شرکت سازه سبک آرسام

تامین کننده بلوک ساختمانی سبک AAc سیپورکس

شرکت سازه سبک آرسام

تامین کننده بلوک ساختمانی سبک AAc سیپورکس

بررسی مزایای بلوک هبلکس در ساختمان سازی

بلوک هبلکس چندین سال است که در صنعت ساختمان سازی به یکی از انواع بلوک های ساختمانی محبوب و پر تقاضا تبدیل شده است. دلیل استقبال گسترده از این بلوک به خاطر ویژگی ها و مزیت هایی است که دارد. بلوک هبلکس از ترکیب سه ماده ی اصلی سیمان، آهک و سیلیس به همراه پودر آلومینیوم تولید می شود. به این صورت که مخلوط به دست آمده از ترکیب سه ماده را در بخار آب با حرارت حدود دویست درجه ی سانتی گراد و فشار حداقل ۱۲ بار قرار می دهند تا بلوک هبلکس تولید شود.

این بلوک از تخلخل بتن به کمک هوا به دست می آید و به دلیل اضافه کردن ترکیب سیلیس به ساختار آن، بلوک های هبلکس از درجه ی ذوب بسیار بالایی برخوردار شده است.

بررسی مزایای بلوک هبلکس در ساختمان سازی

در این بخش به مزایای بلوک هبلکس در ساختمان سازی می پردازیم. بلوک سبک دارای ویژگی های بسیار زیادی می باشد که موجب شده است تا به یکی از پرکاربردترین و پر طرفدارترین مصالح برای دیوار چینی سازه تبدیل شود. از جمله بارزترین امتیازات این بلوک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش سرعت در دیوار چینی
  • سبک بودن بلوک های هبلکس
  • مقاوم در برابر زلزله
  • عایق آتش و حرارت
  • سوراخ کاری و برشکاری آسان
  • عایق صوتی
  • سازگاری با محیط زیست
  • عایق انرژی
  • نیاز به مصالح کم
  • قیمت مناسب
  • قابلیت بازیافت قطعات شکسته
  • صرفه جویی در هزینه های کارگر و زمان کار

بررسی افزایش سرعت در دیوار چینی:

یکی از اصلی ترین مزایا برای خرید بلوک هبلکس در ساختمان سازی، افزایش سرعت در دیوار چینی است. وزن کم و ابعاد بزرگ این بلوک ها موجب شده است تا سرعت کارگران در دیوار چینی در مقایسه با سایر مصالح ساختمانی افزایش پیدا کند. همین طور ملات مورد استفاده برای دیوار چینی با این بلوک ها نسبت به سایر بلوک های ساختمانی بسیار کم است.

بررسی سبک بودن بلوک های هبلکس:

از دیگر مزایای بلوک هبلکس در ساختمان سازی، می توان به وزن کم آن اشاره کرد. بلوک های هبلکس در مقایسه با سایر مصالح از وزن کم و پایینی برخوردار هستند و موجب کاهش بارهای وارده بر ساختمان می شود.

بررسی مقاومت بالای بلوک های هبلکس در برابر زلزله:

 یکی دیگر از امتیازات و مزایای بلوک هبلکس در ساختمان سازی، استحکام و مقاومت بالای بلوک های هبلکس در برابر زلزله می باشد.

استفاده از بلوک هبلکس به دلیل وزن بسیار پایینی که دارد، موجب کاهش این نگرانی می شود. همین طور به علت سبک بودن وزن کلی دیوار و ساختمان در زمان وقوع زمین لرزه خرابی کمتری به وجود می آید. دلیل این موضوع هم به خاطر مقاومت و استحکام بالای بلوک های هبلکس می باشد.

بررسی عایق آتش و حرارت:

 از دیگر مزایای بلوک هبلکس در ساختمان سازی، می توان به عایق آتش و حرارت بودن آن اشاره کرد. این بلوک ها به دلیل ترکیب برخی مواد اولیه در ساختار تولیدی و مواد تشکیل دهنده ای که دارند، یک عایق خیلی قوی در مقابل آتش به شمار می آیند. به این صورت که در زمان وقوع حادثه ی آتش سوزی می توانند به خوبی سرعت پیشروی آتش را کاهش دهند.

این ویژگی بلوک های هبلکس به خاطر استفاده از سیلیس در مواد تشکیل دهنده ی آن است. همین موضوع موجب می شود تا استفاده از این بلوک ها برای دیوارچینی ساختمان های حساس مانند بیمارستان ها، هتل ها و … بسیار مناسب باشد. 

سازگاری با محیط زیست:

به دلیل استفاده از مواد و ترکیبات غیر سمی و دوست دار محیط زیست در ترکیبات این بلوک ها، بلوک های هبلکس با محیط زیست سازگار می باشد. همین طور ترکیبات به کار رفته در ساخت این بلوک ها موجب جلوگیری از هدر رفت انرژی ساختمان می شود. بنابراین بیشتر افراد از سازندگان ساختمان تقاضای استفاده از این بلوک ها را دارند.

عایق انرژی:

عایق بودن بلوک های هبلکس موجب کاهش مصرف انرژی هم می شود. به این صورت که، دمای داخلی ساختمان که به وسیله ی لوازم گرمایشی و یا سرمایشی ایجاد می شوند، به مدت زمان بیشتری در داخل فضای ساختمان باقی مانده و به راحتی با هوای بیرونی ترکیب نمی شوند. همین طور ساختمان هایی که با بلوک هبلکس دیوار چینی می شوند، در فصل گرما با کمترین نفوذ گرما و در فصل سرما با کمترین هدر رفت انرژی گرمایشی مواجه هستند.

قیمت مناسب بلوک سبک هبلکس:

از دیگر مزایای بلوک هبلکس در ساختمان سازی، قیمت مناسب آن می باشد. قیمت بلوک هبلکس در ایران نسبت به دیگر بلوک های بتن سبک ارزان تر و پایین تر می باشد. بلوک های هبلکس با توجه به مزایایی که دارند، در مقایسه با سایر بلوک از قیمت مقرون به صرفه تری برخوردار هستند. همین طور استفاده از بلوک های هبلکس علاوه بر صرفه جویی در هزینه ی خرید مواد اولیه، موجب صرفه جویی در خرید مصالحی مانند شن و سیمان و ضخامت گچ و خاک مورد استفاده می شود.

صرفه جویی حاصل از ذخیره ی انرژی در ساختمان هایی که با بلوک هبلکس ساخته شده اند، موجب می شود تا در عرض یک سال اول ما به التفاوت قیمت این بلوک در مقایسه با بلوک های سفالی، آجری و سیمانی بازگشت شود. همین طور تا سالیان سال، هزینه ی ذخیره ی انرژی به سود ساکنین آن ساختمان خواهد بود.

سوراخ کاری و برشکاری آسان بلوک سبک:

 سوراخ کاری و برشکاری آسان از دیگر مزایای بلوک هبلکس در ساختمان سازی به حساب می آید. به این صورت که بلوک هبلکس برخلاف سایر مصالح ساختمانی از قابلیت سوراخ کاری و برشکاری خیلی راحت برخوردار است. به صورتی که، سوراخ کاری بلوک های هبلکس کار خیلی ساده ای بوده و به راحتی می توان آن ها را با استفاده از میخ سوراخ کرد.

در ساختمان هایی که با بلوک هبلکس ساخته شده اند، لوله کشی، سیم کشی و شیار زنی و نصب دیگر تاسیسات برقی و مکانیکی به راحتی اجرا می شود. دلیل سهولت در اجرای تاسیسات در ساختمان های اجرا شده با بلوک هبلکس هم به خاطر قابلیت سوراخ کاری و برش کاری بلوک های هبلکس می باشد.

عایق صوتی بلوک هبلکس:

از دیگر مزایای بلوک هبلکس در ساختمان سازی، عایق صوتی بودن بلوک های هبلکس می باشد. بلوک های هبلکس در کنار عایق حرارتی که می باشند، عایق صوتی هم هستند. دلیل عایق صوتی شدن بلوک های هبلکس به خاطر وجود تخلخل ها و حباب های هوایی می باشد که در این بلوک ها وجود دارند. چون حباب های هوای موجود در بلوک های هبلکس مانع از عبور صدا می شود.

نیاز به مصالح کم:

برای اتصال و چسباندن بلوک های هبلکس، نیاز به ملات رقیق تری نسبت به ملات و سیمان مورد نیاز برای چسباندن دیگر مصالح ساختمانی مانند چسب بلوک می باشد.

صرفه جویی در هزینه های کارگر و زمان کار:

از دیگر مزایای بلوک هبلکس در ساختمان سازی، صرفه جویی در هزینه های کارگران و تسریع روند کار می باشد. از آن جایی که بلوک های هبلکس دارای سطحی صاف و هماهنگ می باشند، نسبت به آجر و دیگر مصالح سنتی دیوار چینی آن ها راحت می باشد.

وزن کمتر و اندازه و ابعاد بزرگ تر بلوک های هبلکس موجب می شود که زمان کار کاهش پیدا کند. در نتیجه با کاهش زمان کار، هزینه و دستمزد پرداختی به کارگران هم کمتر حساب می شود.

منبع: سازه پلاس

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد