شرکت سازه سبک آرسام

تامین کننده بلوک ساختمانی سبک AAc سیپورکس

شرکت سازه سبک آرسام

تامین کننده بلوک ساختمانی سبک AAc سیپورکس

با ویژگی های بلوک عایق آشنا شوید

اگر اخیرا به دنبال خرید مصالح ساختمانی برای خانه خود بوده باشید، حتما تا به این لحظه نام بلوک عایق به گوشتان خورده است. در واقع این دسته از بلوک ها را می توان جزو رایج ترین و البته ایده آل ترین مدل های بلوک سفید دانست که نفوذ بسیار زیادی را در بین معماران و ساختمان ساز های ایرانی کسب کرده اند. دسته از تولیدات به سبب ماهیت منحصر به فرد خود روز به روز طرفداران بیشتری پیدا می کنند. دلیل این حجم از نفوذ را هم می توان ویژگی های بلوک عایق دانست. با این اوصاف بخش زیادی از مردم هنوز حتی با ماهیت آنها آشنایی ندارند، چه برسد به اینکه بخواهند در رابطه با ویژگی‌های آن هم اطلاعاتی داشته باشند. این مورد سبب شده تا نتواند به شیوه ای مناسب آن را در صدر انتخاب های خود قرار دهند. بدیهی است که این موضوع باعث می‌شود تا فرایند انتخابات و تصمیم گیری برای آنها دشوار شود. ما در ادامه این مقاله قصد داریم تا به شیوه ای دقیق ویژگی های بلوک عایق و ماهیت آن را برای شما عزیزان شرح دهیم. بدیهی است که این موضوع می‌تواند دیدگاه شما نسبت به این محصولات را تغییر دهد.

بلوک عایق چیست؟

نخستین گام برای فهمیدن ویژگی های بلوک های سفید، ماهیت آن می باشد. در واقع بدون درک ماهیت این دسته از محصولات، نمی توانید فهم درستی هم از ویژگی‌های آن‌ها داشته باشید. در حقیقت بلوک های سفید عایق به دسته ای از بلوک های ساختمانی گفته می شود که دارای تخلخل در فضای داخلی خود هستند. از جمله این بلوک آن می‌توان به بلوک سبک پوکه ای، بلوک سفید هبلکس، بلوک سفید پرین، بلوک سفید سیپورکس، بلوک لیکا و موارد مشابه اشاره نمود. در واقع تمامی این بلوک ها تحت عنوان بلوک سفید عایق شناخته می‌شوند و ویژگی اغلب آنها نیز یکسان می باشد. اگرچه در برخی از موارد دارای تفاوت های جزئی هستند اما در هر حال ویژگی کلی آنها یکسان بوده و عایق بودن آنها سبب شده تا تمایزات خاصی نسبت به سایر بلوک های سنتی نظیر بلوک آجری، گچی و موارد مشابه داشته باشند.

در بلوک های سفید عایق، عموما فضای داخلی دارای تخلخل های مختلفی می باشد. این تخلخل ها به وسیله ترکیبات و فرایندهای مختلفی ایجاد میشود. برای مثال در بلوک های سبک aac، این تخلخل طی فرایند اتوکلاو ایجاد می‌شود. اما در بلوک سفید لیکا و پوکه ای استفاده از پوکه معدنی و سنگ دانه می تواند موجب چنین تخلخل هایی شود. وجود این تخلخل باعث ایجاد های عایق حرارتی یا صوتی می شود. از طرفی دیگر وزن کلی بلوک را کاهش می‌دهد که در نوع خود بسیار منحصر به فرد است. همین مورد باعث ایجاد ویژگی های گوناگون شده که ما در این مقاله به شرح آن ها می پردازیم.

بخوانید: اهمیت عایق سازی

ویژگی های بلوک عایق

همان‌گونه که عنوان کردیم، بلوک های سفید عایق دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند که آنها را نسبت به مدل ها و محصولات هم رده متمایز می کند. ما برخی از ویژگی های بلوک عایق را برای شما شرح داده ایم تا بتوانید به خوبی با این دسته از محصولات آشنا شده و در زمان خرید بلوک سفید اولویت بندی های صحیح تری داشته باشید.

وزن کم

وزن کم را می توان نخستین ویژگی بلوک سفید عایق دانست. در واقع همان گونه که اشاره کردیم این دسته از بلوک ها به دلیل ساختار منحصر به فرد خود در فضای داخلی شان دارای تخلخل هستند. همین مورد هم موجب شده تا وزن کلی آنها کاهش پیدا کند. این وزن کم در واقع سرآغاز طیف زیادی از ویژگی ها و مزایای این محصولات می باشد. برای مثال می‌توان افزایش مقاومت، ایجاد عایق حرارتی، عایق صوتی و….  همه و همه در اثر این قابلیت رخ می‌دهند. بر همین اساس است که این روزها هم محبوبیت بیشتری در بین مشتریان پیدا کرده اند.

مقاومت فیزیکی

اغلب بلوک های سفید دارای مقاومت فیزیکی بالایی هستند. به طور کلی تمام مدل های بلوک سفید در برابر فشارهای عمودی و فشارهای ناشی از وزن می توانند مقاومت بسیار زیادی از خود نشان دهند. این مورد هم برای فرایند ساخت و ساز اهمیت زیادی دارد. مازاد بر این، دسته ای از بلوک های سفید عایق، نظیر بلوک های سبک aac می‌توانند در برابر ضربات فیزیکی و صدمات مختلف هم مقاومتی بالایی از خود نشان دهند. این فاکتور همان عاملی بوده که سبب شده تا این دسته از محصولات در طی چند سال گذشته به محبوبیت بیشتری برسند. این مورد به نوبه خود باعث کاهش هزینه های ساختمان سازی می شود.

عایق حرارتی

همانگونه که از نام بلوک ها پیداست، این دسته از محصولات در برابر انتقال گرما و حرارت مقاومت بالایی از خود نشان می دهند. در واقع این دسته از محصولات می توانند به خوبی مانع از انتقال دما در دو طرف دیوار شوند. بر همین اساس است که این محصولات می توانند در ساده ترین وجه ممکن دمای داخلی خانه های شما را حفظ کنند. این فاکتور در فصول گرم و سرد سال باعث می شود تا هزینه‌های سیستم های گرمایش و سرمایش شما به مراتب کمتر شود.

ویژگی بلوک عایق

قیمت بلوک سفید عایق

مقاوم در برابر زلزله

مقاومت بالا در برابر زلزله را می توان یکی دیگر از مهمترین ویژگی هایی دانست که در بلوک های سفید عایق دیده می شود. در واقع این دسته از بلوک ها وزن سبک و البته مقاومت بالایی دارند. این دو مولفه همان چیزی است که می تواند در برابر زلزله ها مقاومت بالایی از خود نشان دهد. در حقیقت هر اندازه که یک سازه وزن کمتری داشته باشد، به همان میزان هم در زلزله های مختلف، کمتر دچار آسیب می شود. از طرفی دیگر مقاومت بالای آن هم مانع از ترک خوردگی و تخریب های سنگین میشود. ترکیب این دو مولفه در کنار همدیگر سبب شده تا بلوک های سفید عایق، انتخاب مناسبی برای ساخت سازه های ضد زلزله باشد.

عایق صوتی

عایق صوتی را می توان یکی دیگر از مهمترین ویژگی هایی دانست که باعث تمایز بلوک های سفید عایق شده است. در واقع این دسته از محصولات علاوه بر ممانعت از انتقال حرارت، می توانند مانع از انتقال صدا شده و یا دست کم آن را تا حد زیادی کاهش دهند. این دسته از محصولات به دلیل ساختار متخلخل خود، می توانند امواج صدا را درون خود محبوس کرده و بدین طریق مانع از انتشار آن به فضاهای اطراف شوند. این موضوع برای ساخت بناهای مسکونی اهمیت بسیار زیادی دارد. در واقع همین قابلیت هم بوده که نفوذ بلوک های سفید عایق در بین معماران را افزایش داده است.

ویژگی بلوک عایق

قیمت بلوک عایق

مقاومت در برابر آتش سوزی

مقاومت در برابر آتش سوزی را می توان یکی دیگر از ویژگی‌های منحصربه‌فردی دانست که در بلوک های سفید عایق دیده می‌شود. در واقع این دسته از بلوک های سفید عموماً متریال ها و مواد مختلفی داشته و در برابر دما مقاومت بالایی دارند. برای مثال بلوک سبک پوکه ای نوعی از بلوک‌های هایی عایق هستند که می‌توانند تا دمای ۱۲۱ هزار درجه سانتیگراد را تحمل نمایند. مقاومت بسیار بالا سبب شده تا این دسته از محصولات بتوانند انتخاب‌های مناسبی برای ساخت و ساز پروژه های مسکونی باشد.

ویژگی بلوک عایق قیمت بلوک سفید عایق

بیشتر بدانید: انواع بلوک ساختمانی

سرعت اجرای بالا

اغلب بلوک های عایق دارای ابعاد نسبتا بزرگی نسبت به آجر با مصالح مشابه هستند. برهمین اساس می‌توان گفت که این دسته از محصولات می توانند به سادگی پروسه اجرای سریعی را داشته باشند. در واقع ابعاد بزرگ تر این محصولات باعث می شود تا ملات کمتری برای ساختمان ها استفاده شود. از طرفی دیگر به ردیف های کمتری برای دیوارچینی نیاز است . ترکیب این عوامل در کنار هم دیگر باعث می‌شود تا اجرا و ساخت و ساز به کمک بلوک های سفید عایق سرعت بسیار بیشتری داشته باشد.

کاهش هزینه های ساخت و ساز

اغلب بلوک های سفید عایق به دلیل ابعاد بزرگ و البته وزن کم خود فرایند نقل و انتقال ساده‌ای دارند. از طرفی دیگر رویه اجرا با آنها سرعت بیشتری دارد. این قابلیت بی نظیر باعث می‌شود تا عملاً پروسه ساخت با آنها بسیار ساده تر بوده و هزینه های کمتری را متوجه سازندگان نماید. نکته قابل توجه این است که اغلب بلوک های سفید نیاز به ملات کمتری دارند. این فاکتور به نوبه خود نیروی انسانی را کاهش داده و باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های خرید ملات می شود. ترکیب این عوامل در کنار همدیگر باعث می شود تا این محصولات عموما انتخاب های ایده آل تری برای فرایند ساخت و ساز باشند.

سخن آخر

بلوک سفید عایق را می‌توان یکی از انواع مدلهای بلوک سفید دانست که در طی چند سال اخیر به محبوبیت بسیار زیادی در بین مصرف کنندگان ایرانی رسیده است. با این وجود بخش زیادی از مردم هنوز با ماهیت آنها آشنایی نداشته و با شنیدن نام آنها دچار سردرگمی می شوند. ما در این مقاله سعی کردیم تا ابتدا مروری بر روی ماهیت این محصول داشته باشیم. سپس ویژگی ها و جنبه های مختلف آن را هم خدمت شما عزیزان شرح دادیم تا بدین طریق بتوانید تصمیم‌گیری‌های بهتری داشته و دیدگاه ایده آل تری در رابطه با بلوک های عایق برایتان ایجاد شود. با این اوصاف اگر هنوز هم نیازمند اطلاعات تکمیلی در این زمینه هستید و یا به دنبال خرید بلوک سفید عایق می باشید، بهتر از هم اکنون با کارشناسان ما در شرکت سازه سبک آرسام تماس حاصل فرمایید.

اطلاعات بیشتر: نکات مهم در خرید بلوک سفید

منبع: siporex.ir

سیمان چیست و چگونه به وجود می آید؟

سیمان موادی است که همه با مفهوم و کاربرد آن آشنا هستند و نیازی به توضیح ندارد، اما برای تکمیل اطلاعات اشاره ای کوچک به تعریف آن می کنیم. با ما همراه باشید تا بدانید سیمان چیست ؟ سیمان چگونه به وجود می آید ؟

ما در این مقاله به سوالات پرتکراری که ممکن است ذهن شما را درگیر کرده باشد، پاسخ می دهیم.

  • سیمان از چه موادی تشکیل شده ؟ یا سیمان از چی درست میشه ؟

  • سیمان مخلوطی از چیست ؟

  • سیمان چگونه تولید می شود ؟

  • انواع سیمان

سیمان چیست ؟!

سیمان ماده چسبنده‌ ای است که با ترکیب با آب بسیار سر سخت و سفت می شود و از آن برای ساخت اجسامی یکپارچه استفاده می شود.
سیمان به نوعی چسب است، عمر مفید آن 30 تا 60 سال است.

کاربرد سیمان

این ماده اغلب در صنعت ساختمان و ساختمان سازی به عنوان مهم ترین ملات به کار می رود.
در روش سنتی از بلوک های سیمانی استفاده میشد که امروزه با تولید بلوک سبک سیپورکس جایگزین آن شده است.
بلوک های سیپورکس،بلوک هایی اتوکلاو شده هستند و دارای مزایای زیادی هستند.

  • ساخت انواع دیوار و ستون های ساختمانی
  • ساخت انواع پل های شهری و بین شهری
  • ساخت انواع تونل (تونل های جاده ای و آبی)
  • ساخت سدهای آبی و خاکی
  • ساخت جداول خیابانی
  • ترکیب با مصالحی مانند چسب سیمان و یا چسب بتن
  • ساخت نماها
  • ساخت بتن های رنگی و سفید
  • ساخت موانع بزرگراه ها
  • و...

سیمان چگونه به وجود می آید ؟

هر کارخانه سیمانی باید در کنار یک معدن ساخته شود و بدون معدن، کارخانه سیمان معنایی ندارد.
مهم ترین مواد اولیه برای ساخت سیمان، خاک مارون و آهک است.

مراحل تولید یا ساخت سیمان

سیمان چیست

سیمان چیست؟ نوعی چسب برای عملیات ساختمانی

برای شروع باید مواد اولیه ای که از معادن برداشت می شود را آماده کرد.

این مواد اولیه تقریبا از خاک مارن حدود ۶۰ الی ۶۵ درصد، سنگ آهک حدود ۳۰ الی ۳۵ درصد و بوکسید حدود ۱/۵ درصد تشکیل شده است.

بعد از ترکیب و خرد کردن مواد اولیه که دستگاه خرد کن این کار را انجام می دهد آن را در انبار یا سوله خاک ذخیره می کنند.

* اگر کارگران روزی ۱۰ ساعت کار کنند، هر روز حدود ۱۴ هزار تن مواد اولیه وارد سوله خاک می شود.

سپس این مواد از سوله خاک به وسیله نقاله وارد کارخانه می شود.

در این مسیر به مواد اولیه، حدود ۱/۵ درصد سنگ آهن اضافه می گردد.

سپس وارد آسیاب شده و شبیه پودر آرد خارج می شوند.

در ادامه راهی کوره ای که در جاده ها وقتی از کنار کارخانه سیمان رد می شویم، شده که از بیرون حرارت و ذرات معلق خروجی را می توان دید.

قبل از ورود به کوره توسط پیش حرارت رطوبت این پودر بدست آمده گرفته می شود.

اکنون وارد کوره شده و شبیه مواد مذاب می شود و سپس خارج شده و سریع سرد می شوند که با سردشدن آن کلینکر بدست بیاید.

کلینکر چیست ؟ دانه های گردی هستند که از سرد شدن سریع مواد مذاب بدست آمده است.

کلینکر توسط تسمه نقاله به انبار ذخیره کلینکر منتقل می شود و در این جا آماده است که به هر نوع تیپ سیمانی تبدیل شود.

کلینکر را با توجه به نوع سیمان تیپ ۱ یا ۲ و غیره، با میزان خاصی از گچ و پوزولان مخلوط و دوباره آسیاب می شوند.

این مواد به دست امده که آسیاب شده همان سیمان می باشد که بسته بندی شده یا به صورت فله ای به فروش می رسد.

انواع سیمان

انواع سیمان

سیمان چیست ؟ انواع سیمان

چند نوع سیمان تولید می شود؟

سیمان که نوعی چسب محسوب می شود در 4 گروه اصلی به ترتیب زیر قرار می گیرد.

  • سیمان های هیدرولیکی
  • سیمان های آمیخته
  • سیمان سفید
  • سیمان پرتلند رنگی

 سیمان هیدرولیکی

این نوع سیمان که یکی از پرفروش ترین نوع سیمان برای اجرای نمای سازه است که به آن سیمان زود سخت شونده هم گفته می شود.
از این سیمان در کارهای بتن ریزی حجیم مانند سدها و پایه های پل استفاده می شود.

سیمان های آمیخته

سیمان های آمیخته پوزولانی به منظور مصرف انرژی کمتر، حفظ محیط زیست و کاهش قیمت سیمان در دنیا تولید شدند.
این سیمان، با اسامی زیر هم شناخته می شود.

  • سیمان پرتلند پروزولانی
  • سیمان پرتلند سرباره ای
  • سیمان بنایی
  • سیمان آهکی (PKZ)

سیمان سفید

سیمان سفید بیشتر در نماسازی، بند کشی و کارهای تزئینی کاربرد دارد ولی قیمت آن از سیمان معمولی بالاتر است.

سیمان پرتلند رنگی

در واقع این سیمان با رنگ های معدنی ترکیب شده که بیشتر برای نماسازی، کف سازی، بندکشی و کارهای تزئینی استفاده می شود.

نحوه حمل و نگهداری سیمان چگونه است؟

 

حمل سیمان با بونکر

حمل سیمان با بونکر انجام می شود.

حال که متوجه شدید سیمان چیست و چگونه به وجود می آید باید به روش حمل آن اشاره کنیم.

برای حمل سیمان می توان به 2 روش کیسه ای و فله ای استفاده کرد.

کیسه های سیمان ۵۰ کیلوگرم وزن دارند و به صورت کاغذی یا برزنتی تولید می شوند.

برای حمل فله ای از ماشین مخصوصی که بونکر نامیده می شوند، استفاده کرد و برای نگهداری باید سیلو تخلیه و نگهداری کرد.

کارخانه های تولید سیمان در ایران کجا قرار دارند؟

 

سیمان چگونه به وجود می آید

برای تولید سیمان نیاز است که کنار معدن ساخته شود

تقریبا در همه استان های کشور کارخانه سیمان وجود دارد و از تولید سیمان خودکفا هستیم و به کشورهای همسایه صادرات هم انجام می گیرد.

قبل از انقلاب به واسطه رشد ساخت و ساز نیاز به سیمان در کشور زیاد شد و تمام سیمان مورد نیاز به صورت وارداتی بود تا این که اولین کارخانه سیمان ایران در شهر ری افتتاح شد و ایران شروع به تولید سیمان نمود.

ما در این مقاله سعی کردیم به طور مختصر و مفید بگوییم سیمان چیست و چگونه به وجود می آید و انواع آن را معرفی کنیم.

برای اطلاعات بیشتر در این خصوص پیشنهاد ما به شما خواندن مقاله از سیمان چه می دانید؟ است.

منبع: siporex.ir

وسایل ایمنی ساختمان‌ سازی

استفاده از وسایل ایمنی ساختمان‌ سازی یکی از شرایط مهم و الزامی برای کار در کارگاه های ساختمانی است؛ زیرا سلامت هر فرد از هر چیز دیگری مهمتر است.
انسان در کارگاه ساختمانی با انواع ماشین آلات و تجهیزات و انواع مصالح ساختمانی سر و کار دارد که کار کردن با آن ها نیاز به دقت و توجه فراوان دارد.
کوچکترین بی‌ دقتی و کم توجهی باعث به وجود آمدن هر حادثه ای می شود که ممکن است غیر قابل جبران نیز باشد.
مهندسین و ناظرین همواره باید به این قانون پایبند باشند و هر فردی که برای آنان کار می کند را بیمه کنند؛ زیرا حادثه هیچ گاه خبر نمی کند و باید این نکته را درنظر گرفت.
چون در نظرنگرفتن این موضوع باعث به وجود آمدن خسارات سنگینی (خسارات مالی و جانی) می شود و پشیمانی بعد از آن دیگر فایده ای نخواهد داشت.
پس با استفاده صحیح از وسایل ایمنی ساختمان سازی می توان از رخ دادن چنین رویدادها و حوادث ناگواری جلوگیری کرد.
با رعایت این موارد می توان افزایش خوبی در بازدهی کار خواهیم داشت.
علاوه بر این از نظر اقتصادی هم دچار ضرر و زیان نمی شویم و در بسیاری از مواقع هزینه درمان خیلی بیشتر از خرید و تامین یک وسیله ایمنی است.

انواع وسایل ایمنی ساختمان‌ سازی

هر فیلد کاری مخصوصا کارهای عملیاتی و اجرایی مانند آتش نشان ها و... نیاز به وسایل ایمنی مخصوص به خود را دارند و صنعت ساختمان سازی هم از این اصل مستثنی نیست.
تعدادی از وسایل بین این مشاغل مشابه و یکسان هستند مانند لباس کار، دستکش، کلاه و کفش و... تعدادی هم باتوجه به نوع کار کارکنان متفاوت است.
در ادامه به توضیح برخی وسایل ایمنی ساختمان سازی می پردازیم پس بهتر است ما را تا انتهای این متن همراهی کنید.

  • لباس کار

اولین مورد مربوط به پوشش و یا لباس کار می باشد. لباس کار باید با نوع کار متناسب باشد و باعث یکپارچگی کارکنان می باشد.
جنس لباس کار و اندازه آن نکته ای است که باید مورد توجه قرار بگیرد.
اندازه لباس کار باید یه حد معقول و مناسبی باشد و نباید خیلی بلند و یا خیلی کوتاه باشد که در هنگام کار باعث به وجود آمدن مشکل شود.
مورد بعد، جنس آن است که باید متناسب با کاری که انجام می شود، بهترین جنس را داشته باشد.

  • کلاه ایمنی

کلاه ایمنی یکی از مهم ترین وسایل ایمنی ساختمان‌ سازی محسوب می شود که به دلیل کار در ارتفاعات و احتمال سقوط اجسام باید همواره از کلاه ایمنی استفاده شود.
رعایت و استفاده همیشگی آن باعث محافظت از جان کارگر می شود؛ زیرا ممکن است در اثر سقوط اجسام به سر آن دچار آسیب جدی و یا منجربه مرگ شود.
همانطور که می دانید سر انسان در مقابل ضربه بسیار آسیب پذیر بوده و احتمال برخورد اجسام با سر بسیار زیاد است.
کلاه ایمنی باید در مقابل ضربه از مقاومت کافی برخوردار باشد.
با استفاده از کلاه ایمنی می توان از صدمات جدی در اثر برخورد با سر افراد جلوگیری نمود.

وسایل ایمنی ساختمان

وسایل ایمنی ساختمان

  • عینک ایمنی

از مهم ترین و حساس ترین بخش های بدن، چشم انسان است که برای مراقبت از آن باید همواره بسیار مورد توجه قرار بگیرد و از هر آسیبی به دور باشد.
مثلا برای جوشکاری یا کار با ابزارهای برقی خطرناک باید از عینک ایمنی استفاده شود.
استفاده از عینک ایمنی باعث بالارفتن دید کارگر می شود و این موضوع باعث می شود که دقت بالایی حین کارکردن داشته باشد.
جنس شیشه عینک هم مهم است و باید از جنس نشکن باشد؛ چون این احتمال وجود دارد که حین کار در اثر برخورد با اشیاء دیگر دچار صدمه شود.
اندازه قاب یا فریم عینک ایمنی هم از ویژگی های دیگری است که باید مهندسان به آن توجه داشته باشند.
اندازه قاب عینک باید به گونه ای باشد که کل اطراف چشم کارگر را بپوشاند.

  • دستکش

معمولاً در صنعت ساختمان سازی به دلیل این که فعالیت های اجرایی بالاست، برای کارها از دستکش استفاده می شود.

مثلاً برای جابجایی بلوک سبک یا بلوک aac و یا کار کردن با مصالح تیز و برنده مثل اره دستی سیپورکس و یا اره برقی سیپورکس و… باید از دستکش استفاده نمود.
جنس دستکش هم باید متناسب با نوع کار، از مقاومت بالایی برخوردار باشد.

  • کفش کار

کفش کار هم یکی از مهم ترین وسایل ایمنی ساختمان سازی به شمار می رود. حتما شنیده اید که می گویند: پا، قلب دوم انسان است.
پس راحتی آن باید مورد توجه قرار بگیرد چون در غیر این صورت فرد ممکن است به راحتی قادر به کار کردن نباشد.
البته نه تنها در صنعت ساخت و ساز بلکه در هر نوع فیلد کاری باید از لوازم و وسایلی استفاده نمود که هم راحتی کارگر و هم ایمنی و مقاومت آن در اولویت باشد.
جنس کفش هم از فاکتورهای مهم دیگر است که باید این قابلیت را داشته باشد تا در هر شرایط آب و هوایی مقاوم باشد و عمر آن بالا باشد.
همچنین باید این قابلیت را داشته باشد تا در اثر برخورد با مواد مختلف (بنزین، روغن و...) یا مصالح از بین نرود.
کفش های ایمنی حتما باید آجدار باشد تا از سر خوردن کارگران جلوگیری شود.
پیشنهاد سیپورکس خواندن مقاله: لوازم ساختمان سازی

  • ماسک

ماسک ها یکی دیگر از انواع وسایل ایمنی ساختمان‌ سازی هستند که استفاده از آن به تنفس بهتر فرد کمک می کند.
ماسک هایی که برای کار استفاده می شوند به 2 دسته تقسیم می شوند:

  1. ماسک هایی که در جوشکاری برای حفاظت از چشم ها از نور شدید ناشی از جوشکاری استفاده می شوند.
  2.  ماسک های فیلتردار که برای جلوگیری از ورود گرد و خاک و گازها به داخل ریه مورد استفاده قرار می گیرند.

استفاده از ماسک حین بریدن بلوک و تولید گرد و غبار از ورود آن به ریه جلوگیری می کند.

  • کمربند ایمنی

استفاده از کمربندهای ایمنی در ارتفاع بالای 2 متر الزامی است و باعث جلوگیری از سقوط افراد در ارتفاعات می باشد.
حتما توجه داشته باشید که جنس کمربند مرغوب باشد و از کیفیت و مقاومت بالایی برخوردار باشد.

منبع: siporex.ir

مراحل نصب کاشی و سرامیک

مقدمه

در دنیای ساختمان سازی نماکاری و توکاری را به عنوان مهم ترین مراحل در نظر گرفته می شوند. به صورت کلی با استفاده از متریال های مختلف و متنوعی این اقدامات را انجام می دهند. کاشی کاری و سرامیک کاری را به عنوان یکی از مهم ترین مراحل توکاری در نظر می گیرند. در این مرحله شما می توانید تغییرات اساسی در ظاهر ساختمان را مشاهده کنید. برای این که به خوبی این تغییرات را احساس کنید باید با مراحل نصب کاشی و سرامیک آشنا شوید.
در نصب کاشی و سرامیک مراحل متعددی وجود داشته و به خوبی از آن ها استفاده می کنند.
موارد و نکات بسیار زیادی را در این مراحل می توان در نظر داشته و به خوبی از آن ها استفاده کرد.
در صورتی که از این مراحل به خوبی استفاده کنید، می توانید بهترین کیفیت را در اختیار داشته باشید.
کاشی کاری و سرامیک کاری بر روی کف و یا دیوار را به شکل های مختلف و متنوعی مورد بررسی قرار داده و به خوبی از آن ها استفاده می کنند.
هرچه کیفیت در این عملیات بالاتر باشد، زیبایی بیشتری را نیز در اختیار خواهید داشت.
کیفیت در متریال های به کار رفته می تواند برای شما نهایت جزئیات را به وجود بیاورد.
در صورتی که به مراحل نصب کاشی و سرامیک به دقت توجه کنید می توانید بهترین کیفیت را مشاهده کنید.
نتیجه کار را می توان زمانی به خوبی مشاهده کرد که بهترین نمونه های موجود را مورد استفاده قرار دهید.
یکی از مهم ترین نکات در هنگام کاشی کاری و سرامیک کاری که باید به آن توجه داشته باشید محل کار می باشد.
این که چه قسمت هایی را قرار است کاشی کاری کنید، بسیار مهم می باشد.
باید با توجه به سلیقه خود و با توجه به محیط موجود نمونه های مناسب را انتخاب کنید.
تنوع در کاشی و سرامیک به قدری بالا می باشد که هر فرد به راحتی می تواند با سلیقه خود بهترین محصولات را خریداری کند.

معرفی مراحل نصب کاشی و سرامیک

مراحل نصب کاشی و سرامیک را می توان در دسته بندی های مختلف و متنوعی قرار داده و به شکل های گوناگون آن ها را بیان کرد.
امروزه و با توجه به فناوری های روز مصالح و متریال های بسیار جذابی را برای کار وجود دارند.
این متریال ها در طول ساخت و ساز می توانند به خوبی به افراد و استادکار ها کمک کنند.
از دیگر موارد و نکات در معرفی مراحل نصب کاشی و سرامیک تجهیزات می باشند.

نصب کاشی و سرامیک به چه صورت است

مراحل نصب کاشی و سرامیک

امروزه و با توجه به متریال های جدید تجهیزات بسیار خوب دیگری نیز در اختیار افراد است.
این تجهیزات در زمینه های مختلف می توانند دقت بالایی را به وجود بیاورند.
در صورتی که از این تجهیزات در قسمت های مناسب استفاده کنید، می توانید روند کار را بسیار سریع تر به پیش ببرید.
از مهم ترین تجهیزات مورد نیاز برای کاشی کاری موارد زیر به صورت گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرند.

  • چسب مخصوص:

با توجه به این که امروزه متریال های مختلف به وجود آمده اند چسب های کاشی را به صورت گسترده ای به کار می برند.
چسب کاشی امروزه به صورت گسترده ای توانسته جایگزین مصالح و متریال های قدیمی شود.
استفاده از چسب سیپورکس می تواند کار را با سرعت بالاتری به پیش ببرد.
با استفاده از چسب استحکام و مقاومت بسیار بالایی را در اختیار خواهید داشت.
با استفاده از این محصولات نیروی کار نیز به صورت کلی کاهش پیدا کرده است.

با خواندن مقاله "مراحل اجرای سرامیک با چسب " می توانید به طور کامل با این فرآیند آشنا شوید.

  • ماله شیار دار:

در مراحل نصب کاشی و سرامیک با استفاده ماله بنایی، چسب را به صورت گسترده ای مورد استفاده قرار می دهند.
این محصولات به خوبی می توانند بر روی مصالح و ملات ها پستی و بلندی های یکسانی را ایجاد کرده و اتصالات را قوی تر کنند.

ماله سیپورکس

ماله 15cm و 10cm سیپورکس

  • ابزار های اندازه گیری:

به کمک تراز و شمشه ها به خوبی پستی و بلندی های موجود را از بین برده و سطح شیب دار مورد نظر را در کاشی کاری ایجاد می کنند.

انجام مراحل نصب کاشی و سرامیک

برای انجام مراحل نصب کاشی و سرامیک باید ابتدا زیرکاری را به خوبی انجام دهید.
در هر دو حالت دیوار و کف باید به شکلی تراز بندی و کف سازی را انجام دهید که در حین کار با مشکلی مواجه نشوید.
با انجام این کار می توانید به سراغ مراحل بعدی بروید. در مرحله بعدی باید ابتدا ملات مورد نظر خود را انتخاب کنید.
استفاده از چسب و یا استفاده از ملات دوغاب بسیار مهم می باشد.
باید با توجه به درخواست و بودجه کارفرما هر یک از این ملات ها را انتخاب کنید.
در مرحله بعدی باید به سراغ اندازه گیری رفته و تا جای ممکن از برش کاری پرهیز کرد.
با مشخص کردن یک ردیف، به راحتی کاشی کاری را آغاز می کنند.
باید تا جایی که امکان دارد قسمت های برش کاری شده را به کنار دیوارها و گوشه ها انتقال داد.
این حالت می تواند طرح بسیار زیبایی را در یک خانه به وجود بیاورد.
در هنگام کار باید به ایجاد فاصله های مختلف به کمک اسپیسر ها توجه داشته باشید.
اسپیسر های پلاستیکی موجود در بازار به عنوان بهترین ابزار در این رابطه شناخته می شوند.
با استفاده از این تجهیزات فاصله های یکسانی را برای بند کشی ایجاد می کنند.
بعد از این که کاشی کاری و سرامیک کاری تمام شد باید بند کشی را با دقت بالایی انجام دهید.

پیشنهاد سیپورکس: مراحل اجرای سرامیک کف

در صورتی که به خوبی این کار را انجام دهید، زیبایی بیشتری را نیز مشاهده خواهید کرد.
با توجه به رنگ کاشی و سرامیک های موجود به راحتی بند کشی را با رنگ های مختلف انجام می دهند تا یک سطح یکدست را مشاهده کرد.
بهتر است که بعد از بند کشی، روی کاشی و سرامیک را به کمک ابر و یا دستمال های مرطوب به خوبی تمیز کنید تا رد مصالح باقی مانده به خوبی پاک شود.

جمع بندی

در یک جمع بندی کلی می توان بیان کرد که مراحل نصب کاشی و سرامیک بسیار مهم بوده و باید به صورت دقیق انجام شود.
باید در نظر داشته باشید که این مراحل به صورت کلی در حالت های مختلف نیز انجام می شوند. با استفاده از این مراحل نهایت زیبایی و کارایی را مشاهده خواهید کرد.

همراه ما باشید با: انواع سرامیک

منبع: siporex.ir

مقاومت بلوک سبک هبلکس در برابر زلزله

مقاومت بلوک هبلکس در برابر زلزله

بلوک هبلکس از دسته بلوک های سبک می باشد. همان‌طور که می دانید کشور ما در منطقه جغرافیایی مستعد زلزله قرار گرفته است. به همین دلیل در ساخت و ساز علاوه بر مقاوم سازی بایستی به سبک بودن وزن سازه توجه زیادی کرد. سبک سازی سازه جایگاه ویژه ای در فعالیت های عمرانی دارد، چرا که موجب کاهش خسارات ناشی از زلزله می شود. با سبک سازی سازه در میزان انرژی فنی، هزینه و زمان ساخت و ساز صرفه جویی خواهد شد. در ساختمان سازی بتن از مصالح مهم و کارآمد می باشد. اسکلت بتنی را شبکه ای از آهن و بلوک تشکیل می دهند که برای سبک سازی آن بایستی از بلوک سبک استفاده کرد. در ادامه به مقاومت بلوک هبلکس در برابر زلزله اشاره می کنیم.

بلوک سبک

به طور کلی بلوک سبک از ترکیب آب با سیمان، ماسه ریزدانه و پوکه های معدنی تشکیل می شود. این مواد با توجه به نوع بلوک ممکن است متفاوت باشند.
دلیل سبک بودن این نوع بلوک ها تزریق هوا به بتن تشکیل دهنده آن ها و ایجاد تخلخل توسط حباب های ریز هوا می باشد.
همانطور که گفته شد از مزایای استفاده از این بلوک این است که خسارات ناشی از زلزله را تا حد بسیار زیادی می کاهد.
علاوه بر این بلوک ها به دلیل داشتن بافت سبک و متخلخل، می توانند به صورت عایق صوتی و حرارتی نیز عمل کنند.

افزایش مقاومت ساختمان در برابر زلزله

یکی از مهم ترین و بارزترین ویژگی های استفاده از بلوک های سبک در ساخت و ساز ساختمان، افزایش مقاومت کلی ساختمان در برابر زلزله است.
در واقع بلوک های سبک وزن بسیار کمی دارند و همین امر باعث کاهش بار کلی ساختمان می شود.
این کاهش بار در نهایت مقاومت ساختمان را افزایش می دهد و سازه شما را در برابر زلزله محافظت می کند.
چنین مزیت قابل توجهی چیزی است که این محصول را از همتایان خود متمایز می کند.
در واقع یکی از مهمترین مزیت های بلوک سبک در ساخت و ساز ساختمان و معیار انتخاب برای خرید بلوک های ساختمانی، مقاوم بودن در برابر زلزله است و بلوک های هبلکس این مزیت را دارند.
در گذشته بسیاری از ساختمان های چوبی در برابر زلزله مقاوم بودند اما به دلیل آتش سوزی بعد از زلزله به طور کامل از بین می رفتند. بلوک هبلکس با عایق بودن در برابر آتش این مشکل را نیز حل کرده است.

پیشنهاد سیپورکس: بلوک عایق

بلوک هبلکس چیست؟

بلوک هبلکس نوعی بتن متخلخل است که از مخلوط سیلیس، سیمان، پودر آلومینیوم و آهک ساخته می شود و در صنعت ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد.
بلوک هبلکس مقاومت بسیار بالایی دارد و همانطور که گفته شد به عنوان عایق حرارتی و صوتی نیز شناخته می شود.
وجود آهک در بافت بلوک هبلکس باعث بالا رفتن مقاومت آن در برابر صوت و حرارت شده ­است.
وجود آلومینیوم نیز موجب تخلخل و ایجاد سلول­ های هوایی در این نوع بلوک سبک می شود.
سیلیس نیز خاصیت غیر اشتعال بودن را به بلوک هبلکس اضافه می کند. استفاده از سیلیس موجب کندی انتقال حرارت می شود.
به همین دلیل با مقاومتى بیشتر از ۵ ساعت به‌عنوان یک دیوار ضد آتش در ساختمان‌های مهم مانند کتابخانه‌ها، بیمارستان‌ها، انبارها و برج‌های مسکونی و اداری برای جلوگیری از گسترش آتش استفاده می‌شود.
طراحی این بلوک ها به صورتی است که سیم کشی از داخل آن ها به راحتی انجام می گیرد و اجرای امور ساختمانی با استفاده از آن ها بسیار آسان می باشد.
بلوک هبلکس در داخل اتوکلاوها با 200 درجه سانتی گراد و فشار 12 اتمسفر تولید می شود.
از این بلوک ها در ساخت دیوارهای بیرونی و دیوارهای خارجی استفاده می شود.

مقاومت بالای بلوک هبلکس در برابر زلزله

مقاومت بلوک هبلکس در برابر زلزله

بلوک هبلکس یا Autoclaved Aerated Concrete با علامت اختصاری AAC به بلوک aac شناخته می شود. به این بلوک ها بلوک سفید نیز گفته می شود.
وزن یک متر مربع از بلوک هبلکس تقریبا ۵۵۰ الی ۶۰۰ کیلوگرم می‌باشد. این مقدار حدودا یک سوم وزن یک متر مربع آجر فشاری است.
همچنین حجم یک بلوک هبلکس دارای ضخامت ۱۰ سانتی متری و برابر با حجم ۲۰ عدد آجر فشاری می‌باشد.
وزن سبک بلوک هبلکس موجب کاهش بار مرده و افزایش مقاومت بلوک سبک هبلکس در برابر زلزله می شود.
از معایب بلوک هبلکس می توان قیمت بالای آن را به نسبت سایر مصالح ساختمانی مانند بلوک های سیمانی سبک، بلوک های معمولی، بلوک های آجری و انواع دیگر آن نام برد.
علاوه بر آن این بلوک ها در لایه اول خود آب زیادی جذب می کنند، به همین دلیل قبل از انجام هر نوع عملیات بایستی کاملا خیس شوند.
البته مزایای بسیار زیاد این بلوک ها باعث می شود تا بتوان از معایب آن چشم پوشی کرد.
برای اطلاع از قیمت بلوک هبلکس حتما با 88780480 تماس بگیرید تا کارشناسان سیپورکس راهنماییتون کنند.

روش ساخت بلوک هبلکس

مرحله اول (آماده سازی مواد مورد نیاز):
برای ساخت بلوک هبلکس مواد مورد نیاز شامل ماسه، آهک، سیمان و گچ و در نهایت کمی پودر آلومینیوم می باشد.
ترکیب پیشنهادی ماسه با نسبت ۶۹، آهک با نسبت ۲۰، سیمان با نسبت 8 و گچ با نسبت ۳ با هم ترکیب و سپس به اندازه ۰٫۰۸% وزن ترکیب به دست آمده، پودر آلومینیوم افزوده می شود.
در نهایت آب با نسبت 0.6 تا 0.65 اضافه می شود.
مرحله دوم (قالب ریزی):
برای نچسبیدن ملات آماده شده به قالب باید قبل از ریختن ملات از ماده ای رهاساز مانند روغن استفاده شود. سپس مخلوط را به داخل قالب می ریزیم. منتظر آماده شدن آن می شویم.
باید توجه شود که تنها بایستی نصف قالب را از مواد آماده شده پر کرد. چرا که به علت به وجود آمدن حباب‌های هوا به مرور زمان، دچار افزایش حجم می‌گردد.
مرحله سوم (عمل آوری):
پس از گذشت تقریبا 4 ساعت بایستی بلوک هبلکس را تحت عملیات اتوکلاو با 200 درجه سانتی گراد و فشار 12 اتمسفر قرار داد.
این فرایند در مخازن تحت فشار صورت می گیرد. معمولا این مخازن به اندازه کافی بزرگ می باشد و دارای قطر 3 متر و طول 45 متر هستند.
مرحله چهارم (برش):
پس از عمل آوری بلوک هبلکس آماده است و فقط کافی است که آن را در اندازه دلخواه برش زد.
نتیجه گیری
با بلوک هبلکس و مراحل آماده سازی و دلیل مقاوم بودن آن آشنا شدید.
مقاومت این بلوک در برابر زلزله نیز به اثبات رسیده است و در آیین نامه استاندارد 2800 ساختمان استفاده از این بلوک پیشنهاد شده است.
همراه ما باشید با: تفاوت هبلکس و سیپورکس

منبع: sipotex.ir



آشنایی با انواع سرامیک

مقدمه ای از انواع سرامیک

سرامیک یکی از مهم ترین مصالح به کار رفته در انواع ساختمان می باشد. سرامیک در اصل به معنای متریال یا سفالی است که پخته شده است. در صورتی که با انواع سرامیک آشنا باشید می توانید بهترین نمونه ها را انتخاب کنید.
با استفاده از این متریال بسیار جذاب می توان نمونه های بسیار با کیفیت و جذابی را در اختیار داشته و به خوبی از آن ها استفاده کرد.
باید در نظر داشت که سرامیک ها را به صورت گسترده ای از خاک رس و برخی دیگر از متریال های طبیعی تولید می کنند.
می توان از این محصولات در قسمت های مختلف ساختمان ها استفاده کرده و به خوبی آن ها را به کار برد.
تنوع بالا در این محصولات را می توان به عنوان یکی از ویژگی های بسیار جذاب در نظر داشت.
این محصولات به صورت گسترده ای می توانند برای موارد زیادی مناسب باشند.
امروزه و با توجه به تکنولوژی های موجود، ساخت سرامیک را می توان به عنوان علمی در نظر داشت که محصولاتی جامد را تولید می کند که از مواد غیر آلی و غیر فلزی تشکیل شده اند.
با استفاده از این تعریف می توان تنوع بسیار بالایی را برای سرامیک ها در نظر داشت.
این محصولات می توانند برای استفاده های مختلف و متنوعی مناسب بوده و بهترین کارایی را برای شما داشته باشند.
ساخت و تولید انواع سرامیک در دماهای بالا انجام شده و می توان بهترین قابلیت ها را برای آن ها در نظر داشت.
این قابلیت ها را می توان به شکل های مختلف در اختیار داشته و به خوبی از آن ها بهره برد.
این محصولات در صورتی که در دماهای بسیار بالا قرار گیرند می توانند به خوبی شکل اولیه خود را حفظ کنند.
باید در نظر داشت که این محصولات برای استفاده های مختلف مناسب می باشند.
می توان دسته بندی های مختلف را در این محصولات در اختیار داشته و با نام های مختلف آن ها را به راحتی مورد استفاده قرار داد.
نام گذاری های انجام شده با توجه به نوع تولید انواع سرامیک می باشد.

معرفی انواع سرامیک

انواع سرامیک را می توان در دسته بندی های متنوعی قرار داده و به خوبی از آن ها استفاده کرد.
باید در نظر داشت که این محصولات می توانند برای قسمت های مختلف و متنوعی مناسب باشند.
در صورتی که از این محصولات به خوبی استفاده کنید، می توانید درجه بندی های کیفی مختلفی را در اختیار داشته باشید.
از دسته بندی های موجود می توان به نمونه های لعاب دار و بدون لعاب اشاره کرد.
یکی دیگر از دسته بندی های موجود در این محصولات که می توان به خوبی از آن ها استفاده کرد ابعاد و سایز های موجود می باشد.
می توان در سایز های مختلف و متنوعی از این محصولات استفاده کرد و بهترین کیفیت را مشاهده کرد.
برای قسمت های مختلف یک ساختمان می توان از سایز های مختلف استفاده کرد.
یکی دیگر از دسته بندی های موجود در این محصولات که می توان به خوبی از آن ها استفاده کرد، مربوط به ضخامت می باشد.
می توان در ضخامت های مختلف و متنوعی از این محصولات استفاده کرده و بهترین کیفیت را مشاهده کرد.
باید در نظر داشته باشید که این محصولات می توانند با داشتن ضخامت های مختلف برای قسمت های گوناگون مناسب باشند.
به صورت متداول ضخامت های بیشتر را برای قسمت های پر رطوبت تر استفاده می کنند.
می توان به عنوان نمونه هایی بسیار جذاب در قرنیز ها نیز از این محصولات نهایت استفاده را داشت.
نمونه های خاصی را نیز می توان مشاهده کرد که به صورت ضد اسید تولید می شوند.
از این نوع سرامیک اغلب در کارخانه ها و آزمایشگاه ها به صورت گسترده ای استفاده می شود.
مقاومت شیمیایی موجود در این نوع سرامیک بسیار بالا می باشد.
از دیگر دسته بندی های موجود در این محصولات می توان به نمونه های دیواری و کفی اشاره کرد.
در هر یک از این دسته ها نیز می توان مدل های بسیار متنوعی را مشاهده کرده و به خوبی از آن ها استفاده کرد.
در هریک از این محصولات باید به دسته بندی های موجود توجه داشته و به خوبی از آن ها بهره برد.

بیشتر بدانید: شیرآلات ساختمانی ایده آل استاندارد

ویژگی انواع سرامیک

انواع سرامیک در طرح و رنگ های مختلف

انواع سرامیک از نظر ساختاری

از مهم ترین دسته بندی های موجود در انواع سرامیک می توان به ساختار های موجود اشاره کرد.
این محصولات برای استفاده در زمینه های گوناگون با نام های مختلف معرفی می شوند.
از مهم ترین نمونه های موجود می توان به موارد زیر اشاره کرده و هر یک را به صورت مختصر شرح داد.

  • سرامیک کاشی

سرامیک کاشی را می توان به عنوان یکی از زیر مجموعه های مهم سرامیک ها در نظر داشت.
این محصولات که از دانه های ظریف و بلورین در حرارت های بالا تشکیل شده اند، در انواع لعاب دار و بدون لعاب تولید می شوند.
می توان از این محصولات با توجه به وزن بسیار خوبی که دارند در قسمت های مختلف یک ساختمان استفاده کرد.

  • سرامیک گرانیتی

سرامیک گرانیتی را می توان به عنوان یکی از نمونه های جدید و جذاب در بازار معرفی کرد.
این محصولات برای استفاده در انواع پوشش های کف و نما به صورت گسترده ای به کار گرفته می شوند.
می توان این محصولات را در رنگ های بسیار متنوعی تولید کرده و به خوبی از آن ها در نما استفاده کرد.
این محصولات به دلیل این که فاقد لعاب می باشند باید برای براق کردن آن ها از پولیش و ساب استفاده نمود.
مقاومت و طول عمر بالای این محصولات باعث شده است تا بسیار محبوب باشند.

  • سرامیک پرسلانی

سرامیک پرسلانی را می توان به عنوان یکی از انواع مدل های موجود در بازار معرفی کرد که طرفداران بسیاری دارد.
این محصولات دارای دمای پخت بسیار بالایی بوده و برای استفاده در قسمت های مختلف ساختمان ها مناسب می باشند.
میزان تخلخل در این محصولات بسیار کم بوده و می توان به راحتی از آن ها استفاده کرد.
این محصولات نیز در دو حالت لعاب دار و بدون لعاب تولید شده و دارای مقاومت بسیار خوبی در برابر آب می باشند.

جمع بندی

در آخر می توان گفت که استفاده از انواع سرامیک می تواند مزایای بسیار زیادی را داشته باشد.
در صنعت ساختمان سازی می توان از انواع سرامیک ها به خوبی و در حالت های مختلف استفاده کرد.
باید در نظر داشته باشید که این محصولات می توانند برای شما قابلیت های بسیار زیادی را داشته و بهترین کیفیت را ارائه کنند.

همراه ما باشید با: وال هنگ چیست؟

منبع: siporex.ir

انواع بلوک ساختمانی

به طور کلی بلوک های ساختمانی به دو دسته سفالی و سیمانی تقسیم شده‌اند که این بلوک های ساختمانی باربر نمی باشند و صرفا جهت پر کردن فضا و ساخت المانهای غیرباربر استفاده می شوند، ما در این مقاله میخواهیم به ویژگی‌ها و مشخصات این بلوک بپردازیم تا به راحتی بتوانید مصالح مورد نیاز خود را انتخاب کنید، پس همراه ما باشید. بلوک سبک چیست؟

انواع بلوک در صنعت ساختمانی

بلوک سیمانی

ساخت این گونه بلوک‌ها از سیمان و سنگدانه ‌هایی با طرح اختلاط مشخص و بسته به اینکه با چه استحکامی میخواهیم، ساخته شده است. بنابراین برای ساخت و سازهای خود که میخواهید از این بلوک‌ها استفاده کنید، بهتر است با انواع بلوک ساختمانی آشنا شوید، تا بتوانید سازه خوبی داشته باشید.

بلوک سیپورکس

انواع بلوک ساختمانی

 

  • بلوک های بتنی توخالی

از این نوع بلوک‌ها بیشتر در صنعت ساخت و ساز استفاده می شود، این بلوک‌ها از سنگدانه‌های سبک وزن ساخته شده است و به طور کلی یک چهارم حجم این بلوک‌ها حفره می‌باشد و در بعضی مواقع داخل این حفره‌ها را با مواد سبک وزن پر می‌کنند.
به طور کلی بلوک تو خالی بتنی در دو نوع وجود دارد: یکی به صورت باربر و دیگری به صورت غیرباربر می باشد، همچنین ابعاد این بلوک‌ها به شرح زیر می باشد:
100x200x400mmو 200x200x400mm و 150x200x400mm از بلوک‌های بتنی توخالی بیشتر در ساخت دیوار باغ‌ها استفاده می شود.

انواع بلوک ساختمانی

انواع بلوک ساختمانی

  • بلوک بتنی اتوکلاو هوادهی شده (AAC)

بیشتر مواقع بلوک بتنی اتوکلاو هوادهی شده AAC با آجر مقایسه می شود که در مقایسه این دو باهم به این نتیجه رسیده شده که این بلوک و آجر از جهات زیای باهم تفاوت دارند. بلوک‌های بتنی اتوکلاو هوادهی در مقایسه با آجر از وزن کمتری برخوردار می باشد و همچنین ابعاد آن بزرگتر از آجر می باشد، ترکیبات این بلوک با آجر مشابه همدیگر می باشد اما به دلیل یک سری تغییرات در ساخت بلوک‌ها باعث شده که هزینه آن نیز کاهش یابد. و علاوه بر اینها استفاده از این بلوک‌ها باعث شده 10 تا 15 درصد از مصرف فولاد و بتن نیز کاهش یابد. همچنین علاوه بر موارد ذکر شده از مزایای این گونه بلوک‌ها، از نظر زمان، مقاومت و سازگاری با سطوح مختلف در پروژه‌ها به ما کمک می کند.

  • آجر‌های بتنی

ساخت این آجرهای بتنی از خشت پخته شده یا بتن می باشد که معمولاً به صورت مستطیل‌های کوچک می باشد که به صورت منظم بر روی همدیگر قرار می‌گیرند تا یک دیوار بسیار مقاوم ساخته شود. و سازندگان می توانند از آجرهایی با رنگ های متفاوت استفاده کنند تا نمایی زیبا به بنای خود دهند، از این آجرهای بتنی بیشتر در نماها و نرده ها استفاده می شود.

  • بلوک‌های بتنی توپر یا سالید

بلوک‌های بتنی توپر نسبت به آجر های بتنی متراکم‌تر و بزرگتر می باشد، این بلوک‌ها جامد می باشد و همچنین برای قوی و سنگین بودن آن  از سنگدانه های طبیعی ساخته می شوند، و از این بلوک ها می توان در ساختمانهایی که دیوارهای آن باربر می باشد استفاده نمود، بلوک های بتنی توپر از نظر قیمت، وزن و مقاومت نسبت به آجرهای بتنی بیشتر می باشد.

انواع بلوک ساختمانی

انواع بلوک ساختمانی

  • بلوک‌های لیکا

بلوک‌های لیکا از ترکیب آب و سیمان با سنگدانه های سبک به دست می آید، و برای کاهش وزن این بلوک‌ها ریز دانه ها را از بتن حذف نموده که هوای بیشتر داخل آن است، بلوک لیکا چگالی ناخالص آن کمتر از 1100 کیلوگرم بر متر مکعب می باشد و مقاومت بالای آن به این دلیل می باشد که ضخامت جداره آن از بلوک سیمانی بیشتر می باشد و می توان از آن به عنوان عایق استفاده نمود. از دیگر ویژگی های این بلوک می توان به وزن کم، عایق حرارتی و آتش بودن اشاره نمود. کاربردهای این بلوک در پارتیشن های داخلی، دیوار خارجی، سقف های سبک بتنی، دیوارهای دو جداره، عایق و ضد آتش می باشد.

  • بلوک سنگ فرش

این بلوک‌ها اصولا به صورت مستطیلی یا مربعی می باشد، کاربرد این بلوک ها در پارک‌ها، پیاده رو‌ها و در بعضی مواقع در پارکینگ ها می باشد و به دلیل این کاربردها مقاومت و دوام بسیار بالایی دارند تا بتوانند هرگونه باری را تحمل نمایند.

انواع بلوک ساختمنی

انواع بلوک ساختمانی

بلوک‌های سفالی

نوع دیگر از بلوک های ساختمانی بلوک سفالی می باشد که وزن آن نسبت به بلوک های سیمانی کمتر می باشد، وزن بلوک سفالی 7 کیلوگرم اما بلوک سیمانی وزنی بین 11 تا 17 کیلوگرم می باشد، کاربرد اصلی بلوک سفالی در سقف‌های تیرچه می باشد. یلوک سفالی مزایایی را در خود جای داده که می توان به مقاومت آن در برابر آتش اشاره نمود.
از معایب این بلوک‌های سفالی می توان به پرتی و شکستگی زیاد در زمان حمل و نقل اشاره نمود، این بلوک ها به دلیل داشتن حفره ها بتن‌ها به داخل آن نفوذ نموده و باعث کاهش سرعت در هنگام اجرا می باشد.

بلوک لیپر

بلوک های لیپر را می توان یکی از انواع بلوک های ساختمانی محبوب دانست که کاربردها و البته مزایای منحصر به فردی دارد. در واقع این دسته از بلوک ها با توجه به ماهیت منحصر به فرد خود می توانند برای طیف زیادی از امور ساختمانی مورد استفاده قرار بگیرند. در حالت کلی این دسته از بلوک ها با استفاده از پوکه صنعتی، سیمان و آب ایجاد می شوند. پوکه صنعتی غالبا به عنوان پرلیت هم شناخته می شود. این ماده، ساختاری متخلخل دارد و همین موجب شده تا بلوک های ساخته شده با آن مزایای بسیاری داشته باشد. برای مثال ساختار متخلخل آن باعث شده تا وزن کلی آنها به حداقل حالت ممکن برسد. از طرفی دیگر این ساختار موجب شده تا این دسته از بلوک ها بتوانند در برابر انتقال حرارت، مقاومت بالایی از خود نشان دهند.
از دیگر کاربردهای این بلوک، مقاومت بالای آن در برابر آتش سوزی می باشد. به گونه ای که بلوک های لیپر می توانند در برابر آتش سوزی و شرایط نامساعد محیطی دوام بالایی از خود نشان دهند. همین مورد موجب شده تا تعداد زیادی از تولید کنندگان نسبت به ساخت و ایجاد این دسته از بلوک ها اقدام نمایند. این فاکتور در نهایت تنوع موجود در این حیطه را افزایش داده است. به گونه ای که این روزها، بلوک لیپرهای در ابعاد و اندازه های گوناگونی ساخته می شوند که هریک از آنها برای طیف خاصی از اقدامات مناسب هستند.

بلوک های clc

بلوک های clc را می توان به عنوان یکی دیگر از انواع بلوک های ساختمانی در نظر گرفت. در واقع این دسته از بلوک ها حاصل تزریق فوم به ساختار کلی بلوک های لیکا هستند. به عبارت ساده تر برای ساخت بلوک های clc، فوم را درون ترکیب سیمان و ماسه ریز دانه تزریق می‌کنند. این کار باعث می شود تا بتن به دست آمده دارای حباب های مختلفی شود چراکه ساختار خود فوم این حباب ها را ایجاد می کند. حباب وجود آمده در نهایت موجب کاهش وزن و البته مقاومت بالای این بلوک ها می شود. نکته قابل توجه این است که فوم به کار رفته موجب عایق حرارتی و صوتی می شود.
مازاد بر این مقاومت کلی بتن در برابر فشارهای خارجی و شرایط نامساعد جوی را افزایش می دهد. بر همین مبنا است که بلوک های clc می توانند به انتخاب بسیار مناسبی برای ساختمان سازی بدل شوند. نکته قابل توجه دیگری که در این میان وجود دارد، تنوع بالایی شکل و ساختار آنها می باشد. به گونه ای که این روزها بلوک clc بر مبنای شکل و طرح های گوناگونی ساخته می شود که هر کدام از آن ها برای کار خاصی مورد استفاده قرار می گیرد.

بلوک های گچی

بلوک های گچی را می توان یکی دیگر از انواع بلوک های محبوب در صنعت ساختمان سازی ایران دانست. این دسته از بلوک ها همانگونه که از نام آنها پیداست، با استفاده از گچ ساخته می شوند. این ساختار به آنها اجازه می‌دهد تا وزنی اندک و البته ساختاری زیبا داشته باشند. نکته قابل توجه در رابطه با بلوک های گچی، ساختار منحصر به فرد آن ها می باشد. به گونه ای که دارای فاق و زبانه هستند. این موضوع باعث می‌شود تا اجرای آن ها بسیار ساده تر باشد.

موضوع دیگری که بلوکهای گچی را نسبت به همتایان خود متمایز می‌کند، نحوه اجرای آنها می باشد. در واقع این دسته از بلوک ها را نمی توان با ملات های سنتی اجرا نمود. بلکه باید برای به کارگیری آنها از چسب مخصوصی استفاده نمود. این چسب در واقع ترکیبی از گچ و ماده ی چسبناک دیگری است که در نهایت اتصال بین بلوک های گچی را تسهیل می کند. این چسب بعد از استفاده، دوباره همرنگی بلوک می‌شود و این به نوبه خود باعث می شود تا ساختار به دست آمده از لحاظ ظاهری، زیبایی بسیار بیشتری داشته باشد.

یکی دیگر از تمایزات منحصر به فردی که در رابطه با بلوک های گچی وجود دارد، تنوع رنگ آنها می باشد. در واقع شما می توانید این دسته از بلوک ها را در طرح ها و رنگ های گوناگونی در بازار بیابید. برای مثال می توان بلوک های گچی به رنگ زرد، قرمز، سبز و یا موارد مشابه تولید نمود. این موضوع به طراحان هم کمک می کند تا بتوانند بنای مورد نظر خود را مطابق با شکل و ساختار دلخواهشان ایجاد نمایند. این موضوع در نوع خود یک امتیاز بسیار منحصر به فرد برای آنها تلقی می شود.

نکات مهم برای انتخاب و خرید بلوک ساختمانی

همانگونه که تا به این لحظه مشاهده کردید، تعداد زیادی از انواع بلوک های ساختمانی در بازار ایران وجود دارد که هر کدام از آنها دارای ویژگی ها و مزایای مختص به خود می باشد. بدیهی است که اگر قصد ایجاد یک سازه را داشته باشید، در میان انبوهی از بلوک ها دچار سردرگمی می‌شوید. این سردرگمی زمانی بیشتر می شود که بدانید هر بلوک هم دارای ویژگی ها و مزایای مختص به خود است که آن را نسبت به سایرین متمایز می کند. این موضوع در نهایت سردرگمی بیشتر شما را به دنبال دارد. ما در ادامه برخی از نکات مهم برای انتخاب و خرید بلوک ساختمانی را خدمت شما عزیزان ذکر می‌کنیم که می‌تواند فرایند انتخاب و تصمیم گیری را برای شما ساده تر نماید.

نوع سازه شما

نوع سازه را می توان به عنوان مهمترین مولفه ای دانست که بایستی بر مبنای آن نسبت به خرید بلوک خود اقدام نمایید. برای مثال اگر قصد ساخت یک سازه چند طبقه با ویژگی های ضد آتش را دارید، بدون شک بلوک های سبک اتوکلاو شده می توانند بهترین انتخاب برای شما باشد چراکه مقاومت بالایی داشته و می‌توانند در برابر شرایط نامساعد نظیر زلزله و آتش سوزی، دوام بالایی از خود نشان دهند.

از طرفی دیگر این دسته از بلوک ها می توانند وزن کلی ساختمان شما را کاهش داده و از این طریق موجب افزایش مقاومت آن شوند. اجرای سریع تر و البته قیمت مناسب آن ها باعث می شود تا از لحاظ اقتصادی هم صرفه جویی مناسبی کرده باشید. در مقالب اگر قصد ایجاد سازه‌ای همچون پارکینگ یا خانه ای یک طبقه را دارید، می توانید از آجر سفالی هم استفاده کنید. البته در این حالت بلوک های سبک هم می توانند همچنان در اولویت افراد قرار گیرند. اما برای ساختمانهای چند طبقه بهتر است تنها این بلوک ها را در لیست خریدهای خود قرار دهید.

مهلت پروژه

مهلت به اتمام رساندن سازه یکی دیگر از مولفه هایی است که می تواند بر روی انتخاب و خرید بلوک توسط شما تاثیر مستقیمی بگذارد. در واقع بلوک هایی نظیر بلوک های هبلکس و لیکا ابعاد بالایی نسبت به آجر و بلوک های سفالی دارند. بر همین اساس اجرای ساختمان به وسیله آن ها سرعت بیشتری دارد. مازاد بر این، اتصال بلوک های هبلکس و گچی توسط چسب، می تواند سرعت بسیار بالایی داشته باشد. این موضوع در نهایت باعث می‌شود تا فرایند ساخت و ساز به وسیله آنها بسیار سریعتر از سایر مصالح هم رده باشد. لذا اگر برای اتمام پروژه خود عجله دارید، بدون شک انتخاب بلوک های سبک اتوکلاو شده می تواند راهکار مناسب تری برای شما باشد.

محل اجرای سازه

محل اجرای سازه یکی دیگر از مولفه های مهمی است که توانسته تاثیر مستقیمی بر روی انتخاب افراد بگذارد. در واقع شما می بایست متناسب با محل سکونت خود نوع مصالح ساختمانی و بلوک خود را هم تغییر دهید. برای مثال در مناطق جنوبی کشور به دلیل هوای شرجی و دمای بالا، عموما استفاده از بلوک های آجری نمی تواند انتخاب مناسبی باشد. از طرفی دیگر در مناطق شمالی کشور هم به دلیل هوای مرطوب، استفاده از بلوک های گچی یا آهکی نمی تواند بازدهی مناسبی را برای شما ایجاد کند. لذا باید متناسب با محل سازه خود نسبت به انتخاب بلوک اقدام نمایید.

نکته قابل توجه این است که بلوک های سبک اتوکلاو شده می توانند در طیف زیادی از شرایط اقلیمی کشور ما قابل استفاده باشند. در واقع این دسته از بلوک ها به دلیل مقاومت در برابر انتقال حرارت، به انتخاب مناسبی برای شرایط مختلف کشور بدل می شود. برای مثال در شرایط جنوبی کشور، می تواند مانع از افزایش دمای فضای داخلی خانه شود. از طرفی دیگر در مناطق کوهستانی هم فضای داخلی خانه در فصول سرد سال را متعادل نگه می دارد. این موضوع به نوبه خود دلیلی برای نفوذ بیشتر این دسته از بلوک ها در میان خریداران شده است.

ملات لازم برای اجرا

نوع ملات لازم برای اجرای بلوک را می توان از مولفه های مهم دیگری دانست که می تواند تاثیر زیادی بر روی خرید بلوک قرار دهد. در واقع هر اندازه که اجرای یک نوع بلوک به ملات کمتری نیاز داشته باشد، بدون شک آن بلوک می تواند به انتخاب بهتری برای مشتریان بدل شود. باید عنوان کنیم که تقریباً تمامی بلوک ها با استفاده از ملات سنتی نظیر سیمان اجرا می‌شوند.
اما بلوک های سبک اتوکلاو شده و بلوک های گچی به وسیله چسب مخصوص اجرا می شوند. این دسته از چسب ها عموما سرعت اجرای بسیار سریع تری دارند. مازاد بر این به دلیل تطابق و هماهنگی که با ساختار کلی بلوک دارند، می‌توانند به انتخاب ایده آل تری برای آنها بدل شوند. این موضوع در نهایت موجب می‌شود تا هزینه نهایی مشتریان کاهش پیدا کرده و البته سرعت اجرای پروژه آنها افزایش یابد. بر همین مبنا هم است که اغلب آنها توجه ویژه ای به نوع ملات لازم برای اجرا دارند.

قیمت بلوک ساختمانی

شاید بتوان قیمت را به عنوان یکی دیگر از مهمترین مولفه هایی دانست که بایستی در زمان خرید بلوک به آن دقت زیادی داشته باشید. در واقع این روزها با توجه به شرایط اقتصادی پیش آمده در کشور، اغلب مردم اولویت خود را بر روی انتخاب هایی با هزینه های کمتر قرار می دهند. این موضوع در رابطه با بلوک ها نیز صدق می کند. به گونه ای که هر اندازه قیمت یک دسته از بلوک ها کمتر باشد، می توان متوجه شد که این محصول به انتخاب ایده آل تری برای مشتریان بدل می شود. البته باید عنوان کنیم که قیمت بلوک ها به فاکتور های بسیار زیادی بستگی دارد. از جمله این مولفه ها می توان به ابعاد، ساختار، نوع بلوک، حجم خرید، کارگاه تولید کننده و موارد مشابه اشاره نمود.
اما در حالت کلی قیمت بلوک های آجری در مقایسه با سایر مصالح یادشده پایین‌تر می باشد. اما باید این موضوع را در نظر داشته باشید که ابعاد آن ها نیز کمتر از آنان است. از طرفی دیگر مزیت های آجر در مقایسه با بلوک های اتوکلاو شده و بلوک های لیکا به مراتب کمتر می باشد. البته باید این مسئله را خاطرنشان کنیم که ابعاد هر بلوک بلکس یا لیکا می‌تواند معادل ۱۰ آجر باشد. بر همین مبنا بایستی قیمت یک بلوک هبلکس را با حداقل ۱۰ آجر مقایسه نمایید. در این حالت متوجه می شوید که قیمت آنها به مراتب کمتر از آجر ها می باشد. مازاد بر این، مزایا و ویژگی های آن ها هم بیشتر از آجر ها است. ترکیب کلی این موارد می تواند فرایند انتخاب را برای شما ساده تر نماید. با این اوصاف نباید از قیمت به عنوان مولفه های مهم برای خرید بلوک عبور کرد.

مرجع مناسب برای خرید بلوک ساختمانی

همانگونه که تنوع بلوک های موجود در بازار زیاد است، به همان اندازه هم تنوع فروشندگان و عرضه کنندگان افزایش پیدا کرده است. در واقع این روزها زیادی از کارگاه‌ها و فروشندگان نسبت به ارائه بلوک های مختلف اقدام نموده اند. این موضوع باعث شده تا رقابت مختلفی در بین آن شکل گیرد. مازاد بر این هر یک از این فروشندگان شرایط مختص به خود را دارند که باعث می‌شود تا عرضه توسط آنها متغیر باشد. برای مثال برخی از عرضه کنندگان به عنوان نماینده مستقیم کارگاه ها و شرکت ها شناخته می شوند.
از طرفی دیگر بسیاری از آنها هم خرید خود را در تیراژ بالا انجام داده و هزینه‌های نگهداری پایین‌تری دارند. ترکیب کلی این عوامل در کنار همدیگر موجب شده تا قیمت یک محصول بین عرضه کنندگان تغییر کند. این موضوع هم گاها موجب سردرگمی مشتریان می شود. ما در شرکت سازه سبک آرسام سعی کرده ایم تا بهترین مدل های بلوک ساختمانی را با مناسبترین قیمت در اختیار مشتریان خود قرار دهیم. لذا اگر شما هم به دنبال خرید بلوک سبک یا خرید هر نوع بلوک ساختمانی هستید، می توانید هم اکنون با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

انتخاب بهترین بلوک ساختمانی

جهت خرید بلوک‌های ساختمانی شما می توانید با مشاوران ما در شرکت سازه سبک آرسام در ارتباط باشید تا بتوانید بهترین انتخاب در هنگام خرید بلوک های ساختمانی داشته باشید.
همراه ما با شید با صفر تا صد ساختمان سازی

منبع: siporex.ir

ساخت خانه با بلوک های بتنی

اگر صاحب ملکی بخواهد خانه ای بسازد باید از مصالحی استفاده کند که بتوانند سازه ای محکم و مقاوم داشته باشند و استفاده از بلوک های بتنی یکی از راههای بسیار موثر برای ساخت یک سازه مستحکم می باشد.
خانه هایی که از بلوک بتنی ساخته شده اند بهترین انتخاب هستند زیرا بلوک های بتنی رتبه انتشار ترکیبات آلی فرار (VOC) کمتری نسبت به سازه های چوبی دارند. وجود VOCs در خانه می تواند منجر به سردرد، حالت تهوع، تحریک سینوسی و آسیب به اندام های داخلی شود. حتی برخی از آنها خطر سرطان زایی را نیز باید در نظر گرفت. با این ساختار در مقایسه با گزینه‌های ساختمانی سنتی، مشکلات سلامتی کمتری با عفونت‌های تنفسی و اختلالات سیستم ایمنی خواهید داشت.

صاحبان خانه هایی که در مورد ایمنی و نرخ بهره وری انرژی خانه خود نگرانی دارند باید مزایا و معایب خانه های بلوک بتنی را در نظر بگیرند. این یک انتخاب عالی برای افرادی است که به دنبال یک سبک زندگی سالم و کم هزینه هستند.

بیشتر بدانید: بتن چیست؟

مزایای خانه های بلوک بتنی

استفاده از بلوکهای بتنی یک راه موثر برای ساخت یک خانه با مقاومت بالا است که در رطوبت بالا مقاوم و کم تعمیر می باشد.
خانه های ساخته شده از بلوک بتنی در مناطقی که میزان بارندگی در طول سال زیاد است بسیار رایج می باشد. این بلوک ها مانند یک قاب چوبی، که برای مدت طولانی خیس می ماند، کپک و یا حتی کپک را جذب نمی کند، به این معنی که خطر آسیب ساختاری در طول زمان کمتر است. علاوه بر این موارد گفته شده استفاده از بلوک بتنی از بروز آفاتی که بر اثر رطوبت به وجود می آید مقاومت بالایی دارد و از بروز آفات جلوگیری می کند.

خانه های بلوک بتنی می توانند در برابر بادهای شدید مقاومت کنند.
استفاده از بلوک های بتنی در مناطقی که مستعد بادهای شدید هستند بسیار مفید می باشد. این یک مقاومت طبیعی در برابر سرعت باد که در طول طوفان ها یا طوفان های گرمسیری می وزد ایجاد می کند. برخی از سازه های ساخته شده با بلوک های بتنی می توانند سرعت بیش از 212399.983 km در ساعت را تحمل کنند. همچنین سازه ها این قابلیت را دارد که سالیان سال بدون تلاش زیاد دوام بیاورد.

برای افزودن به این مزیت می توانید میلگرد و سایر محصولات تقویت کننده را به بلوک بتنی اضافه کنید. عایق می تواند در بلوک های از پیش ساخته شده مخلوط شود تا حفره های باز آن را پر کند تا نیاز به بهبود داخلی کاهش یابد.

سطح طبیعی مقاومت در برابر آتش را فراهم می کند.
نتایج آتش سوری ویرانگر را دیده اید، سازه هایی که اجزای آن از چوب می باشد از جمله سقف به هنگام آتش سوزی شعله ور می شوند، و همچنین اگر دیواره های آن از بلوک های بتنی ساخته شده باشد دیوارها فقط سوزش می گیرند. این به این دلیل است که سیمان به خودی خود قابل اشتعال نیست.

این ماده می تواند مصرف انرژی صاحب خانه را کاهش دهد.
ساخت خانه از بلوک های بتنی برای کسانی که می خواهد مصرف انرژی خود را کاهش دهد گزینه مناسبی است. و برای کسانی که دوستدار محیط زیست هستند ایده‌آل می باشد. قوی بودن عایق باعث می شود قبوض گرمایشی و سرمایشی  شما تا 20 درصد کاهش یابد، به خصوص اگر لایه دیگری از عایق در امتداد دیوارهای داخلی وجود داشته باشد.

خانه های بلوک بتنی عملا عایق صدا هستند.
ساخت خانه با بلوک‌های بتنی یک لایه عایق صوتی طبیعی ایجاد می کند که برای محیط های شهری یا املاک نزدیک پایگاه های نظامی بسیار خوب می باشد. علاوه بر اینها استفاده از عایق صوتی باعث می شود که اگر روزانه با مشکل صوتی مواجه هستین را حدود 75 درصد کاهش دهد کاهش دهد. همچنین شما می توانید این نتایج را با استفاده از پنجره های دو جداره افزایش دهید.

این بدان معناست که اگر دوست دارید مرتب مهمانی بگیرید، می تواند گزینه عالی باشد. اگر خانه بلوکی بتنی دارید، می توانید با همه دوستان و اعضای خانواده خود بدون مزاحمت همسایه ها اوقات خوشی داشته باشید.

بخوانید: دلیل ایجاد ترک در بتن چیست؟

ساخت خانه با بلوک بتنی

ساخت خانه با بلوک بتنی

معایب ساخت خانه های بلوک بتنی

هزینه ساخت خانه با بلوک های سیمانی بسیار بیشتر است.

قیمت بتن به طور مداوم در نوسان است و تغییرات منطقه ای را در نظر می گیرد، اما تقریباً همیشه استفاده از این ماده گران تر از اسکلت چوبی یا سایر گزینه های سنتی است. این موضوعی است که امروزه می تواند قیمت این طرح را برای برخی از صاحبان خانه های بالقوه دور از دسترس قرار دهد. اگرچه در نهایت سرمایه اولیه را با هزینه های انرژی کمتری که با این گزینه همراه است بازیابی خواهید کرد، اما ممکن است انتخاب مناسبی برای همه نباشد.

هزینه استفاده از بلوک های بتنی به جای اسکلت چوبی و دیوار خشک در برخی مناطق می تواند تا سه برابر بیشتر باشد.

بلوک های بتنی می توانند در طول زمان مستعد نشت آب باشند.

اگر ملک شما در منطقه ای با سطح آب زیاد است، استفاده از بلوک های بتنی برای سازه شما می تواند به مرور زمان منجر به آسیب نشت شود. سیمان ممکن است قوی و انعطاف پذیر باشد، اما همچنین یک ماده متخلخل است. آب صبور است و در نهایت راهی برای به خطر انداختن خانه از دیوار شما پیدا می کند. قبل از چیدن بلوک ها برای تشکیل دیوار یا فونداسیون، باید یک درزگیر ضد آب با کیفیت بالا روی بلوک ها اعمال کنید.

برخی از مناطق ممکن است بخواهند از رنگ ضد آب در بالای درزگیر استفاده کنند تا مزایای مقاومت هر درزگیر را به حداکثر برسانند. زهکشی مناسب در اطراف خانه نیز باید برای جلوگیری از مشکلات سیل نصب شود.

این ماده ممکن است برای برخی ترجیحات منطقه ای مناسب نباشد.

ساخت خانه با بلوک های بتنی گزینه مناسبی برای تمامی جوامع نیست، به این دلیل که این بلوک ها ممکن است در برخی از مناطق جهان پذیرفته نشود. لازم به ذکر است که شما نمی توانید با این بلوک های بتنی طرح های خاصی در ساخت و ساز خود داشته باشید.

همچنین ممکن است برای بهبود استحکام شالوده یا دیواری که استفاده می‌کنید نیاز به استفاده از فولاد تقویت‌کننده داشته باشید، که ممکن است برای برخی سازندگان مشکل ساز باشد. به همین دلیل است که می‌بینید بالاترین سطح پذیرش در مناطقی است که بادهای شدید رایج است.

همراه ما باشید با مزایا و معایب بلوک سبک AAC

منبع: siporex.ir

قیمت بلوک سفید هبلکس

چرا بلوک‌های سفید سیپورکس و هبلکس به‌ صرفه هستند؟ قیمت بلوک سفید هبلکس چقدر است؟ چه میزان هزینه‌ای برای ساخت یک دیوار هبلکسی باید پرداخت؟ این سوالات هنگام انتخاب بلوک‌های ساحتمانی بسیار مورد توجه هستند.

بلوک سفید هبلکس چیست؟

بلوک سفید هبلکس را می توان جزو بهترین و البته ایده آل ترین مصالح ساختمانی دانست که در طی چند دهه اخیر در میان ایرانیان نفوذ کرده اند. این دسته از محصولات در مقایسه با بلوک های همتای خود، دارای مزایای بسیار منحصر به فردی هستند که آنها را برای انجام وظایفشان مناسب می کند. این دسته از بلوک ها با استفاده از سیمان، ماسه، خاک سیلیسی ، پودر آلومینیوم و ترکیبات دیگر ساخته می شوند. مجموع این ترکیب ها در کنار همدیگر موجب یک واکنش شیمیایی می شود که باعث می شود تا ماده به دست آمده همچون یک کیک پف کند. پس از آن ترکیب به دست آمده را درون قالب های مخصوصی می ریزند.

درون این قالب ها جریان هوا را بدان تزریق می کنند تا کاملاً متخلخل شود. این فرآیند را اصطلاحا اتوکلاو می گویند و به همین جهت است که به بلوک های سفید هبلکس هم بلوک های اتوکلاو شده گفته می شود. پس از این اقدام بلوک ها خشک شده و سپس آماده استفاده می شوند. چنین فرآیند بی نظیری نه تنها موجب مقاومت بلوک های سفید می شود، بلکه وزن آنها را نیز به حداقل حالت ممکن کاهش می‌دهد. چنین فاکتور بی‌نظیری باعث شده تا بلوک های سفید هبلکس در برابر ضربات مختلف دوام بالایی داشته باشند. از طرفی دیگر آن ها می توانند عایق حرارتی و دمایی مناسبی باشند. ترکیب این عوامل در کنار همدیگر موجب شده تا تقاضای زیادی برای خرید بلوک سفید هبلکس ایجاد شود. با این اوصاف تعداد زیادی از این متقاضیان، اطلاعات دقیقی در رابطه با قیمت بلوک سفید هبلکس و عوامل موثر بر روی آن ندارند. همین مورد هم باعث می شود تا در زمان خرید های خود دچار سردرگمی و اشتباه شوند. ما در ادامه قصد داریم تا مروری بر روی قیمت بلوک سفید هبلکس داشته باشیم و عوامل موثر بر روی این قیمت را هم برای شما عزیزان شرح دهیم.

قیمت بلوک سفید هبلکس چقدر است؟

نخستین سوالی که اغلب کاربران از ما می‌پرسند، قیمت بلوک سفید هبلکس می باشد. در واقع هدف اغلب شما عزیزان هم از مطالعه این مقاله، رسیدن به پاسخ این سوال می باشد. در گام اول باید عنوان کنیم که قیمت بلوک سفید هبلکس می‌تواند به عوامل بسیار مختلفی بستگی داشته باشد. ما این عوامل را در ادامه برای شما ذکر کرده ایم. با این اوصاف باید عنوان کنیم که قیمت بلوک های سفید هبلکس در مقایسه با سایر مصالح هم رده بسیار مناسب می باشد. زمانی که بخواهید ویژگی ها و البته مزایای منحصر به فرد این بلوک ها را با قیمت آنها مقایسه کنید، به سادگی متوجه می شوید که در رقم بسیار معقولی عرضه می‌شوند. در واقع قیمت این بلوک ها متناسب با ابعاد آن ها تغییر می کند. اما در حالت کلی قیمت بلوک های سفید هبلکس از ۹ هزار تومان شروع شده و تا ارقام بالاتر هم ادامه پیدا می کند. البته مجدد تاکید می کنیم که قیمت این محصولات متناسب با فاکتورهای مختلفی نظیر نوع فروشنده، برند تولیدکننده، نوع بلوک، ابعاد آن و موارد دیگر تغییر می‌کند. لذا ممکن است در بازار قیمت های پایین تر و بالاتری را هم بیابید. اما در حالت کلی قیمت این محصولات تفاوت چندان زیادی با بلوک های عادی یا بلوک های سفالی ندارد. این در حالی است که مزایا و ویژگی های آنها می تواند به مراتب بهتر و ایده آل تر از نمونه های دیگر باشد. همین مورد هم باعث شده تا طی چند سال گذشته تقاضای بسیار زیادی برای خرید آن ها شکل می گیرد.

بخوانید: انواع بلوک ساختمانی

 عوامل موثر بر روی قیمت بلوک سفید هبلکس

بلوک سفید هبلکس هم مانند سایر مصالح ساختمانی موجود ایران دارای جنبه های مختلفی است که تحت تأثیر عوامل و البته مولفه های مختلفی تغییر می‌کند. بدیهی است که هر اندازه این مولفه‌ها پررنگ تر باشد، قیمت بلوک سفید هبلکس هم تغییر خواهد کرد. مازاد بر این، تفاوت قیمت های مختلفی هم دیده می شود. برای مثال قیمت بلوک سفید هبلکس در تهران با قیمت این محصول در اقصی نقاط کشور متفاوت می باشد. ما در ادامه سعی داریم تا عوامل موثر بر روی این تغییرات قیمت را برای شما عزیزان ذکر کنیم تا بتوانید بدین ترتیب تصمیم‌گیری‌های بهتری داشته و با دید بازتری انتخاب های خود را انجام دهید. نکات مهمی که در خرید بلوک سفید باید بدانید:

برند تولید کننده

بلوک سفید هبلکس در واقع یک نوع بلوک اتوکلاو شده یا acc است. این دسته از بلوک سفید برای نخستین بار در اروپا تولید شدند. اما محبوبیت و البته مزایای بسیار زیاد آنها باعث شد تا در طی سالهای گذاشته پای آنان به کشورهای مختلفی باز شود. بر همین اساس هم بوده که تا به این لحظه انواع مختلفی از برندها و شرکت های تولید کننده نسبت به ساخت بلوک سفید هبلکس اقدام کرده اند. این شرکت ها هرکدام تحت عنوان برند یا نام خاصی نسبت به ساخت این محصولات اقدام کردند. برای مثال بلوک سیپورکس و… از جمله برندهای تولید کننده این محصولات به حساب می آیند. هر یک از این برندها تفاوت های خاصی با همدیگر دارند. برای مثال نحوه بسته بندی، قالب های تولید، تعداد کارگر و … می‌تواند بر روی قیمت نهایی این محصولات تاثیر بگذارد. در این میان بلوک های اتوکلاو تولید شده توسط برند هبلکس قیمت‌های مناسب‌تری نسبت به نمونه های دیگر دارد. همین مورد باعث شده تا تولیدات این برند نسبت به سایرین محبوبیت بیشتری را در میان ایرانیان کسب کند. البته باید این موضوع را خاطرنشان کنیم که ساختار و مواد تمامی آنها یکسان می باشد چرا که همه آنها دارای فرمولاسیون و روش ساخت یکسانی هستند. لذا نمی‌توان تفاوت کیفی خاصی را بین برندهای مختلف قائل شد.

هزینه های حمل و نقل

هزینه های حمل و نقل یکی دیگر از مهمترین فاکتورهایی است که می‌تواند بر روی قیمت بلوک سفید هبلکس تاثیر بگذارد. این موضوع برای شهرهای بزرگ اهمیت بیشتری به خود می‌گیرد. برای مثال قیمت بلوک سفید هبلکس در تهران با قیمت بلوک سفید هبلکس در مشهد تفاوت آشکاری دارد. دلیل این موضوع را می توان نزدیک بودن به کارخانه تولید کننده بلوک سفید هبلکس به مشهد دانست. به گونه‌ای که هزینه حمل و نقل برای مشتریان این شهر به مراتب کمتر از پایتخت نشینان می باشد. همین مورد باعث شده تا تفاوت های قیمتی آشکاری میان آنها وجود داشته باشد. البته باید این موضوع را هم خاطرنشان کنیم که تهران به دلیل نزدیک بودن به ورامین، قیمت مناسبی را ارائه می دهد. در واقع ورامین را می‌توان به عنوان انبار بزرگ بلوک های سفید هبلکس در نظر گرفت. نزدیکی این شهر به تهران موجب شده تا اغلب مشتریان این شهر هم هزینه‌های کمی برای حمل و نقل پرداخت نمایند. چنین موضوع بی‌نظیری باعث شده تا به قیمت مناسبی برسد. با این اوصاف همواره باید هزینه حمل و نقل را به عنوان مولفه ای مهم در قیمت بلوک سفید هبلکس در نظر بگیرید، چرا که می تواند تغییرات چشمگیری را در رقم نهایی ایجاد نماید.

قیمت بلوک سفید هبلکس خرید بلوک هبلکس

ابعاد بلوک سفید هبلکس

ابعاد بلوک سفید هبلکس را می توان یکی دیگر از مولفه های مهمی دانست که تاثیر زیادی بر قیمت آن دارد. در واقع بلوک های سفید هبلکس در ابعاد و اندازه های گوناگونی تولید می شوند. هر یک از این ابعاد و اندازه ها برای امر خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای مثال برخی از آنها برای دیوارهای باربر مناسب هستند و برخی دیگر صرفاً برای دیوارهای غیر باربر یا خارجی به کار میرود. در این زمینه باید در نظر داشته باشید که اغلب بلوک های سفید هبلکس ضخیم برای دیوارهای باربر استفاده می شوند. به همین جهت است که قیمت آنها نسبت به مدل های دیگر بیشتر می باشد. این موضوع از دیگر مولفه های مهمی است که باعث تفاوت قیمتی شده است و گاها هم مشتریان را دچار سردرگمی می کند. البته باید مازاد بر ضخامت، سایر مولفه های ابعاد نظیر عرض و طول را هم در نظر داشته باشید.

بیشتر بدانید: اجرای بلوک سفید هبلکس

مدلهای اتوکلاو شده و غیر اتوکلاو شده

همانگونه که عنوان کردیم، یکی از مراحل اساسی برای ساخت بلوک های سفید هبلکس، فرایند هوادهی یا اتوکلاو می باشد. در این فرآیند ساختار بلوکها متخلخل می‌شود. اما عموما هزینه زیادی داشته و برخی از تولیدکنندگان این فرآیند را حذف می کنند. به گونه ای که این روزها تعداد زیادی از بلوک های سفید هبلکس عرضه شده در بازار فاقد تخلخل بوده و به عبارتی غیر اتوکلاو شده هستند. این دسته از مدلها دارای تفاوت قیمتی آشکاری با مدل های اتوکلاو شده می باشند. در واقع مدلهای اتوکلاو شده مقاومت بیشتری داشته و وزن آن ها کمتر است. از طرفی این دسته از محصولات در برابر صدا، حرارت و گرما مقاومت به مراتب بیشتری نسبت به مدلهای معمولی دارند. همین مورد هم باعث شده تا تقاضای بیشتری برای آنها شکل گرفته و در نتیجه رشد قیمتی بیشتری را تجربه نمایند. در مقابل مدلهای اتوکلاو شده عموماً وزن بالایی دارند. مازاد بر این ساختار آنها به گونه‌ای است که نمی‌تواند صدا و حرارت را به شیوه ای ایده آل کاهش دهد. با این اوصاف قیمت پایین آنها موجب شده تا بتوانند متقاضیان مختص به خود را داشته باشند. لذا شما هم باید در زمان خرید بلوک سفید هبلکس حتماً به نوع آن دقت کافی داشته باشید.

شکل ساختاری بلوک سفید هبلکس

شکل ساختاری بلوک سفید هبلکس یکی دیگر از فاکتورهای بسیار مهمی است که می تواند تاثیر زیادی بر روی قیمت نهایی آن داشته باشد. در واقع بیش از یک قرن از ساخت بلوک های سفید هبلکس می گذرد. در این مدت زمان قالب ها و البته طرح های گوناگونی برای ساخت این محصولات ابداع شده است. در حال حاضر این موضوع به عنوان یکی از فاکتورهای مهم برای خرید بلوک سفید تلقی می‌شود. بر فرض مثال در داخل ایران بلوک سفید هبلکس در بیش از ۲۲ نوع طرح مختلف تولید می شود که هر یک از آنها ویژگی ها و البته شکل ساختاری مختص به خود را دارند. برای مثال برخی دارای لبه های گرد و برخی دیگر دارای انحنا در قسمت های کناری خود می باشد. هر یک از این مدل ها برای بخش خاصی از ساختمان مورد استفاده قرار گرفته و ویژگی های مختص به خود را دارند. بدیهی است که تفاوت شکل و طرح آنها موجب شده تا مواد اولیه متفاوتی برای ساخت آنها به کار گرفته شود. مازاد بر این، برخی از مدل ها کارایی بیشتری نسبت به مدلهای دیگر داشته و بدین ترتیب تقاضای بالاتری برای آنها شکل می گیرد. همین تفاوت هم موجب شده تا قیمتشان متفاوت باشد. به عبارت ساده تر قالب و شکل ساختاری بر روی قیمت بلوک سفید هبلکس تاثیر می گذارد و شما هم باید در زمان خرید بلوک سفید خود به این موضوع دقت کافی داشته باشید.

قیمت بلوک سفید هبلکس

خرید بلوک سفید هبلکس

مطالب مفید: چرا بلوک سفید سیپورکس به صرفه تر است؟

نوع فروشنده

نوع فروشنده یکی دیگر از مولفه های بسیار مهمی است که می تواند تاثیر زیادی بر روی قیمت داشته باشد. در واقع اغلب تولید کننده ها محصولات خود را به طور مستقیم به فروشندگان و نمایندگی های مختلف عرضه می کنند. این مراکز محل اصلی فروش بلوک سفید هبلکس در اقصی نقاط کشور به حساب می آیند. اگرچه قیمت کارخانه برای اغلب آنها یکسان می باشد، اما هزینه های ارسال و نگهداری برای آنان متفاوت است. همین مورد باعث تفاوت های قیمتی مختلفی در میان آنها شده است. مازاد بر این، برخی از فروشندگان حجم بیشتری را خریداری می‌کنند که باعث می‌شود تا قیمت تمام شده برای آنها کمتر باشد. هزینه های نگهداری، فاصله انبار تا کارخانه، تعداد کارمندان فروش، هزینه های مربوط به نگهداری و … از جمله مهمترین مولفه هایی است که باعث می‌شود تا قیمت بلوک سفید هبلکس میان فروشندگان مختلف، تفاوت‌های آشکاری داشته باشد. به همین جهت است که اگر در زمان خرید بلوک به چند فروشنده مختلف مراجعه کنید، بدون شک با تفاوت های قیمتی مواجه می شوید. لذا بهتر است اولویت خود را با خرید از فروشندگان معتبر و البته قیمت های کمتر بگذارید. مازاد بر این بسیاری از فروشندگان شرایط پرداخت اقساطی دارند. این شرایط برای بسیاری از افراد می تواند سودمند و ایده آل باشد. این موضوع در شرایط اقتصادی این روزها یک برگ برنده بسیار ایده آلی است. لذا اغلب مشتریان به سمت چنین مراکزی می روند. ما در شرکت سازه سبک آرسام سعی داشته ایم با مناسبترین قیمت ها را برای خرید بلوک سفید  هبلکس در اختیار مشتریان خود قرار دهیم. لذا اگر شما هم به دنبال این محصول بی نظیر هستید، می توانید هم اکنون با کارشناسان ما تماس گرفته و اطلاعات تکمیلی را در این زمینه دریافت نمایید.

منبع: siporex.ir

اهمیت عایق‌سازی

تا به حال به این فکر کرده‌اید که چرا این روزها بحث عایق‌سازی این‌ همه اهمیت پیدا کرده‌ است و به دغدغه‌ای اصلی در ساختمان‌ سازی تبدیل شده است؟ به چه دلیل قوانین مربوط به عایق کردن ساختمان‌ها در سراسر کره‌ی زمین به قوانین اصلی ساخت و ساز راه پیدا کرده‌است؟ آیا این مسئله از ابتدا اهمیت نداشت و در طول زمان اهمیت یافته است یا از آن غفلت میشد و بعدها به ارزش آن پی برده‌ایم؟ هزینه‌های عایق‌بندی ساختمان چقدر بر مخارج ما خواهد افزود؟ در ادامه به اهمیت عایق‌سازی اشاره می کنیم.

عایق چیست؟

همان‌طور که می‌دانید انرژی قابلیت انتقال دارد؛ این قابلیت می‌تواند کاربردی و مفید باشد، اما همین قابلیت گاهی ما را دچار مشکلاتی می‌سازد. برای مثال می‌توان به اتلاف انرژی و مسائل جانبی آن اشاره نمود.
اتلاف انرژی در صنعت ساختمان‌سازی می‌تواند علاوه بر هزینه‌های سنگینی که برجای می‌گذارد، به تلاش برای تولید انرژی بیشتر، تخریب محیط زیست و تولید بیشتر گازهای گلخانه‌ای و … منجر شود.
در همین عرصه می‌توان به انتقال صوت اشاره نمود که می‌تواند به حریم خصوصی افراد آسیب بزند و امنیت و آرامش آن ها را تحت‌الشعاع قرار بدهد.

گرما چگونه منتقل می‌شود؟

عایق برودتی و حرارتی

بلوک ساختمان باید عایق گرما باشد.

گرما شکلی از انرژی است و مانند سایر انرژی‌ها قابلیت انتقال دارد. انتقال و اتلاف حرارت به سه شکل تابشی، رسانشی و همرفت صورت می‌گیرد.
هرگونه پیشگیری و عایق‌سازی هم که صورت بگیرد این میزان اتلاف به صفر نخواهد رسید.
تصور کنید در زمستان دیوارهای داخلی یک ساختمان با استفاده از وسایل گرمایشی درون خانه، گرم شده‌اند، این حرارت به روش رسانش در طول دیوار به مولکول‌های مجاور منتقل می‌شود و دو مولکول برای رسیدن به دمای یکسان تلاش می‌کنند. به همین ترتیب این انتقال تا سطح خارجی دیوار که در همسایگی هوای سرد بیرون از خانه است ادامه پیدا می‌کند.
پس می‌توان گفت هر تفاوت دمایی باعث انتقال حرارت می‌گردد اما نکته‌ی حائز اهمیت این است که چگونه این میزان انرژی منتقل‌شونده را به حداقل برسانیم؟
عایق‌های حرارتی به تنهایی می‌توانند میزان دمای درون خانه را تا 5 درجه‌ی سانتی‌گراد گرمتر یا 10 درجه سردتر از هوای محیط بیرونی نگاه دارند. این عایق‌ها انواع گوناگونی دارند.

صوت چگونه منتقل می‌شود؟

صوت نیز شکل دیگری از انرژی است، انتقال صوتی می‌تواند حریم شخصی افراد را تحت‌الشعاع قرار بدهد.
شاید برای شما هم پیش آمده باشد که با صدای بلندگوی وانت‌های دست‌فروش از خواب پریده باشید یا سر و صدای خیابان تمرکزتان را به هم ریخته باشد.
علاوه بر این، احتمالا شما هم علاقه‌ای ندارید که گفتگوهای خصوصی تان توسط واحدهای ساختمانی کناری شنیده‌ شود.
عایق‌های صوتی تا حد زیادی از این انتقال صدا جلوگیری می‌کنند.

مزیت و اهمیت عایق‌سازی ساختمان:

بلوک‌های متخلخل عایق حرارت و صوت هستند. درون این بلوک‌ها مولکول‌های هوا وجود دارد که از اتلاف انرژی جلوگیری می‌نماید و مزیت استفاده‌ی آن ها در ساختمان‌سازی، حذف کامل هزینه‌های عایق‌سازی ساختمانی است.
یک دیوار عایق مناسب علاوه بر دو ویژگیِ گفته‌شده (جلوگیری از اتلاف انرژی و انتقال آلودگی‌های صوتی)، می‌تواند از ساختمان در مقابل آتش‌ سوزی و صدمات ناشی از آن و همچنین ایجاد خوردگی یا رطوبت، تولید و تکثیر جانوران موذی درون آن محافظت کند، هوای داخل سازه را مطبوع سازد و در کنار تمامی این ها، کمترین آسیب را به محیط زیست بزند.
این روزها اهمیت حفاظت از محیط زیست به خوبی مشخص شده است. به علاوه محدودیت انرژی‌های طبیعی نیز نگرانی‌هایی را ایجاد نموده است.
از سوی دیگر اهمیت حفظ حریم شخصی بسیار مورد توجه قرار دارد. تمامی این موارد به توجه بیشتر در زمینه‌ی عایق‌سازی منجر می‌شود.

بلوک AAC عایق همه جانبه:

بلوک های AAC بهترین بلوک برای ساختمان سازی هستند و با انتخاب "بلوک سبک سیپورکس" می توانید این محصول را از ما خریداری کنید.
این بلوک ها بهترین گزینه برای ساختمان سازی هستند و دارای مزایای زیر می باشند:

  • عایق حرارت
  • عایق صوت
  • عایق حریق
  • عایق رطوبت
  • مقاوم در برابر زلزله
  • محافظ محیط زیست
  • دارای وزن سبک
  • و...

همراه ما باشید با خواندن مقاله: بلوک عایق

صرفه جویی در هزینه های ساختمان به کمک عایق سازی

بدون شک شما هم تا به این لحظه با هزینه های سرسام آور قبض برق و گاز مواجه شده اید که بخش عمده ای از آن به دلیل سیستم گرمایش و سرمایش خانه شما است. در واقع این روزها بسیاری از افراد هزینه های گزافی را برای تعدیل دمای داخلی خانه های خود  می پردازند.  این در حالی است که این تعدیل هم به شیوه ای مناسب صورت نمی گیرد. در واقع به دلیل نامناسب بودن مصالح ساختمانی، عموما دمای داخل خانه ها تا حد زیادی دچار اتلاف می شود. این موضوع باعث می‌شود تا افراد متحمل هزینه های بیشتری برای تعدیل این دما شوند. نکته قابل توجه این است که شما می توانید در زمان ساخت بنای خود از مصالح مناسبی استفاده نمایید. این کار باعث می شود تا هزینه های شما در آینده به مراتب کمتر شود.
متاسفانه اغلب افراد زمانی که متوجه هزینه های بیشتر مصالح عایق  نسبت به سایرین می شوند، غالباً از خرید آن ها صرف نظر می کنند. این در حالی است که این اختلاف هزینه به مراتب کمتر از  مجموع هزینه هایی است که بایستی در یک سال برای اتلاف انرژی داخل خانه خود بپردازید. با این وجود اغلب افراد از این موضوع غافل می مانند.
برای مثال در فصل زمستان، به دلیل استفاده از مصالح نامناسب دمای داخلی خانه ها کاهش پیدا می‌کند. به همین جهت افراد هم بایستی هزینه های بیشتری را برای مصرف گاز پرداخت کرده و از این طریق دمای داخلی خانه هایشان را افزایش دهند. نکته قابل توجه این است که نامناسب بودن این مصالح، بازهم اتلاف زیادی از انرژی را به همراه دارد. این در حالی است که اگر این افراد بتوانند از مصالح مناسبی همچون بلوک هبلکس، بلوک سیپورکس یا بلوک کیبکس استفاده نمایند، به مراتب هزینه های کمتری را برای تعدیل دما پرداخت خواهند کرد.  در واقع این مصالح به شیوه ای بسیار ایده‌آل مانع از هدر رفت انرژی می شوند. این موضوع به مالک خانه ها کمک می کند تا هزینه های بسیار کمتری را برای مصرف سوخت بپردازند. این مزیت در فصول گرم سال و برای سیستم های سرمایش،  نظیر کولرهای آبی یا گازی هم صدق میکند.

چگونه بلوک سبک باعث عایق سازی ساختمان می شود؟

حال که تا این لحظه با اهمیت عایق سازی آشنا شده اید، ممکن است از خود بپرسید که بلوک های سبک نظیر بلوک هبلکس و بلوک سیپورکس چگونه باعث عایق سازی فضای داخلی ساختمان ها می شوند. در واقع باید عنوان کنیم که این دسته از بلوک ها در طی فرآیند ساخت، مرحله ای به نام اتوکلاو یا هوادهی دارند. در این مرحله جریان هوا به درون ساختار اصلی آن ها هدایت می‌شود.  این فرآیند حباب های هوای زیادی را در داخل متریال اصلی آن ها ایجاد می کند. این حباب های هوا به دلیل ویژگی هایی که دارند،  می توانند تا حد زیادی مانع از انتقال حرارت و صوت بشوند. در واقع هوا به عنوان رسانای ضعیف دما عمل می کند. همین مورد سبب می‌شود تا گرمای داخلی خانه های شما به سختی از آن عبور کرده و این در نهایت دمای داخلی خانه را تعدیل می‌کند. این موضوع برای صدا هم صدق می کند. در واقع مولکول‌های هوا می‌تواند صوت را به دام انداخته و در فرکانس‌های آن اختلال ایجاد نماید. این اقدامات در نهایت باعث می‌شود تا سرعت انتقال صدا به مراتب کمتر شده و افرادی که آن طرفی دیوار قرار دارند صدای نامفهوم یا بسیار ضعیفی را بشنوند. در واقع باید عنوان کنیم که قدرت عایق سازی این دسته از بلوک های سبک به کمک وجود این حباب ها ممکن شده است.
البته باید عنوان کنیم که بلوک های دیگر نظیر بلوک پرین و بلوک لیکا هم تا حدودی می‌تواند باعث عایق سازی شود. فرایند عایق سازی آن ها به دلیل حفره هایی است که در ساختار اصلی آن ها وجود دارد. اگرچه این حفره ها در حالت عادی می تواند حجم زیادی از حرارت و صدا را جذب نماید. اما عموما در فرایند ساخت بنا، پر می شوند. از طرفی دیگر قدرت عایق سازی آنها به اندازه بلوک های اتوکلاو شده نیست.

خرید بلوک سبک مناسب برای عایق سازی

همان‌گونه که در بالا اشاره کردیم،  این روزها انواع مختلفی از بلوک های سبک در بازار وجود دارد که هر یک از آن ها دارای ویژگی ها و نحوه عملکرد مختص به خود می باشد. اما همه آن ها نمی توانند انتخاب مناسبی برای فرایند عایق سازی باشند؛ چرا که شدت و عملکرد آن ها کاملاً با همدیگر متفاوت است. متاسفانه اغلب افراد اشرافی بر روی این تفاوت آن ندارند و به همین جهت نمی‌توانند در پروسه خرید، گزینه مناسبی را انتخاب نمایند.
همین مورد هم آن ها را نسبت به اهمیت عایق سازی بلوک های سبک ناامید می‌کند. در این رابطه باید عنوان کنیم که بلوک های اتوکلاو شده یا بلوک acc می توانند بهترین انتخاب ممکن باشند. اما متاسفانه مشتریان نمی‌دانند چگونه این محصولات را خریداری نموده و از طرفی دیگر آن ها با مرجع مناسب عرضه کننده این محصولات آشنایی ندارند.  ما در گروه سازه سبک آرسام سعی داشته ایم تا بهترین مدل های این محصول را با مناسب ترین قیمت ها در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. از طرفی دیگر ما مشاوره های لازم را به صورت رایگان در اختیار شما قرار می دهیم. بدین جهت اگر به دنبال خرید بلوک سبک هستید،  می توانید هم اکنون با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

منبع: siporex.ir