم به دنبال خرید بلوک هبلکس یا خرید بلوک سیپورکس هستید، می توانید هم اکنون با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

منبع: siporex.ir

بلوک سیپورکس

بلوک سیپورکس چیست؟

برای معرفی بلوک سیپورکس لازم است ابتدا مفاهیم دیگری را تعریف کنیم. بلوک سبک به طور کلی به بلوکی گفته می‌شود که با شیوه‌ای خاص نسبت جرم به حجم یا چگالی آن کاهش یافته باشد.
روش اول برای سبک ساختن بلوک‌ها، افزودن سبک‌ دانه به آن هاست که به این بلوک‌ها LAC می‌گوییم.
در روش دوم، بلوک با انجام واکنش شیمیایی و یا تولید کف به چگالی پایین‌تری دست می‌یابد. این بلوک به CLC معروف است. بلوک AAC نوعی از همین بلوک‌ هاست. (AAC = Autoclaved Aerated Concrete)
سیپورکس یک نام و برند تجاری برای بلوک سبک AAC است. (Siporex = Silic Pore Expasion) این بلوک‌ها متخلخل هستند و در دستگاه‌های اتوکلاو عمل‌ آوری می‌شوند.

مشخصات بلوک سبک

نحوه‌ی ساخت بلوک سفید سیپورکس به این شکل است که ابتدا سیلیس و آب را در دوغاب­‌های بزرگ مخلوط می‌کنند.
ساختاری گِل‌مانند تولید می‌شود. سپس آهک و سیمان خشک را به آن می­‌افزایند.
غلظت ماده­‌ی حاصله باید مناسب باشد؛ نه خیلی خشک و نه رقیق. سپس در مرحله­‌ قالب­‌گیری قالب­‌ ها را تا نیمه از ماده، پر و هوادهی می­‌کنند.

بلوک سبک سیپورکس

مشخصات بلوک سبک

در این قسمت فعل و انفعالات شیمیاییِ به­‌وجود­آمده به تولید حباب­‌های هوا، درون ترکیب می­‌انجامد.
در این مرحله لازم است با استفاده از تجهیزات و مراقبت‌های تخصصی، از صعود حباب‌ها به سطح مایع جلوگیری شود.
این فرآیند در دمای C°70  رخ می­‌ دهد.

مزایای بلوک سبک سیپورکس

این بلوک‌های عایق مناسب برای رطوبت، گرما و سرما و صدا هستند. همچنین در برابر آتش‌سوزی و حریق مقاومند.
ویژگی مثبت دیگرشان، مقاومت در برابر زلزله است.
بلوک سبک سیپورکس برای اجرا نیاز به نیروی کار ماهر ندارد و کار با آن بسیار ساده است.
مدت زمان مورد نیاز برای ساخت یک دیوار با مصالح ساختمانی سیپورکس بسیار کمتر از مصالح مشابه آن است.

بلوک سبک سیپورکس  مقاومت بالای بلوک سیپورکس

تفاوت سیپورکس با هبلکس

خیلی از افراد گمان می کنند که این دو بلوک ساختمانی با هم فرق دارند. در صورتی که هیچ اختلافی با هم ندارند و مواد تشکیل دهنده آن ها یکی می باشد.
تنها اختلاف سیپورکس با هبلکس در نام تجاری آن هاست. سیپورکس یا هبلکس هر دو از مواد مشابه ساخته می‌شوند و تنها تفاوت آن ها در برندینگ آن است.

قیمت بلوک سیپورکس

اگر قصد خرید بلوک های سیپورکس را دارید باید بدانید اگرچه بلوک سیمانی سیپورکس قیمت بیشتری از سایر مصالح دارد، اما استفاده از آن در ساخت و ساز، در فرآیند هزینه‌ها صرفه‌ جویی می‌کند.
بلوک سبک Siporex بیش از ٨٠ سال است که در اروپا مورد استفاده قرار می‌گیرد.
تعداد شش بلوک سبک سیپورکس معادل شانزده بلوک سیمانی است.
این بلوک‌ها علاوه بر افزایش سرعت عمل و دقت اجرا، با حذف گچ و خاک و ملات ماسه و سیمان، باعث کاهش بار مرده‌ ساختمان می‌شوند و میزان مصرف آهن‌آلات، میلگرد و بتون را به حداقل می‌رسانند.
طبق تاییدیه‌ مرکز تحقیقات مسکن و شهرسازی و نتیجه‌ آزمون آزمایشگاه آکوستیک و عایق، استفاده از بلوک‌های سبک سیپورکس هزینه‌ تاسیسات را کاهش می‌دهد.

منبع: siporex.ir

آشنایی با انواع پلاستر ساختمان

پلاسترها را می توان یکی از مهمترین لایه های موجود در ساختمان های فعلی دانست که برای اهداف مختلفی نظیر عایق کاری، زیبایی، تزیین، مقاومت بیشتر و مواد موارد مشابه مورد استفاده قرار می‌گیرد. مجموع این مزایا در کنار هم دیگر باعث شده تا انواع مختلفی از پلاستر ساختمانی ایجاد شود. با این اوصاف اغلب مردم اشراف دقیقی بر روی انواع پلاستر ساختمان ندارند. همین مورد باعث می‌شود تا در پروسه خرید خود گزینه های اشتباهی را انتخاب کرده و در نتیجه در درازمدت متحمل هزینه ها و زیان های بیشتری شوند. ما در ادامه این مقاله قصد داریم تا مروری دقیق بر روی انواع پلاستر ساختمانی داشته باشیم. افزون بر این موارد ویژگی ها و مزایای هر کدام از آن ها را نیز خدمت شما عزیزان شرح می دهیم. بدون شک این موضوع می‌تواند فرآیند انتخاب و تصمیم گیری را برای شما عزیزان تسهیل نماید.

پلاستر ساختمانی چیست؟

متاسفانه اغلب افراد با شنیدن نام پلاستر دچار سردرگمی می شوند. در واقع آن ها ممکن است درک صحیحی از ماهیت پلاستر ها نداشته باشند. همین مورد باعث می‌شود تا سردرگمی های مختلفی دامن گیر آن ها شود. لذا بهتر است قبل از آشنایی با انواع پلاستر ساختمانی، ابتدا ماهیت آن ها را درک کنیم.
در حقیقت پلاستر ساختمانی به لایه های نازکی گفته می شود که بر روی بخش های داخلی یا خارجی دیوار سازه ها اعمال می شود. برای مثال لایه های گچی به عنوان پلاستر شناخته می‌شوند. آن ها عموماً جنبه زیبایی و تزئینی دارند. البته باید عنوان کنیم که هر کدام از آن ها مزایای دیگری هم دارند که موجب زیبایی، عایق سازی، مقاومت حرارتی و موارد مشابه می شود. همین مورد هم سبب شده تا نفوذ این دسته از تولیدات در بین کاربران بود به روز افزایش پیدا کند. در مقابل تولید کننده ها نیز مدل ها و طرح های بیشتری را از آن ها ارائه داده اند. همین افزایش تنوع باعث شده تا کاربران بتوانند انتخاب هایی بسیار بهینه تری در این زمینه داشته باشند.

اندود پلاستر سیپورکس

پلاستر یا اندود پلاستر در فروشگاه سیپورکس شامل 2 محصول زیر است:

  • پلاستر زبره سیپورکس

    پلاستر زبره سیپورکس 
  • پلاستر سفید زبره سیپورکس یک اندود پایه سیمانی با چسبندگی بالا

پلاستر سفید زبره سیپورکس به عنوان لایه نهایی و یا لایه میانی بر روی لایه آستری به کار برده می شود. حداکثر ضخامت این لایه 5 میلی متر می باشد در صورتی که سطح زیر کار شاقول بوده، این پلاستر می تواند به صورت لایه نهایی بر روی بلوک های AAC و یا سایر مصالح اجرا گردد.

  • پلاستر نرمه سیپورکس

پلاستر نرمه سیپورکس 

پلاستر نرمه سیپورکس با بهترین کیفیت

پلاستر نرمه سیپورکس یک اندود پایه سیمانی است که با اضافه کردن مواد پلیمری، خواص چسبندگی آن افزایش و کارایی آن بیشتر می شود.
از پلاستر نرمه به صورت یک یا چند لایه نازک و ضخیم به عنوان پوشش دیوار و سقف کاربرد دارد که می توان تمام سوراخ ها، ترک ها و فرورفتگی های ساختمان را پر کرد.
از ویژگی ها یا امتیازات ویژه این پلاستر مناسب بودن برای هر نوع آب و هوا و مقاومت بالا در برابر ترک ساختمان اشاره کرد.

انواع پلاستر ساختمان

همانگونه که اشاره کردیم، وجود مزایا و تقاضای بالا برای پلاسترها موجب شده تا انواع گوناگونی از آن ها تولید شود. هر یک از این مدل ها دارای ویژگی های مختص به خود می‌باشند که می‌تواند آن ها را برای طیف خاصی از امور مناسب نمایند. ما در ادامه هر کدام از آن ها را برای شما عزیزان شرح داده و مروری هم بر روی مزیت های هرکدام داشته ایم که این موضوع به شما کمک می کند تا بتوانید انتخاب های بهتری داشته باشید.

پلاستر گچی

پلاستر گچی را می‌توان به عنوان رایج ترین و البته محبوب ترین نوع پلاستر در صنعت ساختمان سازی کشور دانست. در واقع این ماده عموماً جنبه تزیینی داشته و می تواند جلوه ای زیبا و سفید به داخل خانه ها بدهد. البته باید این موضوع را بدانید که شکنندگی آن موجب شده تا غالبا در بخش داخلی خانه ها مورد استفاده قرار گیرد. از طرفی دیگر به دلیل جاذب لک بودن این متریال، در هر فضایی مورد استفاده قرار نمی گیرد، چرا که غالب پلاستر گچی به رنگ سفید بوده و در معرض آلودگی، به سرعت کثیف می شود. البته این روزها این نوع پلاستر را در رنگ ها و طرح های دیگری هم تولید می کنند اما غالباً رنگ سفید در فضای داخلی مورد استفاده قرار می گیرد.

مزایای پلاستر گچی

پلاستر  گچی ویژگی ها و مزیت های منحصر به فردی دارد که باعث شده تا نفوذ بیشتری را در بین اغلب معماران به دست بیاورد. در حقیقت باید عنوان کنیم که این دسته از پلاستر ها به دلیل شکل ظاهری و یک دست خود، عموما برای افزایش زیبایی مورد استفاده قرار می گیرند. افزون بر این موارد، پلاستر گچی می‌تواند تا حدود زیادی مانع از انتقال صوت و حرارت شود. همین مورد باعث شده تا معماران از آن برای افزایش میزان عایق صوتی و دمایی سازه ها استفاده نمایند.
مورد دیگری که پلاستر های گچی را محبوب کرده، رنگ سفید آن ها می باشد. در واقع رنگ سفید طبع خنکی دارد و تا حدودی باعث تعدیل دمایی داخلی خانه ها می شود. همین مورد نفوذ این دسته از پلاستر ها را در نقاط شرجی و ساحلی افزایش داده است.

پلاستر آهکی

پلاستر آهکی را می توان یکی دیگر از انواع لایه های اضافی دانست که بر روی دیوار خانه ها اعمال می شود. پلاستر آهکی تا حدودی مشابه پلاستر گچی می باشد. با این تفاوت که مقاومت نسبتاً بیشتری دارد. از طرفی دیگر سطح و پوشش ارائه شده توسط آن نسبت به مدل های گچی به مراتب بهتر می باشد. این دسته از پلاستر ها در واقع از ترکیب آهک با آب و برخی ترکیباتی اضافه دیگر به دست می‌آید. غالباً این پلاستر هم به صورت لایه ای بسیار نازک بر روی دیوارهای خانه ها قرار می گیرد. البته نوع ماهیت و مقاومت آن ها در برابر آلودگی باعث شده تا برای محیط های کاری هم مناسب باشد. به عبارت ساده‌تر می‌توان گفت که پلاستر آهکی را می توان هم برای فضای سازه های مسکونی و هم صنعتی مورد استفاده قرار داد.

مزایای پلاستر آهکی

پلاستر های آهکی مزیت های مختص به خود را دارند که موجب شده تا در بین خریداران نفوذ بیشتری کسب کنند. این دسته از پلاستر ها غالبا پوشش بهتری را ارائه می دهند. از طرفی دیگر می توانند مانع از انتقال حرارت و صوت بشوند. افزون بر این موارد جنبه زیبایی این دسته از پلاستر ها نسبت به مدل های گچی بیشتر می باشد. همچنین اجرای آن ها نیز می‌تواند تا حدودی ساده تر باشد. مجموع این موارد در کنار هم دیگر نفوذ این دسته از پلاستر ها را هم افزایش داده است.

پلاستر سیمانی

پلاستر ساختمانی 

خرید انواع پلاستر ساختمان

پلاستر های سیمانی به عنوان دسته ای دیگر از انواع پلاستر های ساختمانی شناخته می شود که در بین ایرانیان محبوبیت بسیار زیادی دارد. در واقع اغلب بناهای ایرانی، از سیمان به عنوان پلاستر در بخشی از نمای خانه خود استفاده کرده اند. این موضوع می‌تواند در زیر لایه های دیگر یا به عنوان پلاستر اصلی مورد استفاده قرار گیرد. دلیل این موضوع را می توان قیمت مناسب، اجرای ساده و مزایای بی نظیر دیگر دانست.
در حقیقت سیمان به عنوان جزئی جدایی ناپذیر از صنعت ساختمان سازی کشور ما شناخته می شود که به دلیل ماهیت منحصر به فرد خود می تواند طیف زیادی از مزایا را به دنبال داشته و ویژگی‌های بی‌نظیری را هم ارائه دهد. البته باید این موضوع را خاطرنشان کنیم که سیمان جنبه زیبایی زیادی ندارد. به همین جهت است که برای بخش های خارجی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد.

پیشنهاد سیپورکس: همراه ما باشید با خواندن مقاله بلوک سیمانی

مزایای پلاستر سیمانی

پلاستر های سیمانی دارای مزیت‌هایی قابل توجهی هستند که آن ها را برای انجام وظایفشان مناسب کرده است. در واقع این دسته از متریال ها در برابر نفوذ رطوبت، صوت و حرارت عایق هستند. همین مورد هم سبب شده تا استفاده از آن ها برای محیط های خارجی ساختمان بسیار ایده آل باشد چرا که به سازگاری و البته بهینه تر بودن فضای داخل ساختمان ها کمک می کند. افزون بر این موارد قیمت سیمان در مقایسه با مصالح هم رده بسیار پایین بوده و استفاده از آن هم بسیار ساده می باشد. به گونه ای که نیروی کار زیادی برای آن وجود داشته و افراد می توانند ساده ترین و البته سریع ترین حالت ممکن از آن استفاده نمایند. ترکیب کلی این عوامل باعث شده تا پلاستر سیمانی در مقایسه با سایر موارد نفوذ بیشتری در بین ایرانیان داشته باشد.

پلاستر آماده ضد آب

پلاستر آماده ضد آب یکی دیگر از انواع پلاست هادی مورد استفاده در کشور می باشد. البته باید عنوان کرد که این دسته از پلاستر ها عموما نفوذ کمتری در مقایسه با موارد دیگر دارند چراکه در مقایسه با آن ها عمر کمتری داشته و البته قیمت آن ها نیز بیشتر می باشد. این دسته از متریال ها عموما ترکیبات شیمیایی هستند که می‌توانند مانع از انتقال آب در شرایطی دمایی و فشاری مختلف شوند. به عبارت ساده تر این نوع پلاسترها می تواند در فشار های مثبت و منفی مانع از انتقال آب شود. به همین جهت است که غالبا پلاستر آماده ضد آب را برای عایق کاری استخر ها، دیوار های زیرزمینی، حوضچه‌ها، ذخایر نفت و بنزین، پشت بام ها و موارد دیگر استفاده می کنند.

مزایای پلاستیک آماده ضد آب

پلاستر های آماده ضدآب هم مانند سایر محصولات هم رده خود دارای مزیت های بی نظیری هستند که آن ها را برای انجام وظایفشان مناسب کرده است. شاخص ترین و مهم ترین مزیت این دسته از پلاستر ها ضد آب بودن آن ها می باشد. از طرفی دیگر این پلاستر ها در برابر فشارهای مثبت و منفی، تابش نور آفتاب، خوردگی های مختلف و موارد مشابه دوام بالایی دارند.
افزون بر این موارد پلاستر ضد آب خاصیت خود ترمیم شوندگی هم دارد و می تواند عمر بالایی را از خود نشان دهد. همین مورد هم  باعث شده تا این دسته از پلاستر ها به عنوان ترکیبی مناسب برای عایق بندی سازه ها در محیط های مرطوب شناخته شود.

سخن آخر
پلاستر ها را می‌توان یکی از مهمترین متریال هایی دانست که در صنعت ساختمان سازی ایران محبوبیت زیادی دارد. در واقع منظور از پلاستر، لایه های نازکی است که بر روی دیوارها و بخش های دیگر مورد استفاده قرار می گیرد. این لایه می تواند مزیت های مختلفی همچون عایق بندی، افزایش زیبایی، تزیین، مقاومت حرارتی و …به همراه داشته باشد. مجموع این موارد در کنار هم دیگر باعث شده تا انواع مختلفی از پلاستر ساختمانی ایجاد شود.
ما در این مقاله محبوب ترین ها را برای شما عزیزان شرح دادیم. چنانچه به دنبال خرید انواع پلاستر ساختمانی و کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با آن ها هستید می توانید با کارشناسان ما در شرکت سازه سبک آسان تماس حاصل فرمایید.

منبع: siporex.ir


اهمیت عایق‌سازی

تا به حال به این فکر کرده‌اید که چرا این روزها بحث عایق‌سازی این‌ همه اهمیت پیدا کرده‌ است و به دغدغه‌ای اصلی در ساختمان‌ سازی تبدیل شده است؟ به چه دلیل قوانین مربوط به عایق کردن ساختمان‌ها در سراسر کره‌ی زمین به قوانین اصلی ساخت و ساز راه پیدا کرده‌است؟ آیا این مسئله از ابتدا اهمیت نداشت و در طول زمان اهمیت یافته است یا از آن غفلت میشد و بعدها به ارزش آن پی برده‌ایم؟ هزینه‌های عایق‌بندی ساختمان چقدر بر مخارج ما خواهد افزود؟ در ادامه به اهمیت عایق‌سازی اشاره می کنیم.

عایق چیست؟

همان‌طور که می‌دانید انرژی قابلیت انتقال دارد؛ این قابلیت می‌تواند کاربردی و مفید باشد، اما همین قابلیت گاهی ما را دچار مشکلاتی می‌سازد. برای مثال می‌توان به اتلاف انرژی و مسائل جانبی آن اشاره نمود.
اتلاف انرژی در صنعت ساختمان‌سازی می‌تواند علاوه بر هزینه‌های سنگینی که برجای می‌گذارد، به تلاش برای تولید انرژی بیشتر، تخریب محیط زیست و تولید بیشتر گازهای گلخانه‌ای و … منجر شود.
در همین عرصه می‌توان به انتقال صوت اشاره نمود که می‌تواند به حریم خصوصی افراد آسیب بزند و امنیت و آرامش آن ها را تحت‌الشعاع قرار بدهد.

گرما چگونه منتقل می‌شود؟

[caption id="attachment_2025" align="alignleft" width="343"]عایق برودتی و حرارتی بلوک ساختمان باید عایق گرما باشد.[/caption]

گرما شکلی از انرژی است و مانند سایر انرژی‌ها قابلیت انتقال دارد. انتقال و اتلاف حرارت به سه شکل تابشی، رسانشی و همرفت صورت می‌گیرد.
هرگونه پیشگیری و عایق‌سازی هم که صورت بگیرد این میزان اتلاف به صفر نخواهد رسید.
تصور کنید در زمستان دیوارهای داخلی یک ساختمان با استفاده از وسایل گرمایشی درون خانه، گرم شده‌اند، این حرارت به روش رسانش در طول دیوار به مولکول‌های مجاور منتقل می‌شود و دو مولکول برای رسیدن به دمای یکسان تلاش می‌کنند. به همین ترتیب این انتقال تا سطح خارجی دیوار که در همسایگی هوای سرد بیرون از خانه است ادامه پیدا می‌کند.
پس می‌توان گفت هر تفاوت دمایی باعث انتقال حرارت می‌گردد اما نکته‌ی حائز اهمیت این است که چگونه این میزان انرژی منتقل‌شونده را به حداقل برسانیم؟
عایق‌های حرارتی به تنهایی می‌توانند میزان دمای درون خانه را تا 5 درجه‌ی سانتی‌گراد گرمتر یا 10 درجه سردتر از هوای محیط بیرونی نگاه دارند. این عایق‌ها انواع گوناگونی دارند.

صوت چگونه منتقل می‌شود؟

صوت نیز شکل دیگری از انرژی است، انتقال صوتی می‌تواند حریم شخصی افراد را تحت‌الشعاع قرار بدهد.
شاید برای شما هم پیش آمده باشد که با صدای بلندگوی وانت‌های دست‌فروش از خواب پریده باشید یا سر و صدای خیابان تمرکزتان را به هم ریخته باشد.
علاوه بر این، احتمالا شما هم علاقه‌ای ندارید که گفتگوهای خصوصی تان توسط واحدهای ساختمانی کناری شنیده‌ شود.
عایق‌های صوتی تا حد زیادی از این انتقال صدا جلوگیری می‌کنند.

مزیت و اهمیت عایق‌سازی ساختمان:

بلوک‌های متخلخل عایق حرارت و صوت هستند. درون این بلوک‌ها مولکول‌های هوا وجود دارد که از اتلاف انرژی جلوگیری می‌نماید و مزیت استفاده‌ی آن ها در ساختمان‌سازی، حذف کامل هزینه‌های عایق‌سازی ساختمانی است.
یک دیوار عایق مناسب علاوه بر دو ویژگیِ گفته‌شده (جلوگیری از اتلاف انرژی و انتقال آلودگی‌های صوتی)، می‌تواند از ساختمان در مقابل آتش‌ سوزی و صدمات ناشی از آن و همچنین ایجاد خوردگی یا رطوبت، تولید و تکثیر جانوران موذی درون آن محافظت کند، هوای داخل سازه را مطبوع سازد و در کنار تمامی این ها، کمترین آسیب را به محیط زیست بزند.
این روزها اهمیت حفاظت از محیط زیست به خوبی مشخص شده است. به علاوه محدودیت انرژی‌های طبیعی نیز نگرانی‌هایی را ایجاد نموده است.
از سوی دیگر اهمیت حفظ حریم شخصی بسیار مورد توجه قرار دارد. تمامی این موارد به توجه بیشتر در زمینه‌ی عایق‌سازی منجر می‌شود.

بلوک AAC عایق همه جانبه:

بلوک های AAC بهترین بلوک برای ساختمان سازی هستند و با انتخاب "بلوک سبک سیپورکس" می توانید این محصول را از ما خریداری کنید.
این بلوک ها بهترین گزینه برای ساختمان سازی هستند و دارای مزایای زیر می باشند:

  • عایق حرارت
  • عایق صوت
  • عایق حریق
  • عایق رطوبت
  • مقاوم در برابر زلزله
  • محافظ محیط زیست
  • دارای وزن سبک
  • و...

همراه ما باشید با خواندن مقاله: بلوک عایق

صرفه جویی در هزینه های ساختمان به کمک عایق سازی

بدون شک شما هم تا به این لحظه با هزینه های سرسام آور قبض برق و گاز مواجه شده اید که بخش عمده ای از آن به دلیل سیستم گرمایش و سرمایش خانه شما است. در واقع این روزها بسیاری از افراد هزینه های گزافی را برای تعدیل دمای داخلی خانه های خود  می پردازند.  این در حالی است که این تعدیل هم به شیوه ای مناسب صورت نمی گیرد. در واقع به دلیل نامناسب بودن مصالح ساختمانی، عموما دمای داخل خانه ها تا حد زیادی دچار اتلاف می شود. این موضوع باعث می‌شود تا افراد متحمل هزینه های بیشتری برای تعدیل این دما شوند. نکته قابل توجه این است که شما می توانید در زمان ساخت بنای خود از مصالح مناسبی استفاده نمایید. این کار باعث می شود تا هزینه های شما در آینده به مراتب کمتر شود.
متاسفانه اغلب افراد زمانی که متوجه هزینه های بیشتر مصالح عایق  نسبت به سایرین می شوند، غالباً از خرید آن ها صرف نظر می کنند. این در حالی است که این اختلاف هزینه به مراتب کمتر از  مجموع هزینه هایی است که بایستی در یک سال برای اتلاف انرژی داخل خانه خود بپردازید. با این وجود اغلب افراد از این موضوع غافل می مانند.
برای مثال در فصل زمستان، به دلیل استفاده از مصالح نامناسب دمای داخلی خانه ها کاهش پیدا می‌کند. به همین جهت افراد هم بایستی هزینه های بیشتری را برای مصرف گاز پرداخت کرده و از این طریق دمای داخلی خانه هایشان را افزایش دهند. نکته قابل توجه این است که نامناسب بودن این مصالح، بازهم اتلاف زیادی از انرژی را به همراه دارد. این در حالی است که اگر این افراد بتوانند از مصالح مناسبی همچون بلوک هبلکس، بلوک سیپورکس یا بلوک کیبکس استفاده نمایند، به مراتب هزینه های کمتری را برای تعدیل دما پرداخت خواهند کرد.  در واقع این مصالح به شیوه ای بسیار ایده‌آل مانع از هدر رفت انرژی می شوند. این موضوع به مالک خانه ها کمک می کند تا هزینه های بسیار کمتری را برای مصرف سوخت بپردازند. این مزیت در فصول گرم سال و برای سیستم های سرمایش،  نظیر کولرهای آبی یا گازی هم صدق میکند.

چگونه بلوک سبک باعث عایق سازی ساختمان می شود؟

حال که تا این لحظه با اهمیت عایق سازی آشنا شده اید، ممکن است از خود بپرسید که بلوک های سبک نظیر بلوک هبلکس و بلوک سیپورکس چگونه باعث عایق سازی فضای داخلی ساختمان ها می شوند. در واقع باید عنوان کنیم که این دسته از بلوک ها در طی فرآیند ساخت، مرحله ای به نام اتوکلاو یا هوادهی دارند. در این مرحله جریان هوا به درون ساختار اصلی آن ها هدایت می‌شود.  این فرآیند حباب های هوای زیادی را در داخل متریال اصلی آن ها ایجاد می کند. این حباب های هوا به دلیل ویژگی هایی که دارند،  می توانند تا حد زیادی مانع از انتقال حرارت و صوت بشوند. در واقع هوا به عنوان رسانای ضعیف دما عمل می کند. همین مورد سبب می‌شود تا گرمای داخلی خانه های شما به سختی از آن عبور کرده و این در نهایت دمای داخلی خانه را تعدیل می‌کند. این موضوع برای صدا هم صدق می کند. در واقع مولکول‌های هوا می‌تواند صوت را به دام انداخته و در فرکانس‌های آن اختلال ایجاد نماید. این اقدامات در نهایت باعث می‌شود تا سرعت انتقال صدا به مراتب کمتر شده و افرادی که آن طرفی دیوار قرار دارند صدای نامفهوم یا بسیار ضعیفی را بشنوند. در واقع باید عنوان کنیم که قدرت عایق سازی این دسته از بلوک های سبک به کمک وجود این حباب ها ممکن شده است.
البته باید عنوان کنیم که بلوک های دیگر نظیر بلوک پرین و بلوک لیکا هم تا حدودی می‌تواند باعث عایق سازی شود. فرایند عایق سازی آن ها به دلیل حفره هایی است که در ساختار اصلی آن ها وجود دارد. اگرچه این حفره ها در حالت عادی می تواند حجم زیادی از حرارت و صدا را جذب نماید. اما عموما در فرایند ساخت بنا، پر می شوند. از طرفی دیگر قدرت عایق سازی آنها به اندازه بلوک های اتوکلاو شده نیست.

خرید بلوک سبک مناسب برای عایق سازی

همان‌گونه که در بالا اشاره کردیم،  این روزها انواع مختلفی از بلوک های سبک در بازار وجود دارد که هر یک از آن ها دارای ویژگی ها و نحوه عملکرد مختص به خود می باشد. اما همه آن ها نمی توانند انتخاب مناسبی برای فرایند عایق سازی باشند؛ چرا که شدت و عملکرد آن ها کاملاً با همدیگر متفاوت است. متاسفانه اغلب افراد اشرافی بر روی این تفاوت آن ندارند و به همین جهت نمی‌توانند در پروسه خرید، گزینه مناسبی را انتخاب نمایند.
همین مورد هم آن ها را نسبت به اهمیت عایق سازی بلوک های سبک ناامید می‌کند. در این رابطه باید عنوان کنیم که بلوک های اتوکلاو شده یا بلوک acc می توانند بهترین انتخاب ممکن باشند. اما متاسفانه مشتریان نمی‌دانند چگونه این محصولات را خریداری نموده و از طرفی دیگر آن ها با مرجع مناسب عرضه کننده این محصولات آشنایی ندارند.  ما در گروه سازه سبک آرسام سعی داشته ایم تا بهترین مدل های این محصول را با مناسب ترین قیمت ها در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. از طرفی دیگر ما مشاوره های لازم را به صورت رایگان در اختیار شما قرار می دهیم. بدین جهت اگر به دنبال خرید بلوک سبک هستید،  می توانید هم اکنون با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

منبع: siporex.ir