شرکت سازه سبک آرسام

تامین کننده بلوک ساختمانی سبک AAc سیپورکس

شرکت سازه سبک آرسام

تامین کننده بلوک ساختمانی سبک AAc سیپورکس

فلاش تانک توکار Geberit

فلاش تانک چیست؟

قبل از این که به توضیح فلاش تانک توکار Geberit یا وال هنگ geberit بپردازیم، ابتدا برای افرادی که با فلاش تانگ آشنایی ندارند، توضیحی کوتاه در مورد این که فلاش تانک چیست و فلاش تانک توکار به چه ضورت است، می پردازیم.
فلاش تانک محفظه‌ ای است که آب را درون خود ذخیره می کند تا در هنگام نیاز به وسیله دکمه ای که روی آن وجود دارد، حجم زیادی از آب را یکباره و با سرعت بالا تخلیه می کند.
این تخلیه آب، کاسه توالت را به طور کامل تمیز می کند. فلاش تانک دارای مزایای زیادی است و در دو مدل توکار و روکار وجود دارد.

فلاش تانک توکار چیست؟

فلاش تانک توکار به دلیل این که مخزن آن داخل دیوار قرار می گیرد و قابل مشاهده نیست، توکار گفته می شود. در روش توکار فقط دکمه های آن قابل مشاهده است. این فلاش تانک ها به صورت مخفی پشت دیوار سرویس بهداشتی قرار می گیرند و توسط کلیدهایی که روی دیوار نصب می شود، قابل دسترسی است.

آشنایی با فلاش تانک توکار یا وال هنگ Geberit:

این محصول از یک چهار چوب فولادی بسیار بادوام ساخته شده است که درون این قاب، مخزن فلاش تانک درون دیوار قرار می گیرد که روی آن را می توان به وسیله سرامیک، کاشی و … پوشاند و با کلیدی که در آن و جود دارد، کنترل نمود.
فلاش تانک توکار geberit که به آن سیفون توکار دیواری geberit هم گفته می شود، ساخت کشور آلمان برای توالت های فرنگی وال‌ هنگ کاربرد دارد.
حجم مخزنی که این فلاش تانک می تواند آب را در خود ذخیره کند، 9 لیتر می باشد.
البته حجم آب در این محصول قابل تنظیم است اما حداکثر تا 9 لیتر این توانایی ذخیره سازی را دارد.
حداکثر وزنی که این فلاش تانک می تواند تحمل کند، 400 کیلوگرم است.
از مزایای این محصول این است که امکان نصب و تعمیر آن بدون ابزار انجام می گیرد.
این فلاش تانک مدل Kombifix در تمامی دیوارهای اصلی و دیوارهای کاذب با پوشش های مختلف مثل کاشی، گچ و چوب قابل نصب و پیاده سازی می باشد.
بدنه عایق در برابر فرسایش از مزیت های دیگر این سیفون توکار دیواری geberit است.
این فلاش تانک گبریت دارای این قابلیت است که به صورت دوگانه با حجم 3 و 6 لیتر آب را تخلیه کند.
در این مدل وال هنگ geberit، محصول از پشت به دیوار نصب می شود و به صورت معلق توالت فرنگی را نگه می دارد.
این قابلیت باعث می شود که از فضای بیشتری در محیط صرفه جویی شود و زیبایی خاصی به محیط شما ببخشد.
ارتفاع فلاش تانک توکار سری سیگما، 76 سانتی متر، ضخامت آن 12 سانتی متر و عرض این سیفون توکار 42 سانتی متر می باشد.

مزایای وال هنگ یا فلاش تانک توکار Geberit:

  • افزایش فضای سرویس بهداشتی به دلیل قرار داشتن مخزن فلاش تانک داخل دیوار و استفاده بهینه از فضا
  • به دلیل عایق بودن مخزن و شناورهای مخصوصی که در ساختار محصول استفاده شده، عملکرد آن بی صدا است.
  • استفاده از این محصول، باعث زیبایی دکوراسیون داخلی سرویس بهداشتی و حمام می شود.
  • ارتفاع پنل کلیدهای فلاش تانک های توکار تا حدی قابل تنظیم است.
  • صرفه جویی و مصرف بهینه آب
  • نظافت آسان

خرید فلاش تانک توکار geberit (وال هنگ geberit):

این سیفون توکار دیواری را می توانید با بهترین کیفیت از شرکت سازه سبک آرسام با قیمتی مناسب تهیه کنید.
خرید فلاش تانک توکار فقط مخصوص به توالت های فرنگی نیست و خانه هایی که دارای توالت ایرانی هستند نیز می توانند این محصول را به راحتی تهیه و نصب کنند.

تفاوت بلوک هبلکس با لیکا

بلوک های هبلکس و لیکا را می توان جزو مهم‌ترین بلوک هایی دانست که در صنعت ساختمان سازی ایران مورد استفاده قرار می گیرند. در واقع این دو دسته از بلوک ها را می توان جزو آن مصالح ساختمانی دانست که معماران و سازندگان توجه ویژه‌ای به آن دارند. با این اوصاف طیف زیادی از آنها تفاوت بلوک هبلکس با لیکا را نمی دانند. همین مورد هم باعث می شود تا در زمان انتخاب خود دچار سردرگمی شده و نتوانند خریدهای خود را به شیوه ای مناسب تر انجام دهند.از طرفی دیگر، عدم آشنایی با تفاوت بلوک هبلکس با لیکا باعث شده تا مشتریان عملاً نتوانند گزینه های مناسب تر را انتخاب نمایند.

ما در ادامه این مقاله قصد داریم تا این سردرگمی را به شیوه ای مناسب برای شما حل کنیم. بر همین اساس به بررسی تفاوت بلوک هبلکس با لیکا می‌پردازیم. این فاکتور می تواند به نوبه خود دید شما نسبت به این دو محصول را تغییر دهد؛ لذا اگر شما هم تمایل دارید تا تفاوت های این دو بلوک محبوب را بدانید، بهتر است ما را تا انتهای این مقاله همراهی فرمایید.

ماهیت بلوک هبلکس و لیکا چیست؟

قبل از اینکه بخواهیم به بررسی تفاوت بلوک هبلکس با لیکا بپردازیم، بهتر است ابتدا با ماهیت این دو محصول آشنا شویم. بدون شک این موضوع می‌تواند دید شما از این مقاله را بهبود بخشد. به عبارت ساده تر بدون درک ماهیت آنها نمی توانید تفاوت هایشان را هم به خوبی درک کنید؛ لذا برای فهم این موضوع بایستی بدانیم بلوک لیکا و بلوک هبلکس چیست تا بتوانیم تفاوت این دو بلوک را برای شما بیان کنیم.

رایج ترین نوع بلوک در بین ایرانیان، بلوک های لیکا می باشد. این دسته از بلوک ها در واقع از ترکیب سیمان، آب و سبک دانه ایجاد می‌شوند. در این محصولات عموما سنگدانه های موجود در ساختار سیمان آن ها حذف می شود. ساخت این محصولات در طرح های توخالی و توپر باعث شده تا تنوع آنها رشد زیادی داشته باشد. سبک بودن و البته داشتن تخلخل عاملی است که موجب شده تا این محصولات در برابر صدا و حرارت عایق مناسبی باشند. از طرفی دیگر قیمت مناسب آنها موجب شده تا نفوذ بسیار زیادی در صنعت ساختمان سازی ایران داشته باشند.

بلوک های هبلکس نوع جدیدتری از بلوک های ساختمان سازی در کشور هستند. این دسته از بلوک ها برای نخستین بار در اروپا تولید شدند. برای ساخت این محصولات ترکیبات مختلفی مانند پودر آلومینیوم، سیمان، آهک، ماسه سیلیسی و آب را با همدیگر ترکیب می کنند. سپس آنها را درون قالب می ریزند. این ترکیبات در نهایت همچون یک کیک پف می کند. بعد از آن ترکیب به دست آمده را با ابعاد مورد نیاز برش داده و سپس با استفاده از فشار زیاد بخار در اتوکلاو آنها را عمل آوری می کنند. به عبارت ساده‌تر می‌توان گفت که بلوک های هبلکس نوعی از بلوک های متخلخل هستند که با جریان هوا بدان ها تخلخل داده شده است.

ساختار بی‌نظیر این دسته از بلوک ها باعث شده تا وزن بسیار اندکی داشته باشند. از طرفی دیگر ترکیبات بی نظیر آنها سبب شده تا در برابر انتقال صدا و حرارت عایق بسیار مناسبی باشند. مجموع این موارد در کنار هم دیگر باعث شده تا نفوذ بلوک هبلکس در صنعت ساختمان سازی ایران روز به روز بیشتر شود. با این اوصاف تعداد زیادی از مشتریان هنوز به خوبی با تفاوت‌های این دسته از بلوک ها با بلوک لیکا آشنایی ندارند. این در نوع خود باعث می‌شود تا در زمان تصمیم گیری دچار اشتباهات مختلف شوند.

بیشتر بدانید: مزایا و معیب بلوک لیکا

تفاوت های بلوک هبلکس با لیکا چیست؟

همانگونه که ذکر کردیم، بلوک لیکا و بلوک هبلکس شرایط کاملا متفاوتی را برای ساخت و تولید دارند. متفاوت بودن این شرایط موجب شده است تا عملاً ویژگی ها و البته ساختار آنها نیز گوناگون باشد. ما در ادامه برخی از تفاوت های آن را خدمت شما عزیزان ذکر کرده ایم.

مقاومت بالا

شاید بتوان داشتن مقاومت بالا را به عنوان نخستین تفاوت بین بلوک هبلکس با لیکا دانست. در واقع مقاومت بلوک های هبلکس ۲۵ تا ۳۵ کیلوگرم بر سانتی متر مربع می باشد که این میزان با توجه به نیاز مشتری و البته امکانات موجود قابل افزایش است. این تفاوت باعث شده تا مقاومت ساختاری این دسته از بلوک ها در برابر فشار ها و شرایط ناخواسته به مراتب بیشتر از بلوک‌های لیکا باشد.

مقاوم در برابر آتش سوزی

بلوک های هبلکس به دلیل ساختار بی نظیر خود در برابر انتقال حرارت مقاومت بالایی دارند. همین مورد هم سبب شده تا این دسته از تولیدات عملاً باعث عایق شدن ساختمان در برابر آتش سوزی های مختلف شوند. این فاکتور بی نظیر سبب شده تا این بلوک‌ها بتواند استانداردهای لازم برای ساختمان سازی را اخذ نماید.

سرعت اجرا

سرعت فرآیند ساختمان سازی با استفاده از بلوک هبلکس به مراتب بیشتر از بلوک های لیکا است. در واقع بلوک های هبلکس ابعاد بزرگتری داشته و فرآیند نصب و استفاده آنها به مراتب ساده تر است. این مورد سبب شده تا سرعت اجرا در بلوک های هبلکس نسبت به آجر بلوک لیکا تا ۴ برابر بیشتر باشد. این فاکتور به نوبه خود باعث شده تا عملاً هزینه های زمانی و مادی برای ساخت یک ساختمان کاهش پیدا کند.

عایق دما

عایق بودن بلوک های هبلکس در برابر دما را می توان یکی دیگر از مولفه های مهمی دانست که سبب شده است تا این محصولات انتخاب ایده آل تری برای کاربران باشند. در واقع بلوک های هبلکس به دلیل جنس ساختاری بی نظیر خود می توانند عایق بهتری نسبت به بلوک‌های لیکا باشند. بر همین اساس است که ساختمان های تولید شده به وسیله آن ها در فصول سرد و گرم سال هزینه های کمتری بابت تعدیل دما می پردازند. این به نوبه خود هزینه های سرمایشی و گرمایشی شما را کاهش می دهد.

تفاوت بلوک هبلکس با لیکا

قیمت بلوک هبلکس

بیشتر بدنید: مزایا و معایب بلوک هبلکس

مقاومت مکانیکی

مقاومت مکانیکی یکی دیگر از تفاوت های بلوک هبلکس با بلوک لیکا می باشد. در واقع بلوک های لیکا به دلیل ساختار خود کاملاً ترد و شکننده هستند. بر همین اساس است که در حین ساخت و ساز به وسیله آن ها، پرت یا ضایعات زیادی به وجود می‌آید. این فاکتور به نوبه خود سبب می شود تا هزینه های نهایی مشتریان افزایش پیدا کند. از طرفی دیگر در آینده هم امکان نصب میخ یا قطعات دیگر بر روی دیوار های ساخته شده به وسیله آنها هم وجود ندارد. در مقابل بلوک های هبلکس به دلیل ساختار متراکم خود، مقاومت بسیار بیشتری دارند. این مقاومت سبب می‌شود تا عملا هزینه نهایی به وسیله ساخت و ساز این محصولات کمتر شود.

کاهش بافت مرده ساختمان

یکی از مهمترین تفاوت های بلوک هبلکس با لیکا کاهش بافت مرده در داخل ساختمان می باشد. در واقع دیوارهایی که به وسیله بلوک لیکا ساخته می شوند، امکان سفید کاری به صورت مستقیم را ندارند. بلکه بایستی بر روی آنها حتماً یک لایه گچ و خاک انجام شده و سفید کاری بر روی آن صورت گیرد. اما بلوک های هبلکس به دلیل ساختار متراکم خود نیازی به گچ و خاک نداشته و می توان به طور مستقیم بر روی آن ها سفید کاری را انجام داد. این فاکتور به نوبه خود باعث می شود تا بافت مرده موجود در ساختمان کاهش پیدا کرده و در نتیجه وزن کلی آن کمتر شود.

ضریب جمع شدگی

ضریب جمع شدگی یکی دیگر از تفاوت های بلوک هبلکس با لیکا می باشد. در واقع اغلب محصولات بتنی در طول زمان، فضای خالی خود را در اثر فشار از دست می دهند که به آن ضریب جمع شدگی می گویند. بلوک لیکا دارای ضریب جمع‌شدگی بسیار کمتری است. این در حالی است که بلوک های هبلکس ضریب جمع شدگی بیشتری در برابر خشک شدن دارند.

اجرای ملات

چگونگی اجرای ملات را می توان یکی دیگر از ویژگی‌های منحصر به فردی دانست که باعث شده تا بلوک هبلکس و لیکا با همدیگر متفاوت باشند. بلوک لیکا این مزیت بی نظیر را دارد که به بنا اجازه می‌دهد تا ملات را به صورت قائم اجرا کند. اما در بلوک هبلکس امکان ایجاد ملات قائم به صورت استاندارد وجود ندارد. این مورد برای معماران و بناهای ایرانی اهمیت زیادی دارد چرا که روند ساخت معمول در ایرانیان به صورت قائم می باشد.

عایق صدا

بلوک هبلکس و لیکا هر دو در برابر انتقال صدا عایق هستند. با این اوصاف میزان مقاومت بلوک های هبلکس در برابر انتقال صدا به مراتب بیشتر از بلوک های لیکا می باشد. در واقع شاخص کاهش تراکسیل صدا در بلوک هبلکس حدود ۴۵ می باشد که در نوع خود بسیار منحصر به فرد است. این قابلیت بی نظیر اجازه می‌دهد تا لیکا بتواند عایق صوتی مناسبی برای ساختمان های مسکونی باشد. بلوک عایق چیست؟

 

سخن آخر

بلوک هبلکس و بلوک لیکا را می‌توان دو نوع بلوک پرطرفدار در صنعت ساختمان سازی ایران دانست که محبوبیت زیادی در بین معماران و بنا ها دارند. با این وجود این دو بلوک سبک تفاوت های مختلفی با یکدیگر دارند که باعث شده تا عملا قیمت و نحوه کار با آنها متفاوت باشد. این موضوع به نوبه خود تأثیر زیادی در میزان تقاضا برای آن ها داشته است. ما در این مقاله سعی داشتیم تا مروری بر روی تفاوت های بلوک هبلکس با لیکا داشته باشیم و جنبه های مختلف آن را به دقت برای شما عزیزان شرح دهیم.

با این اوصاف باید بدانید که هر نوع بلوک مزایا و معایب مختص به خود را دارد و هر کدام از آنها برای طیف خاصی از امور مناسب هستند لذا اگر ابهامی در این زمینه دارید می توانید هم اکنون از بخش نظرات با ما مطرح کنید. از طرفی دیگر چنانچه به دنبال خرید بهترین نوع بلوک سبک از جمله بلوک هبلکس، بلوک لیکا، بلوک پرین و … هستید، می توانید با کارشناسان ما در شرکت سازه سبک آرسام تماس حاصل فرمایید.

منبع: siporex.ir

مزایا و معایب بلوک لیکا

بلوک لیکا را می‌توان به عنوان یکی از رایج ترین مدل های بلوک در صنعت ساختمان سازی ایران دانست که معماران و سازندگان توجه بسیار زیادی به آن دارند. این توجه به دلیل وجود ویژگی های منحصر به فرد در بطن این محصول می باشد که آن را برای انجام وظایفش ایده‌آل کرده است. با این اوصاف این بلوک هم مانند سایر دست سازه های انسان دارای نقاط ضعف و قوت مختص به خود می باشد.
اما متاسفانه بسیاری از خریداران با مزایا و معایب بلوک لیکا آشنایی ندارند. همین مورد باعث می‌شود تا نتواند به شیوه ای مناسب، تفاوت های این محصول با سایر محصولات هم رده را درک کنند. این به نوبه خود باعث می شود تا مشتریان در هنگام خرید دچار سردرگمی شوند. ما در این مقاله قصد داریم تا مزایا و معایب بلوک لیکا را خدمت شما عزیزان ذکر کرده و مروری بر روی هر یک از آنها داشته باشیم. بدون شک این موضوع می‌تواند در خریدهای شما موثر بوده و تصمیم گیری های هوشمندانه تری را برای شما به ارمغان بیاورد. لذا اگر شما هم قصد خرید بلوک لیکا را دارید، حتما ما را تا انتهای این مقاله همراهی کنید.

بلوک لیکا چیست؟

قبل از اینکه بخواهیم به مزایا و معایب بلوک لیکا بپردازیم، بهتر است ابتدا با ماهیت این محصول آشنا شوید. بدون شرایط این موضوع می‌تواند به شما کمک کند تا درک بهتری از مزایا و معایب آن داشته باشید. در حقیقت بلوک لیکا به دسته‌ای از بلوک های ساختمان گفته می شود که از ترکیب سبک دانه، سیمان و آب تشکیل می شود. این دسته از محصولات به دلیل ماهیت ساختاری خود، دارای وزن بسیار اندکی هستند.

مازاد بر این در ساخت این دسته از مصالح، ریزدانه های عادی سیمان حذف شده و این باعث می‌شود تا میزان تخلخل بلوک لیکا در مقایسه با مصالح هم رده بیشتر شود. این فاکتور به نوبه خود موجب عایق شدن آن در برابر صدا و حرارت خواهد شد. چنین خاصیتی بی نظیری باعث شده تا سازندگان، این دسته از محصولات را در طرح‌ها و مدل‌های گوناگونی تولید نمانید. در حال حاضر بلوک های لیکا در بیش از ۲۲ نوع تولید می‌شود. همین تنوع باعث شده تا این مصالح برای طیف زیادی از امور مورد استفاده قرار بگیرند. این به نوبه خود بسیار منحصر به فرد است.

مزایا و معایب بلوک لیکا

همانگونه که اشاره کردیم، بلوک های لیکا مانند سایر دست سازه های انسان دارای نقاط ضعف و قوت مختص به خود هستند. همین مورد هم باعث شده تا این تولیدات برای طیف مشخصی از امور مناسب باشند. با این اوصاف کم نیستند افرادی که هیچ گونه اطلاعی از این نقاط ضعف و قوت ندارد. این فاکتور به نوبه خود باعث می شود تا برای امور ساختمانی خود از مصالح اشتباهی استفاده کرده و یا هزینه‌های اضافی بر دوش آنها قرار بگیرد. ما در ادامه برخی از مهمترین نقاط ضعف و قوت بلوک لیکا را خدمت شما عزیزان بیان می‌کنیم تا بتوانید به شیوه ای ساده جنبه های مختلف این محصول را درک کنید.

مزایا و معایب بلوک لیکا

قیمت بلوک لیکا

مزایا

بلوک های لیکا دارای طیف زیادی از مزایا است که باعث شده در طی چند سال گذشته نفوذ زیادی در صنعت ساختمان سازی ایران داشته باشد. برخی از این مزایا به شرح زیر می باشد.

وزن اندک

شاید بتوان وزن اندک را به عنوان یکی از مهم ترین و البته شاخص ترین نقاط قوت بلوک های لیکا دانست. در واقع این دسته از بلوک ها به دلیل برخورداری از سبک دانه ها، وزن بسیار کمتری دارند. برای ساخت این دسته از محصولات خاک رس عادی را در معرض حرارت قرار می‌دهند که همین مورد باعث منبسط شدن و بزرگ شدن آن میشود و به اصطلاح بدان لیکا گفته می‌شود. لیکا در حالت عادی وزن کم تری نسبت به خاک رس عادی دارد. چنین تمایز بی نظیری باعث می شود تا این دسته از محصولات در مقایسه با سایر مصالح هم رده وزن کمتری داشته باشند. همین مزیت باعث می‌شود تا در نهایت وزن کلی ساختمان کاهش پیدا کند که این موضوع برای افزایش مقاومت آن در برابر حوادث طبیعی نظیر زلزله بسیار حائز اهمیت است. البته باید بدانید که وزن بلوک لیکا نسبت به برخی از مصالح سبک نظیر پوکه بیشتر است. با این اوصاف وزن این محصولات در نوع خود بسیار ایده‌آل تلقی می شود.

نرخ فشردگی کم

تمام مصالح بتنی در اثر فشار و در طول زمان، فضای خالی بین خود را از دست داده و به نحوی فشرده می‌شوند. این فشردگی باعث بروز ترک خوردگی و ایجاد مشکلات بیشتر در بطن ساختمان می شود. بلوک های لیکا در مقایسه با سایر محصولات بتنی نرخ فشردگی بسیار کمتری دارند. همین مورد هم باعث شده تا این محصولات دارای مقاومت مکانیکی بالایی در برابر فشارهای عمودی باشند. این فاکتور به نوبه خود همان عاملی است که باعث شده تا این محصولات عمر بسیار زیادی داشته باشند.

عایق صدا

عایق بودن در برابر صدا را می توان یکی دیگر از شاخص ترین ویژگی هایی دانست که بلوک های لیکا از آن برخوردار هستند. در واقع این دسته از محصولات به دلیل داشتن تخلخل بالا می توانند مانع از انتقال صدا شوند. این فاکتور بی نظیر باعث شده تا این دسته از محصولات گزینه بسیار ایده آلی برای ساخت خانه های مسکونی باشند. این قابلیت بی نظیر باعث می‌شود تا صدای تولید شده در هر واحد تنها مختص به آن بوده و میزان آلودگی و مزاحمت های صوتی به حداقل مقدار ممکن برسد.

بلوک عایق چیست؟

عایق حرارتی

عایق بودن در برابر حرارت را می توان یکی دیگر از مهمترین مولفه هایی دانست که موجب شده تا بلوک های لیکا در نوع خود بسیار منحصر به فرد باشند. در واقع این دسته از محصولات طی پروسه ساخت، در معرض حرارت بسیار بالایی قرار می‌گیرند. همین مورد هم باعث می شود تا به طور کلی در برابر حرارت مقاومت بالایی داشته باشند. این فاکتور باعث شده تا بلوک های لیکا انتخاب مناسبی برای ساخت خانه های مسکونی باشند چراکه این فاکتور باعث می شود تا خانه های تولید شده به وسیله آنها در برابر آتش سوزی مقاومت بسیار زیادی از خود نشان دهد.

مزایا و معایب بلوک لیکا

قیمت بلوک لیک

معایب

بلوک های لیکا همانند سایر تولیدات ساخت دست انسان، دارای معایب مختلفی هستند. این معایب موجب شده تا این محصولات برای طیف خاصی از ساختمان ها مناسب نباشد. برخی از این معایب به شرح زیر می باشد.

شکنندگی

شکنندگی بلوک های لیکا را می توان به عنوان شاخص ترین نقطه ضعف آنها در نظر گرفت. در واقع این دسته از محصولات به روش پخت در برابر نور خورشید تولید می شوند. این موضوع باعث می‌شود تا ساختار کلی آنها ترد و شکننده باشد. این شکنندگی مشکلات زیادی را برای آن ها به وجود آورده است. برای مثال ایجاد ضایعات در فرآیند حمل و نقل یا اجرا یکی از این مشکلات است. از طرفی دیگر مشتریان نمی توانند به آسانی روی دیوار های ساخته شده به وسیله بلوک لیکا میخ یا جسم دیگری را نصب کنند. این به نوبه خود باعث می‌شود تا ضایعات و نتیجه هزینه های نهایی مشتریان بیشتر شود چراکه بلوک لیکا بعد از شکستن، عملا قابلیت استفاده ندارد. لازم به ذکر است که این دسته از محصولات نسبت به پوکه های معدنی مقاومت کمتری دارند.

افزایش هزینه ها

عموماً استفاده از بلوک لیکا می تواند هزینه های نسبتا بیشتری را برای سازندگان به همراه داشته باشد. در گام اول شکنندگی این محصولات باعث می‌شود تا ضایعات و پرتی زیادی داشته باشد. به ویژه اینکه بعد از شکستن عملا قابلیت استفاده از آن ها ممکن نیست. این مورد نخستین عاملی است که باعث می‌شود تا هزینه های نهایی مشتریان افزایش یابد. مورد دوم سختی در اجرا است. به عبارت ساده تر اجرای دیوارهای ساختمان ها به وسیله بلوک لیکا نیازمند نیروی انسانی بیشتری است. از طرفی دیگر کار با آنها تا حدودی نیازمند زمان بیشتر است.

برای سفید سازی این دیوارها بایستی حتماً یک لایه گچ و خاک یا دیگر بر روی آن اجرا شده و سپس سفید کاری آن انجام شود چرا که به طور مستقیم نمی توان بر روی آن سفید کاری را انجام داد. آخرین عاملی که هزینه را افزایش می دهد، پر کردن فضای خالی بلوک می باشد. در واقع برای عایق سازی بلوک های لیکا بایستی فضای داخلی آن ها به وسیله سنگ یا مصالح دیگر پر شود. این فاکتور به نوبه خود باعث می شود تا هزینه نهایی ساخت دیوار به وسیله بلوک لیکا افزایش یابد. مجموع این عوامل در کنار همدیگر موجب شده تا طیف زیادی از سازندگان این محصول را از لیست مصالح دلخواه خود حذف نمایند.

بیشتر بدانید: چگونه از مقاومت یک ساختمان مطلع شویم؟

سخن آخر

بلوک لیکا را می‌توان به عنوان یکی از شاخص ترین مدل های بلوک در صنعت ساختمان سازی ایران دانست که طرفداران بسیار زیادی هم دارد. البته این محصول هم دارای نقاط ضعف و قوت مختص به خود می باشد که موجب می‌شود تا برای طیف خاصی از مشتریان ایده آل باشد. ما در این مقاله سعی کردیم تا مروری بر مزایا و معایب بلوک لیکا داشته باشیم. لذا اگر به دنبال کسب اطلاعات تکمیلی و یا خرید بلوک لیکا و دیگر بلوک های سبک درجه یک هستید، می توانید هم اکنون با کارشناسان ما در شرکت سازه سبک آرسام تماس حاصل فرمایید.

همراه ما باشید با بهترین بلوک ساختمانی

منبع: siporex.ir

بهترین بلوک

  • بهترین بلوک برای ساختمان‌ سازی چه بلوکی است؟
  • کدام بلوک بیشترین مزایا و کمترین معایب را دارد؟
  • چگونه بلوک ساختمانی مناسب را تشخیص بدهیم و انتخاب کنیم؟

در این مقاله به تمام این پرسش‌ها پاسخ خواهیم داد.

دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم دنیای نسبیت است. هیچ چیز در آن مطلق و قطعی نیست.

هیچ وسیله‌ ای نیست که بتوان فقط از مزایای آن گفت. هر ابزاری نقصی نیز به همراه دارد.

با این حال " انتخاب " راهی برای پیدا کردن گزینه‌ بهتر است. گزینه‌ ای که مزایای آن نسبت به معایبش بیشتر باشد.

مزیت‌ هایش بر ایرادهای آن بچربد. این قانون همه‌ جا حتی در ساختمان‌ سازی صدق می‌کند.

بلوک‌های ساختمانی بسیار متنوع و متفاوت هستند. هر کدام از آن ها معایب و مزایای خود را دارند.

اگر در مورد " مزایا و معایب بلوک aacنیاز به راهنمایی دارید، با انتخاب آن می توانید اطلاعات کاملی در این راستا کسب کنید.

یک بلوک ساختمانی مناسب باید چه ویژگی‌ هایی داشته باشد ؟

  • وزن بلوک ساختمانی

بهترین بلوک ساختمانی بلوکی است که با وجود وزن کم، مقاوم باشد. مبحث دیگر چگالی بلوک است.

بلوک‌ های سبک‌ وزن با وجود چگالی پایین دارای مقاومت مناسبی هستند.

به‌ طور کلی به بلوکی سبک وزن می‌گوییم که چگالی کمتر از 1700kg/m3 دارند.

هرگاه فضاهای خالی درون بلوک بیش از نیمی از حجم آن را تشکیل بدهند، بلوک مقاومت خود را از دست می‌دهد.

بلوک سبک از بهترین بلوک های ساختمانی است.

[caption id="attachment_1176" align="aligncenter" width="600"]بلوک سبک aac بلوک سبک سیپورکس aac، بهترین بلوک ساختمانی[/caption]

  • مقاومت بلوک ساختمانی

همانطور که پیشتر اشاره شد بهترین بلوک، بلوکی است که مقاوم باشد. بلوک‌ های سنگین نسبت به سبک مقاوم ترند.

توجه داشته باشید که از بلوک‌ های سبک و نیمه‌ سبک نمی‌ توان در ساخت دیوارهای باربر استفاده نمود.

  • قیمت بلوک ساختمانی

گاهی هزینه‌ بیشتر برای یک محصول خاص، هزینه‌ های بعدی را کاهش می‌ دهد. در نتیجه برآیند کلی هزینه‌ ها به‌ صرفه خواهد بود.

بلوک‌ های سبک جزئی از همین دسته محسوب می‌ شوند. هر چند که قیمت بلوک های سبک سیپورکس از دیگر بلوک های سبک کمتر است و در عین حال بالاترین کیفیت و کارایی را دارد.

در نتیجه هزینه‌ های شما به طور قابل توجهی کاهش پیدا می کند.

  • بلوک ساختمانی ضد زلزله

ضد زلزله بودن همواره از ویژگی‌ های مهم و تعیین‌کننده در انتخاب بهترین بلوک ممکن برای ساختمان‌ سازی بوده است.

بلوک ضد زلزله، امنیت ساختمان را تا حد زیادی افزایش می‌دهد. همچنین از نگرانی‌ ها و دل‌ مشغولی‌ های مالکان و ساکنان آن می‌ کاهد.

در واقع ساختمانی که با روش‌ های مناسب و استاندارد ساخته می‌شوند، امنیت شهر را بالا می‌ برد.

این ساحتمان‌ ها از خسارات پیش‌ بینی نشده‌ جانی و مالی پیشگیری می‌کنند.

برخی از بلوک‌های ساختمانی علاوه بر این که ضد زلزله هستند، در برابر آتش‌ سوزی نیز مقاومند. مانند بلوک سبک سیپورکس. این بلوک‌ ها در هنگام آتش‌ سوزی نیز تلفات و خسارات را به حداقل می‌ رسانند.

  • بلوک عایق‌

[caption id="attachment_1241" align="aligncenter" width="600"]بلوک سبک سیپورکس عایق حرارت بلوک سبک بهترین بلوک با مقاومت بالا در برابر آتش و حریق[/caption]

اهمیت عایق‌ سازی به منظور جلوگیری از اتلاف انرژی ضرورت یافته است. (طبق آخرین مواد و مباحث مصوبه در قوانین ساختمان‌سازی کشور)

به همین منظور باید از بلوک عایق در ساخمان سازی استفاده کرد. بهترین پیشنهاد بلوک aac است.

بلوک aac چیست ؟

بلوک اتوکلاو شده که در دما و فشار ما پخته می شود و وزن سبکی دارد.

بلوک AAC دارای مزایای بی شماری است که در ادامه به برخی از مهم ترین آن اشاره می کنیم:

  • عایق صوت
  • عایق رطوبت
  • مقاوم در برابر حریق و آتش سوزی
  • مقاوم در برابر زلزله
  • و...

برای عایق‌ سازی سه راه وجود دارد:

  • راه اول ساختن ساختمان با بلوک‌ های معمولی است. پس از اتمام ساخت نسبت به عایق‌ کاری اقدام می‌ شود.
  • راه دوم هنگام اجرای بلوک‌ ها یک لایه استایرن به آن ها اضافه می‌ کنند. این لایه عایق حرارتی، رطوبتی و صوتی محسوب می‌ شود.
  • در راه سوم از بلوک‌ های عایق استفاده می‌کنند. در این روش نیازی به عایق‌ کاری مجدد وجود ندارد.
  • سرعت انجام کار

از دیگر موارد مهم در کار با بلوک‌ های ساختمانی مدت زمانی است که این بلوک‌ ها برای اجرا نیاز دارند.

زمان گران‌ ترین سرمایه‌ی زندگی است. بهترین بلوک ساختمانی، بلوکی است که نیاز به زمان و انرژی کمتری داشته‌ باشد.

بلوک‌های سیمانی سبک به علت وزن پایین و کارپذیری آسان این ویژگی را نیز دارا می‌ باشند.

جمع‌ بندی و سخن آخر

لازم است پیش از خرید بلوک‌ های ساختمانی، آن ها را بشناسیم. اولین قدم این است که بدانیم چه میخواهیم؟ ساختمان ما باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ باید ضد زلزله باشد؟ محدودیت زمانی برای اجرای آن را داریم؟ از نظر اقتصادی با محدودیت‌هایی رو به رو هستیم که باید به آن توجه داشت.

منبع: siporex.ir

بلوک لیکا چیست ؟

بلوک لیکا چیست ؟

بلوک لیکا را می توان به عنوان یکی از رایج ترین و البته بهترین مدل های بلوک سبک در ایران دانست که دارای مزایا و نقاط قوت بسیار زیادی است. این دسته از بلوک ها علاوه بر هزینه مناسب، می توانند در  برابر تغییرات دمایی، فشار های وارده، آتش سوزی و… موارد مشابه مقاومت بالایی داشته باشند. افزون بر این موارد دارای مقاومت مکانیکی بالایی بوده و به سادگی نصب می شوند. مجموع این فاکتور ها در کنار همدیگر سبب شده تا نفوذ این دسته از تولیدات در صنعت ساختمان سازی ایرانی روز به روز بیشتر شود. با این اوصاف کم نیستند افرادی که در رابطه با این محصولات اطلاعات محدودی دارند. ما در ادامه این مقاله قصد داریم تا مروری کامل برروی این محصول و البته جنبه های مختلف آن داشته باشیم. لذا اگر شما هم تمایل دارید تا بدانید ماهیت بلوک لیکا چسیت ؟ بهتر است حتما ما را تا انتها همراهی نمایید.

بلوک لیکا

قبل از این که بخواهیم در رابطه با ویژگی ها و البته نقاط قوت بلوک لیکا صحبت کنیم، بهتر است ابتدا مروری بر روی ماهیت آن داشته باشیم. بدون شک این موضوع می توانند درک شما از این مقاله را افزایش دهد. در واقع بلوک لیکا به دسته ای از بلوک های سبک گفته می شود که از ترکیب سبکدانه به همراه سیمان و آب خلق شده است.
می توان گفت که تفاوت اصلی این دسته از بلوک ها با مدل های عادی، اضافه کردن سبکدانه می باشد. البته باید عنوان کنیم که برای حفظ سبکی این بتن ها سعی شده تا سبک دانه های ریزی که در داخل خود سیبمان قرار دارد، حذف شود. این موضوع باعث می شود تا این دسته از بلوک ها تخلخل بیشتری  داشته باشند. افزون بر این موارد چنین ابتکاری سبب شده تا وزن فضایی این دسته از محصولات عموما در بازه 1100 کیلوگرم بر متر مکعب باشد.
نکته قابل توجه در رابطه با این دسته از تولیدات، مقاومت آن ها در مقابل فشار های وارده است. در حقیقت این دسته از محصولات با وجود داشتن وزن اندک، مقاومت بالایی در برابر فشار های خارجی دارند. در حالت عادی مقاومت این بلوک ها در محدوده 30 کیلوگرم بر سانتی مربع است. اما با اعمال تغییرات ساختاری مختلف نظیر ایجاد طرح های تو خالی یا افزایش ضخامت دیواره و... می توان این مقاومت را تا 100 کیلوگرم بر سانتی متر مربع تغییر داد. چنین قابلیت بی نظیری سبب شده تا این دسته از محصولات بتوانند انتخاب مناسبی برای ساختمان های امروزی باشند.

ویژگی ها و مزایای بلوک لیکا

همانطور که گفتیم بلوک لیکا یکی از انواع بلوک سبک محسوب می شود که شیوه ساخت و البته طراحی منحصر به فرد بلوک های لیکا سبب شده تا این دسته از تولیدات دارای ویژگی های به مراتب بهتر و ایده آل تری نسبت به نمونه های عادی باشند. در واقع مزیت های این دسته از محصولات تنها به سبکی آن ها محدود نمی شود. بلکه این محصول دارای جنبه های بسیار بهتری است که باعث شده تا نسبت به همتایان خود کاملاً متمایز باشد. ما در ادامه برخی از این ویژگی ها را خدمت شما عزیزان ذکر کرده ایم.

مقاومت بالای بلوک لیکا در برابر حرارت

مقاومت در برابر حرارت را می توان به عنوان یکی دیگر از مهمترین مولفه هایی دانست که این روز ها اهمیت بیشتری به خود گرفته است. بلوک های لیکا به دلیل داشتن تخلخل درونی، در برابر حرارت هم مقاومت بالایی دارند. در واقع سیمان به کار رفته برای ساخت این دسته از تولیدات دارای چگالی 750 الی 950 کیلوگرم بر متر مکعب می باشد. ترکیب این سیمان با طراحی بی نظیر بلوک ها و البته فیلم های هوای میانی در ساختار بلوک، سبب شده تا به ضریب هدایت حرارتی w/mk۰٫۰۹  برسد. این میزان منحصر به فرد باعث شده تا بلوک های سبک لیکا جزو مصالح های عایق حرارتی دسته بندی شده و دارای استاندارد حرارتی لازم برای دیواری هایی در گروه 1، 2 و 3 (طبق مقررات ملی ساختمان) باشد.

مقاومت در برابر جمع شدگی و ترک خوردن

یکی از مشکلات رایج در بلوک های عادی و سایر قطعات بتنی، مشکل جمع شدگی می باشد. در حقیقت خمیر سیمان بکار رفته در داخل آنها به مرور و در اثر فرایند هیدراسیون جمع می شود. همین مورد هم سبب ایجاد ترک های ریز در بطن سیمان می شود که به نوبه خود مقاومت آن را به شدت کاهش می دهد. بلوک های لیکا به دلیل داشتن سبک دانه در ساختار خود می توانند مقاومت بسیار بالایی در برابر این دسته از فشار ها داشته باشند.
طبق استاندارد جهانی، میزان نرمال برای جمع شدگی یک بلوک بایستی حداکثر 0.065 درصد از طول آن باشد. حال در بلوک های لیکا این میزان به مراتب کمتر می باشد. همین مورد هم سبب شده تا این بلوک ها در طی زمان در برابر ترک خوردگی مقاومت بسیار بالاتری داشته باشند.

مقاومت صوتی بلوک لیکا

این روزها مقاومت صوتی به عنوان یک فاکتور مهم برای انتخاب مصالح ساختمانی تلقی می شود. در واقع اغلب سازندگان به دنبال محصولاتی هستند که مانع از انتشار صدای داخل ساختمان به بیرون آن شود. از طرفی دیگر باید این مصالح بتوانند مانع از ورود صدا های خارجی به داخل ساختمان شوند. بدین منظور هم این روزها بیشتر مردم چنین تولیداتی را انتخاب می کنند.
بلوک های لیکا هم سعی داشته خود را با این استاندارد هماهنگ سازد. بر همین اساس هم بوده این بلوک ها با تکیه بر ساختار و البت تخلخل بی نظیر خود، به طور کامل در برابر نفوذ صداهای خارجی عایق شده اند. این ساختار به گونه ای است که سبب شده تا این بلوک ها بهترین استاندارد ممکن برای عایق صدایی در بین بلوک های سبک را داشته باشند.

پیشنهاد سیپورکس: بخوانید بلوک عایق

به کارگیری ساده بلوک لیکا

به کارگیری ساده را می توان یکی دیگر از ویژگی‌های منحصر به فردی دانست که در بلوک لیکا دیده می شود. در واقع این دسته از بلوک ها به دلیل شیوه ساخت خود به سادگی در اجرای ساختمان ها به کار می رفته و تمام معمار ها و بنا ها می توانند با ساده ترین ابزارهای لازم آنها را به کار گیرند. در این دسته از محصولات به دلیل وجود فضای اختصاصی، دیگر نیازی به برش برای شیار زدن جهت لوله کشی و سیم کشی داخل ساختمان وجود ندارد. افزون بر این موارد بلوک لیکا در ۲۲ قالب متفاوت تولید می شود که هر کدام از آن ها ابعاد و شیوه ساخت متفاوتی دارد. سازندگان می‌توانند از ترکیب بلوک لیکا و آجر لیکا برای فرآیند ساختمان سازی استفاده نمایند. ترکیب این دو باعث می‌شود تا نیازی به خرد کردن بلوک ها نباشد. این به نوبه خود سبب می‌شود تا استفاده از پرت در فرآیند ساختمان سازی شما به حداقل برسد. این مزیت بی نظیر، مقاومت کلی ساختمان را افزایش می دهد.

آشنایی با بلوک سبک لیکا

آشنایی با بلوک لیکا

عایق حرارتی بلوک لیکا چقدر است ؟

آسایش یا عایق حرارتی را می توان یکی دیگر از مولفه های مهمی دانست که در فرآیند ساختمان سازی به آن توجه زیادی می‌شود. در واقع پوسته خارجی ساختمان ها باید در برابر انتقال دما مقاومت بالایی داشته باشند. این موضوع باعث می‌شود تا هزینه مورد نیاز برای فرایند سرمایش و گرمایش داخل خانه ها به حداقل برسد. از طرفی دیگر محیط داخلی خانه در برابر تغییرات دمایی در فصول مختلف مقاوم خواهد بود. متاسفانه بسیاری از دیوارهای عادی زمانی که اختلاف طرفین آنها به بیش از ۳ درجه سانتی گراد برسد، به شیوه تشعشعی، دما را منتشر می کنند. چنین فاکتوری سبب می‌شود تا عملاً دمای خانه های ساخته شده با آن ها به سختی تنظیم شود. این موضوع برای فصول سرد و گرم سال هزینه های بیشتری را بر دوش شما خواهد گذاشت. از طرفی دیگر تاثیر منفی بر روی سلامت افراد خواهد داشت. دیوارهای ساخته شده با بلوک لیکا به دلیل وجود تخلخل بالا در برابر تغییرات دمایی مقاومت زیادی دارد. این موضوع بی نظیر باعث می‌شود تا این بلوک انتخاب مناسبی برای ساخت خانه های مسکونی باشد. درست است که بلوک لیکا در برابر حریق مقاوم است ولی بلوک سیپورکس که بهترین بلوک سبک ساختمانی محسوب می شوند، مقاومت خیلی بیشتری در برابر حرارت دارد.

پیشنهاد سیپورکس: بخوانید تفاوت بلوک لیکا و سیپورکس

مقاومت مکانیکی

داشتن مقاومت مکانیکی را می توان یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فردی دانست که در بلوک های لیکا دیده می شود. در واقع دیوار اغلب ساختمان های امروزی باربر نیست. به عبارت ساده‌تر فشار اصلی بر روی اسکلت قرار می گیرد. با این اوصاف این دسته از دیوارها نیز باید فشار های مختلفی همچون فشار سنگ نما، قطعات الحاقی، فشار ضربات عمود مانند تکان های ناشی از باز و بسته شدن درب و پنجره، نیروهای خارجی همچون باد و. را تحمل کنند. بلوک های لیکا در این زمینه دارای مقاومت بسیار بالایی در مقابل چگالی خود هستند. در واقع این دسته از محصولات دارای مقاومت ۲۰ کیلوگرم بر سانتی متر مربع هستند. این میزان مقاومت در بین مصالح سبک بسیار ایده آل می باشد. همین مورد هم سبب شده تا این بلوک ها انتخاب مناسبی برای دیوارهای غیر باربر باشد.

 کاربرد بلوک لیکا

بلوک لیکا به دلیل مزایا و ویژگی های منحصر به فردی که دارد، برای طیف خاصی از امور کاربرد دارند. در واقع این دسته از محصولات برای بخش های مختلفی از ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. ما در ادامه برخی از کاربردهای بلوک لیکا را خدمت شما عزیزان ذکر کرده ایم.

  1. ساخت دیوارهای پوششی
  2. ایجاد جداکننده ها
  3. ایجاد نما
  4. ایجاد عایق
  5. ایجاد پوشش های ضد آتش
  6. ایجاد سقف های سبک به کمک تیرچه
  7. ایجاد فضاهای دوجداره

انواع بلوک لیکا

مشخصات بلوک سبک لیکا

بلوک سبک لیکا چیست

بلوک لیکا به دلیل مزایا و ویژگی های منحصر به فرد خود مورد توجه سازندگان و مهندسان قرار گرفته است. هم این مورد هم سبب شده تا انواع مختلفی از آن تولید شود. هر یک از این مدل ها در نوع خود دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند که آن را برای بخش خاصی از ساختمان مناسب کرده است. ما در ادامه برخی از مدل های رایج بلوک لیکا را خدمت شما عزیزان ذکر کرده ایم.

  • بلوک تو خالی ته پر (چهار جداره)
  • دیواری توخالی (هشت جداره)
  • بلوک توخالی ته پر (شش جداره)
  • دیواری توخالی (سه جداره)
  • دیواری تو خالی ته پر(سه جداره)
  • تیغه ای توخالی ته پر (سه جداره)
  • دیواری تو خالی ته پر با سه سوراخ
  • دیواری تو خالی ته پر با سه سوراخ
  • تیغه ای توخالی ته پر با دو سوراخ
  • بلوک لیکا در ابعاد آجر
  • دیواری توخالی (چهار جداره)
  • دیواری تو خالی ته پر (سه جداره)
  • دیواری تو خالی ته پر (نیمه)
  • دیواری تو خالی ته پر (نیمه)
  • تیغه ای تو پر (نیمه)
  • تیغه ای توپر
  • تیغه ای تو پر فارسی بر
  • و …

خرید بلوک لیکا

با ذکر تمام موارد مهم در مورد این نوع بلوک سبک شاید خیلی از افراد تمایل به خرید آن داشته باشند. البته لازم به ذکر است که در بین تمامی بلوک های ساختمانی، بلوک های سبک بهترین و پرفروش ترین بلوک های ساختمانی به حساب می آیند. برای خرید بلوک لیکا یا بهتر بگوییم خرید بلوک سبک نیاز است که به نکات مهمی توجه کنید. سیپورکس تمام این نکات را در مقاله ای برای راحتی کار شما آماده کرده است تا با آگاهی کامل اقدام به خرید این بلوک ساختمانی کنید.

با ما همراه باشید با: نکات مهم در خرید بلوک سبک

سخن آخر

بلوک لیکا را می‌توان به عنوان یکی از ایده آل ترین بلوک های تولید شده برای ساختمان سازی دانست. این دسته از بلوک ها در دسته مصالح سبک تلقی شده و دارای مقاومت بالایی در برابر حرارت و فشار های فیزیکی هستند. از طرفی دیگر این محصول می‌تواند در برابر انتقال صدا هم مقاومت بالایی از خود نشان دهد. مجموع این موارد در کنار همدیگر باعث می شود تا این بلوک بتواند به سادگی در صدر انتخاب‌های افراد قرار گیرد.
ما در این مقاله سعی داریم تا جنبه های مختلف آن را خدمت شما عزیزان شرح دهیم. با این اوصاف اگر در این زمینه نیازمند راهنمایی بوده و یا به دنبال خرید بلوک لیکا با قیمت مناسب هستید، می توانید هم اکنون با کارشناسان ما در شرکت سازه سبک آرسام تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان ما راهنمایی های لازم را انجام دهند.

منبع: siporex.ir

خرید بلوک هبلکس

امروزه باتوجه به مزایای فناوری های نوین در صنعت ساختمان سازی بیشتر سازندگان جذب این مصالح شدند. هر چند که استفاده از مصالح سنتی مرسوم بوده ولی با ورود مصالح ساختمانی همچون بلوک های سبک که شامل بلوک هبلکس و سیپورکس و... می شوند، اغلب افراد رو به خرید بلوک هبلکس و سایر این بلوک ها می پردازند.

بلوک هبلکس چیست ؟

اگر در مورد مصالح ساختمانی نوین اطلاعاتی داشته باشید حتما اسم بلوک aac یا بلوک اتوکلاو شده به گوشتان خورده است.
به صراحت می توان گفت Autoclaved Aerated Concrete که به طور مخفف AAC گفته می شود، بهترین بلوک سبک ساختمانی شناخته شده است.
بلوک سبک aac تحت عناوین مختلفی مثل هبلکس، سیپورکس، پرین، کیبکس و... در بازار مصالح ساختمانی وجود دارد.
مواد سازنده این بلوک ها یکسان است ولی در سایز و اندازه این بلوک ها متفاوت هستند.
هبلکس نمونه ای از بلوک سبک ساختمانی محسوب می شود که با فرایند اتوکلاو تحت فشار و دمای زیاد تولید می شود.
بلوک هبلکس و بلوک سیپورکس پرفروش ترین بلوک های سبک ساختمانی محسوب می شوند که اغلب سازندگان در انواع پروژه های ساختمانی از آن استفاده می کنند.

با مزایای بلوک هبلکس آشنا شوید

بلوک سبک هبلکس که امروزه طرفداران زیادی به همراه دارد برای ساخت انواع ساختمان ها کاربرد دارد.
فرقی نمی کند که ساختمان مسکونی باشد یا تجاری و یا اداری از این بلوک می توان در هر پروژه ساختمانی استفاده کرد.
برای اولین مزیت باید به وزن سبک آن اشاره کرد. ساختمان های ساخته شده با این بلوک وزن کمی دارند . این مزیت بزرگی به حساب می آید.
در صورت استفاده از بلوک سبک، بار مرده ساختمان کاهش می یابد که این مورد مهمی به خصوص در زمان وقوع زلزله است.
مزیت دیگر این بلوک ها می توان به سرعت اجرای ساخت پروژه اشاره کرد که سرعت اجرای ساختمان های ساخته شده با این بلوک نسبت به سایر بلوک های ساختمانی بالاتر است.
سرعت اجرا برای مهندسانی که قصد دارند در مدت زمان کمتری اقدام به ساخت سازه کنند، مناسب ترین گزینه است.
به چه دلیل سرعت اجرا با این بلوک بالاست؟
به دلیل این که ابعاد و اندازه این بلوک نسبت به بلوک های سنتی همچون آجر و بلوک های سیمانی بیشتر است، باعث افزایش سرعت اجرا در ساخت می شود.
برای مثال 6 عدد بلوک سیپورکس یا هبلکس معادل 16 بلوک سیمانی و چندین برابر آجر است. پس به همین ترتیب سرعت اجرای آن بالا است.

[caption id="attachment_2531" align="alignnone" width="600"]بلوک هبلکس دیوار ساخته شده ب بلوک هبلکس[/caption]

مهم ترین مزیت بلوک هبلکس

مهم ترین مزیت بلوک های هبلکس عایق بودن آن است.
عایق بودن بلوک مسئله مهمی است که در آیین نامه 2800 مبحث ساختمان هم به آن اشاره شده است.
به دلیل مشکلاتی که وجود دارد مانند وقوع زلزله، انتشار صداهای مزاحم و یا حتی حریق و آتش سوزی باید دقت کرد که از مصالحی که در برابر این عوامل مقاوم هستند، استفاده کرد.
به دلیل این که نمی توان وقوع زلزله را پیش بینی کرد باید احتمال آن را در نظر گرفت و از مصالحی که مقاوم هستند، استفاده کرد.
طبق آزمایشاتی که انجام شده بلوک هبلکس در برابر زلزله مقاوم است.
انتشار صداهای مزاحم از معایبی است که در اکثر ساختمان های مسکونی دیده شده و دلیل نارضایتی برخی افراد شده است.
گاها اتفاق افتاده که در اتاق خودتان هستید و از واحدهای کناری یا طبقات بالای ساختمان صدای همسایگان تان را می شنوید.
این یکی از عوامل آزاردهنده است. در ساختمان هایی که این مشکل وجود دارد، از بلوک های سنتی استفاده شده که عایق نیستند.
برای رفع این مشکل باید از بلوکی عایق صدا یا عایق صوت است، استفاده کرد.
بلوک هبلکس یا سیپورکس، بلوک عایق صوت است و اگر دلتان نمی خواهد که مورد اذیت قرار نگیرید باید از این بلوک ها استفاده کنید.
در ساختار این بلوک ها به دلیل این که مقدار زیادی هوا وجود دارد، مانع از انتشار صوت می شود.
با خرید بلوک هبلکس یا سیپورکس هزینه جانبی کمتری نسبت به مصالح سنتی دارید.
در مقاله " مزایا و معایب بلوک هبلکس " به طور کامل تمام این ویژگی ها را ذکر کرده ایم که با انتخاب نام مقاله می توانید تمام اطلاعات موردنیاز را مطالعه کنید.

پیشنهاد سیپورکس: بخوانید تفاوت بلوک هبلکس و سیپورکس

خرید بلوک هبلکس

اگر به فکر خرید بلوک هبلکس افتاده اید باید به شما بگوییم که انتخاب درستی کردید.
برای خرید شاید در نگاه اول بگویید قیمت بلوک هبلکس بالاست ولی اگر به طور کلی هزینه های پروژه را محاسبه کنید، متوجه خواهید شد که خرید هبلکس باعث صرفه جویی در هزینه های نهایی پروژه می شود.
برای خرید این بلوک ها نیازی به خرید ماسه، سیمان، گچ و ... ندارید پس در نتیجه هزینه ای برای این موارد پرداخت نمی کنید.
به همین سبب هزینه نهایی این مصالح نوین نسبت به هزینه های سنتی کمتر می شود.
پیشنهاد سیپورکس: با انتخاب " بلوک های سیپورکس" می توانید سایزهای این بلوک سبک AAC را مشاهده کنید.

منبع: siporex.ir

چگونه از مقاومت یک ساختمان مطلع شویم؟

چگونه از مقاومت یک ساختمان مطلع شویم؟ برای پاسخ به این سوال با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

نوع اسکلت ساختمان

شکل ظاهری نما و داخل ساختمان هر چند نزد همه اهمیت دارد؛ ولی نباید در درجه اول گول ظاهر ساختمان را خورد.
اگر شما با انواع اسکلت ساختمان آشنا باشید و بدانید ساختمان موردنظر از چه متریالی ساخته شده می توانید از درجه مقاومت آن در برابر زلزله تا حدودی آگاه شوید. اسکلت ساختمان می تواند فلزی، آجری، خشتی و... باشد.
پس دانستن نوع اسکلت مقاومت یک ساختمان را مشخص می کند.

ابعاد و تعداد ستون ها

ارتباط ستون ساختمان با مقاومت  

ستون ها باعث افزایش مقاومت ساختمان می شود.

یکی از مواردی که با آن می توان به سوال چگونه از مقاومت یک ساختمان مطلع شویم؟ پاسخ داد، درنظرگرفتن ستون های ساختمان است.
ستون های ساختمان مقاومت یک ساختمان را در برابر حوادث طبیعی مانند زلزله افزایش می دهند.
هر چه تعداد ستون ها در ساختمان بیشتر باشد، آن ساختمان مقاوم تر است.
نکته مهم: در اطراف یک ساختمان حداقل باید 3 ستون قرار داشته باشد.
اما باز هم خیلی از افراد به دنبال داشتن سالن پذیرایی بزرگ و بدون ستون هستند که ما ذکر کردیم وجود ستون در ساختمان یعنی مقاومت بیشتر آن در برابر حوادث.

استفاده از مصالح مرغوب و ارتباط آن با مقاومت ساختمان

کیفیت مصالح از مهم ترین فاکتوری است که در صنعت ساخت و ساز بسیار اهمیت دارد.
باید توجه داشت از مصالحی استفاده کرد که دارای بیشترین مقاومت باشد.
انواع بلوک ساختمانی مانند بلوک سبک، بلوک بتنی و...  وجود دارند.
حتما توجه داشته باشید که از بلوک عایق در ساخت و ساز استفاده کنید.
عایق بودن نکته بسیار مهم و ضروری می باشد. برای اطلاعات بیشتر شما را به خواندن مقاله " اهمیت عایق سازی " دعوت می کنیم.
بلوک های سبک سیپورکس که اغلب با بلوک سبک AAC در بازار طرفداران زیادی دارند، پیشنهاد مناسبی هستند.
این " بلوک سبک " مقاومت بالایی در برابر زلزله دارد و به همین دلیل مورد استقبال خیلی خوبی قرار گرفته اند.
علاوه بر این " بلوک AAC " عایق حریق است و در برابر آتش مقاومت بالایی دارد.
" بهترین بلوک " در حال حاضر برای داشتن یک ساختمان مقاوم، استفاده از بلوک سیپورکس است.
این بلوک تحت عناوین مختلفی مانند بلوک هبلکس هم شناخته می شوند که تفاوتی با بلوک سیپورکس ندارد.
تنها فرق بلوک هبلکس با بلوک سیپورکس در برند تجاری آن می باشد و از لحاظ ساختار و کیفیت و مرغوبیت همانند یکدیگر هستند.
پیشنهاد سیپورکس خواندن مقاله: تفاوت بلوک هبلکس و سیپورکس

چگونه از مقاومت یک ساختمان مطلع شویم؟

استفاده از مصالح مرغوب برای افزایش مقاومت ساختمان

نکات مهم در مورد انتخاب ساختمان مقاوم

  • وزن ساختمان نباید خیلی زیاد باشد. بهتر است از لوازم و محصولاتی که وزن کم و سبکی دارند، استفاده نمود.
  • در ساختمان فلزی به دلیل ظرافت بیشتر، تیر‌ها می‌ توانند دیده نشوند، ولی برای تست آن ها، چند بار روی کف طبقه پرش کنید، اگر کف زیر پایتان لرزید بدانید آن ساختمان مقاومی نیست.
  • در ساختمان‌ هایی که دارای آسانسور هستند، دقت کنید که در چهار طرف آسانسور باید حداقل سه ستون وجود داشته باشد.
  • هرگز ساختمانی که عرض کمی داشته و طول آن زیاد است و بیش از ۲ طبقه بنا دارد را نه بخرید و نه اجاره کنید.
  • ساختمان‌ هایی که مربع شکل باشند و یا نسبت طول به عرض کمتری داشته باشند در مقابل زلزله با رعایت نکات دیگر مقاوم‌ تر هستند.
  • اگر ساختمان نوساز نیست، تاریخ ساخت بنا بسیار اهمیت دارد.
  • به طور کلی ساختمان‌ های قدیمی گلی و آجری یک یا چند طبقه با طاق ضربی (تیرآهن و آجر) که مربوط به سال های قبل از دهه 70 شمسی هستند، هیچ مقاومتی در مقابل یک زلزله ندارند.

بررسی میزان بار یک ساختمان

بررسی میزان بار یک ساختمان از دیگر مولفه های مهمی قلمداد می‌شود که می‌توان به وسیله آن میزان مقاومت یک ساختمان را تخمین زد. در واقع هر اندازه که یک بنا میزان بار کمتری داشته باشد، بدون شک مقاومت آن هم افزایش پیدا می کند. در این رابطه باید عنوان کنیم که بار کلی ساختمان ها در حالت عادی به دو بار زنده و مرده تقسیم می شود. منظور از بار مرده یا بار اساسی همان وزن کلی چارچوب و اجزای حیاتی ساختمان نظیر دیوارها و ستون ها می باشد که ثابت است. منظور از بار زنده هم افراد و المان هایی است که برای تزیینات و یا اموری تاسیسات ساختمان متصل می شود. برای مثال یخچال، فرش، تلویزیون، مبل، افراد حاضر در ساختمان و… به عنوان بار زنده تلقی می شوند. در این میان هر اندازه که میزان این بارها کمتر باشد، وزن کلی ساختمان هم کاهش پیدا می کند. این کاهش وزن سبب می شود تا چهارچوب کلی بنا در اثر زمین لرزه ها و یا ضربات مختلف فرو نریزد. بدین منظور بایستی ابتدا نوع اسکلت را بررسی نمایید. عموما اسکلت های فلزی وزن کمتری در مقایسه با نمونه های بتنی دارند. اما غالبا مقاومت آن ها کمتر می باشد. لذا باید این فاکتور را در زمینه تخمین بار، فاکتور بگیرید. اما در رابطه با دیوارهای اصلی باید این موضوع را بدانید که غالبا از آجر، سفال یا بلوک برای دیوار چینی استفاده می شود. در این میان بلوک و سفال وزن کمتری نسبت به آجر و سنگ دارند. در میان انبوهی از مدل های سفال و بلوک باید عنوان کنیم که بلوک سبک اتوکلاو شده وزن کمتری دارند. در این میان اغلب ساختمان هایی که دیوار آن ها به وسیله بلوک سفید مانند بلوک سیپورکس اجرا شده، می توانند وزن کمتر و در نتیجه مقاومت بالاتری از خود نشان دهند.
بعد از دیوارهای اصلی بایستی به کف و سقف هم دقت نمود. این روزها اغلب کف های ساختمانی به وسیله تیرچه و  فوم اجرا می شود. این روش نه تنها وزن را پایین می آورد، بلکه مقاومت زیادی را هم به همراه دارد. البته در این میان کم نیستند ساختمان هایی که سقف و کف آن ها به وسیله ای آجر یا مصالح سنتی بلوک سیمانی استفاده شده است. غالباً این شیوه اجرا وزن ساختمان را افزایش می‌دهد. لذا نمی‌توان آن ها را در لیست محصولات ایده‌آل دسته بندی نمود.
آخرین مورد بررسی بار نمای ساختمان می باشد. در واقع شما باید افزودنی هایی که برای تزیینات در ساختمان شما استفاده شده است را به طور کامل بررسی نمایید. برای مثال اگر نمای خارجی خانه به وسیله ای سنگ ساخته شده باشد، یقینا وزن کلی ساختمان بیشتر از حالت نرمال خواهد بود. در مقابل استفاده از کامپوزیت یا نمای بتنی می تواند وزن به مراتب کمتری داشته باشد. در فضای داخلی هم استفاده از روکش های کاغذی و یا pvc وزن مرده ساختمان را کاهش می دهند. اما پلاستر های گچی یا آهکی موجب افزایش بار ساختمان می شوند. این فاکتور در نهایت مقاومت ساختمان را به طرز چشمگیری کاهش می دهد.

برخورداری از المان های افزایش مقاومت

برای تشخیص میزان مقاومت یک ساختمان بایستی به المان ها و تکنیک های افزایش مقاومت توجه ویژه ای داشت. در واقع این روزها تکنیک ها و روش های مختلفی برای افزایش مقاومت یک ساختمان خلق شده است. از جمله آن‌ها می‌توان به ژاکت فلزی و بتنی، FRP ، دیواره های میانی مقاوم شده، لرزه گیرهای متنوع و… اشاره نمود. این المان ها صرفاً به منظور افزایش مقاومت در داخل یک بنا استفاده می شوند؛ لذا اگر ساختمان شما دارای هر یک از این موارد باشد، می‌توان به سادگی مقاوم بودن آن را تشخیص داد. البته باید نحوه استفاده استاندارد سازی این المان ها هم توجه نمود. در واقع اگر این المان ها و امکانات به شیوه ای غیر استاندارد به کار گرفته شوند، در نهایت نتیجه معکوس را به همراه خواهند داشت. یعنی باعث کاهش مقاومت کلی ساختمان شما شده و یا در خوشبینانه‌ترین حالت ظرفیت و گنجایش آن را کاهش می‌دهند. لذا بهتر است در زمان ساخت یک بنا یا خرید آن، توجه ویژه‌ای به این المان ها داشته باشید.

خرید بهترین مصالح برای افزایش مقاومت ساختمان

همانگونه که عنوان کردیم، استفاده از مصالح سبک نظیر بلوک های هبلکس و سیپورکس می تواند یکی از ایمن ترین روش ها برای افزایش مقاومت یک ساختمان باشد. به گونه ای که بسیاری از معماران این مسئله برای افزایش مقاومت کلیه ساختمان خود استفاده می کنند. لذا اگر شما هم به دنبال خرید بلوک هبلکس یا خرید بلوک سیپورکس برای افزایش مقاومت ساختمان خود هستید، می توانید هم اکنون با کارشناسان ما در شرکت سازه سبک آرسام تماس حاصل فرمایید.
در پایان باید گفت که شاید مطالب ذکر شده به تنهایی برای شناخت یک ساختمان مقاوم در برابر زلزله کافی نباشند، ولی باید توجه داشت که مقاومت ساختمان‌ها در برابر زلزله در همه جای دنیا امری نسبی است و شاید با مد نظر قرار دادن موارد فوق بتوان درصد این نسبت را به نفع سلامت افراد تغییر داد.
امیدواریم با خواندن این مقاله بدانید که چگونه باید از مقاومت یک ساختمان مطلع شویم؟

منبع مقاله: چگونه از مقاومت یک ساختمان مطلع شویم؟ از سایت siporex.ir

مزایا و معایب بلوک هبلکس

ما در مقالات قبل درباره بلوک های ساختمانی از جمله بلوک سبک AAC سیپورکس صحبت کردیم، بلوک سبک سیپورکس یکی از بهترین و پرکاربردترین بلوک های ساختمان سازی می باشد که مزایای بی شماری دارد. اکنون در این مقاله می خواهیم برای شما مزایا و معایب بلوک هبلکس را بیان کنیم، پس همراه ما باشید:
بلوک هبلکس یکی از مصالح جدید در ساختمان سازی است که این بلوک توانسته توجه بسیاری از معماران  را به خود معطوف نماید. بلوک هبلکس یک نوع بتن هوادار اتوکلاو شده می باشد این بلوک از ترکیب ماسه سیلیسی، سیمان، آهک و پودر آلومینیوم و همچنین آب در دمای 200 درجه سانتی گراد و فشار 12 اتمسفر به دست می آید، بلوک هبلکس به دلیل مزایای زیادی که دارد توانسته محبوبیت زیادی در بین ساختمان سازان به وجود آورد. البته لازم به ذکر است که بلوک های هبلکس معایبی را نیز دارد و  ما در این مقاله به بررسی مزایا و معایب بلوک هبلکس خواهیم پرداخت.

معایب بلوک هبلکس

  •  مقاومت کم در برابر فشار

یکی از بزرگترین عیب هایی که بلوک هبلکس دارد نداشتن فشار مقاومتی می باشد در واقع  به دلیل استحکام و مقاومت کم که این مصالح ساختمانی دارد باعث می شود سازه ها در برابر فشارهای جانبی مقاوم نباشند. و عیب آن باعث شده که از بلوک های هبلکس نتوان در دیوارهای باربر استفاده کرد و فقط به دیوارهای غیر باربر محدود شده است.
لازم است بدانید اگر بخوهید از بلوک هبلکس در دیواره های باربر استفاده کنید باید ضخامت دیوار را افزایش داد  که این کار علاوه بر هزینه زیادی که در بر دارد باعث کاهش فضا نیز می گردد، استفاده از بلوک هبلکس گزینه مناسبی برای دیوارهای باربر نمی باشد.

  • هزینه بالا

یکی از دلایلی که باعث افزایش قیمت بلوک هبلکس شده است استفاده از ماده ای به نام سیلیس است که اصلی ترین ماده در ساخت این بلوک ساختمانی می باشد، همانطورکه در مطالب بالا گفته شد بلوک هبلکس از ترکیب ماسه سیلیسی، سیمان، آهک، پودر آلومینیوم و آب می باشد. استخراج این عنصر یا همان سیلیس و همچنین فرآیندی که برای استفاده در بلوک هبلکس طی می کند پرسه ای زمان بر و پر هزینه می باشد و همین موضوع باعث افزایش هزینه های تولید این بلوک شده است.

  • زمان زیاد

ساخت بلوک های هبلکس  پروسه ای بسیار زمان بر است  تا بتوان به شکل نهایی درآید که مراحل ساخت آن نیاز به هزینه و نیروی کار زیادی دارد. لازم به ذکر است که بلوک های هبلکس مزایای بسیاری دارد که این مزایا باعث شده که از معایب آن چشم پوشی کرد.

بیشتر بخوانید: انواع بلوک ساختمانی

مزایا و معایب بلوک هبلکس

ابعاد بلوک هبلکس

مزایای بلوک هبلکس

  • سبک بودن

بلوک هبلکس به دلیل وزن کم که به ازای هر متر مکعب حدود 550 تا 600 کیلوگرم می باشد باعث سهولت در حمل و نقل این مصالح ساختمانی شده است.

  • مقاوت بالا در برابر حرارت

مقاومت بلوک سبک هبلکس به دلیل ترکیبات و همچنین نحوه پخت و متخلخل سازی آن در مقابل دما و حرارت، به شدت بالا می باشد و همین امر باعث شده مصرف انرژی کاهش یابد.

  • مقاومت بالا در برابر زلزله

مقاومت بلوک هبلکس در برابر زلزله، به دلیل نوع متریال و بافت و وزن پایین آن، بسیار بالا می باشد و استفاده از این بلوک ها در ساختمان سازی بسیار مناسب می باشد.

  • سرعت عمل بالا در اجرا

نصب و اجرای بلوک هبلکس  به وسیله چسب مخصوص و با سرعت بالایی انجام می شود.

  • قابلیت سوراخ کاری میخ زنی و برشکاری 

قابلیت سوراخ کاری و برشکاری یکی از برترین ویژگی ها در بلوک AAC هبلکس است. و این امکان را به ساختمان سازان می دهد که بتوانند از بلوک هبلکس در اندازه و ابعاد مختلف استفاده کنند.

  •  بازیافت قطعات شکسته 

این قابلیت در بلوک های هبلکس وجود دارد تا بتوانند از قطعات شکسته در اجرای سقف استفاده کنند.

  • قابلیت عایق صوتی

یکی از ویژگی های بسیار مهم که توجه بسیاری از ساختمان سازان را به خود جلب نموده عایق صوت بودن می باشد که از سر و صدا به درون آپارتمان ها جلوگیری نماید.

  • حمل و نقل آسان

وزن کم و نوع بسته بندی بلوک‌های هبلکس، باعث شده روند حمل و نقل این مصالح ساختمان سازی به آسانی صورت پذیرد.

خرید بلوک هبلکس

با توجه به مزایا و معایبی که برای شما بیان کردیم بنابراین بهترین گزینه برای ساخت و سازهای خود خرید بلوک هبلکس می باشد بهتر است خرید بلوک هبلکس در سازه‌های خود به دلیل ویژگی ها و امتیازاتی که دارد، ازجمله: سرعت و ایمنی گزینه مناسبی می باشد. نکات مهم در خرید بلوک سبک

قیمت بلوک هبلکس

جهت خرید بلوک هبلکس و قیمت بلوک هبلکس فقط کافیست با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید تا بتوانید بهترین سازه را قیمتی مناسب بسازید.

منبع: siporex.ir

انواع اره برقی

اره برقی از ابزارهای کاربردی است که در صنعت های مختلف انواع گوناگونی دارد. مثلا اره برقی که در نجاری استفاده می شود با اره برقی که در صنعت ساختمان از آن استفاده می شود، تفاوت دارد. در این مقاله می خواهیم به طور تخصصی در مورد اره برقی، اره موتوری بپردازیم و انواع اره برقی را شرح می دهیم.
در مقاله قبلی با انواع اره آشنا شدید. ما در آن مقاله توضیح مختصری در مورد انواع اره، اره دستی، اره برقی و اره های نجاری ذکر کردیم.
اگر دوست دارید با انواع اره برقی آشنا شوید بهتر است ما را تا انتهای این مقاله همراهی کنید.

اره برقی

قبل از این که اره برقی تولید شود، از اره دستی برای برش استفاده میشد که زحمت و سختی زیادی داشت و نیاز به قدرت و دقت بالاتری برای برش اجسام داشت.
ولی با وجود اره برقی مشکلات اره دستی رفع شد. اگرچه برای برش بعضی اجسام از اره دستی استفاده می شود.
با پیشرفت تکنولوژی و تنوع بالای اره برقی های امروزی برش سریع تر و راحت تر انجام می شود و کارایی افزایش می یابد.
دقت و قدرت برای برش با اره برقی نسبت به اره دستی بیشتر است.

انواع اره برقی

در ساختار اره های برقی از موتور الکتریکی استفاده شده است. شاید اسم اره زنجیری را شنیده باشید.
به اره برقی، اره زنجیری هم گفته می شود که دور تا دور آن از زنجیر تشکیل شده است.

اره برقی برای صنعت ساختمان

بهترین اره برقی در صنعت ساختمان برای برش بلوک aac اره برقی سیپورکس است.

اره برقی سیپورکس

اره سیپورکس

مشخصات اره سیپورکس

اره برقی سیپورکس نوعی اره برقی میزی است که به راحتی و با دقت بالا می تواند در سایزهای مختلف بلوک را برش دهد.
علاوه بر این اره برقی سیپورکس قادر است در زاویه های مختلف به راحتی برش را انجام دهد.

اره برقی نجاری

از اره های نجاری برای برش انواع چوب و حتی هرس کردن درختان و برخی کارهای جنگل که وظایف باغبانان است نیز استفاده می شود.
تنوع اره برقی نجاری بسیار زیاد است که نمی توان کل آن ها را در این متن گنجاند ولی در ادامه به برخی از مهم ترین آن ها اشاره می کنیم.
برخی از افراد گمان می کنند که منظور از اره موتوری همان اره برقی است.
درست است که از نظر مکانیسم هر دوی این اره ها شبیه به هم هستند و با تیغه زنجیری برش را انجام می دهند، اره برقی همانطور که در بالا اشاره کریم از موتور الکتریکی ساخته شده و به وسیله برق انرژی و قدرت لازم را برای برش تامین می کند.
در صورتی که در برخی مدل های اره موتوری از موتورالکتریکی و  در برخی مدل ها هم از موتور بنزینی استفاده می شود.

اره زنجیری (برقی و بنزینی)

آشنایی با اره زنجیری (برقی و بنزینی)

اره رومیزی

از اره رومیزی در صنایع مختلفی مانند چوب و ساختمان و... کاربرد بسیار زیادی دارد.
از اره های رومیزی می توان برای برش قطعات مختلف مثلا چوب به صورت مستقیم یا در زوایای مختلف به صورت اریب استفاده کرد.

اره رومیزی

نمونه ای از اره رومیزی

بیشتر بخوانید: انواع مختلف اره رومیزی

اره‌ برقی سیمی

اره‌ برقی سیمی یا اره موتوری سیمی همانطور که از نامش مشخص است با برق کار می کنند و وقتی به برق متصل می شود، می توان افزایش قدرت برش آن را مشاهده کرد.
درست است که انواع اره برقی مزایای زیادی دارد ولی هیچ ابزاری نیست که فقط دارای مزیت باشد. قطعا معایبی نیز به همراه دارد.
از ایرادهای اره برقی سیمی این است که نمی‌ توان آن را از پریز برق از یک حد مشخصی بیشتر فاصله داد.

اره‌ موتوری باتری‌ دار

سبک ترین نوع اره برقی که برای کارهای جزئی و کارهایی که نیاز به قدرت کمی دارند، اره برقی باتری دار است که منبع تغذیه آن باتری از نوع باتری لیتیومی یونی است.
اگر از این نوع اره خواستید استفاده کنید، باید باتری آن را از قبل برای چند ساعت شارژ کنید و سپس استفاده کنید. تا حین کار شارژ آن تمام نشود و نتوانید کارتان را انجام دهید.

ارهموتوری گازسوز

قوی ترین اره‌ موتوری از نوع گازسوز است که می تواند هر نوع چوبی را برش دهد و در فواصل زمانی منظم، روغن‌ کاری شوند. برای راه‌ اندازی این اره‌ها نیاز به آماده کردن مخزن گاز و کشیدن سیم است.
این نوع اره وزن سنگینی دارد و بی‌سیم است و از آن در هر مکانی می‌توان استفاده کرد.
در این مقاله سعی کردیم به معرفی برخی از انواع اره برقی موجود در صنایع بپردازیم.

منبع: siporex.ir

بلوک هبلکس چیست ؟

بلوک هبلکس چیست ؟

جدیدترین و پرفروش ترین بلوک ساختمانی که با فرآیندی متفاوت از سایر بلوک های ساختمانی ساخته می شود، بلوک هبلکس است. اگر با انواع مصالح ساختمانی آشنایی کافی نداشته باشید شاید ندانید که بلوک هبلکس چیست ؟ هر چند که بلوک سبک هبلکس در صنعت ساختمان و بلوک های ساختمانی حرف اول را می زنند اما با این اوصاف ما با در اختیار گذاشتن این مقاله اطلاعات مفیدی در رابطه با این بلوک به شما می دهیم. پس با سیپورکس تا انتهای این مقاله همراه باشید.

بلوک سبک هبلکس چیست ؟

بلوک هبلکس نوعی بلوک سبک ساختمانی محسوب می شود که در ساختار خود از مقدار زیادی هوا تشکیل شده است. علت سبکی هم وجود هوا در این بلوک است.
در ابتدا اشاره کردیم که این بلوک از فرآیندی متفاوت نسبت به دیگر بلوک های سنتی ساخته شده است. منظور از فرآیندی متفاوت چیست؟!!
شاید تابه حال اسم بلوک اتوکلاوشده به گوشتان خورده باشد. بلوک اتوکلاو یا بلوک aac در دستگاه هایی به نام اتوکلاو پخته می شوند.
در این دستگاه های اتوکلاو برای ساخت بلوک، نیاز است که در دمای زیادی بلوک قرار بگیره و تحت فشار و دمای زیاد بلوک هبلکس ساخته می شود.
به دلیل این که بلوک هبلکس تحت فشار و دمای زیادی قرار گرفته به این ترتیب انتظار می رود که مقاومت بالایی هم داشته باشد.
این مقاومت بالا یکی از مزیت های این بلوک ساختمانی محسوب می شود که در ادامه با مزایا و معایب بلوک هبلکس بیشتر آشنا خواهید شد.

بلوک هبلکس از چه موادی ساخته شده است ؟

در ساختار بلوک هبلکس که از جنس بتن است، به غیراز هوا که در فوق اشاره کردیم از موادی همچون ماسه، سیمان، سیلیس، گچ، آهک و پودر آلومینیوم ساخته شده است.
هر کدام از موادی که ذکر کردیم با درصدهای معینی در ساختار این بلوک ترکیب شده اند که در نهایت تحت فشار موجود در دستگاه های اتوکلاو پخته می شوند.
بلوک سیپورکس هم دقیقا از نظر مواد تشکیل دهنده مانند هبلکس می باشد.
اگر دوست دارید از مقدار دقیق این ترکیبات در ساخت این بلوک بیشتر بدانید، خواندن مقاله " بلوک aac از چه ساخته می شوند ؟ " را پیشنهاد می کنیم.

مزایا و معایب بلوک هبلکس چیست ؟

مزایای این بلوک ساختمانی به حدی است که معایب آن اصلا به چشم نمی آید. در ادامه با این ویژگی ها آشنا شوید.

مزایای بلوک هبلکس را بدانید

بلوک هبلکس بلوک سبک

بلوک سبک در ساختمان سازی برای کاهش بار مرده ساختمان زیاد مورد استقبال قرار می گیرد. دیوارهای ساخته شده با بلوک سبک وزن کمتری دارند که این مزیت بزرگی است.
بلوک هبلکس، بلوک سیپورکس، بلوک لیکا، بلوک پرین و... نمونه های پرکاربردی از بلوک سبک به شمار می آیند.
که با مراجعه به مقالات سایت می توانید اطلاعات جامع تری در مورد انواع بلوک سبک بدست آورید.

بلوک هبلکس بلوک عایق

بلوک عایق بحث مهمی در صنعت ساختمان است که این روزها رعایت و استفاده از آن به نفع مالک، سازنده و افرادی که در ساختمان ساکن هستند.

بلوک هبلکس عایق صوت و حریق

عایق صوت و عایق حریق از مهم ترین مواردی است که یک بلوک ساختمانی باید دارای آن باشد.
فرقی نمی کند که ساختمان دارای چه کاربری باشد، مسکونی، تجاری، اداری و... باید در مقابل صوت و حریق مقاومت بالایی داشته باشد.

بلوک هبلکس مقاوم در برابر زلزله

مقاوم بودن سازه و تحمل بار ساختمان در مواجه با زلزله عامل مهمی است که باید به آن توجه ویژه ای کرد.
با زلزله هایی که در اکثر شهر و استان های نزدیک اتفاق افتاده و شاهد خرابی های آن بوده ایم، بهتر است مصالحی را انتخاب کنیم که در مقابل زلزله مقاومت بالایی داشته باشند.
یکی از این مصالح، بلوک سبک هبلکس است که در مقابل زلزله مقاومت بالایی دارد.

سرعت اجرا بالا بلوک هبلکس 

سرعت اجرا بالا بلوک هبلکس

سرعت بالای اجرای بلوک هبلکس

به دلیل این که بلوک هبلکس در سایزهای مختلفی موجود است و نسبت به سایر بلوک ها مانند آجر و حتی بلوک سیمانی اندازه بزرگتری دارد، بنابراین در اجرا سرعت بیشتری دارد.

حمل و نقل راحت بلوک هبلکس

باتوجه به این که سایز بلوک های سبک هبلکس  متنوع است و بزرگتر از بلوک های سنتی است به همین دلیل حمل و نقل آن سریع تر و راحت تر صورت می گیرد.
حمل آسان بلوک های ساختمانی برای خیلی از سازندگان دارای اهمیت است. به همین دلیل انتخاب هبلکس یکی از گزینه های مناسب است.

هزینه کمتر بلوک هبلکس

برای استفاده بلوک های سنتی نیاز است که از گچ، ماسه و سیمان استفاده کرد تا بتوان بلوک ها را کنار هم قرار داد.
یعنی علاوه بر خرید بلوک، باید ماسه، سیمان و گچ هم خریداری کرد که این مبالغ جزء هزینه های جانبی محسوب می شود.
اگر بلوک هبلکس یا سیپورکس بخرید دیگر به خرید ماسه، سیمان و گچ و... نیازی ندارید. به دلیل این که این بلوک ها برای چسبیدن و کنارهم قرار گرفتن نیازی به این مصالح ندارند.
در نتیجه هزینه های جانبی برای خرید آن مصالح حذف می شود که این از مزایای این بلوک محسوب می شود.

معایب بلوک هبلکس چیست ؟

در کنار این همه مزایایی که برای این نوع بلوک سبک ذکر کردیم باید معایب آن را هم ذکر کنیم.
این بلوک در دیوارهای غیر باربر استفاده می شود و در دیوارهای باربر از آن نمی توان استفاده نمود.
قیمت بلوک هبلکس در مقایسه با دیگر بلوک ها کمی بالاتر است.

خرید بلوک هبلکس

برای خرید بلوک هبلکس باید از سایت های معتبری که این نوع بلوک را ارائه می دهند، تهیه کنید.
قبل از خرید حتما با مشاوران آن سایت صحبت نمایید و در مورد ساختمانی که مدنظر دارید تا از آن بلوک ساخته شود، سوالات خود را بپرسید. برای مثال:

  • محل ساختمان کجاست؟
  • ساختمان موردنظر چه کاربری دارد؟
  • ساختمان چند طبقه و چند متر است؟
  • و ...

برای مشاوره می توانید از مشاوران سیپورکس از طریق تماس با 02188780480 سوالات خود را از ما بپرسید.

قیمت بلوک هلکس

واضح است بلوکی که دارای این همه مزایاست نسبت به دیگر بلوک های ساختمانی باید قیمت بیشتری داشته باشد. اما قیمت آن طوری نیست که از خرید منصرف شوید.
تفاوت قیمت کمتری نسبت به مصالح سنتی دارد.
برای خرید بلووک هبلکس همانطور که گفتیم نیازی به خرید ماسه و سیمان و... ندارید و فقط با چسب هبلکس (یا چسب سیپورکس) می توانید بلوک ها را کنار هم قرار دهید.
در نتیجه هزینه جانبی شما نسبت به روش های دیگر کاهش می یابد.

پیشنهاد سیپورکس: تفاوت هبلکس با سیپورکس

منبع: siporex.ir